*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Huomenta!

Täällä myös neiti nöpönen liikkuu melko vähän, tänään oli eka kerta että huomasin hänen aamujumppaavan :D yleensä liikkumiset ajoittuu iltaan, välillä päiväsaikaan tuntuu muutama tökkäys.

Mieli tekisi päästä ostamaan jotain vaaleanpunaista :D edes kotiintuloa varten jos uskaltaisi ostaa jotain suloista..kauheesti ei viitsi, eilen aikani kuluksi googlailin, ja yllättävän monella on tyttölupaus vaihtunut pojaksi.. Meillä tosin näkyvyys oli aivan suora sinne haaroväliin, joten :whistle: löysin hyvän sivuston, missä oli ultrakuvia pojista ja tytöistä :D ja kun noita katselin ja vertasin siihen mitä me nähtiin näytöllä, niin kyllä mä uskaltaisin luottaa kätilön arvioon :LOL: tässäpä linkki jos haluutte kurkata!
http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm

Hyvää viikonloppua kaikille, mä nautin kun ilma viileni :p

Harhis ja nöpönen, 19+6
 
Täällä ollaa herätty jo monena aamuna klo 7.00 kun tuo poika herättää huudollaan.

Kiva kun nyt nuo ilmatkin viileni,helpottu olo kummasti.

Kohta itekkin pääsee jo puoleenväliin raskaudessa ei o enää monta päivää.

Nyt täytyy taas mennä..
 
Harhaanjohtaja Kiitti linkistä! Kyllä meijänkin tyttölupaus noitten perusteella tytölle näyttäs :heart:

Onko täällä muita, jotka harmittelee helteitten loppumista. Mä oon vaan nauttinut kuumasta ilmasta. Johtuukohan siitä, että olen syntynyt helteillä.

Liina ja ötö 21+3
 
Ihanaa, viimeinkin sadetta, joka tosin jo loppui ja aurinko taas pilkistää, mutta näin lenssussa sitä toivoo todellakin viilenevää pitkän hellejakson jälkeen, heti tuntuu mukavammalta, tuntuu, että pystyy pitkästä aikaa kunnolla hengittämään :saint:

Kuiskaten 19+6
 
heituska Mä sain tammikuun keskivaiheilla piikin, mutta en tiedä onko piikki aina sen tasan puoli vuotta kokeissa vai viimeistään silloin häviää kaikki, ehkä aiemminkin kun eri paikoissa lukee vähän eri tietoa. Ja juuri tuo ihmetyttää kun jo ekassa kokeessa oli ihan sama pitoisuus kun on ollut myöhemmissäkin eli ei kuitenkaan ole pitoisuudet laskemassa. Ja mulla on juuri tuoksi anti-d:ksi määritelty vasta-aine. Toivotaan kuitenkin parasta molemmille ensi tiistaille =)

Täälläkin niin haluttaisiin jo sinne rakenneultraan. Vieläkin ultraan siis yli kolme viikkoa aikaa |O

 
Heilutukset kaikille :wave:

Kylläpä väsyttää |O Tuli nukuttua aamuyö niin huonosti ja kummallisia unia nähden!
Onneksi on perjantai ja viikonloppuvapaa edessä! =)

Vihdoinkin saatiin vähän viileämpää, tosin pudotus on nyt taas vähän liian suuri kun auton mittarissa asteita ollut aamupäivän vain 13 :whistle:
Mutta josko jalkaturvotukset vähän hellittäis ja tukisukatkin vedin tänään jalkaan kun ei enää paahdu ;)

