Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

uusitunnus: Tiedän niin tuon tunteen, tuosta "yllätysraskauden aiheuttamasta tunnekuohusta". Mullahan oli tammikuussa se tuulimunaraskaus, joka oli siis tosi yllätys! Sitten kun monta viikkoa oli kerennyt tottua ajatukseen ja päättyikin huonosti, niin suru oli ihan yhtä suuri, kun edellisessä tuulimunaraskaudessa v 2006, vaikka silloin se raskaus oli todella yritetty.

Omaa napaa: Ei yhtään oksennuskertaa tänään! Jes!!! Eilen sitten kyllä oksennettiinkin varmaan kymmenen kertaa... Mutta kyllä ihminen on hullu, heti tulee semmonen tunne, että miksei mulla ole huono olo, onko kaikki hyvin! :LOL:

minttu-82 ja Tirppa 8+5 :heart:
 
Minttu-82 joo kyllä tässä sulattelemista oli. Ja kun tosiaan olin jo saanut asennoiduttua että lähden syksyllä takaisin töihin monen vuoden kotonaolon jälkeen, ja hakenut töitä jne. Ja kotona ollut tilanne se, että ei meinaa enää pää kestää, eli olis ollut tavallaan "pakko" päästä töihin lepäämään :D Niin sitten tuleekin tälläinen pallo jalkaan, noin kuvaannollisesti. Ja aika pitkälläkin olin ennenkuin sain selville, sekin vielä teki järkytyksestä isomman... Mutta eipä tässä, ne alun negatiiviset fiilikset alkaa olla nyt käsitelty, ja kyllä mä nyt jo vähän iloitsenkin tästä. Ehkä tän vaan piti mennä näin =) Mies sanoi ihanasti, että se on varmaan joku tuleva presidentti tai muu tärkeä henkilö, jonka piti vaan saada vielä syntyä :heart:
 
Heipä hei ja pikaiset ultrakuulumiset :heart:

Eli sain yllärinä salaa varatun varhaisultran joka oli tänään illalla...ihana yllätys ja siellä se pieni oli pesän rakentanut ja sydän sykki vimmatusti :heart: Koko vastasi viikkoja ja pienen pienet käsien ja jalkojen alut on juuri muodostumassa :)

Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa etappia eli np ultraa =)

Neuvola mulla on huomen aamusta mutta siellä ei oo mitään ultra vehkeitä eli meillä mahdollisuus vaan ihan perus neuvolaan...harmi sinänsä...oon niin kateellinen niille jotka pääsee kurkkimaan masuun joka käynnillä ;)

Mitä noihin seuloihin tulee niin meillä takana down keskeytys...eli kärähdin np ultrassa veriseulassa lukemin 1:45....siitä sitten istukka tutkimukseen ja musertavat tulokset muutaman päivän päästä...ja siitä viikon päästä keskeytykseen...meille sanottiin että päästään tosiaan neuvolan lähetteellä suoraan tutkimuksiin mut eipä sekään taida tapahtua ajallisesti ennen np ultraa joten joka tapauksessa jos valitsen yhdistelmä seulan eli otatan verikokeen niin melko varmasti häly käy..iän puolesta...huoh se on raastavaa aikaa taas se odotus ja miettiminen sekä pähkäily et onko kaikki ok...vauvaan ei uskalla kiintyä ja elämä menee muutenkin ihan sumussa...muistan vielä niin elävästi edellis kerran helvetin :(

Nyt en mitään muuta toivokkaan niin paljon kuin sitä että vauva olisi terve ettei tosiaan mitään niin pahaa olla tehty että ansaittaisiin toistamiseen sen helvetin läpikäynti :'(
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei jälleen tänne :)

