Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Moips!

Niin miellyttävän viikonlopun jälkeen...Kiesus että huimaa, ei meinaa jalat pitää alla. Huono olo alkoikin heti aamusta. Ja mieletön väsy. Ja palelu. Ilmeisesti keho alkaa taas hommiin. :)

Miramei, heti sitten kertomaan ultrakuuluumiset. :)

Miekin sitä Np-ultrakutsua oottelen, ei voi kestää. Tänään vaikuttaa siltä että pinna ei riitä taas mihinkään. ;)

Sori tämä ON ja huonotuulisuus.

Kaikille ihanaa päivää ja viikon alkua! :)

murri76 10+0, meilläkin nyt pikku sikiö :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänne oli pari uuttakin tullu joten tervetuloa ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Mulle on kans tulosa postisa doppleri. Tiiän ettei silläkä välttämättä viä vähään aikaan saa kuuluun mitää mutta kuuluis ees ennen ultraa kun siihen tosiaan on viä aikaa ja kun sen verran hoikka oon. Jotenki koko eka kolmannes tuntuu liian pitkältä ajalta oottaa et näkee tai kuulee siä masusa jonkun olevan.

Lohduttavaa kuulla etten oo ainut jolle noita jomotuksia on tullu sängysä peuhaamisen jälkeen! Pari kertaa on tullu melko kivuliaina ja osittain sen takia makkarisa on aika hiljasta ollu. Halut ny ei muutenka oo ollu huipusaan :D
Muutaman kerran päiväsä ollu jomotuksia melkein koko raskausajan mut nyt näyttäs oleen vähenemään päin niinku neuvolasakin lupailtiin :)

Toivottavasti nyt ei tulis kenellekkään enää mitään vuotoja :hug:

Pikkuinen masusa 8+6 (jee huomena poksuu!! :))
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Oottepa te jotkut jo pitkällä! Nimim. Hieman kateellinen odottaja viikoilla 7+1.. :D

Täällä saa neuvolasta ajan sinne NP-ultraan. Saan varmaan ekalla neuvolareissulla sen kun se on 9+2 ja seuraava neuvola vasta n. Kuukauden päästä siitä.

Soittelin äsken hammaslääkäriin ja kyselin miten mun viisaudenhampaan poiston laita on nyt raskaana ollessa, oli taas sellaista asiakaspalvelua että "hehheh, eihän raskaus ole mikään sairaus, miksi se sitä estäisi?" Just. Mie en ala särkylääkkeitä syömään raskaana ollessa ja pelkkä panadoli ees auta mitään. Että katsotaan, torstaina pitäs olla joku hammastarkastus ton poiston tiimoilta, pitää siellä esittää toivomus että poistelevat vasta raskauden jälkeen, mulla pitäs meinaan poistaa 4 viisuria..

Massu pullottaa jo heti aamusta, ihan turvotutahan toi on mutta ei varmaan mee kauaa kun alkaa näyttää vielä hieman enemmän vauvamahalta ja vähemmän tuhdilta vyötärömakkaralta. Mä oon muuten hoikka niin äkkiä tyhmempikin hoksaa miksi maha pullottaa..
Sais noi tisseiksi kutsutut nahkarukkasetkin turvota :D Ei ne kyllä esikoista odottaessakaan kauheesti pullistuneet. Maitoa vaan herahteli jo puolivälistä asti.. Kuinkahan aikaisin se nyt alkaa? :D

Iik, kaveri synnyttää ihan näinä päivinä, vitsit että jännittää sen puolesta, ihana päästä näkemään pikkuvauva!

