Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Ja kiitos teille kaikille aivan ihanista ja lohduttavista kommenteista :hug: Tukenne on ollut äärimmäisen tärkeää, kiitos! Ihan tippa silmässä luin nyttekin ihania voima sanojanne, niitä on tarvittu!

kopsaan tylysti toisesta pinosta:
Täällä asiat tällä hetkellä paremmin kuin hyvin. Leikkaukseen ei tarvinnut lähteä (elämäni onnellisin päivä :heart: )

Lyhyesti: Gynen vastaanotolle päästyäni gyne pyysi nousemaam hoitopöydällä ja alkoi ultrata.. Muutaman sekunnin ultrauksen jälkeen hän sanoi, että "täällä näkyy jotakin". Minä kysyin, että missä? Siellä väärässä paikassako? Gyne: "Ei, vaan ihan oikeassa paikassa eli kodussa, raskauspussi näkyy". Gyne lopetti hetken päästä ultraamisen ja sanoi lähtevänsä etsimään talon parasta ultralaitetta, jotta nähdään paremmin. Se löytyikin nopeasti ja vaihdoimme huonetta. Siellä ultraus uudestaan ja kohdusta löytyi kuin löytyikin se raskauspussi. Pussin sisältä löytyi jotain ihan olematonta, 2mm gyne sai sille mitaksi. Raskauspussin ympärillä oli paljon verisuonia, mikä on kuulemma hyvä asia. Tähän hätään gyne ei osannut sanoa vielä, että onko pussin sisällä elämää, mutta sen tarkistamme uudestaan maanantaina. Silloin pussin olisi pitänyt kasvaa kuulemma huimasti.

Tällä hetkellä pidän tiukasti jalat maassa ja odottelen maanantain tuomiota. Hcg-arvo oli muuten reilu 3000 (en muista paljonko päälle). Näihin kaikkiin voi gynen mielestä vaikuttaa, se, että ovulaatio on tullut hirmu myöhään. Nyt vain täytyy nostaa varpaat ja sormet kohti taivasta, että maanantai toisi hyviä uutisia.

Vaikka raskaus menisi kesken, olen erittäin onnellinen, että kohdusta löytyi jotakin ja se ei sittenkään ollut väärässä paikassa. Tämä tarkoittaa sitä, että minulla on myöhemminkin mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Mutta voi elämä, että eilinen päivä/ilta oli ihan hirvee, itkusta ei meinannu tulla loppua, vielä sairaalan käytävällä tirautin tänään muutaman kyyneleen, koska pelkäsin sitä leikkausta niin.. Mutta onneksi sinne ei tarvinnut mennä.

Anteeksi oma napa, nyt on ajatukset niin sekaisin, että ei tiedä mitä ajatella.
 
Jeee! ihan mahtava juttu Alisa! Toivotaan nyt että pikkuinen on kasvanut maanantaiksi ja kaikki menee jatkossakin hyvin.

Chira mulla tulee repäisykipuja edelleen, mutta pahimpia ne oli just ihan ekoilla viikoilla. Tosi ikävän tuntuisia, mutta kuuluvat asiaan. Kohtu se siellä kasvaa :)

thor mä luin kanssa ton saman jostain ja yritän sillä itseäni lohdutella, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon sykkeen toteamisen jälkeen. Silloin lääkärikin sanoi, että on tosi pienet mahikset että menis kesken kun kaikki näytti hyvältä ja pikkuinen vastasi viikkoja, no kaks viikkoa sitä iloa kesti. Nyt kun taas kaikki näytti hyvältä niin sama lääkäri sanoi, että on tosi epätodennäköistä että taas tulis km. Mä yritän nyt uskoa siihen ettei sama toistu, se olis jo tosi huonoa tuuria.

Kamalan huono olo, jota yritän parannella syömällä kokoajan... Musta tulee tätä menoa valas :p

Zebu 7+4
 
Ihanaa Alisa että sentään toivoa on! :heart: :heart:

Niin ja tosiaan tiedän että noi repäisykivut kuuluu asiaan, onhan mulla neljä loppuun asti mennyttä raskautta takana :D Ehkä kirjoitin epäselvästi aiemmin. Ihmettelen vaan että mulla on vasta rv 4+4 ja ovat ihan kamalia jo. Yleensä mulla on tullut niitä lähellä viikkoja 7-8 vasta :)
 
Ihana kuulla Alisa hyviä uutisia, toivotaan parasta :heart:

Hei vaan kaikille!

Tänään tuli haalea plussa testiin, mutta kyllä ihan selvästi nähtävissä. Varovaisesti alan tutustumaan tähän odotuspuolen pinoon. Meille olis kolmas tulossa ja LA laskurin mukaan 27.11 :heart:
 
Alisa olipa ihania uutisia kerrankin, että toivoa on! Tule heti kertomaan uutisia sitten - mikään ei tekisi muo onnellisemmaksi kuin jättää alin lista totaalisen tyhjäksi ja siirrän sut sieltä pika pikaa takaisin odottajiin!