Toi juttu vauvahommista utelemisesta jotenkin ottaa mun korvaan kun ymmärrän että se ei ole helppoa kaikille kuten omalle äidilleni jonka ei nuorena pitänyt saada laisinkaan lapsia yllätyksenä sitten minä ja pikkusisarukseni, mutta sitten kun oli tarkoitus niin saikin puolen vuosikymmentä yrittää ja kokea yhden tuulimunankin :( Me kyseltiin silloin koko ajan milloin tulee sisarus, miksette tee meille pikkusiskoa! eihän lapsena tajunnut :( Töissa kerran utelin yhdeltä ystävättäreltä että onko meinanneet tehdä toista vai onko lapsiluku täysi ja vaikeena kertoi sitten myöhemmin että oli vakavasti masentunut synnytyksen jälkeen ja ei siksi halua uudelleen.. Ei loukkaantunut kun kysyi asiallisesti. Toisaalta jos kysyy ihan asiallisesti niin kyseessähän on tosi luonnollinen juttu :) Mun isäni on säännöllisesti (varsinkin tämän "uuden" miehen kanssa josta he pitävät toisin kuin edellisestä) kertonut että mun pitäisi kuulemma tehdä lapsia jotta hän saisi olla pappa :) tunteet vaan pelissä kaikilla niin ehkä se on vaikea ohittaa vain olankohautuksella.. :/

Kyllä se itselläkin tuntui vähän vaikeelta kkm jälkeen kun tuli kyselyä sukulaiselta.. :)

Pilvilinna74 pakko sanoo että ihailen sun asennetta kun itse saattaisin olla pelkuri noin rankan kokemuksen jälkeen! <3

Täällä on 9+2 ja pahoinvointi viimein antaa periksi vähän edes, tosin väsymys ja huimaus ja uupumus pahenevat :) Sain tosiaan omalla dopplerilla sydänäänet kuuluviin ja eipä ollut epäselvää sitten enää mitkä on istukkaääniä ja mitkä sydänääniä, viikkojen mukaisesti 179krt/min lyö tirppanan sydän! Uskaltaa vähän ehkä jo iloita jännityksen keskellä :)
 
Onpa taas paljon hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille!:)

uusitunnus: ihana asenne teillä tuohon uuden vauvan syntymään :)

Pilvilinna74: Uskon ja toivon, että tällä kertaa ei häly käy ja saatte terveen nyytin syliin!

Laurushka: Luulen, että aika moni on lapsena toivonut pikkusisaruksia vanhemmilta, niin minäkin.. Lasten puheita ei mun mielestä lasketa epäkorrekteiksi, koska lapset on lapsia ;) Mä olen kerran lipsauttanut yhdelle (miespuoliselle) hyvälle ystävälle kysymyksen, onko heillä suunnitelmissa hankkia lapsia. Hän oli ennen sitä itse puhunut, että alkavat ehkä lähiaikoina yrittää ja tiesin, ettei hän loukkaannu tuollaisesta, mutta kyllä silti hävetti ja rankasti heti kun tajusin, mitä tuli lipsautettua. Sen jälkeen olen taas ollut entistä tarkempi, etten utele keneltäkään mitään. Se on entistä helpompaa nyt, kun on lähipiirissä tullut seurattua esim. lapsettomuuskipuilua.
 
  • Tykkää
Reactions: uusitunnus
Heissulivei kaikille!

Ensinnäkin lämpimät onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:
Tänään just mietin että monella meistä on ollut raskaudessa jotain vuotoja ilman että se on ollut mitään vakavampaa. :)

Pilvilinnalle paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää raskauteen, niinkuin toki muillekin! :heart:

Tänään kävin uudestaan hammaslääkärissä jomottavan hampaan takia, joka on joskus paikattu ja paikka on syvä. Lääkärissä avasivat paikan mutta eivät pystyneet menemään hermoihin asti kun oli niin herkkää meininkiä, sai laittaa norsun annoksen puudutusta että selvisin edes siitäkin. Lääkepaikka tuli ja uus aika sitten syyskuulle ellei oireile aikaisemmin. Kylläpä oli inhottavaa mutta onneksi nyt käyty.

