Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Hei vaan kaikille,
liityn mukaan kasvavaan ( monellakin tavoin ) joukkoon =) .

Olen 34v, toista odottelen ja synnäri on Tays.
Esikkopoitsu on nyt 2v9kk ja lisäksi perheeseen kuuluu miehenketale.

Olen jo käynyt alkuraskauden ultrassa ja siellä näkyi ihana vauveli ja syke.
Viikkoja on nyt 6+6.
Neuvolakin on jo ensi viikolla.
Oireita on reilusti, koko ajan etova olo + nälkä ja hurja väsymys.
Esikoisesta ei ollut mitään oireita, joten olisikohan sitten tyttö tulossa

:)
 
Tervetuloa kaikille uusille! =)

Mä olin lähes koomassa kaksi päivää,joten ei oo sen takia näkyny.
Kolmannen asteen väsymys ja heikko olo ollut...kaamosta suoraan sanottuna.Kummaa jalkojen kipeyttä ja turta,vetämätön olo.Kylmä mutta ei kuumetta.Huh,huh.Meinaa välillä oikein kauhistuttaa.Mikään ruoka ei maistu..väkisin saa syödä..kylmät juomiset menee..kahvia enää 2 kuppia päivässä.
Hyvä puoli on se että tupakan poltto loppui kaksi päivää sitten ja huomenna on eka neuvola. :) Hieman olen tyytyväinen itseeni.
Mites muut?
Huominen neuvola jänskättää...mutta innolla odotan että saan neuvolakortin käteeni. :saint:

Nyt alkaa sit selittelyt miks tupakka ei maistu.Tänään oli jo ensimmäinen,mikä onneks oli aivan totta.Kurkku niin kipeä ettei pysty.
 
Heippa hei kaikille :)

Voiko ihmisellä olla koko ajan näin hirveä nälkä?? :ashamed: Mulla ei mielessä pyöri enää mikään muu kuin ruoka ja se mitä söisin seuraavaksi.. Ihan hullua hommaa..

taaperotx4 Ihania vaatteita!! :heart: Taidan yrittää hillitä itseäni vielä ja olla tilaamatta. Vaikeaa voi tulla olemaan.. :whistle:

Mä päätin lähtee kotona käymään sunnuntaina ja viipyä siellä jonkin aikaa äidin ja isän ja tietysti pikkuveljen seurassa. Ja taitaapi pikkuveljen tyttökaverikin olla meillä samoihin aikoihin.. =) Mutta vain jos huomisessa ultrassa kaikki on hyvin.. Voi mennä sit kotiin iloisten uutisten kera.. :heart:

Jaahas, jääkaappi kutsuu niin kiihkeästi tuolla et nyt on mentävä syömään... :ashamed:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille =) Ja huomenna viimeistään ilmoittelen ultrasta...

Tine ja Nyytti 5+5
 
Siis älyttömän upee auringon paiste...mutta missä on se kevään tuoma virkeys :whistle: :LOL:
Mun oli pakko tulla ottaan pieni välikuolema kotiin ennen iltatöitä :whistle: Olen liikkuvassa työssä ja monesti käyn esim. syömässäkin kotona!
Tänään on ollut hieman enemmän huonoa oloakin, tämä tuntuu näköjään vaihtelevan päivittäin!! Mutta edelleen tän kanssa pystyy kyllä elämään ;)

Päätin että jos mahdollista niin meen varhaisultraan pe 3.4 :heart: mulla olis silloin vapaapäivä ja tuo tuntuis oikeen oivalta muutenkin ultraan nähden ( 3 on mun onnen numero )! Viikkoja olis sillin 8+1 joten vaavistakin näkis jo vähän enemmän =)
Nyt siis kaikki usko ja toivo peliin että sinneasti päästään ja kaikki olis hyvin!! Sit vois tääkin mamma jo hengähtää ;)
Jostain syystä mua ei nyt pelota tuulimunat tai muut, niinkun silloin parikuukautta takaperin!!


 
Onhan siinä raskauden kestossa vaan viikko heittoa. Itse luottaisin siihen, että sikiö on vaan keskiarvoon nähden isokokoisempi, jolloin raskaus näyttäisi olevan pidemmällä. Ehkä seuraavassa ultrassa kesto muuttuu. Muuten se olis turhan ironista, kuin Kaurismäen leffasta.
 
