*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-30.11.2008>







16.11.
äippä-80.................kolmas (2.yhteinen)...OAS......28v. (15.11.)
josjos.....................viides...................TYKS............36v.
marrasvauva..........viides (1.yht.).......OYS............34v.
äitee 78..................kolmas.................PHKS..........30v.
hippu-08.................viides...................SAS.............33v.
Jerkku.....................neljäs
ohna.......................toinen

17.11.
Chala......................ensimmäinen.......LS...............25v.

18.11.
annuliini..................toinen
Maisa-08................ensimmäinen........SatKS..........23v.
Mebee....................ensimmäinen
funkymama08........ensimmäinen........KAKS...........19v.

19.11.
Baby-Alpakka.........toinen (1.yhteinen)
FrökenJulie.............ensimmäinen........LPKS...........23v.

20.11.
adimo.....................ensimmäinen........LPKS...........26v.
maximillianna..........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen.......TAYS............27v.
Kisse......................neljäs...................TAYS...........37v.
pampula.................kolmas.................SatKS..........28v.
Veijari.....................ensimmäinen.......JS................27v.

21.11.
metsäapila..............ensimmäinen..........................30v. (22.11.)
Metalheart76..........ensimmäinen.......NKL.............32v.
riiviö07....................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32.....................ensimmäinen...........................32v.
wela.......................ensimmäinen..........................28v.
Annu-li....................toinen
piiku2......................ensimmäinen..........................32v.

22.11.
TaneliKaneli............toinen..................TYKS...........32v.
Iti............................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhattan2............viides...................K-HKS.........26v.
Nascu.....................toinen..................Kät..............19v.

23.11.
lellu80.....................toinen..................PHKS...........27v.
suklaapahkina........ensimmäinen..........................19v.
Dazzle....................ensimmäinen
tokatulossa.............toinen.................LKS

24.11.

25.11.
Neeanäiti................kolmas...............SeKS............41v.
jonnuzka.................toinen................TAYS
enkuli......................toinen ................KYS..............28v.
HepsKatti................toinen.................SatKS...........28v.
riukuliina............................................NKL
Peetu73..................neljäs.................TYKS............35v.

26.11.
marrasmamma79....toinen.................PKKS...........28v.
samir05..................kolmas.................NKL.............27v.
Pepita.....................kolmas
Teho.......................ensimmäinen.......JS................31v.
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.
Marsulis..................ensimmäinen......TYKS.............32v.
Molla Maija..............kolmas...................................25v.
Basilicum.................ensimmäinen
Pipsa-79.................ensimmäinen
Untuvainen.............ensimmäinen.......NKL.............30v.
OnnenOmena-75....neljäs (1.yht)......SeKS............33v.

27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät...............23v.
Jännä......................kolmas...................................24v. (28.11.)

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS...........26v.
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68..............ensimmäinen......PS...............39v.
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........30v. (3.12.)
jonnuzka.................toinen.................TAYS
typy-82...................ensimmäinen.......K-SKS..........25v.

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v.
satikuti....................toinen(?)................................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht.KYS.............27v.
Catherine................ensimmäinen......VKS.............26v.

30.11.
Muua.......................toinen.................HYS.............27v.
MarrasVaavi............ensimmäinen......PHKS...........22v. (28.11.)
pinkuvinku...............kolmas...............K-SKS...........33v.
ruusunen32.............toinen
ÄitiysLomalainen................................Kät

1.12.
pikkutiikeri...............ensimmäinen......TYKS............27v.
Kamomilla-81..

4.12.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v.


Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm), Mantatyttö82 (km), Herkkupeppu (km)


Tässä linkit aiempien kuiden pinoihimme:
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011444
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036584
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064329
Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1092009



