Marraskuun masuasukit 2013 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!!

Itsekkin viimein kerkeää päivittelemään..meille syntyi ti 26.11 klo:23.35 tyttö 3900g ja 50cm (rv 42+2)..Pitkä oli käynnistys eikä meinannut mitenkään lähteä tulemaan..rankka kokemus..ja toipuminen vielä aluillaan..imukuppisynnytys siis ja eppari piti tehdä ja vieläkin liikkuminen/istuminen vaikeaa ja kivuliasta..sairaalassa päivät meni aika sumussa kun hemoglobiini laski 70 ja vasta loppuviikosta antoivat verta lisää..
Tyttö on kyllä niin täydellinen <3 ei itke turhia ja napittaa ihanilla silmillään :)

Onko kellään kokemuksia imukuppisynnytyksestä toipumisesta/välilihan haavan parantumisesta?

mamu ja tyttönen 9pv
 
  • Tykkää
Reactions: nelly83
Onnea vauvan saaneille ja jaksamisia niille jotka vielä odottelevat omiaan! :)

Mulla on nyt kaksi imukuppisynnytystä takana, esikoisesta epparihaava parani parissa viikossa. Nyt edelleen 10pv synnytyksen jälkeen hieman aristaa, sohvalla pystyn istumaan mutta kovalla alustalla vaikeaa ilman rengasta, muuten tuntuu että alkaa olla paranemaan päin :) Pientä vuotoa on tosin edelleen, saa nähdä kuinka kauan jatkuu..

Neuvolantäti kävi meillä tiistaina kotikäynnillä ja herralle oli tullut silloin jo torstaista 300g lisää painoa, on oikea suursyömäri :D

Mirkkeli & pikkumies 10pv
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille <3

Ja vielä tsemppiä masujen kanssa matkaaville :)

Päivitän nämä vauvelit listalle kunhan tässä ehdin koneelle :) mä aina tällai tissittelyhetkellä pääsen kännykällä pyörähtään ;)
Poitsu lupsuttaa tissiä ja äiti surffaa :D

Me päästiin tosiaan tiistaina jo kotiin ja terkka kävi eilen punnitsemassa poitsua, kun mun maito ei ollut noussut vielä tuolloin kotiinlähtö päivänä. Lisämaitoa ollaan jouduttu ottaan, että sokerit ei laske(ne on ollu sairaalassa aina hyvät 3.7-4.1) ja tissillä roikotan muutenkin paljon, jotta oma tuotanto nousee samaa vauhtia kulutuksen kanssa :) hyvin on nyt noussut maito ja tyytyväinen on poika! Neuvolantäti jätti kuitenkin vaa'an viikonlopuksi ja maanantaina käydään neuvolalla!

Eilen paino oli siis sama kun tiistaina sairaalasta lähtiessä, siksi siis jätti vaa'an, paino kun pitää saada nousemaan vaikka ei ole laskenutkaan :) mutta mun maito tosiaan eilen alkoi kunnolla nousemaan ja annan sitten pulloakin varmuuden varalta! Illalla punnitaan ja nähdään onko paino mihin suuntaan menossa.

Sori jaarittelu :) nyt taas tissittelijän pariin <3

Talventähti ja poitsu 5vrk
 
Mulla leikattiin myös hieman välilihaa (vaikkei imukuppia sitten onneksi tarvittukaan), ja on nyt vähän reilu kolmen viikon jälkeen parantunut tosi hyvin! Tikkejä ommeltiin kahteen ihokerrokseen, mutta ainakin osa tuntuisi vielä kiinni olevan. Suihkuttelin vain ahkerasti vessakäynnin yhteydessä käsisuihkulla, ja yritin antaa jonkinverran ilmakylpyjä kotona.

