Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Kertokaas jotain hyviä mahanpiilottelu-vinkkejä? Tekis mieli pitää tosiaan salassa tää ennenkuin pääsen sinne np-ultraan jossa vasta oikeasti selviää kuinka pitkällä olen. Maha vaan alkaa paljastamaan nyt jo, tänään meidän 5v poika tuli kysymään että onko sulla äiti vauva mahassa kun se on niin iso :D Eli jos lapsikin sen jo hoksaa, niin kaipa sitten kaikki muutkin... Tuntuu etten voi mennä mihinkään kylään tms, koska saman tien jäisin kiinni. Toivottavasti se aika tulis nyt pian!
 
Lyytinen täällä kans tuskaillaan mahan piilotuksen kanssa :) mulla on kolmas raskaus lyhyessä ajassa ( esikoinen synty 4/2011, toinen 9/2012 ja nyt tämän kolmannen olisi toiveissa syntyä 11/2013 ) joten maha on kyllä jo sen mukainen kuin esikoisesta jossain viikolla 25 :D
 
  • Tykkää
Reactions: uusitunnus
Miramei ei minullakaan esikoisesta ollut tuollaista kuin lähempänä rv 30. Mut raskaudet on tehneet tehtävänsä ja kaikki on jo niin venynyttä että mulla pullahtaa ihan älyttömän aikaisin nyt tää maha. On ollut jo muutamassa raskaudessa sama juttu, rv10 tienoilla on saanut jo siirtyä mammahousuihin :LOL: Ja lopussa mä vasta iso olenkin, lapset on vielä tupanneet olemaan noin 4,5 kiloisia!

*Nyt mua harmittaa toi mun tunnus, pitikö se nyt ottaa eka mikä mieleen juolahti :headwall:
 
Huomenta! :wave:

Mulla on nyt unirytmi vakiintunut niin että menen puoli kymmenen-kymmenen nukkumaan ja herään puoli 7-7. Tällä oon jaksanut jotenkin keikkua päivän hereillä vaikkakin iltapäivästä iskee päikkäreiden tarve.

Huonovointisuus ja ällötys yms on mulla pahinta ilta-aikaan, sama oli esikoista oottaessa! Aamulla on yleensä nyt ollut tosi hyvä ja aika virkeä olo, illalla tilanne sitten romuttuu. :D

uusitunnus sulla on tosiaan valtava masu jo! :O

Minun ystävä pyysi eilen koulussa että mennään vessaan saako hän nähdä mun mahan ja halusi kokeillakin sitä.. Kun otin mahan piilosta niin tuumasi että ohhoh! :LOL: Sanoin että se on vaan turvoksissa, vauvva on vielä tosi pieni.. :D Isot hupparit on pop!

Niinu 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Huomenta Mammat!

Hieno vatsa Uusitunnus.=) Vielä tuosta peittelystä. Ekaksi, vältä noita vaakaraita paitoja, ne pyöristää entisestään. ;) Väljät, kirjavat tai kuviolliset hämää silmää paremmin kuin yksivärinen vaate.

Juu ei mun masu vielä noissa mitoissa ole, vartta kun on 176cm, ja hoikka. Ja ed. raskaudesta reilusti päälle pari vuotta.

Voi kun olis saanut nukkua vielä pari tunti, mut Kittana oli erimieltä. :)

murri76 10+1
 
Tervehdys!

Ekaksi uusille tervetuloa!

Uusitunnus aika komia maha :D Mullakin pääsi eilen koulun vessassa kiljahdus "herran jumala!" kun näin mahani peilistä :D Meillä kun kotona ei ole peilejä oikein.

).( Ilmeisesti pahoinvointi tekee matkaansa tänne :/ Meidän rytmi on mennyt ihan uusiksi kotona ja heräillään pojun kanssa ennen seiskaa! Ei oo mun aamuja nää aikaiset aamut :D

Tänään olisi sitten neuvola. Hiukan jänskättää. Meillä on kiva neuvolantäti, mutta en ole ihan varma, joudunko vääntämään kättä hänen kanssaan. Viime raskaus oli niin katastroofi, kuin vaan olla ja voi ja samaa en halua tässä raskaudessa. Mutta enköhän ole fiksumpi päivemmällä, kun neuvola on lusittu :D

J&J 6+6
 
Niinuko kyseli et eikö oo saannu neuvolan kautta ultraa? Ite olin nyt neuvolan lähetteellä kun edellinen raskaus oli ulkonen ja pojan aikaan pääsin neuvolan kautta kun tiputtelin verta.