Mulla on pahoinvointi vähentynyt nyt ehkä muutamassa päivässä, vaikka väsyttää niin ei tuu enää semmosta väsymys oksetusta *kopkop* eikä tarviikaan tulla. :)

Niinu 10+2
 
Heipsan mammat pitkästä aikaa! :)

Täällä on raskaus edennyt aika oireettomasti, mutta oikein mukavasti :) Paitsi yksi poikkeus oli tuossa pari päivää sitten. Aamulla itkeskelin jotain raskaushormooneissani, ja jostain syystä siitä itkusta tuli ihan hirveän huono olo. Yritin sitten siinä syödä jotain, että paha olo helpottaisi. No eipä helpottanut, ja tietenkin meidän pikku typykän piti just sillon vääntää hirveet sonnat housuun. Aloin niitä sitten vaihtamaan, mutta eihän siitä mitään tullut, kun samalla aloin oksentamaan. Kiva oli toisella kädellä yrittää pitää tyttöä hoitoalustalla, ja samalla pää vessan pöntössä. :D Se olikin ainut kerta kun olen tässä raskaudessa oksentanut.

Tehtiin päätös että ei mennä niskaturvotus ultraan ollenkaan, kun täällä pitäisi ottaa kaikki seulat jos menee ultraan. Ja en halua mitään seuloja, kun liikaa olen kuullut niistä semmoista, että on sanottu että vammainen lapsi olisi tulossa, ja kuitenkin aivan terveenä on syntynyt. Ja halutaan kuitenkin ottaa lapsi vastaan, vaikka olisi vammainenkin. Nyt pitäisi vaan jaksaa ootella sinne rakenneultraan ennenkuin taas näkee pienen.

Onkos joillakin alkanut jo masut kasvamaan? Täällä ei vielä ole, mutta en kyllä odottanutkaan, kun viime raskaudessa alkoi kasvamaan vasta 20 viikon jälkeen. No pystyypähän pitämään töissä salassa mahdollisimman pitkään :D

shantaram 11+1
 
Moi! :)

Shantaram, aiemmin jo kirjoitin, että masu kasvanut niin, että esikkoa odottaessa sellainen maha oli vasta raskauden puoli välissä. Tätä ei pysty enää salaamaan. :)

Olot on normaalit, paitsi aamiainen on jälleen tullut jäädäkseen. Normaalisti syön vasta iltapäivällä. Turvottaa ja välillä vatsaa vihlaisee, mut muuten ihan ok.

Rakastan ruuanlaittoa, hirvisoppa tulilla, hirvijauheliha tehty huomista paistoa varten. Herkkuja kerrakseen. :)

murri76 12+4
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mahasta sen verran, että on pakko käyttää jo äitiyshousuja vaikkei mitenkään jättikokoinen masu vielä ookkaan. Ei vaan mahdu tosta alavatsan kohdalta normihousut enää jalkaan, tai jos mahtuu niin puristaa kauheesti istuessa.. Selkeesti näkee jo että raskaana oon. Esikoisesta maha näky vasta 15. viikolla samaan malliin.
Kertomisesta sen verran että malttamaton kun olen niin melkeinpä kaikille ollaan nyt kerrottu että raskaana ollaan, en osaa tämmöstä salailla, eikä varmaan salassa pitkään oliskaan pysyny tän mahan kanssa :D
Oireita on ollut tällä viikolla vähemmän kun viime viikkoina, pitkään vaivasi kamala päänsärky ja väsymys.

Np-ultraan enää puolitoista viikkoo, jännittää kovasti, varsinkin kun niihin seuloihin osallistuttiin. Toivottavasti ei ainakaan turhia hälytyksiä tulis!

Mirkkeli_ & pikkupirpana 10+2
 
Tänään saatu postia neuvolasta, ja Np-ultra meillä on ens tiistaina, eli 30.4, neuvola 7.6 ja toka ultra 25.6 :)
Kauhunsekasin ja innokkain fiiliksin ootan tota tiistaita!

Onnee kaikille hyvistä ultrauutisista, niitä on olluki paljon taas :) :flower:

Täällä puhuttu paljon siitä, että ketkä lähipiiristä tietää raskaudesta. Me ollaan kerrottu kyllä jo kummankin vanhemmille, joilleki sukulaisille ja lähimmille ja vähän ei niin lähimmillekin kavereille :D tiistain jälkeen ei enää salailla varmaan keltään, ja tämän mahan kanssa se oliski aika vaikeeta jo pian :D iltasin kunnon pallo, saanu oikeen raskausmaha muodon. Ennen raskautta siis oli aikalailla littana masu :)

Maanantaina neuvolassa koitti se täti löytää sydänääniä muttei löytänyt, sanoi kyllä et ei ihmeellistä näillä viikoilla, ettei tartte huolestua.