Meillä poika meni ohi syntymäpainonsa jo viikossa! mutta nyt oon ollu vähän huolissani painonnoususta, kun tiistaista asti oksennellut lähes kaiken maidon ja ollut tooooosi väsynyt. Oon epäilly jonkinmoista nestehukkaa, ja soitin päivystävälle joka onneks rauhoitti, ei oo nestehukkaa jos pissavaippoja tulee min. kuuden tunnin välein, ja kyllä tulee :)

Onpas tullut nukuttua vähän, viime yönäkin kokonainen yksi tunti unta, eikä silti päikkärit houkuttanu. Lisäks itselleni tuli kans tiistaina kova kuume, joka vaihtui tänään alilämmöksi?! No poika ei onneks itke öisin, murisee vaan niin pirun kovaa etten saa nukutuks, tai roikkuu tississä :D monenko tunnin unia muut nukkuu?


-hampula ja jäbä 3vko 2pv :)
 
Synnytyskertomusta lyhyesti..

Tiistaina 3.12 olin kaverilla kahvilla, tulin kotiin ko 13, söin ja menin sohvalle pötköttämään. Klo 14 tuli eka supistus. Nousin heti ylös ja kuulostelin, miltä tuntuu.. aika pian perään tuli toinenkin.. heittelin pari puuttuvaa tavaraa sairaalakassiin ja soitin miehelle töihin, että on valmiudessa jos pitää lähteä ja sanoin että hakee esikoisen hoidosta klo 15. Hetken päästä soitin uudestaan että tulee vaan jo ja soittaa papan hakemaan esikoisen.

Aloin olla heti aika kipeä, tuntui että miehellä kesti sata vuotta ja sitten se kupeksi vaatteiden vaihdon yms kanssa, aloin jo vähän hermostua että mennään jo!

Ajomatka, 65km TYKSiin oli kamala. Makasin etupenkillä jotenkin kyljellään ja puristin kauhukahvaa aina supistuksen tullessa. Viimeiset 20km ajettiin 160km/ h kun sanoin että alkaa sitten kohta ponnistuttaa jo, pistä vauhtia jollet halua kätilöksi :p

Satuimme Turkuun juuri ruuhka-aikaan, jokaisissa punaisissa valoissa piti pysähtyä, tuntui ettei päästä ikinä perille!

Vihdoin pääsimme kuitenkin sairaaalan pihaan, mies meni soittamaan ovikelloa edeltä, minä odotin yhden supistuksen ja kävelin sisälle. Joku hoituri siinä puheli jostain käyristä, minä sanoin että jospa nyt vaan tehdään alatutkimus heti. Päästiin suoraan saliin, jossa kävi ilmi että olin täydet 10cm auki. Oli jotenkin kauhea tunne vaihtaa vaatteet (hitto että sekin oli muuten työn ja tuskan takana! :O) ja kuulla että ala sitten vaan ponnistaa. Ei jotenkin pysynyt pää mukana.

Supistukset hiukan laantui siinä sitten, joten ponnistusvaihe oli aika rauhallinen, sain huilattua kunnolla supistusten välissä, ei haitannut mua yhtään. Klo 16.44 tyttö oli maailmassa, eli 2h 45min kuluttua ekasta supistuksesta. Istukkaa odoteltiinkin sitten se tunti, ai jestas että se kohdun painelu ja runnominen on sitten ihanaa!! :LOL: Sain suoneen kaikkia coctaileja ja cytotecit, niin tuli se istukka sieltä lopulta. Pari pientä tikkiä laitettiin. Verta meni 700g, hiukan suihkussa heikotti, muttei pahasti.

Vointi on muuten aivan erinomainen esikoisen synnytyksen jälkeiseen aikaan verrattuna, ihanaa! :) Nyt ruokkimaan pikkuneitiä.

-Pippari ja neiti 4 vrk.
 
Pipparille ja muille vauvan saaneille onnea!

Tuntuu uskomattomalta kun monella on ollut tosi nopeita synnytyksiä, jopa monella ensisynnyttäjällä. Itsehän synnytin esikoista sen 25h josta kaksi tuntia ponnistin. Synnytys pitkittyi kun lapsen pää oli huonossa asennossa mutta silti.. En käsitä miten on mahdollista saada lapsi ulos parissa tunnissa :D
Ois ollut hauska tietää oisko toinen alatie synnytys ollut nopeampi ja helpompi, vaikka ei mulla sillain mitään pahaa sanottavaa tosta sektiostakaan ole.

