Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

En ookaan pitkään aikaan mitään kirjottanu tänne.. Ei oo muutenkaan saanut oikein mitään aikaseks, kun oon sairaslomalla. Supistusten takia, nyt ainakin pari viikkoa eteenpäin.
Mixed kuulostaa tosi oudolta miten vähän oot saanu saikkua! Jos sulla vielä kohdunsuu pehmennyt yms. niin ihmettelen todella lääkärin toimintaa. Mulla siis kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä viikkoihin nähden normaalisti ja sain elokuun loppuun, siitäkin tarvittaessa jatketaan jos tilanne supistusten kanssa pysyy samana.

Muuten täällä kömpelöidytään hyvää vauhtia ja vauva senkun kasvaa. Neuvolassa se oli viimeks raivotarjonnassa ja tuntuu sillälailla viihtyvänkin enimmäkseen. Eilen tunsin pienen jalkaterän vatsan päältä kun se kovasti meinasi potkutella vatsasta läpi :heart:
Paino ei oo kauheesti noussu, mutta sf-mitta kuitenkin keskikäyrällä. Näläntunnetta on harvemmin kun kohtu tuntuu vievän tilaa vatsalaukulta ja kylläinen olo tulee paljon pienemmistä annoksista kun aikaisemmin. Mutta ehkä loppuraskaudesta tuo painoasiakin korjaantuu ;)

Tsemppiä radin kanssa kamppaileville ja uusille tervetuloa :)

Kubix 29+1 (kohta pääsee jo uusille kymmenluvuille!)
 
Ultra Lahdessa: Arte-lääkärit, siellä hinta oli se edullinen, mutta en tiedä onko riippuvainen viikoista. En ole itse käynyt.

Tiistaina oli sokerirasitus ja neljäs neuvola. Paasto meni helposti, sokerilitku oli yllättävän siedettävää, mutta yökkö olo siitä kyllä tuli. Melkein lensi laatta :-/ Muistui mieleen miltä krapulassa tuntuu ;-) Tulokset oli kuitenkin ok eli ei radia! Tsemppiä kaikille, jotka sen ovat saaneet!
Neuvolassakin oli kaikki ok, hb noussut, vaikka lomalla muistin syödä rautaa vain kaksi ekaa viikkoa.

Lomanjälkeinen työviikko oli raskas, huh huijjaa... Ei niinkään mahan takia fyysisesti, mutta illalla oli ihan naatti ja tänään oli kyllä todella helpottunut olo, että on perjantai.

Qwertyli 28+4
 
Heipparallaa pitkästä aikaa! En oo täällä plussan puolella jaksanut kirjoitella vaikka välillä oon käynyt kurkkimassakin että mitä tänne kuuluu. Pääasiassa noissa fb-ryhmissä kirjoittelen ja yritä nyt bloginkin suhteen vähän ryhdistäytyä :)

Täällä raskaus on mennyt hyvin ja nyt kun on alkanut raskaus vaivaamaan niin tämä on myös iskenyt tajuntaan. Pieni poika (saa päivittää etusivulle) on kova liikkumaan. Vielä viikko pari sitten liikeitä tunsi sillon tällöin, ei välttämättä edes joka päivä, mutta nyt niitä tuntuu monta kertaa päivässä.
Lisäksi vaivoina on rannekanavaoireyhtymä, selkä ei tykkää istumatyöstä ja liitoskivut on jäätävät. Näiden myötä valvon käytännössä kaikki yöt koska ei löydy sopivaa uni-asentoa joten olen aikalailla kävelevä zombie joen saa nukuttua päivällä :)
Nyt oon vielä viikon kesälomalla, mutta sitten pitää miettiä tuo työnteko uudestaan. Että riittääkö mulla siihen enää fysiikka.

