*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuM:
Tuossa tytön kans tapellessa, hän onnistui potkasee minuu suoraan mahaan :( Koitin siis tyttöö saaha vielä nukkumaan, kun pari tuntii oli tuolla jo pyörinyt. Nyt sit huolettaa, ettei vaan masukille mitään sattunut? Kipuja ei enää oo, ja olin ehkä tuntevinani pientä liikettä äsken, mut en oo varma..Nyt ois kokemukset tarpeen..
M ja Onni 18+2
Mulla kävi kuopusta odottaessa niin että meidän poika potkasi mua mahaan todella lujaa, tapeltiin pukemisesta tai jostain
:/ Olin silloin jo loppuvaiheessa ja kyllä sen jälkeen mahaa juili pitkään ja supistelikin jonkin aikaa, meni kuitenkin ohitse. Sen kummempia seurauksia ei siitä ollut. Jotenkin uskon että on ne vauvat siellä aika hyvässä turvassa ;)
Toivottavasti sullakaan ei siitä sen kummempia seurauksia ole :hug:

Tänään neuvola =) , ihana päästäkuuntelemaan sydänääniä, vaikka liikkeet tuntuukin jo jatkuvasti niin silti kiva saada varmistus että kaikki on kunnossa.

katjuza ja mahamöykky 17+6
 
huomenta

eilen kirjotin piiitkästi tekstiä,mutta kaikki katos ku taivaan tuuliin kun oli jotai vikaa yhteyksissä :/

Tuosta miesten osallistumisesta kotitöihin. Meillä mä mies ollu aika paljo reissuhommissa joten kotihommat on automaattisesti jääny mulle. Tosin kotiin kun tulee pesee kyllä ite pyykit,ja on muutenki kova pyykkään ja meillä tuo mies on parempi kokkaaja ni se yleensä sillon laittaa ruuat ku on kotona. Mutta imuriin se on koskenu vain varmaa 2-3 kertaa koko seurustelun aikana,mutta eipä se mua haittaa ku kuitenki jotai kotihommia tekee. Ja kissanastian se on tyhjentänyt yhesti kun pyysin, nyt alkuraskaudessa kun mulla oli niin paha olo. En oo siltä odottanukkaan kissojen astian putsaamista tai muuta sellasta kun mä niitä kissoja niin kovasti halusin ja olen ne vastuulleni ottanu. Mutta kyllä mä uskon että sitten ku en enää kykene mahaltani kumartuu nii kyllä se putsaa sen.

eilen helpotettiin ens lauantain muuttourakkaa,käytiin viemässä kaikki laatikot ja jätesäkit uuteen kotiin niin ei tarvi sit lauantaina ku huonekalut kuskata.Ja tänään lähenkin sinne pesee ikkunoita ja purkaa laatikoita,ni ois paljo jo hommia valmiiksi tehtynä. Kun sunnuntaina aikasin aamulla sitte lähetään lomalle, ajellaan eka mun veljen luo saloon ja sit mennään tampereen likelle ukon sukulaisiin. Kissat on varmaa ihmeissään ku joutuu uuteen paikkaan ja raukat heti jätetään keskenään muutamaksi päiväksi sinne. Onneksi sain kaverin ruokkimaan ne :)

Jännä nähä kuin ne ukon sukulaiset siellä sit höösää,kun menivät ihan sekasi kun kuulivat tästä raskaudesta :D

ai niin, sannalle iso :hug: !

meilläkin ukon kanssa välillä ollut tosi pahojakin ongelmia, mutta jotenkin niistä vain on selvitty..tietyt asiat kun pysyy poissa kuvioista,niin kaikki menee ihanasti.

mä laitoin tuonne muuallekin jo kyselyä,muttei kukaan ole vastannut, joten kysynpä vielä teiltä..onko kukaan tilannut tai ees kuullut jonku tilanneen vaunuja tervekauppa.fi sivuilta? kun olen miettinyt että aika halvat ois, mutta onko hyvät?