Meidän neiti on 3viikkoa ja kaksi päivää vanha, ihana tapaus! Ensi viikoloppuna saa nimen :)
 
Episiotomiasta ja imukuppisynnytyksestä joku kyseli, mulla esikoista vedettiin inukupilla, siitä ei jäänyt sillain mitään kauhukuvaa tai ylimääräisiä arpia, mutta episiotomia tulehtui mulla ja tikkaus aukesi ja sitä välillä korjausleikattiin ja vaikka mitä. 8vkoa meni parantua ja useampi kuukausi niin ettei sitä yhtään tuntunut. Mutta kuulemma tosi harvinaista että noin pahasti ärtyy.

Olen sektiosta paremmassa kunnossa ja kivuttomampi kuin aikanaan episiotomiasta, uskomatonta!
 
Kiitos vinkeistä vatsavaivojen selättämiseen. Olen nyt reilun viikon verran ollut gluteenittomalla/maidottomalla/sokerittomalla ruokavaliolla ja vauvan vatsavaivat ja itkut helpottivat lähes heti. Nyt uskallan jo sanoa, että taisi tytön vaikea olo tosiaan johtua minun syömisistäni, koska vatsavaivat ovat selvästi helpottaneet. Toivottavasti pysyvät poissa! Kohta alan kokeilemaan laktoosittomien tuotteiden syömistä ja seurailen mitä tapahtuu. Harmittaa, että piti mennä aiemmin uskomaan neuvolatätiä, kun hän sanoi, että maitoproteiinituskin aiheuttaa vaivoja vauvalle... Olisi voitu nämä vatsavaivat selättää jo paljon aiemmin...

Se miten rankkaa vauva-arki voi olla, pääsi yllättämään minut. Ensimmäisen kuukauden ajan yöt olivat meillä helpointa aikaa: silloin vauva vain nukkui ja söi tunnin välein. Nyt on helpottanut: tyttö herää yöllä 3-4 kertaa, on oppinut nukkumaan päikkäreitä, vatsavaivat ovat helpottaneet ja jonkinlaista rytmiäkin on päiviin tullut. Nyt olen saanut myös nauttia tytön hurmaavista hymyistä ja lyhyitä juttutuokioitakin on jo päivittäin=)

Kiitän onneani siitä, että äidinrakkaus syttyi minulla samantien vauvan synnyttyä. Jos tunteet vauvaa kohtaan eivät olisi yhtä vahvoja, olisi alku ollut varmasti vieläkin rankempi.

Lumililja ja tyttö 6vkoa
 
Lumililja: mulla oli esikoisen kanssa aikoinaan ihan sama juttu. Vauva-arjen rankkuus todellakin yllätti. Veikkaan, että suurin syy, miksi koin sen niin rankkana oli se että pidin itseäni huonona äitinä, jos en saanut pidettyä vauvaa kokoajan tyytyväisenä. Kakkosen (ja kolmosen) kohdalla osasin jo olla rennompi ja ottaa "vauvat nyt välillä itkee"-asenteen. Esikko tahtoi myös vauvana kokoajan seurustella, eikä viihtynyt hereillä ollessa missään hetkäkään. Vasta liikkumaan oppiminen (4kk iässä) helpotti tuohon ja sen jälkeen sain minäkin jopa jotain kotona tehtyä. Hieno juttu, että masuvaivat teillä helpottanut:hug:

Tänne ei mitään ihmeempiä. Viime tortaina käytiin neuvolassa ja täällä myös paino lähtenyt hienosti nousuun ja oli noussut jo 70g syntymäpainon yläpuolelle. Maitoa siis riittää ja edelleen tuo tuntuu olevan aika helppohoitoinen vauveli:heart:
Ristiäisjuttuja pitäisi rueta kohta mietiskelemään, mutta päätin, että juhlitaan tuo joulu nyt ensin alta pois..