Susimieli ja Kuopus 7+1 ja jaloissa kiljuva uhmis..
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Susimieli mun hammaslääkäri (yksityinen) sano, että arvioidaan aina tapauskohtasesti onko järkeä ottaa infektion riski raskausaikana plus se, että särkylääkkeitä hänen mukaan ei saa syödä. Sano, et mun visuri voi helposti odottaa vuoden, kun siinä ei oo reikää tai se ei ole mitenkään tulehtunut tms. Mut jos sellanen puolimätä hammas on suussa niin sillon se on järkevämpi poistaa heti, kun on infektioriski jo sinällään. Aika kummallista asiakaspalvelua teilläpäin.. Mun hamppilääkäri vielä antoi neuvot raskaudenaikaiseen hammashuoltoon :)
 
:LOL: Susimielen nahkarukkaset naurattaa!
Mullakin ennen sellaset ketun kuonot, jotka nyt hieman turvonneet. Tosin vanhoilla rintsikoilla edelleen pärjään. Raukka minä varmaan pitänyt ennen liian isoja rintsikoita ku ei edelleenkään ahdista:) Olis ihan tervetullutta, että tästä vielä suurenisivat. Sais kerrankin kokea senkin "ihanuuden". Enkä tarkoita mitään megadaisareita vaan vaikka edes B-kuppikokoa!
 
Oottakeehan naiset kun synnytyksen jälkeen maito nousee! Sit on megatissit! Ahhhaaa, mäkin näytin ihan siltä kun oisin käyny jossain virossa ottamassa kuus numeroo liian isot silarit. Onneksi se siitä vähän tasoittui ;) Miehen ilme oli ikimuistoinen kun se tuli sinä aamuna sairaalaan ja näki ne tissit :D Raukka oli ihan hämillään :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käyty ekassa neuvolassa :) Hyvä mieli jäi ja olen niin kiitollinen meidän neuvolasta ja sen henkilökunnasta. Pelkopolille matkani käy sitten joskus raskauden puolivälin jälkeen ja mun ei tarvinnut edes pyytää sitä. Tää ei ehkä oo oikea palsta jauhaa näitä synnytystrauma asioita, joten keskityn höpöttelemään tästä nykyisestä raskaudesta :) Np-ultra aika mulle pistettiin jo kahden viikon päähän kun viikkoja on 10+2! Ei ole enää pitkä aika :) Harmi, ettei mies työkuvioiden takia pääse mukaan, mutta haluaa ehdottomasti järjestää sitten rakenneultraan itselleen vapaata.

Ja pakko vielä kommentoida tuosta maidonnoususta, että omat jo kaksi kuppikokoa raskaudessa paisuneet tissit alkoivat tuolta jostain solisluista kun maito nousi rintoihin :LOL: Siis se oli järkky näky. Eihän ne edes näyttäneet miltään rinnoilta, vaan kahdelta isolta kiveltä :D

pupup 8+1
 
Nyt on varattu VU 16.4. -ja heti tuntuu aika pitkältä, vaikka alkuun ajattelin kärvistellä sinne np-ultraan saakka. En kyllä saa rauhaa ennen tuota ultraa, niin kovin oireetonta on edelleen, alavatsaa vähän jomottelee, ohimenevää lievää etomista ja pientä kireyttä rinnoissa. Henkisesti varustaudun huonoihin uutisiin, etten tippuisi niin korkealta, mutta vielä en suostu kirvestä kaivoon heittämän.

Kokoarvioista, ensimmäisen kohdalla meni nappii, mutta toisen kohdalla meni viimeinen arvio ihan metsään, kätilö tunnusteli juuri ennen saliin menoa ja totesi, että alle 3 kg:n jää, mutta hiukan alle 3,5 kg tuli -oli kuulemma niin hyvin piilossa lantion mutkassa, että kätilö oli ihmeissään.

Onko kukaan kuullut, onko mitään rajoitusta ottaa odotusaikana rakennekynnet? Hirveesti tekis mieli, kun omia ei saa kuntoon vaikka mitä tekis, mutta sitten aloin miettiä, että minkälaisten kemikaalien kanssa siinä on tekemisissä, niitähän pitää kai huoltaa aika usein. Jos ainakin lomakynnet ottais sit kesällä..