liikkeistä vielä, mä luulen tunteeni illalla jotain möyrintää tuolla ja masussa ja eilen päivällä olin tuntevinani ihan oikean potkun :heart:

eilen otettiin masukuvia,piti laittaa profiiliin,mutta mun piuhat on menny jo muuttolaatikoissa uuteen kämppään.. :/

tuli vissiii kunnon romaani kirjotettua :D

miiku ja lörppähuuli 16+6
 
PikkuM Oisko siulla mahd. käydä esim. neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa? Miehän otin pyörällä ilmalennot eikä masuun edes suoraan osunu, mutta oman mielenrauhan vuoksi kävin neuvolassa sydänäänet otattamassa. Sanoi kyllä nlatäti että hyvin on pienet suojassa masuissa, mutta ite tiedät parhaiten.
 

HT; Muuten ehkä kävisinkin, mut oon tosiaan nyt tytön kans kaksin kotona ja neuvolaan on matkaa..mulla ei ees korttia, eikä autookaan. Vanhemmat yms. asuu suht kaukana, ja töissä ovat..
Taidan siis ootella ja toivoa parasta..
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta!!

Sanna-78 Voimia sulle :hug:

Meillä onneks mies on ollu alusta asti hommassa innolla mukana, mulla oli vaikeuksia tulla raskaaksi, pari vuotta yritettiin, ja tutkimuksissa käytiin, sitten todettiin et mun munanjohtimet (ainaki toinen) oli tukkeessa, saatiin auki, ja siitä noin puoli vuotta niin olin raskaana :)

Ja pakko kertoa viel yks juttu, yritän kirjottaa selkeesti:
mun sisko, jolla on kaksi lasta aiemmasta suhteesta, on yrittänyt nykyisen miehensä kanssa n.7 vuotta lasta, kummastakaan ei löytynyt vikaa, mutta ei vaan raskaaksi tullut.. Ja me siis kaksi vuotta. Mulle yks kaveri mainitsi tossa että koitappa syödä e-vitamiinia, söin yhen purkin ja maaliskuussa tein positiivisen raskaustestin, no kehotin sitten siskoa myös e-vitamiinikuurille, se söi purkillisen, ja äitienpäivänä teki positiivisen testin, nyt on siis rv:lla 8. Ehkä noi e-vitamiinit vaikutti tai sitten ei , mutta ihan uskomaton juttu :D
Vähän ehkä sekavasti selitetty, mutta sekava oon itekkin :whistle:
 
PIKKUM voisitko sä soittaa sinne neuvolaan ja kysyä mitä riskejä NIIDEN mielestä siinä on?

Mä soitin ite äsken ku ei niitä liikkeitä tunnu ja terkka sit ottaa mut heti huomenna aamulla käynnille. Sanoi et uudelleen synnyttäjänä kyllä ne liikkeet melko varmasti pitäis tuntua ellei sit istukka ole edessä ja sitä vahvisti myös se et esikosta tuntui niin aikaisin. Toisaalta pelottaa kauheesti et mitä jos jotain onki pielessä mut toisaalta mä luulen et se istukka tosiaan on noussut sieltä kohdun suulta tohon eteen ja kaikki saa hyvän selityksen.

Eipä kummepia, rv 18+3...
 
PIKKUM:
meillä tuo koira hyppäsi eilen vatsan päälle mutta ei sattunut tai mtn joten toruin vain sitä, ja tuo toinenkin koira on aikasemmin hypännyt ja oon kyllä pelästynyt! Silloin Neuvolassa sitten kuunneltiin ja sydänäänet kuuluii hyvin joten ajattelin että kaikki on ok enkä maininnut asiaa.

Mua vain häiritsee julmetustki kun en noita liikkeitä tunne ja jos nyt sattusin tuntemaan niin on varmasti mennyt ohi! välillä sitä möyrintää tuntuu mutta tiiä sitten onko vain pelkkä suolisto.. :ashamed:
Joo taitaa nuo miehet olla tuollaisia että ei oikein välttämättä aina aikaseks kaikkea saa!