Radi rapsahti täälläkin mitä kovaan ääneen tahdoin protestoida koska kotimittauksia tein ennen tätä 2 rasitusta ja arvot olivat viitteiden sisällä. Myös nyt tuomion tultua kun oli tämä kotiseuranta niin arvot olleet viitteiden alla. En usko että kummempia toimenpiteitä vaaditaan. Seurailua toki, ja se extra ultra sitten jossain vaiheessa.

Hankintoja on tehty siihen malliin että ei tartte kun muutamat vaatekappaleet koossa 50 hankkia ja sit puuttuu jotain kornkeettisia tarvikkeita (niistin, tuttipulloja ym).
Äitiyspakkauksenkin sain jo melkein kuukausi sitten :)

Vauvan isä on ihan kusipää - tuottaa mulle jo nyt harmaita hiuksia vaikken sitä hälle näytäkään. Eläkööt illuusiossaan että tanssin hänen pillinsä mukaan. Hänhän siis petti ja jätti mut samana päivän kun tein positiivisen r-testin. Haluaa kuulua vauvan elämään mutta kuvittelee että voi ottaa vauvan uuden naisensa luokse viikonlopuiksi tosta noin vaan heti kun vauva voi autossa matkustaa ja elää harhoissa että maksaa vaan 100euron elatusmaksut (voin vihjata että joryn palkoilla ei tollasella summalla selviä jos pykälien mukaan mennään). Voi olla että näistä tapaamisista ja elareista tulee ongelma tai sitten ei. Paskaa niskaan ainakin tuun saamaan tältä isältä ja se on fakta.
Mulle hän mm ilmoitti että nimi ja kummiasiat on mun päätettävissä ja hän ei sitten tule ristiäisiin jos hänen vanhemmat kutsutaan sinne :O suku ei siis ole hyväksynyt tämän miehen tekosia ja siitä ex on nyt kovinkin katkera.

Onneksi mulla muuten pyyhkii hyvin. Oon tapaillu erästä miestä joka on aika hyvin messissä tässä raskaudessa eikä häntä lainkaan haittaa se että a) olen raskaana b) hän ei ole bio-isä.

Tulipahan pitkä postaus :D Yritän vähän täälläkin aktivoitua sen mitä sormiltani pystyn (rannekanavaoireyhtymä kun on saanut sormien nivelet aika kipeiksi). Puhelimella plussailu on aika syvältä :)

Tsemppiä sinne masujen kasvatteluun!

Ambro & " timppa " 28+2
 
Ambro, v*ttu että ärsyttää sun puolesta!!! Oon ennen raskauttaki ollu äkkipikanen mutta nyt tuntuu että tuollaset asiat saa mut kiehumaan ja tekis mieli käydä käsiksi, hormoonit ;) Tsemppiä ja ihana että oot tavannu hyvän ihmisen sulle. :hug:
 
Ihanaa Ambrosia että olet löytänyt kivan miehen elämääsi, anna exän jäädä omaan arvoonsa, sinä ansaitset parempaa!

Täällä on jo toinen lomanjälkeinen työviikko takana ja edelleen fiilis on hyvä. Reilut viisi viikkoa vielä jäljellä, kohta saa alkaa jo kammanpiikkejä katkomaan :) Supisteluja toki on ja välillä vihloo ihan menkkamaisesti jopa, tuskinpa silti vakavaa vielä. Neuvola on taas ensi viikolla, pitänee kysyä että onko tädin mielestä ihan ok.

Pikkuinen liikkuu kiitettävästi, koko ajan taidan rakastua yhä vaan enemmän! Viime aikoina on tuntunut että vauva suorastaan villiintyy aina kun koiramme tulee viereeni köllimään, voikohan olla totta vai kuvittelenko vain? Ihana ajatus että lapsi "vaistoaisi" koiran läheisyyden, mutta tosiaan voi olla mielikuvituksenkin tuotetta..

Nyt on ollut vähän matalalentoa parisuhdepuolella, aika huonot fiilikset sen takia. Kai se aurinko kohta taas risukasan löytää.. Inhottavaa kun menee ylimääräistä energiaa turhien asioiden vatvomiseen mutta ei ole elämä aina sitä helkkarin ruusuilla tanssimista.