-Nelly ja pikku-Pena 1vko 2pv- Kauhee, kun on viikko mennyt vauhdilla:O
 
Onnea kaikille vauvan saaneille, pian taitaa alkaa olla kaikki marraskuiset synnyttäneet? Viimeisille vielä tsempit koitokseen :)

Meillä poika täytti eilen 1kk ja käytiin neuvolassa. Painoa tullut kuukaudessa huimat 1600g, nousten syntymäpainosta 3370g eiliseen 4980g! Pituutta tuli 51cm--> 55,5cm eli hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla. Aikamoinen läskiposki alkaa tuo olemaan :whistle:

Meillä on välillä ollut yöt tosi huonoja. Mahavaivaa joinakin öinä on paljon ja sillon ei auta kun syli ja hytkytys. Minä myös koittanut muokata omaa ruokavaliota jättämällä gluteenin pois (vehnä, ruis ja ohra), vaihtanut maitotuotteet laktoosittomiin ja välttämällä mm. kaaleja, sipulia, raakoja juureksia, omenaa yms. Eipä nyt vielä sanottavaa helpotusta. Onneksi meillä on sama, mistä nelly83 puhui: Kun ei ole ensimmäinen, niin ei tullut shokkina unien vähyys ja vauva-ajan vaatimukset. Itkut ja vähät unet kuuluvat osaltaan tähän aikaan ja ne menee hirveän nopeasti ohi. Vaikka ei se yön pimeinä tunteina siltä tunnukaan... :O

Itse voin hirveän hyvin, lenkkeilen vaunujen kanssa päivittäin 1-1,5h(6-10km), raskausaikana tulleesta 15kg taitaa olla 1 taikka 2 jäljellä. Ehkäisyksi aloitettiin nyt alkuun minipillerit, jotka vaihtuu hormonikierukkaan heti tilaisuuden tullen. Mitään vaurioita kun ei synnytyksessä tullut, ollaan päästy jo miehen kanssakin nauttimaan toisistamme... Ja voi että, miten siitä saa voimaa arkeen :D Kummasti auttaa jaksamaan, kun ei heittäydy ihan vaan puklun hajuiseksi äipäksi, vaan muistaa olla myös muutakin ;) Onneksi mun mies on niin täysillä mukana tässä hommassa, että ei tule kränää meidän välille :heart::heart:

Jaksamista kaikille vauva-arkeen ja oikein mukavaa joulun aikaa kaikille :)

Terv. Tiukunen ja PieniPoika 1kk
 
Iltaa..

Täällä poika on todella helppo tapaus, syö ja nukkuu hyvin.
Rinta maitoa saa mutta lisäksi tarvittaessa korvike, kun jonain päivinä ei maito vaa riitä.
Mulla ei meinaan valu ylimääräisiä tippoja.

Nyt sitä synnytys kertomusta!

Menin perjantaina 22.11 42+1 vim. yliaikaiskontrolliin jossa ensin olin käyrillä ei supistuksia käyrillä.
Seuraavaksi oli sitten Lääkärin tarkastuksen vuoro, ja lääkäri halusi ensin tehdä sisä tutkimuksen jolloin totesi, olet 5 cm auki, hän soittaa nyt synnytys saliin ei tässä tosiaan tarvii enää ultraa... Olin siinä silmät suurena koska en olisi uskonu pojan tulevan itekseen, ei oloa että synnytys käynnissä.
Salissa olin noin 10:55 ja ei vieläkään mitää kipeitä supistuksia ja olo muutenkin tosi hyvä.
12:30 alkoivat säännölliset supistukset jotka pikku hiljaa kovenivat ja tulivat kivuliaksi.
Synnytyksessä kivun lievityksessä Oma kaura tyyny tosi hyvä !
Sitten ponnistus vaihe alkoi 13:30 jolloin kivut olivat todella sietämättömät ja en pystynyt olemaan sängyllä jolloin kokeilin ponnistaa seisaalteen ja siittä ei tosiaan tullut mitää ja meni aikaakin ihan hukkaa (joku reilu 20 min) . Kätilö ehdotti että menisin sängylle puoli istuvaan, siihen vaa tokasin ei kai tässä muutakaan voi, ei menny ku pari min. poika oli maailmassa eli Syntyi 13.56.
Tosiaan kaikki tapahtui niin yllättäen, tosiaan lääkärin huoneesta suoraa saliin, en ollut varautunut että synnytän juuri nyt. Olisitteppa nähnyt mun ilmeen siellä lääkärin huoneessa!
Ps. Mulle tapahtui juuri niinkuin olin sanonut heille! kun pahimmat poltot ja tuskat tulee niin ponnistan jo lasta ulos.. eli 2 min välein tulevat supistukset! Jos olisin ollut kotona, olisin synnyttänyt kotona varmasti! Koska sairaalasta aina sanotaan tuu sitten kun et pysty enää olla kotona.
Istukkakin irtosi tällä kertaa hyvin ja nopeasti 14:06.
Veren vuotoa oli normaalia enemmän 1000 ml.