VILJONKKA: hyvä juttu että pääset neuvolaan jos mietityttää nuo liikkeet, mulla helpotti kun viime viikolla sai kuulla ne sydänäänet mutta viikossakin ehtii käydä vaikka mitä :ashamed:
no perjantaina rakenneultra,enköhän sinne asti pärjää :heart:
ja musta tuntuu että täälläpäin saa tosi huonosti neuvolaaikoja tuollaisen "pelon" takia, sanoo vain että ei kai siinä mitään jos ei oo kipuja tai vuotoja.. no niin kai se sitten vaan on..

Ois kyllä kiva jo tietää missä se istukka sijaitsee, vaikka mäkin luulen että tod.näkösesti tossa edessä se on.

Olikos se niin muuten että siellä rakenneultrassa ei tehdä ollenkaan sisätutkimusta että katsotaan vain vatsan päältä vauvan tilanne? housut jalassa ,heh
:D
Kun mä luulin että np:ssä oltaisiin tehty mutta siellä mitään tutkittu :p

Onko muuten kukaan ajatellut että jos lapsi onkin kehitysvammainen ,sillä on downin syndrooma tai vastaavaa niin oletteko ite henkisesti valmistautunut siihen? En todellakaan tarkoita että ei vammaista lasta voisi pitää tai mtn! mutta mietin vain että varmasti sekin henkisesti vie paljon voimia vaikka takaisinkin antaa ja paljon!
Ihan mielenkiinnolla vain kysyn :)
Kyllä mua on ainakin mietityttänyt nuo asiat vaikka siellä np:ssä niskaturvotus oli ok niin ei sitä koskaan tiedä tulevasta kuitenkaan..

no jos tästä taas menis.. nita ja tuo toinen 18+0
 

Kiitos huolenpidosta ja kokemuksista kaikille!
Äsken tuolla lepäillessä onneksi tunsin potkun, ja kun tökkäsin varovasti takas, niin sieltähän vastattiin :) Huomenaamulla soitan jos tuntuu ettei kaikki oo siltikään kunnossa, sit ois mieskin kotona viemässä minuu sinne näytille.

Nita; On mielessä käynyt, et jos tuleekin erityislapsi. Kyllä kai siitä selviäis, vaikka voimille voisi ottaakin. Itse kuitenkin haluisin etukäteen tietää, jso vaan mahdollista, voiis valmistautua just henkisesti ottamaan hänet vastaan.
 
Heips kaikille!
Vielä tulisin marrastähtiin mukaan, just ja just kun vielä marraskuun puolella on laskettu aika eli 30.11.! Katsotaan nyt sitten, kumman kuun puolella sitten syntyy!

Toista lasta odotan, ensimmäinen syntynyt kesällä -05!
 
Onpas paljon ehtinyt tapahtua, kun on muutaman päivän poissa koneelta :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani ja voimia sanna -78:lle.

Ikäaiheeseen sen verran, että mulla on ikää pian 29 ja miehellä 30v eli marrasmasujen osalta taidan edustaa vanhempaa kaartia. Ja kolmas lapsi siis tulossa.

 

HT; Joo, ymmärrän kyl et huoelttaa jos liikkeet ei tunnu päivittäin..mullakin oli tässä pari päivää sitten ihan hiljanen päivä.

Nyt sitten onkin alkanut, tän päivän ajan ainakin, ihan kunnon potkuja sadella..ihanaa! Jotenkin silti tuntuu et oiskohan pikkuinen välillä kuitenkin selkä miun mahaa päin, kun tuntuu ne potkut vähän oudolta välillä.