Kuulostaa naiviilta, kun en ketään teistä vielä oikein tunne, mutta toivoisin NIIN kovasti, että saisimme kaikki pitää pienet ihmeemme sinne marraskuulle asti. Kun itse on onnellinen, niin toivoisi että kaikki muutkin maailman ihmiset olisivat... :ashamed:
 
Alisa kiva kuulla sinulta hyviä uutisia!
Kävin tänään ultrassa ja siellä näkyi KAKSI alkiota. Toinen viikkoihin nähden kehittynyt normaalisti (10mm) vastasi viikkoja 7+2, toinen aika paljon pienempi (noin 4mm) vastasi viikkoja 6+3. Lääkäri epäili, että mahtaako tämä toinen selvitä kun on niin paljon "alikehittyneempi", siellä kyllä näkyi jonkunlainen sydämen syke. Kahden vkon päästä uusi ultra ja siinä nähdään miten ovat kehittyneet. Hieman sekavat tunteet ovat... Onko teillä joilla on kaksoset ollut alkuraskauden ultrassa tällaisia kokoeroja?
 
Ihana juttu Alisa! :hug:
Täällä on pahaolo pysynyt takuuvarmasti matkassa ja huomaan että mua itkettää vähän väliä, millon ilosta ja millon mistäki :whistle:
Kahvi ei mee enää kurkusta alas, mikä on ihan hyvä asia kahvinarkomaanille. Juon normisti n. 2 litraa kahvia päivässä ja nyt tekee kupillinenki tiukkaa :D
 
Alisa84 Ihanaa, että lopulta tuli vähän parempia uutisia. Pidän peukut pystyssä =)

CrystalBlue Sullahan oli häikkää sen raskauden keston suhteen? Mä oon paljon kuullut, että alkuraskauden ultrassa on annettu joku la, eri kuin omien laskujen mukaan ja sitten taas np-ultrassa muutettu eli päivät seilanneet edes takas. Ainahan alkuraskauden ultrassa ei ees saada mittoja otettua, joten enpä siihen luottais täysin. Np-ultrassa teillekin tulee sitten varmuus. =)

Itellä alkaa nyt viimeraskauden kaltainen pelko nostamaan päätään :'( Viime viikonloppuna rinnat alkoi kipeytyä ja oli muutaman päivän kipeinä, nyt taas kipu haihtunut kokonaan, ihan kuin viime tuulimunassakin. Edelleen koko päivän ei mikään ruoka maistu, mutta ei pahoinvointia. Alussa oli jomotuksia, nipistelyitä ja repäisykipuja mahassa, mutta nyt en muista koska olisi viimeksi mitään tuntunut. Kaikki menee ihan kuin viimeksikin :| Puolentoista viikon päästä ultra, jonne asti saa jännittää. Taidan varata neuvolan vasta ultran jälkeen ellei mitään oireita kuten kunnon oksetusta ala. Mieskin puhuu joka päivä, että kuinka kivaa uusi vauva on saada, mutta on niin epätoivoinen olo itellä. En uskalla hänelle ees sanoa epäilyksistäni mitään, myötäilen vaan hiljaa ja suren itsekseni. :'(

 
Alisa84 Mahtava juttu!! :flower:

Tänään oli sitten se ultra ja hyvin meni!! Nyytti on 2.1 mm ja rv 5+5 ja LA ei muttunut eli on se 16.11.. Tuli kyllä niin huojentunut olo.. Tuntuu, että nyt pystyy alkaa nauttimaan ajatuksesta.. Lähden kotona käymään ja viivyn noin viikon verran ainakin.. Äiti oli onnellinen ku kerroin ultrakuulumiset.. Mitenhän isä ja pikkuveli asiaan suhtautuu, jännittää.. :D

Mut mäpäs alan pakkailemaan joten heipat ja hyviä vointeja kaikille!! :wave:

Tine & Nyytti 5+5
 
Minä hermoheikko siirsin aikaa aiemmaksi eli jo 30.3. on ultra. Maanantaista enää viikko :whistle:

Samalla saan kysyttyä tästä mun alapäästä kun käytin 3 puikon kuurin canestenia sekä lotrasin voiteenkin kanssa ja tuntuu silti vaan kutisevan ja kuumottavan. Kyse sitten varmaan jostain muusta :ashamed:

 
En ehtinyt pahoitella Alisa, tilannettasi ennen kuin kerroit hyviä uutisia, joten onnittelen mieluummin niistä :flower: =) Eihän siellä pitäis mitään suonistoa olla eikä sitä pussia, jos raskaus on muualla kuin kohdussa?

