*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Huomenta myös kaikille!
Nyt taitaa tosiaan olla helteet (=kesä) sitten tältä vuodelta ohi.. :'( Ainakin täälä on märkää ja viileämpää jo, kurja - tämä rakastaa kesää ja aurinkoa. Johtuen siis tästä ei ole tullut kirjoiteltua, kaikki aurinkoiset hetket pitänyt nautiskellä partsilla tai muuten ulkoilla. Rantakelejä ei ihan kamalasti ollutkaan, aikakin täällä rannikolla tuuli senverta viilentää yleensä.. Lomatkin pidetty ja nyt sitten odotellaan lokakuun loppua ;) Ja ensikesähän meillä kaikilla sitten "lomaa" ettei niin kovin tarvitse huolehtia säiden puolesta!!
Töissä kyllä viihdyn hyvin, meillä on kovin kivoja ihmisiä ja siisti sisätyö (toimisto), mutta monet valitelleet että pitkä istuminenkin olisi jossainvälissä hankalaa.. Mulla on satulatuoli ja mietin että painaako sitten istumaluita kun pikkasen ilmeisesto pehmenee/löystyy paikat? No, vaihdan sitten tavalliseen jos siltä tuntuu..
Täällä beibi on ollut todella vilkas, riehuu ja potkii niin että naurattaa, mieskin näki eilen sohvalla löhötessäsen ja innostui myös seuraamaan leffan ohella =) Illalla sitten oli vissiin vaihtanut asentoa, kun kirpaisi alempaa (rakkoon varmaankin) vähän ikäväntuntuisesti pari kertaa. Muuten vieläkin olo hyvä, kävellessä joskus liian kovaa rupeaa vihlomaan, samoin menee mahanahka kireäksi välillä varsinkin iltaisin, ei siis koske yhtään, olisiko nämä niitä harjoitussuppareita?
Käytiin perjantaina Stokkalla katsomassa Brioja että voisi kokeilla kun on tosiaan Happy tai Sing mielessä, mutta sielläpä ei sitten ollutkaan kun vain brion rattaita, ei ollenkaan vaunuja - mikä pettymys! Ei jaksettu sitten enää lähteä Lauttasaareen kun ei oltu varmoja mihin saakka auki jällenmyyjä siellä. Meillä ei ole autoa ja Petikkoon ei julkisilla oikein viittis hieroa. Kyllä meni vaikeaksi!! Kumma että Brioja myydään niin harvassa paikassa, muita merkkejä näyttäisi olevan melkein kaikissa liikkeissä! Onko kellään kokemuksia näistä, varsinkin Singin ratasversio näyttää kuvissa vähän pieneltä? Me ollaan molemmat yli 170 pitkiä ja näitä vaan kuulemma hyvä työnnellä kun aisa tarpeaksi kaukana että pitkät askeleet reippaassa vauhdissa mahdollisia, ja itse varsinkin tykkään mennä kovaa. Värit näissä molemmissa nii-in herkkuja että vaikea mennä valitsemaan..
Se näistä omista jorinoista.. Lueskelen teidän juttuja melkein päivittäin, mutta töistä en oikein pysty/ehdi ja illalla ei aina sitten jaksa koneella pitkään istua.. Kirjoittelen siis harvemmin kun luen.. Mutta hyviä vointeja kaikille
:wave:
 
Tervehdys!

Nyt on sit hairahduttu ja ensimmäiset pikkuvaatteet ostettu. En voinut vastustaa kiusausta, kun kävimme marketissa ja alelapuilla varustettuja pikkuvaatteita roikkui tangoissa. Nauroin vain miehelleni, että toivottavasti nyt ultra on oikeassa, että ei tarvitse neidin olla poikien vaatteissa.. :) jospa se poika olisi kun siinä varhaisultrassa niin selkeesti lääkäri sanoi sen olevan. Mutta jos siellä on tyttö niin kyllä ne aina jonnekin vauvalahjaksi saa menemään!

Mutta nyt ruuan laittoon, porukka odottelee nälkäisenä.
Tänään 25+0!