Harmi ettei raskaan olevat enää saa hammaslääkäriä ilmaseks, eikä edes pääse jonojen ohi! Ei täällä helsingissä ainakaan, kun kysyttiin. Ennenhän on ollu niin jossain..
Miten teillä muilla..?

Shalley 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Miten ihmeessä teillä voi olla sellaset mahat, joita ei voi piilotella? Mun kavereista edes ne jotka tietää eivät huomaa mahaa! Mulla ei turvota juurikaan ja maha on siis olemassa lähes pyykkilauta, ettei mitään läskikerrosta ole navan päällä nimeksikään. Itse huomaan lonkkaluista, että kohtu on noussut niiden yläpuolelle, luut siis rajaavan mahanalkua nätisti. Myös pallea on hieman koholla. Paino on jopa hiukkasen laskenut huonojen vointien ja rajoittuneen ruokavalion vuoksi. Dopplerilla sydänäänet kuuluu navan tuntumasta.
Mutta jospa olen perinyt äitini, jolta naapuri kysyi kuukautta ennen syntymääni, että millä lomalla hän oikein on :D Ja kaveriltaan salasi siskoni raskauden siten, että äidin sisko paljasti äidin kaverille kahta kuukautta ennnen siskon syntymää. Äiti on saman mallinen, hoikka kuin minäkin. Taitaa ne vatsalihaksetkin pidätellä kun eka raskaus (jos kkm ei lasketa).

Miramei 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Miramei mulla on kyllä aivan hirveet ilmavaivat ja kauhia ummetus, että voi olla et sekin lisää turvotusta vaikka maha onki selkeesti pyöristyny. Mutta näihin viikkoihin nähden se tosiaan on vaan aikalailla turvotusta.. kaiketi?! :D

Aika hurjaa kyllä tuo että raskautta ei huomaa vaikka olis 8:lla kuulla! Kaikki keitä olen nähnyt loppuraskaudesta, niin ei ole ollu kahta kysymystäkään etteivätkö olis raskaana :)
 
Huomenta :wave:

Voiko liikkeitä jo tuntea? Näillä viikoilla? Tiistaina makoilin sängyssä ja keskityin mahaan, tuli nopee "poks" ja en ehtiny ihan sisäistää kuvittelinko vai en :D Eilen illalla kun pikkasen painelin kohtua ja makoilin rauhassa tuntu taas "poks" ja pian taas "poks"! Vai onko mul ilmavaivat karannu noin alas :LOL: Ja se "poks" on kyl niin nopee ja hento et pitää oikeen keskittyä että sen tajuaa! Jään siis odottelemaan onko oikeita liikkeitä :)

porukka on käynny ultrassa, onnea hyvistä kuulumisista :)

murri mun alko tekeen mieli hirvipaistia kun luin mitä olit tehny ruuaks :p Saiskin jostain hirvenlihaa!

Tääl tietää varmaan koko suku jo vauvan tulosta :) Annettiin nyt tulevien mummojen vapaasti puhua muillekkin, kun malttamattomana odottivat!

Ennen pääsi joensuussa hammaslääkäriin ilmaseks ja jonon ohi, mutta ei enään.

Täällä on nyt pari päivää ollu hyvä pahoinvoinnin ja väsymyksen kannalta, elämä siis alkaa valostumaan taas! :D Jaksoin sen kunniaks pestä eilen ikkunoita ja vaihella verhoja, mietin täs et oiskos tänään kaappien räjäytys päivä!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 12+6
 
Mahasta: Yksi oikein hyvä ystäväni kommentoi "no kyllähän sen nyt näkee" kun kerroin raskaudesta viikoilla 8+5 :D Hän tosin tuntee mut tosi hyvin. Ainakaan mieheni ei usko, että ulkopuoliset esim. töissä vielä huomaisivat. Pari mahaan kohdistunutta arvioivaa katsetta olen ollut huomaavinani, mutta tiedä sitten.
Mullakin on kyllä suurin osa varmasti turvotusta ja suolisto on täynnä ilmaa (anteeksi ällöys :D), mutta jo hyvän aikaa alavatsassa on ollut sellainen pieni pinkeä pallo, joka ainakin mieheni (terveysalalla) mielestä johtuu selvästi kasvaneesta kohdusta. Paino ei ole noussut vielä ollenkaan.

