Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Mahan koosta on kirjoiteltu. Minulla ihan kivasti turvonnut, paidat meinaa rullautua ylös, vaikka paino ei juuri ole noussut. Ekasta maha oli melkoisen valtava, sitä ei kyllä millään piilottanut.
Hajut äklöttää, väsyttää usein, välillä huonoa oloa, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Jotkut ruuat äklöttää, mitä normaalisti syön. Hedelmät maistuu runsain mitoin ja herkutkin myös. Janottaa jatkuvasti.

aarresaari, valtavat pahoittelut! Jaksamista teille.

Ms. Moneypenny, jaksamista teillekin, päätös lemmikin lopettamisesta on aina kamala, oli syy mikä tahansa. Itselleni sen päätöksen tekeminen on aina ollut kamalan vaikeaa.

Täällä oli tänään eka neuvola ja kysyi, että haluanko kuunnella sydänääniä ja sieltähän ne löytyi =) Ihanaa, tänään siis rv 9+6. Kenellekään ei ole vielä kerrottu eikä laajemmin kerrotakaan ennen np-ultraa, johon 2-2,5 vk aikaa, tarkkaa aikaa ei ole vielä tullut. Mutta ehkä jollekin läheisemmälle uskaltaisi jo pian kertoa. Harkitaan. Neuvolassa muutenkin kaikki ok ja vino pino luettavaa odottaa tuolla.

Kilpi rv 9+6
 
Hajuista mieleen että tiiämpä ainaki yhen ruuan hajun mikä etoo ja pahastti mulla, nimittäin grillikyljen haju :D Meinasin oksentaa autoon ku käytiin kaupassa ukon kanssa ku otin ostoskassin jalkoihin..
LKS:ssään tuli aika 21.5 niskapoimu-ultraan, jännittää :D Toinen neuvola aika on 13.5 <3
 
aarresaari mä olen niiiiin pahoillani teidän menetyksestä :'( Tsemppiä ihan älyttömästi!!! Päivä kerrallaan..:hug: tiedän miltä tuntuu ja muista antaa itselle vähän aikaa toipua - surra

mahan koosta sen verran että itsellä vaan pientä turpomista - aamulla ei juuri lainkaan mutta päivän aikana pahenee joten töissä olen siirtynyt "löysempiin" paitoihin..ja hey, tänään 10+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
aarresaari tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen, siitä onneksi pääsee yli ajan kanssa! oma kkm on tuoreena mielessä joulunalta.. :(

Vatsan koosta
, onko täällä muita joilla on suhteellisen tuore km taustalla? Mulla oli kolme kk raskautumisesta ja silloin oli kovat nippailut ja kohdun kasvaminen ja nyt ei ole ollut nippailuja oikeestaan ennen tätä viikkoa :) Mutta ihan selkeesti pystyn sanomaan missä se on ja tuntuu että vatsaa alkaa olemaan jo.. Mulla oli 7+ asti kova turvotus joka katosi pariksi viikoksi ja nyt tuntuu että on aamusta asti vatsa pullollaan ja samanlainen koko ajan :) maatessakin on koholla :D kiinnostaa vaan että voikohan olla että oisi ikäänkuin jäänyt palautumatta kohtu tms? :D

sydänäänten tsekkailusta on tullut tapa ja tämän äidin suurin onnen aihe <3

muoks, niin ja 9+4 ois tänään menkoista laskettuna :)
 
Kuten Fbssä jo huutelinkin niin eilen saatiin sytämmen tykytykset ekaa kertaa kuuluviin.Toukkanenhan tietysti odotteli että se isi pääsee paikalle ja sitten tykytti meille <3
Tänään töiden jälkeen kun nousin sohvalta niin tuntui hirveä vihlaisu oikealta puolelta vatsaa.. Mitähän se oli?