Se oli maailman ihanin tunne kun pojan sain rinnalleni <3

Toiv. saitte selvää, lapset vie paljon aikaa ja en ole ehtinyt hirveesti kirjoitellut, masujen kanssa olevat tsemppiä jos heitä vielä on! Ja vauvojen kanssa tsemppiä kaikille.

sudesude ja poika 2 vk 5 pvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Olen kyllä toipunut synnytyksestä hyvin:) Täällä ollaan jo käyty vaunu lenkeillä ja poika tykkää nukkuu vaunuissa. Onneksi ei ole vielä kauheita pakkasia ja nytkin todella leuto sää ollut parina päivänä:)
Joulua täällä odotellaan innolla, varsinkin lapset.
Ihanaa jouluna saa olla perheen kanssa ja ei ole kiire minnekkään!
Saa nauttia ihanasta yhdessä olosta ja hyvästä Ruuasta ja lapset tietty odottaa lahjoja!
Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Tiukunen mä kans oottelen että sais kuparikierukan! Ollaan nyt tuusattu noilla kortsuilla ja ääh, ei niitä mielellään käytä. Ehkä on hyvä että sektion jälkeen ei saa raskautua pitkään aikaan niin tuleepahan tunnollisesti käytettyä kuitenkin. Muuten ois kiusausta lipsua niiden käytöstä.
Ei meillä kyllä kolmas ole ihan putkeen suunnitteilla (mulla alko esikoisen jälkeen heti 6vko synnytyksestä menkat) muutenkaan, itseasiassa (miehen mielestä) lapsiluvun piti jäädä kokonaan tähän kahteen mutta nyt kun kyselin myynkö pieneksi jäävät kestovaipat (tulee kalliiksi haalia uusia jos joskus tarvitaan seuraavalle) ja vaateet niin vastaus oli "myy vaan, toivottavasti sit on sellainen rahatilanne että voidaan ostaa vaikka ihan uusina vaipat" eli kai sekin sit on jotenkin päätynyt sellaiseen että jokusen vuoden päästä vois vielä kolmannen koittaa saada :) olen jotenkin tyytyväinen sen mielenmuutokseen, en todellakaan itsekkään nyt heti halua kolmatta seuraavaan pariin vuoteen vaikkei se katastrofi oiskaan, mutta hieman isommalla ikäerolla haluan kyllä vielä ainakin yhden lapsen lisää :)
Tää tyttönen on niin tyytyväinen vauva ja oon itse toipunut niin nopeaan että se kai on saanut meidät molemmat innostumaan perheen kasvattamisesta :)


Meillä on lauantaina viralliset nimiäiset ja esikoisen 2v juhlat ja sunnuntaina lastenjuhlat kaveriperheille. Pitäs löytää leipomisintoa jostain.

Susimieli ja tyttö 3,5 vko
 
Täällä stressailen noista ehkäsyasioista kun ei oikein hormoniehkäsy sovi ja kierukat ei pysy paikallaan.. Saa nähdä mihin päädyn, mutta pillereitten kanssa en enää aio kärvistellä!
Kumma juttu, raskaana ollessani ja jo sitä ennen puhuimme miehen kanssa että tämä tulee olemaan meidän viimeinen lapsi, nyt olemme puhuneet että ehkä kuitenkin vielä joskus.... :D Ei kuitenkaan ole suunnitelmissa vielä muutamaan vuoteen, täytyy nyt keskittyä välillä opiskeluun ja näihin kahteen muruun :)
Poitsu on aivan ihana! <3 Isosiskokin on kovasti hoivaamassa ja käy usein ihastelemassa pikkuveikkaansa :)

Ihanaa Joulun aikaa teille kaikille!