Tuosta painoasiasta...joka mua siis järkyttää vieläkin :whistle: :D Ja valkolilja mua yritteli lohdutella ;)
Senverran että en tokikaan hysteerinen sen suhteen ole ja todellakin olen ollut hoikka ennen raskautta...mutta kun en vaan voi käsittää miten 4kg voi tulla 4vkossa!! :eek: En millään!! Enkä myönnä syöneeni 4kg edestä :saint: Ymmärtäisin siis hyvin jos +6kg olisi tullut pikkuhiljaa raskauden edetessä mutta en sitä että painonnousu tuplaantuu 4vkossa!! :whistle:
Oli miten oli niin nyt ainaki näkee poistuuko nestettä kehosta kun ilmat vähän viilentyi ja oon mä panostanu nyt myös siihen että herkut on vähemmällä ja ruoka on kasvispitoisempaa ;) Yritän nyt ainakin ettei ensineuvolassa olis painoo taas tullu saman verran...koska masussa on VAIN yksi vauva nyt eikä kolmee ;) :LOL:

Harhis oli laittanu kivan linkin =) Meille siis selvästi poika tulossa kun vertaa omaa todistusaineistoo linkin poikakuviin :D Mehän saatiin tosiaan kuva myös haarovälistä :LOL:

Enää viikko kesälomarahoihin ja sitten tätä mammaa ei pidättele mikään :whistle: :D Vaunut lähtee tilaukseen heti ja jotain pientä kivaa täytyy vauvalle päästä ostamaan :heart: Ja samalla katsella myös kaksosille 3-vuotis lahjaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :hug:

Jennyli+nappula 21+3
 
Enpä koko kesäkuun aikana ollut mukana, lomilla ja muuten vaan ollut taukoa koneella olossa!!! B)

Kaikki hyvin täällä, liikkeet tuntuu ja muut asiat kondiksessa.

lasketun ajan saa vaihtaa 14.11., veikkaus poika

20+5 (lasken silti kuten alunperinkin että viikot vaihtuu sunnuntaisin kun tuntuu helpommalta itestä...)
 
ultrassa käyty :)

rr 125/75
pissa puhdas
syke +
liikkeet ++

vauvalla oli kaikki oikein hyvin, kovasti rakenteita yms. kehuttiin ja katottiin kaikki tarkasti. mittoja en saanu ylös mihkään mutta vastasi kuulemma tasan 20 viikkoa. vettä oli melko runsaasti joten kohdun suuri koko selittynee sillä.
sukupuolikin saatiin selville kun osui kuva sopivasti jalkojen väliin heti kun alettiin ultraamaan :lol: piti mun olot tällä kertaa paikkaansa eli tyttö olis tulossa :00000301:
oli kyllä kaikin puolin miellyttävä ultrareissu :)
etusivulle voi laittaa tuon tyttölupauksen :)

muoks, tosiaan tänään poksuu viikotkin 20+0 :heart:
 
Pitäisi varmaan taustailun lisäksi jotain elonmerkkejä välillä rustata itestään ja sinnikkäästä vatsanasukista.. :)

Monella täällä ollut helleahdistusta, mutta itse olen ihan kybällä kyllä nauttinyt moisesta herkusta, jota aika naftisti täällä pohjolassa tarjoillaan. Ehtii taas loppuvuoden sitten kuitenkin palella ja hytistä...meikä ainakin semmonen vilukissa ettei paremmasta väliä!! ;) Ja nythän tuolla ulkona tuntuu säätila jo aikalailla vaihtuneen, piti ihan paksu huppari pistää päälle kun koiran kanssa käytiin lenkillä. Silti piti kiskalta ostaa jätski, vaikkei helteen piikkiin voikaan pistää. On kyllä tullut herkuteltua hurjasti.. :ashamed:

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!!! :flower: :flower: Taitaa suurin osa marraskuisista jo rakenneultrassa sitten käyneen. Ja aika paljon tuntui tyttelilupauksia olleen. Eli pinkiltä näyttäisi marraskuu!
Meillä on rakenneultra reilun viikon päästä ja sitten kyylätäänkin tosi tarkkaan nuo rakenteet ja sydämenlokerot, koska niitähän tässä on koko odotusaika pelätty. Uskomattoman pitkältä on kyllä tämä odotus tuntunut vs. esikoisen vastaavaan aikoinaan. Viime viikollakin kävin 12 putkiloa (!!) verta antamassa erinäisiiin näytteisiin ja tutkimuksiin. Ei kuulemma suositelleet kerralla otettavaksi, mutta en jaksa siellä useastikaan rampata. :LOL:

Jokos jennylin haukulle on koti löytynyt?
Meillä täällä sekoillaan aivan päinvastaisen tilanteen kanssa, olisi nimittäin hirmu kiinnostava koiranpentu tiedossa mutta taitaa olla ihan tarpeeksi tekemistä tässä nykyisessäkin sopassa?!? :p

Miina5: mullakin on vaikea tuntea liikkeitä, ja varsinkin jos oikein kokeilemalla koitan saada tyypin liikkeelle. Pari päivää oli täysin hiljaista, mutta nyt taas jotain "purinaa" tuntuu masussa olevan. :)

Viikonloppuja!

caribbee + sinni 19+2
 
Onnea Miyaki hyvistä ultrakuulumisista :heart: Tuntuu tosiaan olevan marraskuu tyttövoittoinen eli ns. vaaleanpunainen! ;)

Carribbeelle iso :hug: Kiva kun käyt välillä kuulumisia kertomassa =) Kovasti olet ajatuksissa ja sydämestäni toivon että Sinnillä olis kaikki hyvin :heart:
Meidän haukku asuu vielä kotona! Olen ollut erittäin varovaisesti liikenteessä ja vaikka kyselyjä on tullut paljon niin mikään ei oo oikeen tuntunu sydämessä hyvältä...paitsi viimeviikolla tullut ihana sähköposti eläkeläispariskunnalta joista oikein huokui eläinrakkaus. Tiistaina tuo pariskunta kävi sitten koiraamme katsomassa ja mukana heilläoli oma hoidokkikoira. Hyvin meni tapaaminen ja oikein hyvältä kodilta vaikuttaa =)
Tulevat vissiin parinviikon päästä hakemaan koira-neidin sitten tutustumiskäynnille ja siitä sitten katsotaan jatkoa!

(.) Tänään taas kovin supistusherkkä masu!! Liekö yhteydessä huonosti nukuttuun yöhön?! On viimeaikoina supistellu tosi minimaalisesti mutta nyt kiristelee taas ihan kunnolla :kieh:
Muuten kaikki hyvin :heart:
Lopettelen nyt työni ja lähden nauttimaan vapaista :wave:
 
Ihania ultrakuulumisia monella :heart: Onnea kaikille hirmuisesti :hug: Kovasti on tullut tyttölupauksia =) Mua ei haittais yhtään jos mä pääsisin lisäämään tuota poikalupausten listaa :D No, ensi tiistaina se selviää..toivonmukaan ainakin =)

Supistellut ei ole ollenkaan, eikä se ole ihmekkään koska 2 edell. raskaudessa ei ole supistellut kun vasta vauva on alannut syntymään.

Mä en tajua mistä mulla on jäänyt sellainen kuva että mun edellinen synnytys kesti 3 tuntia niinkuin olen ennemmin kertonut..juu ei...katsoin synnytyskertomusta minkä sairaalasta olen saanut niin siinä oli että 1,5h :eek: ja niinhän se olikin nyt kun tarkemmin muistelen...säännölliset alkoi 18 illalla ja tyttö oli sylissä 19.30...juup...saapi nähä nyt sitten onko tämä kolmas vieläkin nopeampi? :/

Muuten olo on kaikin puolin hyvä edelleen..mistään ei kolota eikä ole valittamista. Vatsa kasvaa oikeasti aivan hirmuista vauhtia. Musta tuntuu että se on isompi nyt kuin edellisraskauksissa näillä viikoilla...voi olla että vain kuvittelen.
....mutta kyllä mä olen onnellinen että musta tulee 3 lapsen äiti :heart: Olen haaveillut isosta perheestä...no ei 3 lasta nyt niin hirmu iso perhe ole mutta kummiskin..voihan niitä vielä tulla joskus lisää ;) Vaikka kakkoselle ja kolmosella tulee pienehkö ikäero 1v7,5kk ja ekalla ja tokalla on 2v ei pelota yhtään =) Mun elämä ei koskaan ole ollut näin ihanaa ja tasapainoista kun se on lapsien ansiosta on. :heart:

Herkuttelua mun pitäis kans jättää pienemmälle ( nytkin syön samalla kun kirjoita sipsiä ja kermaviilik. :p )

Kivaa vk:nkoppua kaikille =)

rv: 21+1
 
Moikka jälleen kaikille! Ihania kuulumisia =)

Täällä vaavin liikkeet tuntuneet viikolta 16. lähtien ja kovasti on aktiivinen. Tänään oli sitten rakenneultra ja kolmas tyttö masua asuttaa :D . Työnimeksi muutetaan siis Ebba (miehen nimiehdotus, mutta ei mene läpi virallisena :) ) Ebban rakenteet oli normaalit ja lääkärinkin mielestä varsinainen energiapakkaus. Pyörähti 360 astetta koko ajan!!! Kaksi tyttöunta kertoivat siis toden, vaikka poikaa kovasti veikkailinkin :LOL:

Olo on jotenkin taianomainen ja ihana =) !

Heipparallaa taas B)
 
VOI tätä onnea :) Käytiin katsomassa rakenneultrassa mitä kaverille kuuluu ja siellä akrobaatti heitteli voltteja, kuperkeikkoja ja käänty ja vääntyi niin, että koko tutkimus kesti 45 min! Kätilön piti "hötkyttää" mahaa jotain 5 kertaa, että saatais vaihtamaaan asentoa. Rakenteet oli kätilön mukaan kunnossa. Vähän jäi auki, että saako tästä jonkun raportin kotiin, kun äitiyskorttiin ei tullut kuin päivämäärämerkintä?! Sukupuolesta kätilö ei uskaltanut luvata oikeen mitään, mutta sanoi yhdessä vaiheessa, että näyttäisi kivekset olevan, joten Thor hyvä, vaihdatko meille nyt sitten poika-arvauksen. Mies yritti toppuutella, ettei heti mentäis ostamaan poikien vaatteita, mutta eihän mua voinut enää mikään hillitä ja ostin muutamat vaaleansiniset puolipotkupuvut :heart:

Ihmettelin siinä kätilölle ääneen, että miksei mulla ole masua juuri lainkaan tai liikkeet ei tunnu. Kätilön mukaan istukka on takaseinässä, joten kait ne liikkeetkin alkaa pian tuntua. Vatsan kasvu mulla menee kuuleman enemmän sivu- ja sisäsuuntaan :p

Liina- oon ihan samaa mieltä, että lämmin ilma olis mun puolesta saanut vielä jatkua. Olo ei vielä ollut edes tuskainen ja talvella saa taas palella ihan tarpeeksi!

Vielä tosta painonnoususta... Ehkä ei kannata kovasti syylistää itseään nopeasta painonnoususta, koska mulla esimerkiksi paino saattaa olla parikin kiloa pienempi kun mittaa aamulla tai sitten keskellä päivää. Mulle sanottiin neuvolassa, että paino on noussut liikaa kuukaudessa, mutta takana oli just loma ja juhannus ja nyt kun olen palannut normaaleihin arjen kuvioihin niin paino on pari kiloo alle sen mitä korttiin tuli merkittyä viime viikolla... et silleen.

PlanBaBy 19+5
 
Taas kuulumisia pitkästä aikaa.
Käyn täällä kyllä säännöllisesti lukemassa muiden juttuja, mutta aina meinaa kirjottaminen jäädä.

Vihdoinkin olen alkanut (tai ainakin uskon niin) tuntea vauvan liikkeet!! <3
  • Tuntuu tosi hassulta, sellasia muljahduksia.