Huomenna enää viikko np:n... :)

Aadaz ja Toukkanen 10+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Tänään on ollut kyllä raskas päivä. Niinkuin tuossa aiemmin kirjoittelin niin jouduin tänään viemään meidän vanhemman koiran piikille, ja kyllä se on aina vaan niin kamalaa ja sydäntäsärkevää. Mennessä jo itkin valtoimenaan, ja eläinlääkäri varmaan piti mua ihan hulluna kun ryystin siellä ihan täysillä. Nyt onkin sitten loppupäivä oltu töissä kamalan päänsäryn kanssa ja en tajunnut ottaa edes meikkejä mukaan, naama raidallisena ja silmät punaisena on nyt sitten oltu.

Pahoinvointiakin on ollut tänään taas ihan kunnolla, töissäkin tuli aivan hirveä olo, tuntuu että tämä on vaan yhtä valittamista.. Kai pitäis olla vaan onnellinen mutta haluaisin niin kovasti normaalin olon edes päiväksi :)

aarresaari Pahoittelut ja tsemppiä tulevaan!

Mies kertoi eilen parhaalle kaverilleen, kaveri oli kuulemma ollut tosi tohkeissaan ja tanssinut ympäri kämppää :) Hyvä että oli onnellinen meidän puolesta, selvää kummiainesta ;) Ja mun paras kaveri soitti vaan kysyäkseen miten voin, hän on nyt viikon verran tiennyt. Ihana :heart:

Nyt tulee enemmän oltua tuolla FB:ssä, on jotenkin helpompaa vaikka puhelimella käydä kuulumisia vilkaisemassa.

Illanjatkoja kaikille ja mukavaa viikonloppua, sehän on jo ihan kulman takana!

Ms. Moneypenny 12+3
 
Aadaz ne on juuri niitä "repäisykipuja" joista kaikki puhuu! Kipeitä mutta vaarattomia! Liittyy kohdun kasvuun.

Mulle on iskenyt joku väsymyksen toinen aalto, iltapäivällä tekis niin mieli päästä nokosille, helpottaa kyllä tunnin-parin jälkeen vaikkei nukkuisikaan, mutta aika koomassa sen pari tuntia on jos ei pääse nukkumaan.
Niin ja äklötys vahvistuu tuolloin väsyneenä! Yyh.

Voi vauva, mä olen niin intona, en malta odottaa että liikkeitä alkaa tuntua! Vitsit, ihana pieni!

Susimieli ja ihanainen Kuopus 9+4
 
aarresaari en tiedä mitä sanoa, hurjan paljon voimia:( :hug:

Ikävää nuo tarinat miten joku tuttu tai läheinen on mennyt kertomaan raskaudesta ja mahdollisesta keskenmenosta eteenpäin omine lupineen:( Tosi ajattelematonta ja tunteetonta, typerää toimintaa!
Miramei eka kuulosti että onpa kiva pomo kun soittaa sairaalaan ja välittää pahoittelunsa mutta että kertoo sitten kaikille, järkkyä!
Ms. Moneypenny kamala juttu tuo lehdessä ilmoittaminen. Kun sanoit että nyt naurattaa mutta silloin ei, niin muakin alkoi lopulta hihityttään ton tarinan absurdius, että oikeesti joku ilmottaa toisen salaisesta raskaudesta LEHDESSÄ. Ei helkatti. Mutta siis ihan kamalaa!

Aadazin viikkojen innoittamana (onnea tykytyksistä:) ) mäkin uskaltauduin kokeileen doppleria eka kertaa ja kauan siinä meni mutta lopulta kuulu tumtumtumtum:) Muutaman kerran jo luovutin ja aattelinkin että ei tosiaankaan haittaa ettei ne vielä kuulu, ja ihmeen rauhallinen olo oli ja yllättävän realistisesti pystyin aatteleen että se ei tosiaan oo yhtään ihmeellistä jos niitä ei löydä. Varsinkaan kun en oikeen osannu:) Ja jokapaikast kuulu vaan oma syke, swuump--swuump. Mutta sit ihan yhtäkkiä tumtumtumtum:) Koitin kattoo millä kohta doppler oli ja doppler irtos hetkeks mahalta ja sen jälkeen ääniä en sit enää löytänytkään:)
Ja nyt jo mietin kuvittelinko ne:D

luna 9+5 (10+4)
 
Huomenta!

aarresaari voimia ja lämpöisiä :hug: lähetän!