Mirkkeli & Pikkuveli 16vrk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Mirkkeli mulle ei kans käy mitkään hormonaaliset, kuparikierukka on siis ainoa tollainen "varmempi" ehkäisy joka sopii mulle. Varmempi siksi että pidemmän päälle lipsuttaisiin kuitenkin kondomien käytöstä ja se ei ehkä olisi hyvä, molemmat raskaudet on alkaneet nopeasti ja ihan jo sektionkin takia olisi hyvä ettei ainakaan vuoteen tulisi raskaaksi. Ja apua jos kolmas olisi täällä vaikka reilun vuoden päästä :D Kääk. Neuvolasta sanoi että sektion jälkeen ainakin kolme kuukautta ois hyvä ootella ennen kierukan laittoa. Tavallaan tykkäisin ettei kroppaan tarvis tunkea mitään ylimääräistä mutta perhana kun pakko toi ehkäisy puoli on jotenkin hoitaa.. Parisuhdekkin tykkää kun ehkäisyä ei tarvi murehtia.

Mä niin toivon että tällä kertaa menkat pysyisi kauemmin poissa, viimeksi tosiaan alkoi kuusi viikkoa synnytyksestä, mutta silloin vauva sai aluksi korviketta ja imetin vain osittain, nyt oon imettänyt koko ajan, jospa sillä ois vaikutusta.
Mutta vaikka menkkoja ei kuuluisi niin ehkäisyä en uskaltaisi jättää sen varaan että luottaisi imetyksen ehkäisevään vaikutukseen..

Susimieli ja tyttö (apua, se on sunnuntaina jo kuukauden!)
 
Nää ehkäisyasiat tuntuu olevan ikuinen päänvaiva mutta pakko sitä on jotain muuta koittaa kun kondomia, en oikein luota siihen että sitä tulee tunnollisesti käytettyä :D Jos sitä kierukkaa vielä koittais, jos se paremmin nyt sopisi toisen synnytyksen jälkeen :)
Jännää miten voi tulla näin perään hinku uuden perheenjäsenen suhteen kun ei ole edes kunnolla toipunut edellisestä synnytyksestä :D Nyt vaan täytyy himmailla tätä innostusta, kyllä se siitä ajan mittaan vähän laantuu ja tulee sitten taas muutaman vuoden päästä takaisin kun tämäkin pikkujätkä alkaa olla iso poika :D
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
täälläki alkanu normiarki :) tyttö huutaa mahaa välillä ja siihen auttaa vaan syli ja pierujumppa :D maitoa tulee paljon ja tyttö vetääki maratoonisyöttöjä välillä, eli korviketta ei oo tarvinu antaa ku silloin tällöin. vaunuilemaan ei olla vielä päästy, syynä kai minun jaksamattomuus (mutta onko tuo ihme ku mahasta otettu torstaina toiset tikit pois ja nyt vasta alkaa kunnon toipuminen sektion jälkeen...). koiraakaa ei olla vielä päästetty taloon, jos viimeistään sitte jouluna tapaa kummatki koirat.

haavasta, kuinka kauan teillä vuosivat sektiohaavat? nojoo, mulla nyt vähän eri juttu ku meni eka haava aukenemaan ja sitä suurennettii seuraavassa leikkauksessa..
 
Pikaiset heipat täältäkin..

Tyttö on nyt 11 vrk, iltahuutelut alkoi jo 4 vrk ikäisenä.. osasin odottaa niitä koska esikoisellakin oli koliikki. Onneksi neiti ei sentään huuda (kop kop, ainakaan vielä..) isoveljensä tavoin montaa tuntia illalla (pahimmillaan 18-24), huuto ajoittuu melkein kellontarkasti klo 23-01, jonka jälkeen nukutaan yleensä aamu 7 asti.