 
LEP
Ei tuu mitään taas, kun tuntee kuinka hermot alkaa oikein kiristymään vaikka ei mitään niin syytäkään tässä olisi! :whistle: Ihan hormoonihirviö olen ollut raskaana. Kohta pitäs hieman imuroida elukoiden karvoja vähemmäksi lattioilta, kun nekin alkoi niin ärsyttää kovasti. :kieh: Varmaan imuri lentää pitkin seiniä, jos ei ennen sitä ehdi rauhoittua. :LOL:

Jospa sitä alkaa rauhoittua, kun masu on nyt täynnä. Olipa hyvää pitkästä aikaa nakkikastike ja potut! :p Mieskin veti sitä napaansa niin, että kai tuo kohta halkee. :LOL: Onko muiden miehet muuten lihoneet odotuksessa mukana? Meillä tuo kyllä on ihan selvää masua kasvattana. Kun taas oma maha oli johonkin aamulla kadonnut. :eek: Näytti peilistä, että tässähän on ihan laihtunut, kun masukin kadonnut johonkin. :D Mä jo ajattelin, että nytkö sitä loppua kohden vaan laihtuu. ;)

LEP ja napero 23+1
 
LEP vedä syvää henkee ja laske ainaki sataa :whistle:
Ite oon ollu nyt viikon verran vaarallisen rauhallinen, tyyntä myrskyn edellä???
Tuntuu joo et ukon vatsa kasvaa samaa tahtia ku oma, oonki kysyny lapsilta et kummalla on isompi vatsa ;)
Tänää vauva on jytänny yli puol päivää ja ihmettelen miten tyyppi jaksaa, kävis välillä lepää. Oon huomannu et potkujen tuntemis alue on laajentunu, alkaa olee varmaa sen kokone et yltää kauemmas. :heart:
 
Hei vaan kaikille!
Yritän tässä selailla läpi kymmentä uutta sivua kirjoituksia ja ottaa kesälomalla menetettyä nettiaikaa kiinni.

Hui kun tämä odotus on mennyt niin nopeasti, että alkaa jo loppusuora meilläkin kohta häämöttämään. Mun masu on niin mahdottoman iso, että ei usko kukaan kun sanon marras-joulukuulle vauvaa odottavani. Kaupan täti kysyi että "joko putoaa", lomalla ollut työkaveri "eikö vieläkään" ja naapuri onnitteli kesävauvasta. Mä olen jokakerta ihan yhtälailla että häh? Ei nyt vielä neljään kuukauteen ainakaan.

Vähän on jo mielessä käynyt tuleva synnytys, kovasti jännittää, vaikka en enää ensikertalainen olekkaan. Esikoinen syntyi ihan normaalisti 12 tunnissa, 30 minuutin ponnistuksella ja tuntui kyllä aika urakalta. Nyt olen ihan rapakunnossa, kun polvivaivan ja supistusten takia en ole koko raskausaikana kävellyt ulko-ovelta autoa pidemmälle. Pelottaa ettei airobinen kunto kestä ja voimat loppuu kesken suorituksen. Kipua itsessään en enää osaa pelätä, kun tiedän jo että se koskee kauheasti kumminkin.... :D (Mulla oli kyllä epiduraali, ilokaasut ja kipupiikki ja sattu ihan mielettömästi silti.) Muistan kun esikoisen synnyttyä vannotutin miehellä, että pidäkin huoli, etten tähän tilaan enää koskaan joudu. Kätilö nauroi päälle ja sanoi, että tuo lupaus ei kestä kolmea vuottakaan. Ja niinhän siinä nyt sitten taisi käydä!

Vähän olen alkanut jo kaivella vauvan tarvikkeita varastosta esille, mutta pinnis saa vielä odottaa autotallissa. Meillä on kolme vuotta vanhat brion combit ja ne on kyllä olleet tosi hyvät, mutta aika kookkaat. Juoksuvaunuja/rattaita tekisi mieli nyt, mutta kun ovat niin kalliit. Toinen mielessä käynyt hankinta on uusi kaukalo, vaikka vanha on kyllä ihan hyvä (Britax Baby Safe). Silloin esikoisen aikaan ei nimittäin saanut noita kaukaloita, jotka voi sitten siirtää rattaisiin, ja nyt mielisin sellaista, kun olisihan se niin käytännöllistä. Jos kaukalo on erillinen, herää vauva helposti kun sen kauppaanmennessä siirtää kaukalosta vaunuihin.