Huiiik, ensi viikolla mennään jo uusille kymmenluvuille! Aika rientää, hyvä kun perässä pysyy :) Kivaa alkavaa viikkoa mammoille!

Bosch 29+4
 
Voi ku ois joku aikakone että ois jo marraskuu! En malttais oottaa että tämä pieni kasvaa <3
Oon nauranu mielelle että mun elämä on niiiiin vaikeeta, ärsyttää jos mies on kotona, mut vielä enemmän ärsyttää jos se ei oo kun se on kokoajan menossa, mut jos se on kotona nii sitte ärsyttää se että se ei tee mitään ja jos tekee nii usein ihan väärin ja jos ei tee nii se on kännissä. Mut kaikkein vaikeinta on rakastaa tuota, se on ärsyttävä kun tahallaan koettelee mun hermoja, mutta silti maailman paras. <3 kunhan vaan ymmärtäis viettää mun kans aikaa kahdestaan vieläku se on helppoa.
Mutta en halua aatella kuinka vaikeeta tolla ukolla on mun hormooneiden kanssa. :D nyt meni vähän oftopicciin, mut menköön!
Idada&möhis 25+2
 
Ambro : No johan on kyllä exäs, mutta onneks maailmasta löytyy parempiakin ja oot löytänyt yhden sellaisen :)

Idada Mulla on ollu pari päivää kans kauhee hinku jo et menis nyt tää aika :) Et en jaksa oottaa enää :D

Meillä muutetaan ens viikolla jeee :) Ei jaksias sitäkään ootella :D Ja äippäloman alkuunkin enään 7 viikkoa,hui :)

Täällä ihan hyvin olot,hyvin on jaksanut työharjottelussa olla ja tänään kävin sokerirasituksessa,huomenna tulokset...Vähän jännittäää...Nyt kaikki peukut ylös :D

Teps 27+4
 
Mä olen nyt aloittamassa selkesätikin vauvankamahampstrauksen, eilen ostin huutiksesta kattoon kiinnitettävän kehdon, aloitin toukkapussin neulomisen (Emottaren vinkkauksesta) ja tilasin kasan kankaita vauvanvaatteiden (ja isompien lasten vaatteitakin) ompelemista varten. Nyt sitten pitää miettiä raaskisiko ostaa kunnon saumurin, vai onko mun ompeluinto ohimenevää laatua. Mies kyllä vähän pyöritteli silmiä, etteikö näitä nyt voi vähän myöhäisemmäksi jättää... Mutta eiköhän tuota hankittavaa löydy vielä pitkälle syksyyn, toistaiseksi vauvalle kun on vasta pari bodya :)

Omaan napaan ei mitään kummempia, olo on oikeastaan aika mainio, jos ei oteta väsymystä huomioon. Ja väsymyskin johtuu siitä, etten voi enää nukkua yöllä, koska mahallaan nukkuminen ei oikein enää onnistu. Ja tälläsenä "herne sadan patjan alla"-tyyppinä en saa unta missään muussa asennossa. Kyljellään nukkuessa mun jalat ja kyljet puutui ja muutenkin oli ihan kurjaa. Varmaan jotain tyynyviritelmia pitää alkaa testailemaan. Ja pitäähän elämässä aina jokin ongelma olla ;)

Sain viikonloppuna laitettua myös Kelan hakemukset. Äitiyspakkauksen jätin ottamatta ja nyt saa jännätä äp-rahojen kanssa. Uutena juttuna mulle tuli (vanhempien lasten kanssa kun olen ollut minimirahoilla, ei sen kummemmin työtuloja tarvinnut selvitellä), että kun mennään 6kk tulojen kanssa (samahan se tietty muutenkin on, mutta nyt sen huomasi konkreettisemmin), niin kuukausipalkasta vähennetään ensin pois esim. matkakulut, itselläni työmatka yhteen suuntaan on ollut vajaa seitsemänkymmentä kilsaa ja se nyt sitten tarkoittaa, että Kelan huomioima kuukausipalkkatulo kohdallani on yli 600e pienempi kun mitä se oikeasti on. Tuntuu kyllä melko epäreilulta ;/


Tsempit radi-diagnoosin saaneille ja ennenkaikkea supistuksista kärsiville. Varsinkin Mixedin kohdalla tuntuu aika merkilliseltä, ettei tuon enempää sairaslomaa määrätty jos kerta supistukset ovat saaneet jo jotain aikaiseksi.