    Tämä raskausaika on ollut aika mullistavaa. Jos joku jaksais kertoa ensimmäisiä raskauskokemuksiaan, niin olisin tosi kiitollinen.
    Mielialat vaihtelee aikas vauhdikkaasti ja olen jotenkin kovin hämmentynyt javälillä oikein pelästynkin omia tuntemuksiani. Nautin raskaudesta kovasti, mutta on jotenkin vaikeaa vieläkään uskoa todeksi että meille tosiaan tulee vauva! Alkuraskaus meni pelon ja huolen kourissa, kun peloteltiin niillä kaikilla munuaistutkimuksilla, sairauksilla ym. niin nyt onkin jotenkin kamalan vaikeeta osata nauttia kaikesta kun oppi ja tottui niin pelkäämään.
    Sitten lisäks olen vähän huolissani siitä munuistulehduksesta, että miten se kortisonilääke vaikuttaa vauvaan, vai vaikuttaako mitenkään jne.

    Masu on kyllä jo esillä, mutta jotenkin mielestäni kovin pieni. Noh, onneks maanantaina on neuvola, niin pääsee kuuntelemaan sydänäänet! :) Ja ultraan enää aikaa pari viikkoa.

    Onnekas ja vaavi 19+2
 
Rakenneultrassa käyty! :wave: Ja minä oon ikionnellinen kun kaikki siellä oli hyvin. =)
Painoarvio oli 325g (muistaakseni, ei merkinny mitään neuvolakorttiin) ja kätilö sanoi että on viikkoa edellä eli vastasi viikkoja 21+3 (oikeasti oli menossa 20+3). LA pysyi kuitenkin samana...

Niin ja sukupuolta ei saatu selville, ja vähän aikaa kun miehen kanssa juteltiin niin päätettiin ettei enää kysytä seuraavissa ultrissa. Onpahan jännittämistä loppuun asti sit. =)

Muutenkin kaikki ok, pikkuinen potkii päivittäin ja liikkeet voimistuu jatkuvasti. Jennyli älä murehdi siitä painosta, mulle kans tuli esikoisen aikaan pahimmillaan 1-1,5kg/vkossa painoa, yhteensä raskausaikana 24kg ja joka kilon sain pois. Ja mä oon kans aina ollu hoikka ennen raskautta niin dont worry, be happy ;) ja iso osa saattaa olla ihan turvotusta..

Mut nyt tytölle iltapalaa ja nukkumaan, väsyttää ihan kauhiasti kun työ vei tänään kaikki mehut ja viikonloppu töitä jälleen.

Nunneliini ja Papuseni 20+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja PlanBaBy:
kätilö ei uskaltanut luvata oikeen mitään, mutta sanoi yhdessä vaiheessa, että näyttäisi kivekset olevan

PlanBaBy 19+5
jos kivekset vaan huomasi eikä pippeliä niin en uskaltaisi ihan kauheasti vielä ostella kun nehän yleensä laskeutuu vasta rv 23 paikkeilla, joten ettei vaan olisi turvonnee häpyhuulet? jos pippelinkin näki niin sittenhän asia on eri, se siellä on alusta saakka :D

Ja kovasta painonnoususta huomiosin tälläisen artikkelin mihin törmäsin tänään: http://www.vau.fi/templates/Article____103501.aspx

Itse olin siis täysin normaalipainoinen eikä mitään sukurasitteita ja esikoista odottaessa paino alkoi rv 20 jälkeen nousta kilon viikossa ja rv 30 diagnosoitiin raskausdiabetes. Terkka ei koskaan mitään huomiota painoon kiinnittänyt kun "jotkut kerää painoa" mutta olisi se voinut mielestäni ensiodottajaa varoittaa riskeistä ja muutenkin kertoa ettei se ihan yleinen painonnousutahti ole. Lopultahan mulla oli se +25kg josta ihan loppuvaiheessa ei edes tullut painoa yhtään kun sillä ruokavaliolla olin diabeteksen takia. Eli aika lyhyessä ajassa tuli toi koko hoito.

Nyt sit tarkkailen vähän jo syömisiäni ja painoani koska en todellakaan toivo sairastuvani tuohon uudestaan jos vaan siihen voi itse vähän vaikuttaa =) En nyt tarkota siis että jos paino nousee paljon niin kaikki sairastuvat, kunhan vaan kerron miten minulle kävi :)

Mamacita- ja typykkä 20+5
 
Täällä on ollu koko päivän tosi väsy olo ja taitaa yöstäki tulla taas tosi huono koska naapureilla on niin paljon tuota alkokoholia ja sen tietää yleensä mitä siitä seuraa kun ne saa päänsä sekasin.