E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
HUI! Kauheeta kun on jo elokuu....mut ihanaa että marraskuu lähenee näin joutuisasti :)
Meille kuuluu ihan hyvää...masussa käy kauhea möngerrys välillä, eilen mies ja poikakin hoksasi asian ku sohvalla istuin ja maha pomppi! Poika kysyi heti liikkeen kädellään tunnettuaan, että kuuleeko se vauva jo ja haki valmiiksi hankitun "soivan pehmokirahvin" ja laittoi sen masun päälle, että vaavi sitä kuuntelee :)
Joku kyseli vaunuasioista: Meille hankittiin Oran Jovi Airit, kovasti näyttävät ja tuntuvat hyviltä, mutta oikee käyttöhän sen totuuden vasta kertoo. Vielä puuttuis isoja hankintoja pinnasänky ja turvakaukalo.
Kivoja masuja kaikilla ja ihania nuo vauveleiden kuvat! :)
Sukupuolta me ei sitten muuten tiedetä, mies olisi hallunnut tietää mutta minä en, niin ei sitten kysytty. Joitakin vaatteita olen hankkinut neutraaleissa väreissä, niin käyvät sitten kummalle vaan. Minun haaveena oisi tyttö, mutta katotaan kumpi sieltä tulla tupsahtaa.
Mukavaa päivää kaikille!
 
LEP
Voi aaargh! Mä en ole saanut nukuttua koko yönä oikeastaan yhtään, kun kamala särky mahassa, selässä ja nivusissa! :/ Mikään asento ei ollut hyvä, kun sattui niin kovasti ja vieläkin vaan jatkuu tämä kipuilu. Oikeastaan koko jalat on ihan tohjona, niinkuin oisin jäänyt katujyrän alle. :| Mistähän hitosta tämä kipuilu yht'äkkiä iski. Ei ole häävi olotila just tällä hetkellä. :kieh:
 
Huh huh, OnnenOmena-75! Kamala jos joutuisi synnyttämään noin ison vauvan alateitse :headwall: Siinä varmaan paikat repeäisi aika lailla...

LEP, me tilattiin Teutonian Spirit S3 -merkkiset kolmipyöräiset vaunut Saksasta. Vähän aikaa sitten tuli tieto, että vaunut tulee Suomeen heti meidän kesälomareissun jälkeen.

Tänään olis tarkoitus mennä tutkimaan turvakaukaloita autoon. Luultavasti hankitaan Gracon jalustallinen kaukalo, joka on helppo kiinnittää ja irrottaa yhdellä klikkauksella.

Veijari, sinä sentään pystyt tekemään jotakin hommia teidän rakennuksilla, meillä on parhaillaan muuraukset käynnissä eikä meikäläisestä ole siellä mitään apua, kun en pysty niitä harkkoja kantamaan.

Enää kaksi kokonaista työpäivää ja sitten alkaa kauan odotettu kesäloma :heart:

Tässä tänä aamuna otettu kuva mun masusta, pikkuhiljaa alkaa täälläkin masu kasvamaan :D

 
Minnihiiri, meille tuli just pari päivää sitten huutiksesta ostettu Graco autobaby turvakaukalo. 72e postareineen köyhdyin, ja se kaukalo on ihan kuin uusi!! Täytyy sanoa että tukevan oloinen kaukalo on, ja se telakka systeemi on tosissaan hyvä! Meil sattuu olee viel nuo Gracon matkarattaat mihin kaukalon saa myös kiinni sillä mekanismilla :) Kätevää:)

Ainiin, miunkin piti kommentoida OnnenOmenan synnytystä!! Aika hurjankokosen veitikan oot pakertanut ulos! Pitää jo vähän kumarrella siihen suuntaan:D
 
Hei Pamppis, olikos näin et siulla ei ollut mitään veikkausta kumpi mahassa asustaisi? siis ei tunnetta kumpaakaan suuntaan? oisin voinut tohon listaan vaan laittaa et kumpaa veikkasit enne ultraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Hei Pamppis, olikos näin et siulla ei ollut mitään veikkausta kumpi mahassa asustaisi? siis ei tunnetta kumpaakaan suuntaan? oisin voinut tohon listaan vaan laittaa et kumpaa veikkasit enne ultraa.
Joo, oli miulla poika-tunne melko alusta asti. Lisää vaan se listaan. Mutta oikeeta tulosta en paljasta.. ;) Vasta sitten marras-joulukuussa.

Myökin tänään käytiin kattomassa Gracon Logico S:ää Lastentarvikkeesta, kun siellä oli hinnat alkaen 149,-. Noh, se tarjousväri oli loppu (eikä me kyl sitä oltas otettukaan), eikä sit loppupeleissä otettu vielä mitän, kun käytiin miettimään, et jos ostaa likalle samalla semmosen helposti autosta toiseen siirrettävän turvavyöistuimen. Nyt meillä on Gracon Cosmic XTP, mutta tuon siirtäminen autosta toiseen ei ole helppoa, joten toisessa autossa onkin HTS:n Baby Safe, joka alkaa jäädä jo pieneksi...