Mahoista ollu puhetta, mulla kun on omaa massaa nii tää näyttää muitten silmiin vaan et oon lihonnu +10kg! Painoa ei oo tullu kun 200g, joten turvotusta ite havaitsen vaan. Josko tää läski täst alkas kovettumaan! rv 20 näytti poikaa odottaessa jo raskausmahalta muidenkin silmissä!

Aadaz se vihlasu oli varmaan vaan kasvukipuja :) Itellä ainakin vihloo jos nousee äkkiä ylös tai kääntää rivakasti kylkeä.

Kyllä ne mun tuntemukset oli potkuja :heart: Eilen tuntu illalla sohvalla maatessa samanlaisia hipasuja.

Viikot paukkuu taas! :) En tiä miks ootaan 15viikon alkamista?! Eihän sillon pitäs olla mitään erikoista :D
Mut nyt lähen laittaan pyykkikonetta pyöriin, jos pesis kaikki petivaatteet ja veis pihalle kuivumaan :)

KyyneltenHymy Eemeli-Emilia 13+0
 
Aarresaari iso halaus sinulle täältä j apaljon jaksamista teille :hug: Ei ole sanoja joilla lohduttaisi ja ei kai sellaisia edes ole olemassakaan :(

Olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutat en ole jaksanut kommentoida. Jotenkin tää oma raskaus on alkanut tuntumaan epätodelliselta. Johtuu varmaan siitä, että vasta 15 päivä pääsen toteamaan sen, että mahassa on elämää, tai sitten ei. Ja silloin ollaan on jo viikko 13 eli neljästoista viikko käynnissä. Muunkin perheen on vaikeaa välillä muistaa, että tämä akkeli on pieniin päin :D Mä niin toivon, että kaikki on hyvin, mutta jos näin ei ole niin olen ajatellut, että mulla on jo neljä ihanaa lasta ja mielummin sitten minä, kuin joku jolla ei ole yhtäkään.

Vaunu asiaa Netti kirppikseltä bongasin ihan tajuttoman edulliset vaunut, mutta koska en varmaksi tiedä onko elämää ja jos on niin yksi vai kaksi, niin en voi ostaa vaunuja ennen ultraa. Kyseessä on P&T:n sisarusvaunut ja ihan törkeen edulliset sellaiset. Ja nyt joku muukin on niistä kiinnostunut :headwall: mä en kestä! Sovin myyjän kanssa, että jos löytää ostajan joka vaunut haluaa heti, niin myy pois vaan, muussa tapauksessa ilmoitan viidestoista päivä, että otanko ne. Mieli teksi käydä hakemassa jo nyt, mutta se olisi typerää. Olen kallistunut siihen tulokseen, että hankin vaunut, joihin saan tuon meidän pojunkin istutettua. Jätkän pätkä on melkein kaks ja puol, kun sisarus syntyy ja olen tullut ton tuittupään kanssa siihen tulokseen, että on turvallisinta ja helpointa meille kaikille, että saan sen tarvittaessa köytettyä rattaisiin kiinni =D

Joosukka & Joku 9+2 (ensiviikolla olisi enään 30vko synnytykseen, hui! ja 1/4 tarvottu)
 
Aarressaari olen todella pahoillani puolestasi, yritä jaksaa ja ajatella positiivisesti että kyllä se vielä onnistaa! :kiss:

Liikkeistä, mulla ei muuten tunnu mitään mutta dopplerin käytön yhteydessä tuntuu joskus hentoa muljuilua masussa ja yleensä samaan aikaan kovaa rätinää, olen miettinyt että voiko se olla vauva. Normaalitilassa ei mun maha kyllä muljuile :D