Uusitunnus sulla on kyl iso maha jo! Ei se auta kun kaapuihin pukeutua :D

Ite oon tosi tuhti mahan kohalta, nyt on alkanu ahistaan näkyykö se vauva maha ollenkaan! Mutta onneks katoin pojan odotus kuvia ja rv 16 alko näyttään pyöreeltä, ei vaan höllyvältä läskiltä.. Huolet se on täälläkin :ashamed:

Kun aamulla heräsin, oli kyllä niin voittaja olo ja hyvä fiilis! Nyt alkaa taas oksettaan :x Ulkona ois mitä mahtavin ilma, poika vaan on viel kipeä joten sisäpäivä tulossa!

KyyneltenHymy 10+4
 
Täällä tosiaan mennään KUITENKIN neuvolan mukaan viikkoa 11+0 tänään! Toivottavasti vaihtavat NP-ultrassa oikeisiin viikkoihin, kun ultrankin mukaan tänään on 10+3. Ärsyttävää itsen huijausta antaa lisäpäiviä :LOL: Varsinkin, kun tarkottais et la ois 29.10
 
Mahaa on, tosin murri76 minäkin olen 173cm, eli luulisi että pidempään pysyisi tuolla piilossa. En tiedä miksi, mut mulla tosiaan tulee joka kerta aikaisemmin tuo näkyviin. Ja siis tässävaiheessa toki on turvotusta paljon, ja on tuossa omaa mahaakin jo pohjana, mutta kyllä mä siltä aiemmin ihan tavallisiin farkkuihin mahduin :-D Nyt tekee jo tosi tiukkaa! Toisaalta kiinnostaa kyllä tietää nää viikot, et olisko sittenkin enemmän. Katselin vanhoja mahakuvia, ja yleensä tota kokoluokkaa on ollut noin 14viikolla. Mut, kuten sanottua, joka kerta on aikaisemmin tullut maha esiin ja isompana. On mulla kyllä ollu pari kertaa aluksi tuplatkin (joista vain toinen vauva jatkanut loppuun saakka), ja on sekin vaihtoehto käynyt mielessä... Silloin on ollut kyllä enemmän kaikkia oloja, nythän ei ole ollut oikein mitään kun en tyhmä edes tajunnut tätä raskautta :-D

*muoks, niin ja mulla on edellinen muksu vasta vuoden, eli ei ole pitkä aika edellisistä venytyksistä!
 
Viimeksi muokattu:
heippa!!!

uusitunnus jösses mikä maha!!! Mielenkiinnolla odotan masukuvia loppuodotuksesta, kun nyt jo noin pömpöttää.. ;-)

tsemppiä kaikille neuvolaan ja ultraan menijöille.. Mä en oo vieläkään varannu neuvolaa, enkä meinaa varatakkaan, ennen kun vu:ssa ollaan käyty..

nyt olis muuten mammat hyvä neuvot tarpeen.. Löysin meidän esikolta eilen illalla kihomatoja (yöks!!) Lääkkeet lähetään kohta hakeen apteekista, mut netistä kun tota pyrviniä(??) tutkailin, niin siinä sanottiin, että raskauden ja imetyksen aikaisesta käytöstä pitää neuvotella lääkärin kanssa. Eli mä en siis ilmeisesti uskalla ottaa niitä, vai?? Oirita ei (vielä) oo muilla kun esikolla, mutta kun netissä ainakin sanottiin, että olis syytä madottaa koko perhe samalla kertaa. Pojat ja mies siis vetäsee kuuri, mutta mä sit vissiin jätän väliin ja tovon, ettei ne tartu muhun.. tää on siis eka kerta, kun meidän perheessä matoja on ja tottakai just sillon, kun mä oon raskaana :stick:

Kävin eilen papassa, kun sain kutsun suoraan tk:lta ja täytyy sanoo, että sen verran se täti tuolla ronkki, et pelkäsin koko illan, et alan vuotaa verta ja se pelko tuli myös uniin. Muutenkin oon nähnyt paljon keskenmenoaiheisia unia, mutta uskon sen liittyvän tuohon syksyiseen keskenmenoon ja sen jättämään pelkoon. Unet on muutenkin tosi lennokkaita ja niissä tapahtuu paljon. Seksiunia en oo kuitenkaan vielä nähnyt, pojista näin niitä paljonkin..

nelly rv jotain 6+
 
Heissan!