Ja monet siellä jo meinaavat hätyytellä uutta kymmenlukua viikoissaan, ja peräpäähän kuuluvana mä oon vasta tottunut, että viikon alkaa kakkosella...

Hiirenhäntä ja eikka 25+5
 
Minä hurahdin eilen shoppailemaan Lindexille vauvan vaatteita. Ollaan saatu lahjoituksena paljon bodyja, mutta housuja ei juurikaan (tai sitten alkavat näyttää jo siltä, että tahdon ostaa uudet/uudemmat). Ostin kokoa 62, koska 62-koko muuttui 56-kokoiseksi resorit kääntämällä. Leveydessä ei juurikaan eroa ollut.

Laskin tuossa vielä edessä olevia työviikkoja. 8 kappaletta. Ei niitä paljoa enää ole ennen kuin loppuvat. Toisaalta voi olla, että joudun pyytämään poispääsyä (=saikkua) jo aikaisemmin. Iskias meinaa vihoitella, vatsa alkaa olla tiellä ja haitata mm. kumartelua ja kyykkyyn menoa (mitä meillä päivystyksessä tulee aika paljonkin eteen). Toisaalta jos yhtään alkaa supistukset lisiä (lomallahan niitä ei ole ollut kuin yhden käden sormilla laskettava määrä), haen heti lisää lomaa.

Huomenna olisi sokerirasitukset. Jännällä odottaen, miten käy.
 
Hei tosi pitkästä aikaa, joskus alkukesästä viimeksi täällä kaksplussan puolella tainnu käydä :) Jonkun verran fb puolella oon kirjoitellut, sieltä on muutama "vertaistukiryhmä" löytynyt, kun me saatiin tää hämmentävä uutinen, että vauvoja onkin kaksi! :heart:

Nyt huilailen sairaslomalla, kun 2 vk takaisessa polikäynnillä selvis, että kohdunkaula on lyhentynyt ja actim partus- testi oli positiivinen. Pari päivää aikaisemmin jo jäin neuvolakäynnin jälkeen saikulle supistelujen takia.
Torstaina olis kontrollikäynti polilla ja toivon todella, että ei oo tapahtunut mitään muutosta, ainakaan huonompaan.

Viime viikolla kävin kans sokerirasituksen, mutta en ole vielä tuloksia kysellyt. Esikoisen raskaudessa paasto oli just sen 5,3, muut oli hyviä. Selvisin silloin kuitenkin ihan vaan kotimittailulla ja ruokapäiväkirjalla. Arvot oli kyllä ennen rasitukstakin olleet varsin ihanteelliset kotimittailulla, samoin ite rasituksessa sormenpäästä 4,4, ja verestä 5,3, että kuinka noihin mittareihin sitten voi luottaa..

Laskettu aika muuttunut 26.11
Alica / 27 / 2. ja 3./ L-PKS
 
Onpa kivaa kuulla, et muillakin on tullut sellainen pesänrakennusvietti esille. Täälläkin on vauvan tavaroita hamstrata, kotia laitettu, leivottu kuin mielipuoli. Tosin kyllähän tuo perhe tykkää, kun äiti leipoo! :D

Joo, itsekin vähän ihmettelin saikun lyhyyttä. Huomenna menen töihin takas kokeileen, et miten käy. Esim. IKEAn reissu sai aikaan napakat, säännölliset supparit, jotka sitten kyllä levolla rauhoittui illalla. Et saa nähdä miten käy 8h työssä olo jalkojen päällä. Oikeastaan turvallisempaa paikkaa ei ole ennen aikaisen synnytyksen käynnistymiselle, kuin mun työpaikka! xD et sillä lailla olo on huoleton.