Kummi asiaa ollaan mietitty ja yhtä ystävääni eilen pyysin kummiksi hänen käydessään kylässä ja mielellään suostui ottamaan tehtävän vastaan. :)

Mulla onoireet lieventynyt, pahaa oloa ei ole tainut olla moneen päivään, tissit on HIUKAN siedettävämmät ja olo on virkeämpi. Tässä melkein huolestuisi jos ei tietäisi että näillä paikkeilla on ihan normaalia että olo voi parantua ja virkistyä. Nyt on taas ollut sellainen draivi päällä että jaksaa treenata ja touhuta. :)

SYdänääniä en oo saanu tällä viikolla kuuluviin, mutta sitä meteliä ja muljuilua on että luulis siellä olevan edellenekin elämää. Jännä juttu sillä esikoisesta kuului ihan joka yrityksellä äänet tässä vaiheessa.

Niinu 10+4
 
Joosukka mäkin mietin tässä yks päivä että apua, täähän pitää ihan kohta synnyttää!! :D mullakin siis sunnuntaina 10 viikkoa täynnä ;)
Aika menee niin nopsaan jotenkin että kohta sitä oikeesti huomaa olevansa lasketun ajan kynnyksellä :D

Täällä on pari ihanaa kirpparia joista löytyy vauvalle vaikka mitä, en oo tahallanikaan vielä mennyt sinne! :D Vois tässä joku päivä käydä haalimassa..

Mä olen perhepäivähoitaja ja tarkoitus ois tehdä hommia äitiyslomaan asti, välillä olen miettinyt että mitähän siitä tulee :D En oo ehkä kovin notkeena pukeen näitä tenavia ulos ens syksynä :D

Susimieli ja Kuopus 9+5 (kohta on eka 10 täynnä, vou!)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Huomenta!

Voi ei taas ikäviä uutisia. :(

Aarresaari pahoitteluni. :( :hug:

Ms.Moneypenny, myös sinulle :hug:

Päivät menee niin nopeasti, huomenna poksahtaa taas. Huh huh.
Miljoona ja sata asiaa pitäisi saada tehtyä, ja tuntuu vaan, ettei vuorokauden tunnit, saatika kädet riitä kaikkeen. :)

Olo on muuten ihan hyvä, mutta aamuisin sängystä noustessa, rinnoissa tuntuu kipua. Taitaa niillekin vihdoin alkaa jotain tapahtua. :)

murri76 12+6
 
Aarresaarelle voimia :hug:

Meillä oli tänään odotettu np-ultra ja voin kertoa, että viime yönä ei nukuttu. Illalla taas kouri vatsaa ja kaikki tuntemukset vatsaauteineen ovat saaneet mun olon niin epävarmaksi. Kuitenkin tänään löytyi sitkeä sissi juuri sieltä mistä pitikin ja vastasi viikkoja 12+5. La pidetään kuitenkin samana eli 7.11. Kaikki rakenteet, mitkä tutki oli kunnossa ja niskatuevotuskin ok eli 1,7mm. Sissi oli helppo ultrattava, kun oli koko ajan oikeassa asennossa ja saatiin hieno poseerauskuvakin jaettavaksi :)

Nyt taidan uskaltaa jopa sinne Facebookin ryhmäänkin liittyä :)

Amino ja sitkeä sissi 12+1(12+5)
 
Aarresaarelle vielä tätäkin kautta pahoitteluni :'(

Ms.Moneypennylle myös, tuokin on iso menetys... :(

Susimieli välillä musta tuntuu että minäkin olisin perhepäivähoitaja kun näiden pienten kanssa tässä vääntää. Ja jo edellisessä raskaudessa teki kyllä tiukkaa kun loppupuoli oli talvella ja piti pukea pienimpiä haalareihin, ja ne tietysti vielä rimpuili vastaan aina kaikin voimin. Nyt ei onneksi ehdi ihan pahin talvikausi alkaa, mutta on siinä sitä haalarihommaa taas. Että saat mun sympatiat! Mä en vaan pysty jäämään sairauslomalle... :D Meillä siis lapsista neljä nuorinta tulee nyt sitten olemaan 5,5v sisään syntyneet ;)

Täällä tuli käytyä np-ultra ja kaikki oli ihan hienosti. La vaihdettiin jostain syystä päivän aiemmaksi, eli on nyt 1.11. Saan sitten ekojen joukossa täällä jännitellä! Uskomatonta, että nyt alkaa jo neljästoista viikko! Aika rientää todellakin nopsasti.

uusis 13+0
 
Aarresaarelle pahoittelut menetyksestä!:hug: Toivottavasti pian tärppää uudelleen.