Pitää toivoa, että viikko hujahtaa tosi nopeesti, niin pääsen tästä epävarmuudesta, asia pyörii päässä koko ajan, vaikka yritän olla ajattelematta..

Ollakovai...? ja 6+5, kunnes toisin todistetaan
 
Mukavaa viikonalkua!

Täällä etominen vaan jatkuu, tosin ajoittain. Ihan aamusta pystyin jopa juomaan kahvikupin, mutta nyt olo on taas aivan kamala. Koko ajan pitää olla syömässä jotain, jotta paha olo pysyy loitolla. Hapankorppuja, hapankorppuja ja hapankorppuja :)

Mullakin tissit yleensä ne ketunnenät, mutta nyt muutaman viikon ajan mulla on ollut tissit :) Mulla maidontuotanto alkaa yleensä jo puolessa välissä raskautta, joten ei ihmekään, että jo nyt turpoavat. Loppuraskaus meneekin sitten jo liivinsuojien kanssa.

Meilläkin kuopuksen kokoarvio meni ultrassa ihan pieleen. Klo 12 painoksi arvioitiin n.4kg ja muutama tunti myöhemmin syntyi 3,1kg tyttö. Synnytys kyllä oli helppo kun esikoinen oli tehnyt tilaa nelikiloisena rööreihin :).

Huomenna neuvola, hurjaa!

Amino (9+5)
 
Rosuliina mulla on Angelsounds jpd-100s.
Mulla ei ollenka oo sitä näyttöö mut ei voinu silti erehtyä siittä mikä ääni se oli :) Yritin laskee sykettä mut ku se pikkusen sydän lyö niin nopeesti nii ei oikein onnistunu.

Mullaki on ehkä ihan pikkase turvonnu tissit tai sit vaan toivon nii :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Moikka kaikille. Varovaisesti liittyisin mukaan, oletettavasti marraskuista odotan, asia varmistuu vasta ultrassa jossain vaiheessa. Koetan tässä vielä sisäistää itse koko asiaa, olen vasta reilun viikon tiennyt raskaudesta. Mulla tuli koko ajan menkat, eikä siis mitään yritystäkään ollut, päin vastoin, tässä vaiheessa elämää raskaus oli ehkä vähiten toivottu ikinä, niin en siis ollut tajunnut olevani raskaana :ashamed: No, kierukkaa olin menossa laittamaan, ja epäsäännöllisten vuotojen takia piti tehdä varmuuden vuoksi testi, ja siihen pärähtikin kaksi viivaa kun vielä pissasin siihen :LOL: Koska joku laskennallinen aika piti valita, otettiin lähtökohdaksi mun viimesimmät normaalimman menkat (niitä oli siis tullut jatkuvasti mutta vähän outoina) ja niiden mukaan mulla olis la 2.11. eli nyt olis jo 10+jotain viikot. Parin viikon sisään pääsen np-ultraan, ja siellä sitten samalla tarkistetaan viikot. Voi olla enemmänkin, tai paljon vähemmän. Ku ei tiiä!

On tää jännää. Tavallaan tekis mieli heittäytyä kaivoon, ja tavallaan tää on sittenkin ihan mukavakin yllätys... :) Tuntuu kyllä tyhmältä etten tajunnut olevani raskaana, luulin että sitä tapahtuu vain elokuvissa tai tosi bimboille :LOL: En kuitenkaan ole edes ihan ensikertalainen, tosiaankaan. No, katellaan, kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu!
 
murri joo, mun tisseille kävi kyllä kans juuri tuo "tyhjä nahkarukkanen" kun lopetin pojan ruokkimisen, pikkuisen ovat siitä pahimmasta palautuneet mutta ei näis kyllä samoja kiinteitä rintoja enää tullu jotka ne ennen lapsia oli. Tän toisen jälkeen ei varmaan jää tätäkään vähää jäljelle :D

maimma paljon sulla on viikkoja? Mietin että kun kuului ne äänet jo.

mirameille onnea ultra kuulumisista!
 