Ambro, melkoinen tarina sinulla! Onneksi kuitenkin olet positiivisen oloinen ja löytänyt iloa elämääsi. ;)

Mullakin on torstaina sokerirasitus. Jouduin sinne, kun oli viimeksi niin paljon noussut paino neuvolassa. :/ hiukan jännittää tulokset, mut jospa siitä hengissä selviäis, oli tulos mikä tahansa.

Mixed&Kunkku 28+4 kait!
 
Pitkästä aikaa lueskelin teidän kuulumisia tätäkin kautta. Jotenkin energiat ihan lopussa näiden h*mmetin hormonien, huonosti nukuttujen öiden takia ja esikoisen uhman vuoksi. Pikkujätkä ei nuku, ei syö vaan kiukkuaa koko päivän. Oon jo ihan loppu! Miten niin rauhallisesta nauravaisesta pojasta on kuoriutunut tuollainen riiviö, joka ei usko yhtään mitään? :( No toivottavasti tätä ei kestä vuosia. Mieskin vaan ärsyttää ja kämppä on ihan hirveä ja stressiä pukkaa kaikesta. Mä olin esikoista odottaessa niin seesteinen ja nyt oon ihan räjähdysaltis 24/7.

Huomenna kuulemaan neuvolaan sokerirasituksen tulokset. Vähän jänskättää, liitynkö radiporukkaan.

Vauva on ihan mieletön pyörimään mahassa. Ihan kuin isoveljensä. :) Ja kyllä mä uskon ainakin siihen, että vauva reagoi ympäristöönsä. Masujätkä alkaa viuhtomaan ihan hirveästi, kun esikoinen on sylissä.

Mä koitan myös hieman aktiivisemmin taas seurata teidän keskusteluja. Nyt oon jo niin pihalla, etten tämän enempää kommentoi. :D

Karole, joka ei muista viikkojaan
 
Ambro, mullekin radi napsahti, vaikka kotimittauksissa onkin arvot mennyt yleensä kirkkaasti alle raja-arvon. Isompi herkuttelu (jota ei ole kyllä tullut harrastettua kuin paristi nyt kohta kolmen kk aikana) nostaa kyllä arvot pilviin. Tsemppiä sulle seurantaan ja ruokavalion kanssa. :) Kuulostaa kyllä ikävältä tuo tilanne vauvan isän kanssa. :( Kiva kuitenkin, että oot löytänyt mukavan miehen. :)

Täällä on ollut paljon puhetta supistuksista. Onko teillä kaikilla supistukset aina sellaista aaltoilevaa kipua, jolla on selkeä loppu ja alku? Mulle ne välillä on juurikin tuollaista, mutta eilen illalla tuli sellainen 2-3 tunnin kestomenkkakipu/supistus. Mietinkin, että voiko supistukset oireilla myös näin. :| Soittoaika neuvolaan alkaa ihan just, niin ajattelin kysäistä sieltä mielipidettä, mutta jos teillä on kertoa omia kokemuksia, niin mielelläni kuuntelen. :) Hieman vajaa pari viikkoa sitten kävin supistusten takia äippäpolilla, mutta silloin ei ollut tullut muutoksia kohdunkaulaan. Nyt kuitenkin näitä supistuksia/menkkakipuiluja on ollut jo kuukauden verran yhteensä ja niiden voimakkuus ja tiheys on kasvanut. Töissä oon kuitenkin pystynyt oleen, mutta oon huomannut, että rasitus ja istuminen lisää niitä. Saikulle en haluis vielä jäädä, mutta huoli vauvasta on kova. :(