Oon ihan hullu kun jotenkin oikein ootan että pääsen taas synnyttämään. :D Vaikka edellinen synnytys kesti 20 tuntia, ja lopuksi huusin kuin hullu. Mutta jotenkin se oli myös hieno kokemus, ja lähensi minua ja miestäni. Muistan että välillä naurettiin ihan kippurassa kun naukkailin vähän ilokaasua. :D Tällä kertaa vaan toivon, että en joudu leikkaussaliin nukutettavaksi tikkauksen ajaksi, vaan pääsen heti tutustumaan vauvaan.
Milläs mielin muut mammat miettii synnytystä, vai miettiikö ollenkaan?

Oi että, menispä aika nopeasti ja pääsis rakenneultraan, kun ois niin kiva jo tietää, että kumpi sieltä on tulossa! :) Poikaolo vähän on, mutta toisaalta en luota näihin oloihin ollenkaan, ehkä se on ennemmin toivomus.
 
Aarresaarelle täältäkin pahoittelut menetyksestä ja onnee tulevaan. :hug:

Ms.Moneypenny tien tunteesi, oon ollu itsekin samassa tilanteessa, ei ikinä helppoja juttuja nuo kun joutuu luopumaan rakkaasta perheenjäsenestä. :hug:

Synnytyksestä... mä luulen aika varmasti että haluan sektion, musta ei vaan ole alakautta synnyttyjäjäksi vaikka kuinka toivon että musta olis. Toisaalta toivon että mulla todettais liian ahdas lantio ja pääsisin sitä kautta suoraan sektiolla synnyttämään. Pelkopolille ainakin varmaan mentävä.
Yksi kaveri Turusta sai taistella oikeuksistaan synnyttää sektiolla ja sai kun saikin tahtonsa läpi viimein. Se on sairaalalle kalliinpaa vaan, ei ne muuten vastustais! : /

Shalley 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pipopoppari!!!! Dobbleri laitettu tilaukseen ja kovasti odotellaan, että se kotiutuu:) Kuopuksesta sain aikoinaan äänet kuuluviin joskus rv9+?. Mitä rasvaa muuten olette käyttäneet masuun, kun olette ääniä kuunnelleet? esikon ja kuopuksen aikaan mulla oli ihan sitä ultrausgeeliä, mutta nyt tuossa ei sitä taida tulla mukana, eikä vanhaa ole enää jäljellä..

Nelly ja murunen 8+6-
 
nelly83 älä sitten pety jos et sydänääniä kuule. Mäkään en vielä ole kuullut, eikä maanantaina neuvolassakaan kuultu. Sano ettei yleensä näillä viikoilla edes lähde yrittämään kuulla sykettä. Useimmat kuulemma luulevat kuulleensa sikiön äänet mutta onkin omat sydänäänet jotka sieltä kuuluu.

Mä käytin sitä ultrageeliä kun tuli mukana, kun ostin käytettynä laitteen. Mut oon kuullu et jengi käyttää liukkarii, oliiviöljyy ja kosteusrasvaaki.
 