Täytyy nyt jatkaa tätä luku-urakkaa, että selviää mitä teille kuuluu!
marrasmamma79 ja ikiliikkuja
 
Onpas ihana masu...kaikilla muillakin =) Mua on maha alkanu öisin ahdistaa kun tekis mieli mennä selälteen makaa, mut painaa sitten kovaa tonne selkäänpäin, niin ei sekään tunnu sitten mukavalta. Sitä sitte seilataan puolelta toiselle. Laitan kyljellään aina vähän peittoa mahan alle ja nojailen sit sitä päin. Silloin ei maha samalla tavalla roiku ja venytä nahkaa.

Mä en oo viel kattonu mitään baby-vaatteita, kun odotan että tuo yläkerran remppa valmistuisi, että taitaa ihan viime tinkaan mennä. Olen suunnitellu että möisin ton nykyisin kaukalon pois, koska se on melko leveä, että sit kaikki kolme mahtuis sinne taakse autoon istumaan. Onko kellään havaintoa jostain sellaisesta suht kapeasta mallista?
 
Täällä on moni ostellut jo vaikka mitä vauvalle... Itse vielä pähkäilen että mitä kaikkea sitä pitäisikään ostaa... Ensimmäinen lapsi tulossa ja tuntuu vieläkin niin uskomattomalta ajatus(siis hyvässä mielessä kuitenkin :) ).

Onko muilla ollut odotusaikana ongelmia selän kanssa? Viime neuvolassa sanoin iskias tyyppisestä kivusta selässä ja sieltä ohjattiin eteenpäin fysioterapeutille, joka antaa kuulemma jonkunlaisen tukivyön.

Tyttö/poika listaan voi minun kohdalle lisätä pojan. Toiveissa oli kummallakin poika ja pari viikkoa sitten ultrassa se varmistui... :heart:
 
Tänne ei kummempia. Masu kasvaa ja kiloja tulee ropisemalla. :snotty: :whistle: :LOL: Mukava pudotus edessä päin. :kieh: Ja ihan ihme "vaiva" mulle iskenyt päälle! :eek: :ashamed: Mulla on vauvakuume!!! :LOL: :LOL: Siis tämä asukas on meidän kolmas lapsi ja kaikki luultavasti poikia ( nykyistähän nyt ei vielä 100% varmuudella voi sanoa ;) ). Mä jo haaveilen, että neljännestä ja kovasti. Suunnittelen, että melkein heti perään vain neljättä yrittelemään. :D Mies ei todellakaan ole innostunut asiasta. :snotty: On sitä mieltä, että kolmannen tulokin oli kovan harkinnan alla, että neljännestä hän ei suostu edes puhumaan. Tarvitsee kuulemma myös omaa aikaa ja haluaa tehdä elämässä muutakin kuin lapsia. :/ Ja mie, kun tykkäisin niin kovin, että on elämää ympärillä. Ja nyt siis murehdin, että oliko nämä nyt tässä ja tämäkö on nyt viimeinen kerta... :ashamed: Taitaa hormoonit tehdä tepposiaan. :D
 
Heips kaikki! Päätin tulla tännekkin piipahtamaan. Masu kasvaa ja Rv 24+1 menossa. Mulla siis LA 23.11.2008 Ensimmäistäni odotan Lahdessa siis 3,5 vuoden "yrityksen" jälkeen. Täällä on poika olo joten saas nähdä kuinka käy:) PHKS:ssa olisi tarkoitus synnyttää...
 
HepsKatti
Tervehdys. Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Painoa on tullut "ihan kiitettävästi" :whistle: ja hb edelleen 129, joka on hyvä juttu. Simo sätki masussa minkä ehti, kun täti yritti sydänääniä metsästää ja kyllä vauva lopulta saatiin metsästettyä kunnolla anturin alle.