Hydra 25+4
 
Hydrangea: mulla on semmosia ollu ne supparit, että saattaa alkaa rasituksen jlkn (esim eilen siivottuani monta tuntia) ja sit tulee semmonen kamala paineentunne ja puristus tuonne kohtuun/alamahaan, enkä tunne sillon vauvan liikkeitä niin hyvin. ja sitä voi kestää taukoamatta semmone 3 tuntia :S varsinaisesti kipua se ei ehkä oo, mut semmone et tosi hankala kävellä ja pitää keskittyä hengitteleen. Levossakaa ei välttämätä mee ohi muutamaankaa tuntiin:/ yleeensähä niistä harjotussupistuksista puhtaan just että kestävät vain hetken, mut mulla se on lähes aina tommosta paljon pitempää hommaa.. Mitä ne sulle neuvolassa sano jos soitit?

Mua ahistaa ku oon niin listeria- ja toksopelkonen :EE miehelläki järki lähtee mun kans..:D esim se teki lohta ruuaksi ja avas semmosen raa'an lohen vakuumipakkauksen yhellä veitsellä, ja laitto sit suoraan pesukoneeseen.. Niin sit ku kone oli pessy, ni mä otin sen saman veitsen ja sillä pilkoin omenaa. Ni sit aloin miettii et liekö tuo meiän pesukone ja 50 asteen pesu sillä tappoi siitä veitsestä ne mahd. pöpöt?? : D
Kuinka tarkkoja ootte esim veitsien pesun suhteen, joilla ootte käsitelly raakaa lihaa/kalaa?? Muuten en oo näi raskaana ressannu oikeestaan mistää mutta nuo ruokajutut saa välillä järjen kaikkoamaan... :)

luppelo 26+6 (neuvolan mukaan 27+4)
 
luppelo, neuvolan täti soitti juuri takaisin, kun en saanut aamupäivällä kiinni, ja sanoi, että kyllä tuo vähän supistelulta kuulostais. Joten oon huomenna aamulla menossa lääkäriin. Hyvä se aina varmuuden vuoksi on tsekata asia ja kysyä vähän lääkärinkin mielipidettä, kun mulla kuitenkin kyse on selkeästi kivusta.
 
Hydrangea: joo, niinpä! Mullaki viime vklla lääkäri teki sisätutkimuksen just noiden supistelujen vuoks, johin siis välillä liittyny myös menkkakipua. Sillon oli paikat hyvin kiinni. Ens vklle sain valmiiks jo uuden lääkäriajan että taas katotaan tilanne.
 
Mulla supistuksen jatkuu ja on tullu kipeiksi. Varasin ajan neuvolalääkärille torstaiksi ja taijan joutua jäämään saikulle jo nyt..... eilen illallaki oli just tommonen mistä te muutki puhuitta pitkäkestonen ja kipeä supistus. Yritin hengitellä ja vähän painella mahaa että se menis ohi, mut ei. Oon kans huomannu et jos vähänki kauemmin makaa selällään niin niitä tulee. noh, toivotaan ettei kohdunsuu ois vielä kovin pehmenny, vaikka en ihmettelis näillä supistuksilla. Siskoilla ko ollu vähän samaa vikaa että vauva meinannu syntyä liian aikasten.

Sain ne sokerirasitus tuloksetki tänään ja JEEEE ei ollu radia. Kaikki arvot oli kuulema hyviä. Huh! Mut tsemppiä teille jotka joudutte syömisiä tarkkaileen.

Nyt pitäs sit vaan keksiä tekemistä loppu kolmelle kuukaudelle. Tätä uutta kotia vois tietenki laitella ja sisustella. Sit ajattelin laittaa valokuvat albumeihin ko oon niin vanhanaikanen et en tykkää kattoa niitä koneelta :) Ja jos sitä innostus tekeen rauhallisia kävelylenkkejä niin toivottavasti kulus aika. Mitä te muut saikulla olevat ootte tehny et aika kuluu? Tai oisko muilla jotein idiksiä? Ompelu ei oo kauheasti minun heiniä, ja ko nuita vaatteita on jo ihan hyvä määrä niin eipä niitä sit lisää tarvikkaan.