Niinu eikö enään tuu? Tulee vaan kaks ultraa? Mä en edes kyselly moisia neuvolassa!

Susimieli tääl kans on viisureitten poistoa edessä, miehelle jo huokasin et nyt on hyvä syy lykätä sitä :D Noista hampaista ei oo ollu moneen vuoteen haittaa ja ei oo nytkään! Tänkuun hammaslääkärin vaihoin ens kuulle, en kehtaa yökkivänä mennä sinne istumaan suu auki!

Mulle saapu mammafarkut! Ne oli liian isot! Mä en tiedä iloitsenko housuja vai sitä että niit pitää kaventaa? :D Mut farkut oli kun uudet, en vaan tiedä alkaako ahistaan sauma mahan alla, ite tykkään kun sauma on korvissa :LOL: Nyt pitäs löytää lökärit jotka venyy ja paukkuu, sit oisin valmiina odotukseen!

Tisseissä en huomaa sitten juuri mitään eroa, yhtä isot rynttäät kun ennenkin! Ehkä liivit sopii taas päälle, saattaa ne olla siis ehkä kasvanu. Ennen raskautta kun ehin laihuttaan ja liivit jäi isoks, nyt ku kahtelen, taitaa olla aika hyvät jo! Kuhan tästä ei enään kasvas!! Mä en löydä sit enään liivejä, nytkin joudun ostaan liikkeestä.

Lyytinen tervetuloa joukkoon!
 
Miramei Onnea ultrakuulumisista!

Lyytinen ettei kävis niinkuin kaverin miehen siskolle :D Ultrattiin (tosin kystaa) ja selviskin, että kahden kuukauden päästä tuleepi perheenlisäystä =D Ja tervetuloa joukkoon :)

).( Kohta kokeisiin, jee :) Se on taas justiinsa yksi jakso lusittu koulua :)

J&J 6+5
 
Kyyneltenhymy mulle se vaan kertoi että mitä muutoksia on siihen aikaan nähden kun odotin tyttöä. Minulla se arvio osui aika tarkkaan, lähinnä pelottaa jos tulee kovin iso vauvva eikä mahdukaan tulemaan. Lekuri sanoi esikoisen synnytyksessä ettei tarvii yhtään isompi olla mulle että mahtuu ulos.

mirameille paljon onnea ultrakuulumisista! :heart:

Kiva murri että pääset jo pian NP ultraan, mulla ois varmaankin vielä kolme viikkoa sinne.

Mulla tissit oli ihan neliön muotoiset ja KIVIKOVAT kun tultiin saikulta kotiin esikoisen synnytyksen jälkeen.. siis huhhuh että teki kipeetä, ei meinannu mahtua meitin pikkuruisiin tisseihin semmosta määrää maitoa. :D

Niinu 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Joosukka, sepäs oliskin... :D Heillä ollu aikamoinen paukku siinä sulatella! Kyllä mä vähän vanhasta muistista vielä sen verran tunnistan että ei tässä ihan niin pitkällä olla. Mutta sainpahan selityksen miksi olen ollut koko kevään ihan kuolemanväsynyt ja rähjänny lapsillekin kuin heikkopäinen :ashamed: Eikä painonpudotus ole meinannu onnistua millään, vaan housut vaan puristaneet enemmän ja enemmän. Ihme juttu..! Usein olen kuitenkin näillä viikoilla jo siirtynyt mammahousuihin, ja kyllä tuo maha tosiaan nytkin on jo aikamoinen. Vaikea pitää salassa, mutta toisaalta olisi kiva tietää ensin vähän itsekin että missä mennään, ennenkuin alkaa kertomaan muille.
 

Yhteistyössä