Tuosta Britaxin Baby safe plus kaukalosta, ei se kyllä ole mikään kapoinen vaan vie melkoisen tilan...ainakin mun mielestä. Ostettiin esikoiselle se ja sama menee tälle tulevallekin. Muuten on kyllä tosi hyvä kaukalo.

Ja Brion vaunuista meillä on Nova-vaunut, joita ei enää tehdä, mutta tuo Happy taitaa nykyään olla aika lähellä sitä. Tyytyväisiä ollaan muuten oltu, mutta nyt parin vuoden käytön jälkeen aisan muoviosien alla narisee ja samoin se ratasosa on jotenkin löystynyt rungosta, vaikkakin edelleen jämäkästi kiinni siitä mistä pitää, mutta tuo löystyminen aiheuttaa vaan epämiellyttävää narinaa sekin niissä muoviosissa. Pitää varmaan pistää nppusiteillä se jämäkästi kiinni. Turvallinen siis käytössä edelleen, mutta ärsyttää vaan tuo narina :kieh: Muuten ei valittamista ;)
 
rattaista..meillä on 02 vuoden emmaljungat kantokopalla. kovasti haluaisin uusia, vanhoissa pyörät jo sileät ja jarru jättää ruman loven. mut se on se 600euroa. saisin kyl rahat varmaan lainaksi sukulaiselta.
kovasti himoitsen emmaljungan ceroxeja niit sini-mustia väriltään. olis ihanat..
tuplia kovasti mietin, nuorimmainen on tasan 2v, kun vauva syntyy..viime kesänä hävitin vanhat tupla, kun nuorin oli 7kk ja seuraava 2v, kun einiitä tarvittu, kun asutaan sillain et kaikki kaupat lähellä. 2v kulki sen mitä kulki rattaiden jalkatelineen päällä. muuten käveli.
 
manhattan, mein esikoinen 2v 1kk kun toinen syntyy ja tuplikset ois tarkotus hankkia. jos ja kun jossain käyn niin ei tarvi stressata kokoaikaa tän vauhtiveikon perässä vaan saa pidettyä sen aisoissa rattaiden kyydissä. saahan ne tuplikset sit myytyy eteenpäinkin kun ei enää tarvii.
 
HepsKatti
Tupliksista mäkin oman mielipiteeni sanon. Mekin siis tupliksia mietittiin, kun ikäeroksi tulee 2v 3kk, mut sit päädyttiin siihen, että ostetaan seisomalauta ja äitiysavustuksella luultavasti Manduca-kantoreppu, jos vaan opin tuollaista kantoreppua käyttämään. Esikoinen ei meinaan kertaakaan ollut rintarepussa, vaikka sellainenkin oli. Ja sit tietty jotkut matkatuplikset, jos käytettynä sattuisi hyvät eteen ja hinnaltaan joku 50 euroa. Vähälle käytölle ne kuitenkin varmaan jäisi...tai mistä sitä tietää.
 
manhattan, kyl miusta teutoniat on laadukkaat, onhan niillä hintaakin kait suurinpiirtein samanverran kun emmaljungilla. Miusta nää mein teutoniat ainakin on ollu kevyet työntää. Aiemmin oli boran yhdistelmät, kai vuosimallia 2003 tms.. ja sit kun vaihdoin noihin teutonioihin, ni tuntu kun ois "ilmaa" työntänyt=) Vankat pelit, siis tukevan tuntuiset, ja helppo työntää myös sohjossa. Pieneen tilaankin ne saa kasattua, mahtuu varmaan sedan malliseen autoonkin kevyesti. Kantokoppaa miula ei noissa ole, mut kyllä niihin saa ostettua esim pehmeän kopan, joko teutonian oman (joita siis myydään lisävarusteena) tai sitten emman tai carenan halvemman version. Näissä viel siis se plussa että saa kiinnitettyä seisomalaudan jos tarvii. Ite en ees myisi näitä, mutta pakko saada rahat jostain niihin tupliksiin, ja ei riittäs edes varastotilat. Kangasosat on ainakin miusta kestävämpiä kalliimmissa vaunuissa kuin halvoissa, myös mein rattaissa sen huomaa.
 

Yhteistyössä