Noh, täytyy jatkaa mietintöjä ja palata sinne kauppaan joku päivä. :D Tenavapisteeseen en astu jalallanikaan, vaikka maksettas. Mut eipä ne kyllä Gracoja myykään. En tiiä onks siulla mamina tai jollain muulla kokemuksia LPR:n Tenavapisteestä. Mut ainakin yhden asiakkaan ne on menettäneet...

Jahas, sade taukos, josko sitä hakis vähän marjoja puskista välipalaksi.

Viikonloppuja!

-Pamppis 23+0!!!!


 
OnnenOmena-75 Kiva että täällä on muitakin isojen vauvojen synnyttäjiä.Meillä esikoinen oli 4620g ja 54cm,sairaalassa ollessa muilla tuntui olevan vauvat sylissään ja mulla olikin sitten jo suoraan pieni lapsi :LOL:
Ja repeämisestä,niin pari 2 tikkiä sain vaikka kaveri olikin iso.
Odotuksen aikana painoa tuli aikalailla 20kg,kävin sokerirasituksessa ja kaikki oli ok.Eikä lapsella olleet sokerit sekasin niin kun sokerilapsella olisi.Lääkäri vaan totesi että ette ole miehenne kanssa pieniä,joten ei teille mitään pientä lasta voi tullakaan :whistle:
Mies on 184cm ja minä 170cm,en pidä meitä mitenkään erikoisina että tuleekin iso vauva.Mutta semmonen kommentti meille tuli vähän väliä näiltä valkotakkisilta.
OnnenOmena-75En muista kirjotitko että mitä on meinattu tehdä nyt sun loppu odotuksen kanssa.Onko tarkempaa koko arviointia yms lopussa?Itsellä meni 15pvä yli ja nyt ilmoitettiin että ei anneta mennä lainkaan yli.Vielä kun menin 14pvä yli menneenä sairaalaan,niin miettivät pitkään että jos laittavat vielä kotiin.Millanen patukka sieltä sitten olisi oikein syntynyt??? :D

Mutta tosiaan elokuu alkoi ja viikonloppu edessä,niin se aika menee.Vastahan tässä ilmottauduttiin tähänkin pinoon :)
Ei muuta kuin viikonloppuja!! :flower:
 
kylläpä kaikki tekee kovasti jo hankintoja...mä en koe vielä ajankohtaiseksi, tänään viikkoja kuitenkin vasta 23+6. varmaan sit kun on viikot 33 ylitetty, alan uskaltaan jotain hankkimaan. lapset syntyneet rv37..mulla on viikot aikaistunut joka lapselta.
mä olen joka raskaudessa ollut limun ja suklaan suurkuluttaja, silti lapset olleet pieniä syntyessään. painoa mulle on kertynyt +30 viikon jälkeen melkein 1kg viikossa. semmonen 15-17kg on tullut joka raskaudessa. luulen et ylittyy nyt..kun tähän mennessä tullut jo 5-6kg
:ashamed:
 
VOi Argghhh....Kirjoitin äsken pitkän kirjoituksen tähän ja kun painoin lähetä niin kaikki hävisi!!! :'( En jaksa uudelleen vielä vastata, joudun keräämään voimia uutta puhtia varten! hoh,hoh... :ashamed: Mutta nähtäillään! :)


PS: MAMINA; Olisi ihanaa jos viitsisit laittaa minutkin tuolle vauvan veikkaus-listalle =) Minulla itselläni on ollut tyttö-tunne alusta asti, miehellä poika-tunne. Ja oikea vastaus on tiedossa... ;) kiitos jos viitsit laittaa. :hug:
 
Iltapäivää!!! Täällä oon murehtinu koko päivän kun en ole liikkeitä tuntenut ja eilen vauva liikkui nukkumaan mennessä tosi laiskasti. Yleensä on siis disko meneillään, kun yritän nukahtaa. Onneksi kuitenkin tuossa 1,5 tuntia sitten alkoi tuntumaan. Säikähdin salamaa ja säpsähdin, ja siihen sitten vauva heräsi. Nyt kun istahdin koneelle niin tuntuu kokoajan jotain potkuja. En minä muuten olis murehtinut, mutta kun yritin oikein saada hereille eikä mitään tuntunut. Päätin päivällä että jos ei iltaa mennessä tunnu mitään niin hakeudun polille sitte tarkistamaan.