Mut eipä täs muuta ko kohti huomista ja tuuraajan työhönohjaamista :) Ja torstain tuomion oottelemista :(

peikko+tyyppi 26+0
 
luppelo ja peikko86, harmi, että teilläkin on ollut vastaavaa. :( Kiva kuitenkin, että ootte saanut lääkärille ajan. On nää sellaisia juttuja, että parempi olla varovainen ja tarkistaa paikat useammin. Mua ainakin on alkanut pelottaan ihan kamalasti ennenaikainen synnytys. Vauva on kuitenkin vielä niin pieni. :( Saisi siis pysyä vielä pitkään masussa. Millaista työtä teette? Mun työ on pääasiassa kevyttä toimistotyötä, mutta kai se istuminenkin voi pidemmän päälle olla huonosta.
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille! :)

Täällä ollaan oltu viimoset 3vkoa saikulla iskiaksesta, töissä olevasta suuresta väkivallan uhkasta ja väsymyksestä. Eilen alkoi sitten 5vkon kesäloma ja sitten onkii pari viikkoa enää äippäloman alkuun kesäloman loputtua :)

Mun pitäis mennä nyt toisee sokerirasitukseen.. Unohtunu varata aika.. huomenna jos varailis..

Aika menny nopsaan. Tyttö aloitti koulun viime viikolla ja aika mennyt sen kanssa. Kohta alkaa tytön koripallotreenitkin tauon jälkeen. IHANA ARKI tervetuloa! :) Mieheltäkin loppuu kesäloma tämän viikon jälkeen (kaikella rakkaudella luojan kiitos! :D :heart: olen kaivannut arkea ja totuttua rytmiä...)

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla ja siinä oli jonkun verran silmää miellyttäviä juttuja :) se makuupussi oli :heart: ei harmita että otin :)
Vaunut ja kaukalo tilattu. Vaatteita meillä joitain pieniä ostettu mallia unisex.. paljon vielä ostettavaa :)

Rakenneultrahan meillä oli juhannusviikolla (en muista kirjoitinko tästä aiemmin..) Kaikki oli kunnossa, mutta saatiin niin epävarma tyttöepäilys etten laske kyllä sekuntiakaan sen varaan että tyttömäistä ostaisin selkeästi.. :)

Synnyttänyt olen useampana yönä tässä viime aikoina :D Viime yönä mm. meidän autoon takapenkillä... :D

Miä oon leiponut ja laittanut ruokaa kuin hullu :D Osaa laittanut pakastimeen ni saa sitte aina välillä valmista sulatella :) Kotia olen laitellut ja sisustanut uudelleen, että kai se pesänrakennusvietti tännekin iskenyt :)

Luetteko muiden odottajien pinoja? Miä lueskelen useampaa täältä :) ihan silkasta mielenkiinnosta :D

Seuraava neuvola on syyskuun lopulla ja sinne pitäs viedä täytettynä se lomake joka lähetetää sairaalaan (ainaki meillä PHKS) jossa synnytystoiveet jne... Ootteko pohtineet tulevaa synnytystänne? Mitä toiveita sen suhteen?


Hipsutin ja Hosé (tyttö nimennyt... :D ) 28+2
 
Hei.. Tsemppiä kaikille radista kärsivät. Huomenna kuulen oman tuomion.. dieettiä jo miettinyt kun varmana tiedän että saan diagnoosin..
Ja kovasti voimia teille joilla supistuksia ja joudutte olemaan sairaslomalla. Itsellä joskus kipeitä oloja juuri rasituksen jälkeen. Onhan se rankkaa kun miettii miten pieniä on vauvat näillä viikoilla vielä. Toivon että kaikilla pysyisi pikkuinen matkassa vielä monta viikkoa..
Hankinnat on tehty suurilta osin. Patjaa ja vaippoja vailla enää.. Kummien miettiminen tekee päänvaivaa.
No tällä erää pikainen postaus..