Muutenkin tyttö nukkuu todella paljon päivällä, illat selkeästi levottomampia. Kaipa se masu sitten vaivaa. Relatipat aloitin, cuplatoniin en usko, se ei koliikkiin auta, ilmavaivoihin ehkä joo. Jos tää nyt samana jatkuu tai pahentuu, ajattelin kokoeilla vyöhyketerapiaa.. esikoisen kanssa se jäi ajatuksen tasolle.

Muuten neiti on oikein rauhallinen ja suloinen tapaus, meidän peikkotyttö tumman tukkansa kanssa :heart:

6 vrk ikäisenä neuvolassa paino noussut tarvittavan "minimimäärän", maanantaina seuraava neukku, jännä nähdä, miten paino on noussut. Tyttö ei tissiä suostu syömään, joten pumppaan ja annan korviketta.

Vaunuilemaan lähdetään vasta ensi viikolla, kaupassa käytiin eilen autolla.

Esikoisen synttäreitä juhlitaan huomenna, tänään on siis paljon touhua. Iloista viikonloppua kaikille! :wave:

Pippari ja neiti 11 vrk
 
Meille syntyi eilen 14.12 "pieni" poika; 52cm, 4230g ja viikkoja oli tasan 42+0 :)
Yliaikaiskontrolli oli 12.12 ja mulla meni vedet lääkärin huoneessa kun piti ottaa housuja pois sisätutkimusta varten :) Jäin sitten osastolle odotteleen että alkaako supistukset vai aletaanko käynnistelemään. Perjantai aamuna laitettiin ballongi ja illalla kasin aikaan siirryttiin saliin. Synnytyksen kesto oli jotain 13h, josta ponnistusvaihe 21min. Kaikki meni hyvin ja hyvällä tuurilla päästään jo huomenna kotiin :)

Nipsu83 ja poika 1vrk
 
Vauvaketjusta on ollut puhetta mutta ei ole ilmeisesti löytynyt halukkaita päivittäjiä.. Olisi kyllä kiva jatkaa höpöttelyä jos jollain olisi aikaa päivitellä :)
Tänään lähdetään 500km päähän joulunviettoon, saas nähdä kuinka matka sujuu pikkuisen kanssa :D
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille!!!

Täällä on joulut juhlittu perheen kesken ja pyhät. Sitten ennen vuoden vaihtumista pojan pissa tuoksahti todella pistävälle vaatteen läpi. Käytiin päivystyksessä jossa tehtiin erilaisia tutkimuksi esim. virtsa rakon punktio ei kiva toimen pide itse en saanut olla siinä poikani vieressä jouduin kauvempaa kuunnella toisen huutoa ja kärsimystä joka tuntui todella kauheelta kun toista sattuu.
Mulla ihan kylmää hikee pukkas kuunnella sitä itkua.
Mutta pakkohan se oli tehä, ja sieltä ei sitten suurempaa saalista saatu joten turha kärsimys pikkuiselle.
Huom, Ennen punktioo otettiin pissa näyte ja koska siinä oli bakteerien määrä iso, sen takia otettiin punktio.
Puntkio kätytännössä epä onnistui, niin lääkäri päätti jos uudessa pissa näytteessä on bakteereja paljon niin poika joutuu lasten osastolle.
Niin saimme vastauksen ja olihan siinä.
Poika oli sitten pari päivää Lasten osastolla ja päässä oli tippakänyyli josta meni antibiootti suoneen, ja kotona jatkuu antibiootti kuuri pojalla.
(Pojalla oli pissa tulehdus.)
Painoa pojalla oli vajaa kuuden viikon iässä 5860 g pituus ei tiedossa koska jouduimme perumaan meijän neuvolan sairaalan olon vuoksi. Mutta paino on katsottu osastolla.

Miten muilla on mennyt vauva arki?
Täällä on menny oikeen hyvin, poika syö hyvin ja kasvaa hurjaa vauhtia, nukkuu tosi paljon vielä ja yötkin menee vain yhdellä syötöllä. Poika on tosi helppo hoitonen.

Terveisin Sudesude ja poika 6 vk (Minne aika tosiaan rientää? justhan poika rinnalle nostettiin ja nyt jo 6 viikkoa ikää.. )
 

Yhteistyössä