Tästä tulikin mieleeni, että minua ärsyttää suunnattomasti Englannin herttuatar Catherinen raskausmahaan liittyvä uutisointi. Lehdet julkaisevat vertailukuvia samalla kuulla raskaana olevista ja ihmettelevät Katen mahan pienuutta. Tuleeko ihmisille todellakin yllätyksenä, että mahojen koko ja muoto vaihtelevat paljon? Meillä on niin monenlaisia ruumiinrakenteita, vatsalihaksia, kohdun paikkoja ja asentoja jne jne...

Anna_bella 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Kyyneltenhymy tutulla tuntui noilla sun viikoilla mahan päälle jo liikkeet! Mä tunsin esikoisesta rv 14-15 ekat vaikka edessä olevan istukan piti vaimentaa liikkeitä. Uudelleen synnyttäjät kuulemma tuntee yleensä herkemmin jo. Mä ainakin varovasti toivon että äitienpäivän kieppeillä tuntisin jotain, silloin on 12 viikkoa mulla :)

Meille ei oo vielä tullut np-ultra aikaa, kai se kohta tulee kun sehän voisi olla jo vajaan parin viikon päästä! Hassua, aika on mennyt nopeaan :)

Susimieli ja Kuopus 9+4
 
Heippa!

Liikkeistä Luulen että kyllä nyt jo vai jotain tuntea. Mäki oon pari kertaa ihmetellyt ihan tällä viikolla sellaista hassua muljahdusta, on ihan eri tuntuinen kuin mahassa normaalisti tuntuvat kuplat ja kurinat. En tosissani usko että olis ollut vauvatuntemus mutta voi kai se ollakin?

Hammashoitoon pitäis täälläkin päästä. Just ennen plussausta kävin päivystyksessä hoitamassa taas kerran katkenneen etuhampaan (vanha vamma) ja laitoin itseni jonoon. Täällä oli vajaa tuhat hlöä jonossa ennen mua, eli joskus syyskuulla oli toivoa että pääsis, pitäis kans kysyä että pääseekö raskaana olevat nopeammin.

Maha alkaa varsinkin iltaisin olemaan aika pönäkkä, olo on lihava vaikka paino ei oikeastaan ole noussut ainakaan kuuteen viikkoon yhtään.. Mulla olis lääkärineuvola 7.5. ja tajusin just että mulla on kaks palaveria just silloin, pakko siirtää neuvolaa, taitaa mennä viikolla eteenpäin kun täällä lääkäri vain tiistaisin.

Syömisestä Nyt on himotus jääkaappikylmiin omenoihin! Muita suosikkeja on Kalinka-jogurtti, corn flakesit, pastasalaatit, viili ja mysli.. Eli tää pahaolo jatkuu vaan ja lämmin ruoka ei oikein maistu ja jotkut hajut ellottaa ihan hulluna.

Tänään on kamala päivä muutenkin, mun pitää viedä meidän vanhempi koira piikille. Se on ollut meillä monen monta vuotta, iästä ei tarkkaa tietoa mutta veikkaan että vasta 7v. On Virosta pelastettu katukoira, oli kyllä aika pentumainen kun meille tuli. On alkanut rähjäämään pojalle, sen koulukavereille ja meinaa tikata vieraita miehiä sormiin. Toisaalta ihan kiltti mutta tässä tilanteessa pakko ajatella järkevästi vaikka tosi pahalta tuntuukin.

Kaikkea hyvää ja hyviä vointeja teille, ja tietenkin auringonpaistetta päivään!