Oli kova ukkonen meillä. Harvoin tähän päälle tulee, mutta kun tulee niin melko raju sen pitää jo olla. Kokoajan salamoi ja jyrisi. Siisti meininki. Muksujen kanssa katottiin ikkunasta välähtelyä. Vähän kieltämättä jännitti.

Päivän jatkoja.... Jännä 23+2
 
No, niin uusi yritys... B) Mamskeli ja muut: kiitos kommenteista. Juu, eipä siinä auttanut kuin punnertaa jättivauveli maailmaan. Repeämiä ei tullut, johtuen siitä kun vauvelilla oli pieni pää suhteessa kokoon ja mulla leveä lantio :LOL: Oikeasti kiukutti, kun sain lapsen maailmaan ja kätilöt ym. lääkärit kauhistelivat vauvan kokoa pyydellen anteeksi etteivät olleet uskoneet puheitani. Arvio ennen synnytystä vauvan koosta oli 3800-4000g. Tästä marrasvauvelista ei ole vielä puhuttu tarkemmasta kokoarviosta, olen kyllä siitä kerran jo keskustellut neuvolassa. Mutta ehkä otan itse yhteyttä yksityislääkäriin tai jotain sen arvioimiseksi, koska en toista yhtä isoa halua synnyttää.. onhan siinä komplikaatioidenkin riski paljon suurempi. Kysyin silloin lastenlääkäriltä, mistä vauvan suuri koko mahtoi johtua kun itse olen lyhyt ja solakka eikä mieskään mikään suuri (pituudelta eikä leveydeltä) ja me saimme vastaukseksi että "mitä suurempi vauva, sen terveempi on äiti ollut". Tiedä sitten, oliko vain sellainen vastaus että äiti hiljenee eikä kysele enempää. :LOL:

Nauratti kyllä Mamskelin kommentti että oli kuin olisi pidellyt jo pientä lasta sylissään, kun tämä meidän jättivauveli-reppana sai vielä synnytyksessä sairaalabakteerin (kalvot puhkaistiin) ja joutui keskolaan valvontaan/antibioottikuurille... Arvatkaa vain miltä meidän monileukainen isännän alku näytti siellä pienten keskellä :ashamed: No, nykyään poika on koululainen ja luokkansa pienimpiä, joten ei se elopaino tulevaisuutta välttämättä ennusta.

Tavaroitten ostamisesta/laittamisesta vielä: me olemme hankkineet muutamia isompia hankintoja, kuten vaunut ja pinnasänky, turvaistuin saatiin siskon lapselta käytettynä. Vähän jo hypistelen vauvanvaatteita ja tekisi mieli ostella...Paljon on vauvojen tavaroita ja vaatteita sillä tavalla kaupoissa että täytyis tietää kumpi siellä masussa potkottelee 100-varmasti..jopa tutit ja tuttipullotkin ovat vaaleanpunaisia tai -sinisiä! tekis mieli kysyä kaupoissa,että HALOO! MISSÄ ON NEUTRAALIT VÄRIT!? :wave:
Tavaroita en ole vielä laittanut paikoilleen, vaunut ovat eteisessä ja mies uhkaa ne viedä varastoon odottelemaan marraskuuta, mutta pitäähän niitä täällä hypistellä ja kuljetella vaikka ne tyhjillään vielä onkin!! :LOL: joten en ole antanut lupaa siihen. Sängyn ajattelin laittaa vasta kun virallinen äitiysloma alkaa. (jos nyt maltan odottaa...)

Kuinka te muut saatte öisin nukuttua? Itselläni on univaikeuksia. Hyvää asentoa ei tahdo löytyä millään ja lisäksi saatan heräillä aamuyöstä valvomaan. Pikkuinen aloittaa melskaamisen aina silloin kun äiti haluaisi nukkua...Toissa yönä oli pakko mennä olohuoneen sohvalle nukkumaan, kun pyörin itse sängyssä niin miljoonaa, ettei mies saa nukuttua ja vauva masussa pyörii samassa tahdissa. :whistle: Pakko antaa miehelle nukkumisrauha kun joutuu varhain töihin lähtemään. Siinä yön pimeinä tunteina juttelin sitten pikkuiselle masuun että voisi nukkua silloin kuin muutkin ihmiset ja lopettaa nämä yövalvomiset mieluusti tähän... ;)