Ja piti sanoa viel etenkin näille "vanhemmille" odottajille, että ei tääl kukaan nyt ihan ikäloppu oo, hyvän ikäisiä kaikki ollaan :)
 
Kun nyt tarpeeksi valitin noista supistuksista ja siinä terkkarin mahaa painellessa rupesi taas supistelemaan, niin sain ensi viikolle ylimääräisen lääkäriajan, katsovat kohdunsuun tilanteen varmuuden vuoksi ja miettivät tota mun hemoglobiini juttuakin, kun oli taas laskenu, eli hemppa oli enää 90 :/

Syke oli n.150, tehokkaasti jumputti =)

Painoa oli tullut +460g per viikko :whistle: , tosin mua se ei haittaa koska alipainoinen olen aina ollut niin ihan kiva jos saa vähän lihaa luiden ympärille ;)
Verenpaine 122/53

Tuosta tuberkuloosista kyselivät että olenko minä tai mieheni sen sairastanut ja ollaanko matkustamassa jonnekin ulkomaille josta olisi se riski saada. Kun vastauksena oli ei, ei ja ei, niin lätkäsi neuvolakorttiin tarran jossa lukee että ei suositella BCG-rokotusta.

katjuza ja mahamöykky 17+6
 
Neuvolakuulumisia Hemoglobiini 130, paineet 130/68. Veturin syke keskimäärin 145 ja sf-mitta 18. Paino oli tippunu melkein 1 kg edellisestä käynnistä, eli n. 250 g/vko miinuksella eikä yhtään harmita kun BMI kuitenkin 30 lähdössä... :ashamed: Ja tuo BCG-rokoitetarra tuli myös miule, eli ei suositella kun kysymyksiin tuli vastauksiks ei. Ens viikolla sit rakenneultraan.

HT ja veturi 19+3
 
Moi! :wave:

Sannalle :wave: Hyvä että ukkos tajus lähteä! Ei tuommosesta isää saa tekemälläkään :headwall:

katjuza: Hui.. :( Kuulostaa aika pelottavalle tuo supistelujuttu.. Eikä hemppakaan näytä hyvällä vauvan puolesta! :hug:

Ja tervetuloa uusille! :wave:

Pitäisköhän alkaa vähentään mahallaan nukkumista :whistle: Aina mahallaan ollessa alkaa vauva heilumaan ku heikkopäinen, ihan ku sanoakseen et "viittisiks läski väistää, täällä on ahdasta!" :D Perjantaina jo kuitenkin puolväli iskee päälle :eek: Ja maha on iso..

Huomenna ois neukka :D Toivottavasti uus täti on mukava! Oli ainakin puhelimessa... Ja se ultra, iiiiik! Se on ylihuomenna!! Oon kyllä ihan täpinöissäni! B)
nita: Kyllä mä haluan tietää sukupuolen. Ollaan saatu tietää aikasemminkin, niin kyllähän me nytkin =) Meinasitteko te olla uteliaita? =) Ja 4D-ultraan ollaan menossa. Rahaa pitää säästää et sinne pääsee! :D Hyvällä mallilla jo!

emmamma & alma-iita 19+3 :heart:
 
Heipsis!

Ihan ensiksi tervetuloa uusille marrasmasuille! :heart: Ja Sannalle tsemppiä, parempi tosiaan olla yksin kuin huonossa suhteessa! Ja kuulostat just sellaiselta ihmiseltä joka varmasti pärjää tuollaisessa tilanteessa.

Meillä tapahtui ihmeitä, kuukautta vaille kolmen vuoden iässä esikoinen keksi vihdoinkin mitä potalla tehdään!! Voi että miten on helppoa ollut nyt kun sama vaippa pysyy kuivana koko päivän, kun neiti pyyhältää vessaan heti kun vähänkin siltä tuntuu.. Toki tässä oma systeeminsä on, rupesin antamaan kamulle tarran jokaisesta onnistuneesta pottakäynnistä niin alkoihan se kummasti kiinnostamaan :LOL: Pitää vaan varoa ettei kohta mene sama raha tarroihin mitä ennen vaippohin :D

Keskiviikkona pääsen neuvolaan, johan se on toinen kerta tämän raskauden aikana! Eivät tosiaan turhia siellä juoksuta, mutta luulen kyllä että syksyä kohden saan laukata siellä ja äitiyspolilla kyllästymiseen asti. Liikkeet tuntuu hassusti enemmän vasemmalla puolella, liekö syynä se että vasemman puolen B-vauva on on raivotarjonnassa, kun taas oikealla asustava A ainakin viimeksi ultratessa istui? Ei tuosta perätilasta oo niin kokemusta, että tietäisin tuntuuko ne liikkeet eri tavalla tarjonnasta riippuen?