Ms. Moneypenny 12+3
 
Susimieli mulla on istukka nyt edessä. Kätilö sano mulle ettei se välttämättä vaimenna potkuja kun tietää miltä ne pitää tuntua :)

Ms.Moneypenny kyllä se varmasti liike voipi olla :)

Jää kyl siivoominen, iski jumalaton pääkipu ja panadol ei tunnu purevan : / Taidan mennä sohvalle pötköttään kun poika innoisaan leikkii junaradalla :)
 
Tänään poksuu taas viikot 12+0 :) ja huomenna odotettu np-ultra! Vaikka tämä on kolmas kerta, niin silti jännittää.

Osa puhuikin jo liikkeistä ja vaikka mä oon täysi realisti, en ole varma mitä tunnen alavatsassa. Tunne on sama kuin joku kaapisi tosi hennosti sisältäpäin, kun taas tutuksi tulleet ilmavaivat tuntuu aivan erilaisilta. Pitää "kuulostella", koska kuopuksestakkn tuntui vasta viikolla 17 ja viimeisimmän tiedon mukaan kohdunkin pitäisi olla taaksepäin kallistunut.

Kohdun tunnustelemisesta eli vihdoin pystyn tuntemaan kohdun paikan alavatsalla, mutta mikä ihme mulla aamuisin nousee navan vierelle vasemmalle puolelle eli rakko on toki täysi, mutta aika outo kohouma ja aina vasemmalla puolella. Ei se voi olla kohtu eikä rakko :)

Turvotusta löytyy niinä päivinä, kun olen mussuttanut hiilareita tai sokerittomia nameja, mutta mulla myös pallea on koholla. Aika kaukana on siis vauvavatsasta :) ihan hyvä, haluaisin pitää raskauden salassa niin pitkään kuin mahdollista niiltä, joille asia ei kuulu. Meillähän äidit ja sisaret tietää, samoin kuin parhaat kaverit, jotka tietää jopa kuukautiskierronkin... Milloin muuten aiotte kertoa sisaruksille uudesta tulokkaasta?
 
Viimeksi muokattu:
Meiltä ikäviä uutisia :( Minulla oli tiistaina lääkärineuvola. Siellä todettiin, että pikkuisen kehitys loppunut viikolla 8+5, spontaanisti keskenmeno ei ole kuitenkaan alkanut. Pääsin eilen Kysin naistentautien polille, jossa tilanne vielä uudestaan tarkistettiin ja gyne sai samat lukemat. Istukka ja lapsevesiontelo (?) kuitenkin jatkanut kasvua ja vastaa viikoja, jotka nyt pitäisi ollakkin. Olivat miettineet jo kaavintaa, mutta päätyivät kuitenkin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Eilen sain polilla suun kautta Mifegyn tabletin ja huomenna heti aamusta mennään naistentautien osastolle, jossa saan enemmän lääkkeitä ja vuodon pitäisi alkaa. Ei voi vielä edes oikein käsittää, ettei meille tulekaan marrasvauvaa, olisi ollut todella toivottu ja odotettu <3
Raskauden aikana minulla oli tosi voimakasta pahoinvointia, kaksi kertaa olin iv-nesteytyksessä tk:lla. Toisen tipan jälkeen oksentelu loppui lähes seinään, ja hieman ehkä osasin pelätä pahinta. Kaikki kuitenkin vakuutteli, että se on ihan normaalia...Kovasti olimme ajatuksia kuitenkin suunnanneet siihen, että meillä olisi pikkuinen nyytti marraskuussa sylissä. Varhaisultrassakin kävin Kysillä viikolla 7+1 ja silloin kaikki oli vielä niin kuin pitikin. Toivottavasti huominen menisi hyvin ja tyhjennys tapahtuisi. Ei kai tässä voi muuta kun yrittää suunnata ajatuksia tulevaisuuteen ja toivoa, että meille suodaan joskus pikkuinen. Toviottavasti huonot uutiset marrasmasujen osalta päättyisi nyt tähän! Jos ketään ei haittaa, niin haluaisin kuitenkin jäädä ainakin hetkeksi vielä palstalle. Joka päivä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Toivon koko sydämestäni teille jokaiselle ihanaa raskausaikaa <3
 