Täällä voidaan todella pahoin ympäri vrk:n... Vielä en oo löytäny keinoa helpottaa oloa, ei auta kylmä, ei kuuma, ei välipalat, ei sitten mitkään :x
 
Alisa84, IHANIA uutisia, pidetään edelleen sormet ristissä ja varpaat pystyssä että saatte hyviä uutisia maanantainakin! :hug:

Olivia83 Täällä toinen hermoilija, minulla kun ei vaan kunnon oireita tule millään.

Testata en halua ( taikauskoa kai ) ja ultraa meillä ei ole varaa ottaa. Toivottavasti neuvolassa sitten on kaikki ok, ja syke kuuluu tuolloin 30.päivä. Tuntuu vaan kovin pitkältä tämä aika tässä... :(

Taidan käydä hieman pölyjä vielä pyyhkimässä niin saadaan tämä siivouspäivä pulkkaan :wave:

 
Ihania uutisia Alisa84 :hug: täällä pidetään bd et ma olis vielä parempia uutisia..

Jennyli vointi ok, mitä nyt pientä väsymystä koko ajan ja aaltoilevasti jomotuksia,tosi lieviä.. ekaa neuvolaa odotellessa.. :D mä en siis mee varhaisultraan ollenkaa.. mut kiva että sait varattua sen ajan.. :) b:)d kaikki on hyvin.. :hug:

TB 6+4 :D niin alussa, niin alussa.. :)
 
ihanaa alisa!! =) toivomme nyt vaan parasta, niin sinulle kuin meille kaikille. Joku juttelikin repäisy-kivuista, mulla ei niitä tunnu juurikaan, mutta edelleen koskee ajoittain mahaan ja alaselkään, pelottaa välillä onko tää normaalia, mutta ainaki neuvolassa sanottiin että on... pitäis vaan olla liikaa ajattelematta! Onko muilla edelleen noita kipuja?
Hanna ja pikkuruinen 6+3 (kasvakasva pieni!! )
 
ihanaa Alisa että oli hyviä uutisia!! :flower: Eiköhän raskaus tosiaan oo vaan niin alussa ettei sen takia mitään kummempaa näkynyt B)

Mulla on tänään ollut ekaa kertaa koko päivä viime yöstä asti huonoa oloa. Sellaista etovaa, kaikki ruoka on "yök,ei tee mieli" mutta pakkohan sitä on jotain syödä. Nyt sain paketin nuudeleita alas fetapaloilla, toivottavasti olo paranee. Otin myös 3h tirsat samaan aikaan ton 1-v kanssa :p Onneksi on aika hyvin nukkuva tapaus niin itsekin saan levätä paljon myös päivisin. Ottaa vielä n. 3 päiväunet joka päivä ja tosiaan aamupäivästä ne kesti tänään 3h ja nytkin nukkui tunnin.

Luulisin tästä huonosta olostakin johtuen että rv 6 alkaa täyttymään, ens to sitten se ultra =)
 
Hienoa Alisa, että sait hyviä uutisia! :)

Täällä ollaan edelleen vatsataudin kourissa (tosin luulen että myös raskauspahoinvointi saattaa nostaa päätään). Eilen iltaa kohti alko taas etova olo ja oksensin illan/yön aikana kolme kertaa :x nyt jo onneks vähän parempi olo, mut huomaa että jotkut hajut rupee kuvottaan jne.. muuten ei pahemmin oireita.

Tänään tuli sit täyteen rv 6 :)
 
Alisa84 :flower: Ihanaa, että sait parempia uutisia!

Käytiin tänään miehen kanssa yksityisellä ultrassa. Kohdussa näkyi pienenpieni sikiöpussi. :heart: Gyne epäili, että raskausviikkoja olisi noin neljä ja tämän arvion teki siis kovin summittaisesti. Laskettu aika asettuisi siis marraskuun lopulle.
Ihmettelen vaan, että voiko positiivisen r-testin tehdä vain viikko hedelmöittymisen jälkeen?! Jos siis hedelmöittymisestä nyt on kaksi viikkoa ja viime torstaina testistä tuli plussatulos...