No, mutta tulihan tässä taas asiaa... Oikein mukavaa iltaa kaikille, kiva kun ootte siellä kanssasisarina olemassa! =)
 
Pamppis, joo on kyllä kokemusta... ekan (ja vikan) kerran kävin männä viikolla; testaamassa niitä carenan tuplia! En todellakaan oo sieltä ostamassa.. Venäläisiä tuntuvat palvelevan hyvinkin auliisti.. Ja sellaisia jotka menevät setelitukko esillä liikkeeseen!
Miutakin palvellessa myyjä vilkuili vain että ketähän menisi seuraavaksi "palvelemaan" (lue: kuka näyttää rikkaimmalta et ostas varmasti) .. päästin hänet paniikistaan ja sanoin et mee vaan muita palvelee, en mie nyt ainakaan osta mitään:D
Mielummin annan rahani muuhun liikkeeseen ku sinne.. ja lpr tenavapisteellä on aika yleisesti tuo maine... ei sinne kukaan vapaaehtosesti mene:D
 
HEIPPARALLAA!

Vauvalla jumppahetki just menossa :D Torstaina kävin neuvolassa, pissa puhdas, RR ok, painoa tullu reilu 600 g/vko :x mutta se on ihan loman syytä kun reissussa tuli syötyä sitä sun tätä :D HB:tä eikä sokeria katsottu kun viimeksi oli hyvät. Vauvan syke oli 155 kun se vaivoin saatiin mitattua. Oli niin vauhdikkaalla päällä kaveri, että potki koko ajan ja karkaili alta. Kelan paprut sain kans. Päätin sittenkin ottaa äippäpakkauksen vaikka esikoisen jälkeen vannoin, että en ota toista kun en niistä vaatteista sillon tykänny. Nyt näytti paremmalta, kun oli puolipotkareitakin.

Hankintoja ei paljoa tartte tehdä kun esikoiselta on tallessa. Ainoastaan turvaistuin pitäisi ostaa ja se varmaan ensi kuussa hankitaan. Vaatteita olen kaupassa katellu ja ostanu olen vain yhdet potkarit.

Yöt olen saanu nukuttua ihan hyvin. Pissahätä toisinaan herättelee ja muutaman kerran olen kai heränny vauvan mekastukseen :) Monesti yöllä liikkuu kovasti.

Mukavaa viikonloppua!

Äiti1982 rv 22+2
 
Moikka moi taas pitkästä aikaa :wave:
Auringosta ollaan nautittu ja nyt kun ilmat vähän huononi raskii tulla tänne koneen ääreen :D
Meillä pikkumiehellä joku kummallinen "herää aikaisin kausi" ja päivä on pelkkää rutinaa ja itkua aamusta iltaan.....kävin eilen lääkärissä jos taas korvissa on jotain vikaa, mutta ei niin ei....mulle ei itselle riitä näin lyhyet unet ja itse olen, kun ahteriin ammuttu karhu koko päivän :)

Miesikin tekee pelkkää yövuoroa monta viikkoa ja varmaan haluaisi nukkua päivällä, mutta ei auta ei....mietinkin jos tätä samaa jatkuu vielä vauvan syntymän jälkeen niin HALLELUJA |O

Meillä vietetään tänään pojan 7v. synttäreitä ja nyt lähden valmistelemaan niitä :wave: viikonloppuja kaikille :D
Kisse ja Hipsu 24+2 :heart:
 
mamskeli mulla kans esikoinen aika iso 4,2 kg ja 53,5 cm. Alakautta synnytin, vauvan sydänäänet laski hetkeksi ponnistusvaiheessa ja poika autettiin imukupilla. Lisäksi multa ei istukka irronnut ja menetin verta n. 1300 ml, vietiin pikanukutukseen ja siellä irroitettiin istukka käsin. Verta sain 2 pss. Toivuin silti yllättävän nopeasti synnytyksestä. Mulle sanottiin että lantio on tilava ja mahtuu hyvin yli 4 kiloinen.

Kuopus olikin pienempi 3,5 kg ja syntyi muutamassa tunnissa. Nopea oli taaskin toipuminen, isoja hyytymiä tuli kotona veskis ja ensin säikähdin niitä. Kohtu tyhjeni hyvin ja vauvan imetys vauhditti sitä.