muumimamma-81 ja 24+6
 
Täältä myös kovasti tsemppiä ja jaksamista radin ja kipujen kanssa painiville! :hug: Nuo kivuliaat supparit ovat mullekin tuttuja, tosin tiedostan sen että saatan kokea ne kivuliaampina kuin todellisuudessa ovatkaan; sen verran sitä kuitenkin huolestuu herkemmin pienestä. Mulla ei noita kovin usein ole, mutta välillä rankan työvuoron jälkeen. Th kuittaa sillä etten juo tarpeeksi vettä, työvuorossa yksinään menee yleensä ainakin litra.

Alicalle tuplaonnittelut ylläristä! :flower: :D

Oon nyt itsekin saikulla, työterveyshuollon hoitaja kirjoitti 3 päivää flunssaan ja vannotti jo vauvankin takia lepäämään kunnolla ja hakeutumaan lääkäriin tarvittaessa. Torstaina mulla onkin neuvolalääkäri muutenkin. Vähän nämä rahattomat päivät vaivaavat(uusi työsopimus niin ei tule palkkaakaan sairasajalta) mutta ei musta olisi tässä kunnossa töihin ollut levittämään tautia asiakkaisiin. Viime yön oon torkkunut istuma-asennossa jotta nenä on pysynyt edes joten kuten auki ja sen myötä mukana myös niska- ja päänsärky. Kuume mulla ei yleensä edes nouse flunssan aikana, mutta niin vaan työterveyshuollon mittari näytti lähemmäs 38...

Muuten tässä edelleen laskeskellaan päiviä. FB:ssa on muuten äitiyspakkauskirppis, josta löytyy uusimmankin pakkauksen sisältöä tai vaikka koko pakkaus - vinkkinä niille jotka päättivät rahana ottaa mutta joku tietty on pakkauksen sisällössä jäänyt mietityttämään. Näihin kuulun itsekin :D

Ankka & Bebe 28+5
 
Juu-u, liityn radiporukkaan. Paastoarvo koholla. :stick: Tosin ei tarvitse mitään ihmeempiä muutoksia tehdä sen takia. Seurataan tilannetta.

Muutenkin sain hieman harmaita hiuksia neuvolakäynnistä, kun sf-mitta on jämähtänyt. :( Tai siis oletin sen olevan enemmän, kun maha on isompi kuin esikoisesta, mutta tuo mitta on monta senttiä pienempi kuin esikoisesta suht samoilla viikoilla. Onneksi on kahden viikon päästä äitiyspolilla käynti.

Onpas monella myös supisteluja. Varmasti lisää huolta ja ei ole mukavaa. Itse niiltä oon säästynyt (kait). Ei ainakaan mitään kipeitä ole ollut. Tsempit kaikille! Ja sitä saikkua vaan, jos siltä tuntuu. Turha stressata tollasilla asioilla. Aika siinä kyllä voi tulla pitkäksi, jos esikoista odottaa. :) Kokemuksesta tiedän, mutta olipahan monta kuukautta aikaa laittaa paikkoja kuntoon, haaveilla ja levätä. Nyt melkein mielummin menee töihin lepäämään kuin on kotona tuon känkkäränkän kanssa. :LOL:

Karole ja neuvolasta saatu tieto, että 25+6
 
Sokerirasitustulokset on soitettu neuvolasta ja voin onneksi hyvillä mielin jatkaa eteenpäin. Arvot kohdillaan, 1h arvo jopa suuren suuret 6 ja sitä rataa.

Olipahan taas yö. Iskias meinaa vihoitella. Kipu ei ole kokoaikaista, vaan pienikin asennon muutos saa aikaan "puukoniskun" toiseen persaukseen. Lisäksi painajainen, joka mukaili illalla lukemani kirjan kaavaa, ei asiaan auttanut yhtään.
 

Yhteistyössä