Kahden viikon päästä sitten raskauden alun määritykseen äitipolille. Silloin toivottavasti yksi kappale sykkeitä olisi havaittavissa. :heart:

Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Alisa mikä helpotus :hug: Nyt voi siis itkeä ilosta :heart:
Mä kyllä jaksoin uskoo että kaikki menisi vielä hyvin!! Ehkä näin pienillä viikolla saattaa noita hamoja tapahtua kun vielä ei kohdussa selkeetä elämää näy?! Ihania uutisia todella...ja mä uskon että kaikki menee loppuun asti hyvin :heart:

Samaa minä toivon kuin thor että saisimme tällä porukalla jatkaa loppuun asti ja kaikki saisimme pienet nyytit marraskuussa kainaloomme :heart:

Mulla on ollut tänään ihmeen hyvä olla...masussa ei tunnu miltään ja oon ollu jotenkin hieman pirteempi ja paremmin voiva!! Noh, tässä sitä sitten tuumin että iloitakko vaiko pelästyä tätä oireettomuutta?! :/
Inhottavaa että ikävät asiat varjostaa jatkuvasti tätä onnea :ashamed:
Muutama viikko vielä tätä tunteiden vuoristorataa ja sitten pääsee ultraan selvittämään mitä masuun kuuluu :heart:
Masusta puheen ollen...aika turvonnut se on minullakin vaikka paino ei ole noussut yhtään! Näin iltaa kohden tuntuu aina turpoavan.

Semona
varovaiset tuplaonnittelut :flower: :heart: Ihanaahan se olisi saada tänne myös tuplaodottaja vaikka kokemuksesta sanon ettei kahden vauvan odottaminen olekaan sama asia kuin yhden!! Toivottavasti sielä molemmat vauvelit jatkaa kehittymistä :heart:
Itse kävin pojista rv 8+ ultrassa ja tuolloin oli vain 2pvää eroa heillä koon puolesta. Sinulla on pienemmät viikot joten noita isompia heittoja saattaa tulla!! ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!!


 
Hyviä uutisia Alisa! :)

Täällä eka neuvola takana. =) Olipas outoa.Kaikki oli ihan mukavasti.Tuskin kukaan mitään haluaa lueteltuna. :LOL: Hb oli 142. Laskettu aika 1.11
Mutta Lokakuussahan tämä syntyy.Ens keskiviikkona alkuraskauden ultra.. :saint: Jee!!

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:

Mary ja salamatkustaja 7+5
 
Mä oon kanssa marraskuun odottaja, mut oon ihan pihalla!!!!!!!!
Siis, tein testin n. viikko sitte, ja soitin siitä parin päivän kuluttua neuvolaan ja se täti kutsu sit sinne käymään. Kävin neuvolassa eilen, olin ihan ihmeissäni ja epävarma kun tosiaan koskaan ennen en oo raskaana ollu ja oon aika nuorikin vielä. Yritin kysyä, että eikö täällä tehä mitään toista testiä, vaan onko tää kotitesti nyt niinku satavarma. No tämä tätihän ei edes kuunnellu mua. Kyllä mulla siinä vahva plussa on.
Se vaan jakeli kaikenmaailman esitteitä ja puhua pulputti minkä kerkes. Laskettu aika on kuulemma 8.11. Siis kuinka mä voin ajatella tollasta, kun en oo edes vielä missään ultrassa käyny???? On vaan NIIN epätodellinen olo. Ties vaikka kyse olis tuulimunasta. Kyselin siitä neuvolatädiltä, mutta se vaan nauro mulle ja sano että älä nyt tyttö höpötä siinä:D
Menkat ollu poissa n. kolme viikkoa. Muuten oireet todella mitättömät, tai onhan ruokahaluttomuutta, mahakipua ym, mutta ei mitään, mihin verrata. Kai mun pitää sitten vaan uskoa, että oon raskaana, tai varata aika varhaisultraan ( vaikkakin se maksaa ), jotta saan sit mielenrauhan:)
Mutta kysyn vaan sitä, että eikö teillä neuvolassa tai terveysasemalla testattu tätä raskautta mitenkään uudelleen, vaan luotettiin siihen kotitestiin täysin? Olen pihalla ja olen tosi nuoriiiiiiii......... Ja tässä jotain kutsua ultraan pitäis muka viisikin viikkoa venata????
 
Ja sii vielä Varanikki sitä asiaa, ^^^^^^^, että ne oireet voi mennä päivän mukaan ja vaihdella, itelläni on ainakin sellasta ollu, mutta en ehkä ole oikea ihminen vastaamaan, koska itse panikoin tuulimunasta ja kaikesta mahdollisesta:D
 
Alisa ihania uutisia :hug:

Täällä on koko päivän ollut semmonen oksettava olo ja sen takia ei o oikee mitää pysytny ees syömään.

Mullakin tulee noita repäsy kipuja varsinki noustessa ja välillä voi tuntuu sillonki kun vaan istun ja ne johtuu siitä että kohtu kasvaa niin ainaski mun neuvolantäti on sanonut kun oon
kysynyt kun ekaa odotin.


Tänää ollaa leivottu täytekakku sekä mariannekakku ja korvapuusteja sekä kaupasta haettiin dominokeksejä,sitten ollaa siivottu koko kämppä lattiasta kattoon ja pesty myös lapset,nyt kyllä vähän väsyttää mutta vielä pitäs jaksaa ite käydä pesulla ja tyhjentää astianpesukone sekä pyykinpesukone.



 

Yhteistyössä