Ekassa neuvolassa tosiaan käyty, 1,5h meni aikaa+labrat siihen päälle. Aika paljon jutustelua, ihan kiva nuori nlatäti siellä oli. Otti asiallisesti mun toiveet pelkopolista ja mitään erityistä ei jutellessa tullut ilmi. Viikkoja tänään tasan 10 mutta ei suostunut vielä sydänääniä kuuntelemaan ettei käy niin että ei kuulu vielä ja huolestuu turhaan. Vähän sitä kyllä odotin ja petyin hiukan, mutta ultraan on onneksi enää pari viikkoa. Ja mä pääsen np-ultran jälkeen maksutta kromosomitutkimuksiin, jos haluan. Iän puolesta (35) tuli tällainen maksusitoumus. Katsotaan nyt np-ultran tulokset ensin niin lupasin sitten miettiä tuota. Meillä veriseulat otetaan np-ultran yhteydessä ja tulokset tulee sitten myöhemmin.

Olo on hyvä (kun on tänään vapis), eilen olin työpäivän jälkeen ihan poikki, nukuin heti kun pääsin kotiin ja heräsin puol 9, ja uudestaan jo yöunille 0.30-8.00 eli unta riittää :) Nyt pitäis lähteä esikoista vastaan kun pääsee koulusta, sitten kokkailua ja alakerran siivousta, lupasin että pelataan jotain lautapeliäkin. Huomenna on töissä henkisesti kamala päivä, yritän nyt tehdä kaikkea kivaa että olis ajatukset pois huomisesta. Saas nähdä miten uni tulee, on siis vakavista asioista kyse koskien yhtä mun alaista.

Jotenkin nyt kun tuolla neuvolassa jutusteli niin hirmu helpolta tuntuu tämä toinen raskaus vaikka edellisestä onkin aikaa, tietää vähän mitä tuleman pitää ja koko ajan muistuu mieleen kaikkia juttuja. Aiemmin jännitin neuvolaa kun se täti joka oli esikoisen aikana oli vähän kylähullun tuntuinen ja mä olin itse ihan pihalla, en tiennyt vauvoista mitään. Nyt on jotenkin luottavaisempi olo. Toiset pelkää keskenmenoa, mä en pelkää mitään muuta kuin että np-ultrassa todetaan iso turvotus, seulat hälyyttää ja joudutaan keskeyttämään jonkun kromosomipoikkeavuuden vuoksi. Se olis kamalinta mitä voi sattua, siinä on väkisinkin viikkojakin jo 14 suunnilleen. Mutta niitä ei vielä parane murehtia, vaan juoda pullakaffet 10+0 poksumisen kunniaksi!! :) 1/4 jo takana, jos sen niin haluaa ajatella!

Tulkaas sitten kertomaan muutkin kuulumisia, neuvoloita oli muillakin ja jollain taisi olla VU. Toivottavasti kaikilla vain ihania, hyviä uutisia!

Aurinkoista päivää kaikille!

Ms. Moneypenny 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli ja maimma
Onnee kaikille jotka käyneet ultrassa ja tervetuloo uusille :) Ei täällä pysy enää perässä kun meitä on niin paljon :D

uusitunnus
Mulle pompsahtaa ihan samanlainen masu heti ku syön jotakin vähänkin. Helposti muutenkin näkyy kun oon muuten niin pieni. (159cm/52kg)

Eipä tartte enää salailla kun sekä mun, että miehen vanhemmat tietää ja kaikki läheiset ystävät ja jotkut ei niin läheisetkin :D sukulaisille ollaan kielletty kertomasta ja muutenkaan ei vielä jaella tietoo ihan kaikille. Vasta vapun jälkeen :)

Niin ja mahaa kannattaa piilotella tunikoiden avulla! Nehän on muutenkin ku luotu äitiyspaidoiks :)