Esikoinen on poika ja on isokokoinen, kuten isänsä, myös atleettivartaloinen. Geeneissä isokokoisuus. Itse olen 170 cm hoikka ja mieheni 186 cm ja voimakasrakenteinen.

Saapa nähdä, jos nyt tulee poika, onko myös iso kuten veljensä. Tyttö on pitkä ja hoikka.

Poika täyttää joulukuun alkupäivinä 5 v ja on nyt n. 21 kg ja 112 cm.

En pelkää synnytystä, odotan vain että aika menisi nopeampaa ja saisin jo käärön syliini. Lapset odottavat kans jo kovasti pikkusisarustaan. :heart:

Täällä kans vaavi melskaa masussa usein öisinkin ja on vilkasta sorttia.

Kisse meillä on mies ollut lähes jatkuvasti kolmivuoro- ja viikonlopputöissä, kun esikoisen sain. Onhan se joskus hankalaa, kun lasten pitää olla hiljaa päivällä, mutta mies saa kyllä nukuttua korvatulpat korvissa, vaikka meteliäkin. Vauva-aikana ei ollut hankalaa, ovat nukkuneet aina pitkiä päiväunia, eivätkä ole pahemmin itkeskelleetkään.

Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille! :heart:
 
lauantaita...
24viikkoa täys...joten nyt uskallan pikkuhiljaa luottaa siihen et meille tulee vauva =)
mulla onkin nyt sit kiikarissa tuplarattaat ja hoitopöytä. vauvalle ei sen kummemmin sänkyä hommata, koska se ei siellä kuitenkaan nuku, kukaan lapsista ei ole nukkunut. vieressähän ne nukkuu. meillä kaikki alkaneet heti huutamaan, jos siirtää pois vierestä. paremmin saa itekin nukuttua. noin 5kk iässä ovat sit vasta siirtyneet omaan sänkyyn, kun tiedostavat jo etteivät ole enää osa äitiä.
noin 8kk iässä kaikki ovat nukkuneet täydet yöt omissa sängyissään ja viereen eivät suostu tulemaan, vaan alkavat huutamaan omaan sänkyyn.

synnytyksistä oli puhe. mulla kesti edellinen synnytys 2h, supistukset tuli kymmenen minuutin välein..oli siis todella helppo synnytys. yhdellä ponnistuksella vauva maailmassa.
en olis tiennyt synnyttäväni, vaan varmuuden vuoksi menin synnärille näytille.
mua varoiteltiin, et tästä synnytyksestä tulis vielä nopeampi..huh, kuinkakohan sitä osaa lähteä ajoissa sairaalaan. neuvolantäti sanoi et heti ekasta supistuksesta täytyis jo mennä. ettei vauva synny kotiin. mulle kun täytys ehtiä laittaan se antibioottitippa, -03 positiivisena olleen streptokokki b bakteerin takia. sitä ei täällä sen kummemmin seulota, vaan jos se on kerran ollut positiivinen, laitetaan joka synnytyksessä tippa. kurjaa sinänsä, et se pakottaa mut oleen sen 3vrk sairaalassa, jossa tarkkaillaan ettei vauva saa tulehdusta.

potkiiko muilla vauvat lujaa tonne kohdunsuulle?mulla potkii ja se tekee kipeää, välillä tuntuu et tulee väkisin ulos.

onko kenelläkään kokemusta amazonas koala riippukeinusta?
 
Poikien synttäri vieraat lähti, niin mulla alkoi kipeät supistukset ja niitä tuli 10min välein, mä olin aivan varma, että nyt sattuu jotain kamalaa. Äkkiä hälytin äitin tänne hoitamaan poikia ja me painuttiin synnärille, jossa sain sitte lääkettä, joka lopettaa supistukset.Lääkäri tutki ja totes, että paikat on kiinni... kohdunkaulaa 6cm jäljellä. Viikko tuli taas sairaslomaa :| Joudun sitte vielä äitipolille rv 30-32, kun nyt istukka oli osaksi kohdunsuun päällä (mitenkä tuo muuten vaikuttaa, jos on vielä synnytyksessäkin tuossa päällä?). Nyt taidan ottaa ihan rennosti ja painua peiton alle makoilemaan...