Mulla ei ole paino vieläkään palautunut edes lähtöpainon tasolle, mikä tuntuu kovin hassulta kun maha on jo niin hirmuinen tynnyri! Mutta sepä ei haittaa niin kauan kuin vauvat kasvaa normaalisti, kun tuota elopainoa on ehtinyt kertyä itselle sen verran :)

Ai joo, joku gallupin poikanen täällä vissiin oli ammatista sun muusta: mie oon 23-vuotias viittä vaille valmis ravintolakokki, naimisissa ja asustellaan täällä Oulun kupeessa Haukiputaalla. Perheeseen kuuluu miehen ja esikoisen lisäksi myös dalmatiankoira ja liuta akvaariofisuja.

Tarvikkeista vielä utelen, että aiotteko hankkia uutena vai oletteko kierrätyksen ystäviä? Meille on tulossa kavereilta vaatteita, ja paljon kiertelen kirppiksiäkin kun niiltä löytää edullisesti pieniä vauvanvaatteita. Turvakaukalot ostetaan uutena, samoin varmaan vaunut. Kovasti jo syyhyttäis lähteä katselemaan, mutta en kuitenkaan vielä malta..

Liituraita ja Aatu+Beetu 18+0
 
HT: Juu vaihtuu kokonaan :( Viime käynnillä tätsy ilmotti että hän siirtyy toiseen neuvolaan, kun työmatka lyhenee tunnilla (täällä ei noi matkat niin lyhyitä oo, vaikka saman kaupungin sisällä reissaa). Oli niin mukava! Hiukka harmittaa :(
 
Aha, se mennään noin toi piikki nykyään eli meillä se sitten luultavasti annetaan, mies kun on reissuhommissa. Ja Venäjä yms. kuuluu myös mukaan.

Meillä housuun pissaaminen vähentyi tytöllä huomattavasti viimeviikolla kun lupasin torstaina kun oli hoidossa 4 housut kastellut, että kun opitaan kuiviksi niin mennään Titi-nallen taloon, josta hän on puhunut siitä saakka kun siellä kävimme kevättalvella.
Perjantaina ei yksiäkään housuja oltu vaihdettu, joten lauantai oli Titi-talon päivä. Pitää vaan laittaa tarpeeksi korkeat panokset :D No tänään oli yhdet housut menneet että tosi hyvin, aloitettiin siis viikko sitten toi ilman vaippaa olo. No nyt on luvattu mennä uimaan lauantaina, jos tosissaan yrittää käydä potalla.
 
PIKKUM: sama juttu, haluan kaiken mahdollisen tiedon mitä voi etukäteen saada tietää.
Yksi syy miksi 4D:n menen, viimeistään siellä näkee sitten.. vaikka kyllähän rakenteessakin huomattiin paljon asioita mutta karu fakta on että kaikkea ei välttämättä voi huomata etukäteen..

Tänään on särkenyt vatsaa ja viiltänyt pari kertaa tosi ikävästi vasemmalta puolelta, ei oikein oo voinu mitenkään päin olla. sitten se loppui kuin seinään. onkohan kaikki ihan hyvin?


:ashamed: viittis sinne neuvolaan soitella kun tosiaan se ultra sitten pe :|
muutenki vatsa jotenki arkana, ihan kova aina välillä..voihan ne tietty olla niitä supistuksiakin. täytyy varmaan siellä ultrassa mainita.