Tämä tyttö poistuu tältä puolelta vähin äänin. Ultrassa ei näkynyt mitään, muutakuin ehkä kohdunulkoinen raskaus... :ashamed: Jos näin on, huomenna leikkaukseen, jonka jälkeen olen yhtä munatorvea köyhempi.... Aivan järkyttävä fiilis!!!
 
Mua itseäni ainakin ihmetytti se, miten lääkäri ylipäätään sai siitä ultrakuvan tuhrusta jotain mittoja otettua millä se sitten raskauden kestoa määritti. Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon heittoa noissa alkuraskauden ultrissa mahdollisesti on? Pari päivää nyt ainakin luulisi olevan, eihän se ole kun milleistä kiinni. Mutta käsittääksen rv 7+5 ja 6+5 on jo eroa sikiön kehityksessä. Että 6+5 se näyttää lähinnä sykkivältä möykyltä, mutta 7+5 näkyis jo muutakin?

Sen kuitenkin tiedän että siittiöt pysyvät tosi otollisissa olosuhteissa hengissä jopa 7 vuorokautta, kun taas munasolu säilyy hedelmöityskelpoisena ainoastaan 12-24 tuntia.

Mutta toivotaan CrystalBlue että kyseessä on nyt pahemmanlaatuinen mittavirhe, joka kääntyy vielä parhain päin.
 
Alisalle paljon voimia ja toivotaan ettei tarvitse mitään pois leikata, itselläni oli eka raskaus kohdun ulkoinen joka tuli spontaanisti kesken n. rv8, mitään ei siis tehty muuta kuin tarkistettiin että raskausarvot laskee. (kaksi viikkoa kohdun tyhjenemisestä hedelmöityin uudelleen, joka silloin tuntui aika uskomattomalta )

Anteeksi jos annan turhaa toivoa, mutta kun kävin kurkkaan mahdollisen tulevan LA:n niin voisiko olla hedelmöitys tapahtua hieman myöhemmin tai ei muuten vaan näy? Oman laskuopin mukaan mulla ois tänään 5+3 (hedelmöittymisen mukaan 5+4 ) ja sul ois normikierron mukaan 5+2? ja jos hedelmöittyminen tapahtunut hieman myöhemmin niin ei välttämättä näy, tai muutenkaan näy viel.

Niin no kävin katsomassa uudestaan sun tekstin niin siis näki jotain munasarjassa?

Joka tapauksessa jaksamisia! :hug:
 
Mäkin oon lukenut tapauksista, joissa viikoilla 5+ ei näkyisi vielä mitään elämää. Mitä sulle Alisa84 tapahtuu huomenna, ultrataanko huomenna uudestaan, vai miten ne määrittelee onko kyseessä kohdunulkoinen raskaus? Kovasti jaksamista!
 
Alisa mä oon aivan järkyttynyt ja sanaton :hug: :'( :'( Ei tää voi olla tottakaan!!
Olisko joku oljenkorsi että olis vaan niin pieni itu vielä ettei näy?! Voi kurjuus!! :'( Onko se leikkaushoito pakollinen?! Mä olen kyllä kuullut että KU vois hoitua jollain lääkkeilläkin?! Nyt hirmusti jaksamista ystävä kallis :hug:
Mä en taidakaan uskaltaa ultraan ollenkaan!! :ashamed:

Crystalblue minäkin veikkaan mittavirhettä!! Näillä viikoilla se käy niin helposti! Toivotaan ainakin näin :hug: Jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä että siittiöt olis pysyny viikon hedelmöitysvalmiina :eek:
 
Voi ei Alisa.. :'( paljon voimia sinulle ja miehellesi.. :hug:

thor tais kysellä LA:sta, niin laitetaan se vasta ekan ultran jälkeen.. eikös sillo pitäisi jo tietää LA? ku mulla riippuu iha siitä miten laskee.. :D

Terevetuloa kaikille uusille.. Teitähän on tullut monta.. :) :flower:

Jennyli Mikäs on olo? :)
 
Kiitos kaikille! :hug:

Ninnuli Ihanaa kuulla positiivisia tarinoita :) Ovis oli kp 18 ja tosiaan tänään olis ollu 5+2, ultrassa ei näkyny mitään kohdussa, ei edes raskauspussia, joka pitäs näkyä. Joku nestekertymä löyty kohdun takaa ja siksi epäili kohdunulkoista.. :(

Finski Tänään kävin verikokeissa missä otettiin hcg.. Jos se on korkea, se on kohdun ulkoinen.. huomenna aamulla kuulen tuloksen ja tuomion. :'(

Jennyli on tää kyllä ihan järkyttävää :'( Ei voi sanoin kuvailla.. En usko, että toivon kipinää on.. Kohtu oli ihan tyhjä ja itse näin myös sen nestekertymän siellä kohdun takana. Luin jo netistä, että hyvällä tuurilla se vois itestään hävitä sieltä, mut mun kohdalla ne ei varmaan ota mitään riskiä, ku viikon päästä lähen sinne reissuun, että hyvää reissua vaan...

Talvicci ei varmasti ole enää toivoa, tyhjyys on vain jäljellä.
 
Voi Alisa, ihan hirveetä :'( :hug: voima sulle.

CrystalBlue ei sunkaan tilanne kyllä mukava oo, toivottvasti se siitä selkenis ja tietysti parhain päin :)

Soittelin tänään yksityiselle ja kyselin varhaisultrahintoja ja maksaa täällä päin 150 euroo!!! Ihan sika kallista! Kyl on pakko jättää väliin ja odotella vaan sitä neuvolan kautta tapahtuvaa ekaa ultraa.
:(

Tauti alkaa nyt olla voiton puolla, huomen oon varmasti jo työkykynen. Oireita ei vieläkään mitään kummempia.
 
Alisalle täältäkin suuret pahoittelut :'( mäkin olen kyllä kuullut ettei välttämättä näy kuin ehkä hitusen paksumpi limakalvo noilla viikoilla, mutta toivottavasti hcg-mittaus kertoo kuinka asia on. Ei voi ymmärtää mitä kaikkea elämä tuo eteen :'(
 
Alisa84 järkyttävä uutinen, vie ihan sanat suusta :ashamed: :'( ei voi ymmärtää..
Toivotaan nyt kuitenkin, että ei vaan näkynyt vielä kun niin alussa.. mullehan sanoivat femedassa että on tosi yksilöllistä milloin näkyy, joillakin näkyy jo rv 5 lopusta, mutt eivät antaneet aikaa ennenkuin rv 8, jotta varmasti näkyisi enkä olisi huolissaan kun ei näy mitään vaikka siellä olisikin elämää. yritin edes ensi viikon perjantaille aikaa, niin ei, vasta ma 30.3 eli sen viikonlopun yli, jottei tule pettymyksiä ja turhia huolen aiheita....

Täällä ei juur mitään oireita, ainoa on jatkuva nälkä ja rintojen arkuus.. ei edes väsymystä enää, niinku eilen..
välillä jopa unohdan olevani raskaana kun mikään ei muistuta siitä.. :whistle:
 
Luin juuri www.helistin.fi sivuilta seuraavaa:

Ensimmäisellä neuvolakäynnillä varataan aika lääkärille 12.-13. raskausviikolla tehtävään ensimmäiseen tarkastukseen sekä kerrotaan 16.-20. raskausviikolla (käytäntö vaihtelee paikkakunnittain) tehtävästä ultraäänestä ja mahdollisesti varataan siihenkin aika. Myös sikiön sydänääniä saatetaan pystyä kuuntelemaan jo ensimmäisellä käynnillä, riippuen kohdun asennosta.

Ensimmäisellä lääkärikäynnillä puolestaan lääkäri tekee gynekologisen perustutkimuksen ja kuuntelee sikiön sydänäänet. Samassa yhteydessä hoitaja mittaa äidin painon sekä verenpaineen ja lisäksi virtsanäytteen avulla tarkistetaan jälleen, ettei virtsassa ole valkuaisaineita.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että normaali terveyskeskuslääkäri tekee tuon gynetutkimuksen? Meillä omalääkäri on mies...klups :/ Meneekö se tosiaan näin?
 

Yhteistyössä