Kopsasin tuon suoraan toiselta puolelta, ku en jaksa kirjottaa uudestaan, mutta että tuommosta täälä tänään |O Vaivoja vaivojen perään, ensin oli rv 20 asti joka päivä pää kipeä ja sitte on noita supistuksia ollu jo yli 4 viikkoa |O Olisko tässä edes hetken hyvässä kunnossa... tuskin tämä tästä enää parempaan suuntaan menee :/
 
LEP
Olen ostanut ensimmäiset tavarat vauvalle tai oikeastaan siis vauvanhuoneeseen! B) Tämä on suuri saavutus jo saada ostetuksi jotain, kun kokoajan olen vaan ajatellut että aikaa on ja osannut yhtään ajatella edes ostaa jotain. Mutta nämä oli ihan pakko saada pikkuisen huoneeseen! Tässäpä linkit kuviin, jotka tosin vielä kääreissään.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2451806.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2451817.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2451829.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2451839.jpg

:heart:
 
MissMaisa: kysyit tuosta jos istukka kohdunsuun edessä...Se tarkoittaa sitä, että jos se istukka eí siirry edestä pois vauvan kasvaessa kohdussa niin et voi synnyttää alateitse vaan leikataan. Minulla sama juttu ultrassa heinäkuussa josta sain kontrollliajan rv-viikolle 30. Ultratäti kertoi sen olleen kuitenkin tavallista tässä vaiheessa raskautta ja lähes aina istukka siirtyy raskauden edetessä ja äiti voi synnyttää normaalisti alateitse. =)
 
Mä oon ostanu jo kaiken tarvittavan tälle vauvalle :D En ite ois pysyny pöksyissä jos en ois ostellu, ostelin jopa muutaman vaatteen vauvakuumeen aikana :ashamed:
Manhattan2 Jos sun edellinen on kestäny 2h ja tästä on lupailtu viellä lyhyempää synnytystä ni miten oikeesti meinaat sairaalaa keretä :eek: toivottavasti teillä on lyhyt matka sairaalaa.
MissMaisa Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka :hug:
Kävin tänää illalla teellä kaverin luona ja katottii samalla faktalta se riskisynnyttäjät Siinä puhuttii että 3,3kg vauva on ISO, no meiän kuopus on varmaa jättiläinen niiden mittakaavoissa ku oli vähä yli 4kiloo.
Oon saanu itekki muutaman potkun tonne alaspäin eikä joo kuheen hyvältä tuntunu....
Onko muilla ollu välillä hankalaa saada happea? Mulla on alkanu jo toi vaihe että esim. istuessa ei happi kulje hyvin, että se ottaa pattii välillä :kieh:
 
Samir05: Kyl mulla ainakin on jo tota ettei happi tunnu kulkevan, tosin hemoglobiini on 109 joka tietysti laittaa hapenottokyvynkin vaikeaksi :LOL: Mut onhan se rasittavaa kun pitää koko ajan vaihdella istuessaankin asentoa ja huohotella itsekseen :LOL: Välillä tuntuu että näitä vaivoja riittää että mitenhän sitä jaksaa marraskuulle asti vielä... :p
 
Mieski kysy eilen että onko sul kaikki kunnossa ku hengität tollee.
Tosiaan sitä alkaa toivoo että marraskuu tulis nopeeta ku alkaa vatsanahka kiristyy ja happi loppuu :D Ehkä tää tästä..........haluisin vaa tän nyytin jo turvallisesti sylii.
 
Huomenta :wave:

Nyt alkaa taas olla vähä parempi olo, kun tuli nukuttua kunnolla, vaikka heräsinkin jo kuuden jälkeen.
Meillä oli alunperin suunnitelmissa, että neljäs lapsi saa tulla heti tämän jälkeen, mutta enpä taida tähän rääkkiin ihan heti uudestaan ryhtyä... jos seuraava raskaus onkin vielä vaikeampi kun tämä :| Muutama vuosi taidetaan pitää väliä ja sitte vasta harkitaan seuraavaa :)
Ku odotin poikia, niin mitään vaivoja ei ollu. Ei supistuksia, ei pahoinvointia, ei selkäkipuja, eikä päänsärkyjä. En ollu ainuttakaan päivää sairaslomalla ja muutamaa päivää ennen synnytystä olin töissäkin :eek: Nyt sitte on kaikki vaivat :kieh:
Nyt pitää lähteä viemään ukkoja leikkipuistoon, että jaksavat odottaa vimeisiä synttärivieraita :wave:
 

Yhteistyössä