Vauva potkii enemmän nyt kuin sillon kun oli hellepäiviä.Sillon kun istun niin sillon potkitaan eniten.

 
Onpas taas tullut hyviä ultrakuulumisia =) , täällä vielä jännitys jatkuu ensiviikolle... vahva poikatunne on edelleen, saa nähdä, näkyykö sitten ultrassa?
Täällä kesäflunssa jatkuu edelleen, ja vie voimia, mutta onneksi tosiaan helteet väistyi, ainakin vähäksi aikaa, olokin helpottuu huomattavasti, kun ei tarvitse hikoilla helteen takia, riittää, että saa hikoilla flunssan johdosta.

Kuiskaten 19+6
 
Ja *POOOOKKKKSSSS* 20+0 :D

Vaunut lähti eilen mukaan ,olivat todella siistit ja hyväkuntoiset vaikka olivat 3 lapsen käytössä olleet :D Vauvan liikkeitä on jo alkanut välillä tuntumaan muutenkin kuin makuulla ollessa mikä on tosi mukavaa :saint:

Mulla on vielä reilu VIIKKO ennen rakenneultraa..... :ashamed: Lasken jo päiviä..Illalla olis tallilla pippalot,anoppi lupas onneksi hoitaa tyttöä niin päästään isännän kanssa kahestaan liikenteeseen B)

hannanmamma 20+0 :heart:
 
Onnea tasapuolisesti kaikille mukavista ultrakuulumisista ja poksumisista!

Muutenkin toivottelen aurinkoista viikonloppua kaikille pallomahoille,
tämä tyttö lähtee rokkaamaan Ruisrockiin!


thor ja prinsessa 23+1
 
Huomenta :wave:

Olipa tänään mukava herätä ensimmäistä kertaa vaavin kovaan jumppaamiseen :heart:
Nyt on ollut kyllä taas hieman vilkkaampaa joten ehkä tää supistelu johtuu osittain myös siitä. Eilen oli aika paljon suppareita ja tänäänkin on jo tuntunut!

Onnea poksujille sekä ultrassa käyneille :flower: Kohta olemme vissiin kaikki käyneet rakenneultrassa pieniämme katsomassa :heart:

On kyllä helpompi olla heti kun on hieman viileämpää, jalat on heti vetreämmät ;) Mutta en mä helteitäkään moiti, oli nekin ihania ja toivottavasti niitä vielä lisääkin saadaan!!
Kesälomaan olisi vielä 2 viikkoa |O Ja kun mulla alkaa niin isännällä on enää yksi viikko jäljellä :kieh: Ja siihen pitäis sitten mahduttaa kaikki menot :/
Vaunuja ooon käyny ihastelemassa joka päivä (nettikaupassa ) ja en malta odottaa että saisin ne viikon päästä tilata :D
Lindexin oven välissäkin on jo toinen jalka...voi niitä ihania retrobodyjä, sormet syhyää jo kovasti :p

Voi kun ehtis pysähtyä ja nauttia tästä masusta oikein kunnolla! On menny niin nopeasti tässä arjen keskellä koko raskausaika ja tuntuu hurjalta miten äkkiä marraskuu tulee :eek:
Tämä kun on luultavasti viimeinen raskaus niin tuntuu hirmu haikealta luopua masusta :ashamed: Tämä kun on minusta NIIN ihanaa :heart:




 
Taas on herätty jo 7 aikaan kun poika herätti.Mies jatkoi unia ja heräs vasta johki 11 aikaan ja sit hän vaan söi jotai ja painu takas nukkuu kun kuulemma häntä nii väsyttää..no sitä se teettää kun juo alkoholia.

Täällä huomenna kans poksuu puoliväli rikki.
 

Yhteistyössä