EMMAMMA: kyllä me todennäköisesti sukupuoli halutaan selvittää, sen verran utelias ooon ja muutenkin :) ja siellä 4D:ssähän se sitten viimeistään "pitäis" nähdä :D
Mihin oot ajatellut 4D:hen mennä? Mä meen sinne (sain jo varattua jes :D eli siis suomeksi oli rahaa =) )
bulevardin gynegologiselle lääkäriasemalle vai mikä lie :eek: :D
joka tapauksessa helsingissä bulevardilla :)
Tiiätkös sä tehdäänkö siellä rakenteessa sisätutkimus?
Kun kävin varhaisultrassa ja siellä tehtiin (yksityisellä kävin) niin neuvolatäti sanoi seuraavalla kerralla että kun sähän oot käynyt tossa yksityisellä niin sehän sitten kuittaa tuon neuvolalääkärin ettei sun sinne tarttis välttämättä mennä, sanoin kyllä että siitä oli jo "monta" viiikoa (joku 4) että kyllä ois ihan kiva saada tänhetkinen tilanne tietoon niin kyllä se sitten sen varas mulle.
ihana maha sulla "jo" , heh :heart: :)
kyllä se mullakin jo näkyy mutta ei ehk vielä noin paljon.

noista rokotteista ei oo mulle mitään puhuttu ..
:eek: no ehkä ens kerralla.

no nyt käymään helsingissä :wave:
 
punkkari: johan pommin lykäsit.. :D Tiedätkös, olin aina aatellu että en kovin helposti voi tulla raskaaksi kun menkkani on mitä on.. tulevat sillon ku muistavat, eli tooodella epäsäännölliset. Noh, tuossa raskautumiseni tienoilla eli helmi-maaliskuun vaihteessa mulla oli järkyttävä chilipähkinän himo. Söin monta pussillista viikossa ja pähkinöissähän on HURJASTI e-vitamiinia :whistle: ja kappas vain, kuukauden päästä tein positiivisen testin.. Ja hedelmöittyminen oli siis tapahtunut ajankohdassa missä se ei todellakaan olis ollu mahollista.. tai no, ehkä sitten mun tapauksessa kun nuo menkat on niin epäsäännölliset.. mutta kuitenkin raskauduttu oli vaikka ajankohdat riitelivätkin.. Joten mä voisin hyvinki uskoa tuota sun e-vitamiini juttua!!! :)

Ja ammateista, niin itse olen opiskelijana vielä, samoin kuin miehenikin.
 
Hjuvaa iltaa...nyt se sitten toteutui, saatiin vihdoinkin uusi sänky ja 160 cm...mahtuupa ainakin nukkumaan vaikka olisi kuin iso maha, esikkoa oottaesa oli 120cm ja meinasi tulla ahdasta mahan kanssa... :whistle: :whistle:
itsellä masu ollu hiukan kipeä, kovakin, liekkö nekin sitten supistuksia, niin olen minä miettinyt, huomenna on onnneksi neuvola niin puhunpa siellä sitten, esikosta kun ainoat supistukset oli synnytyssupparit niin ei tietoa minkälaisia on ne harjoitususpparit sitten...
Masukuvaa yritän laittaa profiiliin jos onnistuisin, muuten löytyy sitten irc-galleriasta nikillä Bloodie...
Potkuja latelee varsinkin jäätelöaltaalla :p :whistle: toinen yrittää kertoo että sitä mansikkaeskimoo vaan naamaan, jos meinaan jotain muuta ottaa :LOL: päättäväinen vauva jo masussa :saint: mut nyt alan kokeileen jos saisin sen kuvan tuonne rofiiliin

Perfekta ja hattivatti 18+5
 
no niih, nyt sain sen kuvan tonne profiiliin :)

sain uudessa kämpässä hommat jo hyvälle mallille.kaikki laatikot ja pussit jo purettu,eikä jääny keskiviikoksi hommaa enää ku 2 ikkunaa pestä ja laittaa verhot niihin.niin ja mansikkapuskat mä vien mukanani sinne, joten ne pittää keskiviikkona istuttaa. Sittenpä onkin enää vain huonekalut sinne lauantaina.

vauveli tais tuossa myllertää heti kun pääsin rauhottumaan :heart:

eipäs mulla oikeastaan taas mitää asiaa ollu :p

 

Yhteistyössä