Aminohappo: Jostain luin, että juuri aamulla, kun rakko on täysi, makuuasennossa mahaa tunnustelemalla sen kohdun voisi tuntea...Ja voihan se hyvinkin tuntua juuri vasemmalla puolella :)
Käsittääkseni noilla viikoilla on jo hyvin mahdollista tuntea kohtu.


aarresaari: Voi ei :'( Halaus ja rutkasti voimia! Ihanaa, että haluat jäädä edelleen tänne juttelemaan. Olen varma, että se pikkuinen teillekin suodaan. Muistathan sitten käydä kertomassa kuulumisia :)
 
aminohappo mulla ainakin nimenomaan kohtu nousee hassusti tohon vasemmalle!

aarresaari hurjasti jaksamista! Toivottavasti teitä lykästää vauva-asioissa pian uudelleen.

mulla maha pullottaa mutta aika paljon se on vielä omaa mahaa jota kasvava kohtu tuuppaa ylös. Haluaisin jo sellaisen nätin ja pinkeän masun :)
Tissit aristaa aina hetkittäin. Yököttää edelleen välillä aamuisin tyhjällä mahalla ja samoin maha tyhjänä monet hajut oksettaa. Makeeta tekee kauheesti mieli, esikoisesta söin sitrushedelmiä. Mieluummin ois jotain muita mielitekoja.
Väsymys yrittää takaisin, tällä viikolla kai se voikin olla pahimmillaan.

liikkeistä vielä jotenkin hassua, en osaa ajatella että niitä voi jo muutaman viikon sisään alkaa tuntua, vau!

Susimieli ja Kuopus 9+4
 
Aarresaari: Iso myötätuntohalaus:hug: Saman kokeneena tiedän miltä tuntuu. Toivottavasti lääkkeelinen tyhjennys tehoaa, eikä kaavintaan asti tarvitsisi mennä. Sure ja itke niin kauan kun siltä tuntuu ja kun pahin tuska hellittää, niin toivon pikaista uutta tärppiä teille :heart:

mahan koosta mulla maha on molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut aika pieni. Esikosta kävin viimeisenä työpäivänä ennen äippälomaa (eli viikkoja n36) ostamassa alkosta isälleni isänpäivä konjakkia ja sielä työskentelevä vanha koulukaverini ei edes huomannut minun olevan raskaana. Kuopuksen kohdalla tiukka paita paljasti minut naapurille (jota kuitenkin näin useempia kertoja viikossa) 2vko ennen laskettua aikaa. Tässä raskaudessa maha oli alkuun varsinkin iltaisin ihan mieletön pallo (turvotus), mutta tällähetkellä vain pikkuinen pömppö. Töissä siis ei vielä tiedä, kun pari ihan lähintä työkaveria ja ainakaan vielä ei kukaan ole tullut kysymään (muutaman tutkivan katseen olen jo mahanseudulle saanut..). Joka raskaudessa kuitenkin maha pullahtaa aina aiemmin ja aiemmin, joten luulempa että montaa viikkoa ei enää salassa pysy ellen sitten verhoidu kaapuihin.. No jos edes sinne np-ultraan asti...

Np-ultraan tosiaan 3vko ja pelko-peikko on taas hyökännyt kimppuuni. Varsinkin nyt, kun tuo turvotus on laskenut ja jotenkin tuntuu, että kohtua ei ainakaan hirmuhyvin tunne ja repäisykivutkin on lähes loppuneet.. Etovaa oloa on päivttäin aaltoilevasti, mutta tuokaan ei kyllä minun kohdalla mitään kerro. Viime syksy kkm:ssä oksensin viimeisen kerran samana aamuna, kun lähdin hakemaan toisen satsin tyhjennyslääkkeitä ja alkio oli siinävaiheessa ollut kuolleena jo nelisen viikkoa.. Dobblerin osto siis täällä harkinnassa...Mikä se verkkokauppa oli, josta joku oli ostanut dopplerin parilla kympillä?? tuntuu nimittäin, että huutiksessakin saa maksaa reilusti yli sen käytetystä mallista..

-Nelly ja murunen rv 8+5-
 

Yhteistyössä