ON: Täällä vaan isonee tuo ruokien määrä mitä EN VOI SIETÄÄ, en ajattele niitä, en syö niitä, en haluu haistella/kattella niitä! :D Näitä tähän mennessä onpi: Tonnikala, juustonaksut, jauheliha, kinkku, (ja sit ne entisetkin ällötykset, porkkana, herne..)
JA himoina taas on kaikki hedelmät ja nyt on parin päivän ajan tehnyt jo mieli sirkusaakkosia ja ruokana oon himoinnu kalapuikkoja ja muusia, joten noita pitää tehdä/hakea kaupasta tänään! :p

Ja sitten oon päättäny tilata käytettynä kotidopplerin, sitä on paljon kehuttu ja on se hintaansa nähden pieni summa mielenrauhasta jonka sillä saa :) voi sitte antaa/myydä eteenpäin kun ei enää tartte :)

Shalley ja papu 8+6 (huomenna poksuu viikot :)
 
Viimeksi muokattu:
Äklötysolo vaan voimistuu, yyh ja nyyh. Sais jo alkaa helpottaa!

Maha on pömpöllä jo aamusta iltaan, iltapäivästä eteenpäin kyllä enemmän!

Kaveri sai viime yönä vauvan ja jotenkin (kivat hormonihuurut päällä) tuntuu että marraskuuhun on ikuisuus, sais tää alkuraskaus mennä nopsaan :)

Voi väsymys, nukuin viimeyönä superhuonosti ja nyt kostautuu. Oon perhepäivähoitaja ja tässä taistelen sohvalla unta vastaan, naperot on päikkäreillä ja talo on hiljainen. Iltapäivällä onneksi on tiedossa lenkki kaverin kanssa, paan pojun vaunuihin ja otan koiran mukaan, mukavaa kun on jotain tiedossa iltapäiväksi.

Susimieli ja kuopus 7+2 ( tuntuupa hassulta sanoa että oon jo 8. viikolla. Jonnekkin se aika hupenee )
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa ehdin tännekin kirjoitella (teidän kuulumisia olen toki lueskellut päivittäin). :) Aika kun on niin kortilla töiden ja talon rakentamisen kanssa...

Käytiin eilen neuvolassa ja meillä on ihan mukavan tuntuinen terkkari. Varailin eilen myös aikoja seuraaviin etappeihin: N 6.5 ja NP 7.5., saadaan siis ennen äitienpäivää todistusaineistoa kehiin, mikäli siellä joku on. :)

Ostin laatikollisen käytettyjä äitiysvaatteita kaverin kaverilta pilkkahintaan ja voi tätä riemua! Olin jo ehtinyt murehtiin kuinka kalliiks niidenkin hankkiminen tulee. Täällä maha on kans jo enemmän vauvamaha kun paremmin syöneen maha. :D Pyöree ja pinkee. Ainakin siis äitiyshousut pääsee hetimmiten käyttöön.

Onko muilla selinmakaaminen muuttunut raskaammaksi? Ihan kun ei saisi kunnolla henkee tai on sellanen kumma paineen tunne?? Tällainen tuntemus tuli siis eilen illalla, tyypillisesti heti neuvolan jälkeen etten voinu sitä samalla kysyä. :p

Andrea + maha 7+6
 
Sen verran piti vielä uudestaan kirjoitella että onko kellään aiempaa kokemusta pelkopolista? Siis vaikka ei mua nyt suoranaisesti pelota mutta koen synnyttämisen aika vastenmielisenä ajatuksena esikoisen pieleen menneen synnytyksen vuoksi, eli sitä sektiota tässä nyt haetaan. Että mitä siellä käydään läpi ja millaisia asenteita on ollut pelkopolilla, ottavatko ihan asiallisesti ja tosissaan? Ilmeisesti sinne mennään sitten 30+ viikoilla vasta?

seuraava neuvola Ms. Moneypenny 7.5. Tuollaisen jos viitsit päivittää, kiitos :)

Ketuttaa tämä väsymys/saamattomuus, nytkin venyn tässä koneella vaikka voisi tehdä noin sataa muutakin juttua..

Ms. Moneypenny 10+0
 

Yhteistyössä