Täällä on purru siivouskärpänen :) Joka paikka kiiltää ja ulkona pyykkiteline notkuu märkiä vaatteita, vielä pitäs yks koneellinen käydä viemässä :) Kukkapenkiin pääsin kans kurkkaamaan kun oli jo lumet sulannu! Koko päivänä ei oo oksettanu vaikka oon menny vähällä syömisellä (jääkaappi huutaa tyhjyyttä) :)

Ajattelin tänään jos saisin seksikärpäsenkin purasun ja järjestää illaks isännälle ja itelle saunomista ja olemista. Ukko on siis jo pari kuukautta ollut ilman : / Ajattelin jos pientä naposteltavaa ostas sun muuta kivaa :)

Synnytystä en oo miettiny oikeestaan yhtään. Toivon että itellä ois kipukynnys kasvanu hieman ja ei tarvis repeillä niin paljoa :D eikös se oo jo hyvä lähtökohta! Ja haluan synnyttää alakautta, sektiota en halua. Pojan aikaan sanoin synnyttäväni vaikka 10kilosen jötikän vaikka päälläni seisten :LOL: Onneks oli vaan 4kg :D

Jahas, taidan mennä väsään uunimakkaraa ja perunamuussia.. Lidliin käypi tie ruuan jälkeen ja haluan ostaa sieniä jotta saan grillata huomenna :p Jotain hyvää piffiäkin tekis mieli!
 
Viimeksi muokattu:
synnytystä ootan kauhun sekaisella jännityksellä. Esikoisen synnytys oli rankka 25h koitos, ja mulla tulehtui sen jälkeen vielä eppari ja kohtu joten toipuminenkin oli 8 viikon taistelu. Toivon kovasti että tää menisi helpommin ja saisin sellaisen synnytyksen josta jäisi hyvä fiilis. Viimeksi olin aivan kuollut väsymyksestä.

Ai vitsit, en oo mikään pullahiiri normaalisti, mutta tää masuasukas vaatii BERLIININ MUNKKIA :D ehkä pitää käydä kaupassa hakeen.
Ihmeen paljon maistuu makee muutenkin, esikoisesta ei yhtään paitsi kokis lopussa.

Susimieli ja Kuopus 9+5
 
nelly83 käytän iha peruskosteusvoidetta ja hyvin toimii :)

oonki täälä jo kertonu et synnytys ei pelota. pettyisin pahasti jos lantio todettas liia kapeeks ku enemmä mua se sektio pelottas ku se on kuiteski leikkaus ja miten siittä toipumine sujuu pikkusen kans. uskon kuiteski et mulla on synnyttäjän lantio niinku äitillä ;) jos sektioon joutusi ni se ois si jostai muusta syystä.

tää väsymys ei oo viäkää hellittäny. piti vähä aikaa torkkua mut nukuinki si parin tunnin päikkärit...
ehin tunnin aamulla olee koulusa ku tuli niin huono olo ku legginsien kuminauha paino kamalasti mahaa. nyt onki mamma leggarit ostoslistalla :)

pikkuinen masusa 11+3
 
Heippa!

Täällä ei viikonloppu alkanutkaan kovin iloisissa tunnelmissa, lähinnä nyt olo on aika neuvoton ja hämmentynyt. Soittivat sieltä missä kävin np-ultrassa maanantaina, sattumalta olin just puhelimen tavoitettavissa kun töissä olin.

Iän, niskaturvotuksen ja veriseulan antama riskiluku on koholla, 1:197 saatiin (1:250 on raja). Tiedän että se ei kovin paha ole, mutta silti... Oletteko jo saaneet vastauksia np-ultrasta/seuloista? Yllätyin sitäkin että soittivat, piti mennä vain neuvolaan se tieto. Ja ikä nostaa tuota jonkun verran mutta ei kertonut kuinka paljon.

Täti kyseli heti jatkotutkimuksista, en osannut sanoa juuta enkä jaata, riskit pelottaa mutta en taida uskaltaa jättää tutkimattakaan.. Se täti joka ultrasi sanoi kaiken olevan normaalia, turvotus oli ok, nenäluu näkyi, vastasi viikkoja jopa +1pvällä.. Pelkäsin että näin käy ja tässä nyt sitten ollaan. Että hyvää viikonloppua vaan, pöh!

Ms. Moneypenny 12+4
 

Yhteistyössä