*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Tekstejänne oon ahkerasti käynyt lueskelemassa työpäivänkin lomassa... Mulla on nyt toinen ihanan helppo ilta menossa kun mies on ottanut mukaansa molemmat pojat. Taivaallisen ihanaa olla yksin työpäivän jälkeen =) Toisaalta taas syyllisyys painaa kun nautin vähän liikaakin tästä jouten olosta ;)

Mulla on taas tiputellut ruskeaa vuotoa sunnuntaista asti :/ En nyt sitten erityisemmin ole asiasta huolestunut -ja eihän tälle kukaan mitään voi- mutta on erittäin rasittavaa mennä ostamaan kaupasta odotusaikana pikkuhousunsuojia :kieh: ja vielä pitää niitä kuumilla ilmoilla. Varsinaista vuotoa ei ole,mutta pyyhiessä paperiin jää ruskeaa limaa :$ Tosi tosi rasittavaa! Mulla on neuvola muistaakseni 27.pv ja se on tällä kertaa keskustan neuvolassa ja siellä on ultralaite. Aion kyllä taas pyytää ultrausta oman mielenrauhan takia :ashamed:

Meillä on muuten sellanen jalallinen punkka ja se on tosi kätevä =) Mies on kyllä meillä aina kylvettänyt pojat kun ne ovat olleet vauvoja,mutta säästäähän se miehenkin selkää mukavasti kun ei tarvii kumarrella. Mä näin kyllä Keskisellä todella upean ja varmasti käytännöllisen muotoillun punkan. Hintaakaan ei ollut kuin 24ekee,että tekisi kyllä mieli hankkia sellanen :whistle:

No joo taidan mennä syömään nyt munaleipiä :p Iski himo...täytyy edes syödä munapitoista ruokaa kun ei sitä muutenkaan saa :LOL:

LilliM+rv15+6
 
Lilli: :( Varmasti ihan harmitonta, mutta inhottavaa :( :hug:

nita: Ei toiminu! Ei siellä ollu edes synnäriä.. Kuopioon piti lähteä vauvoja puskemaan, 80 kilsan päähän :whistle:

Vimpula: No hyvä että alkoi masussa melske! :heart:
 
ai juuh, piti kysyä jo aikaisemmin; mistä vois johtua kun mulla oli toissapäivänä ja eilen illalla kun menin nukkumaan sellaista viiltävää vatsakipua vasemmallla puolelle,niinkuin kyljessä? :eek: piti soittaa tänään neuvolaan ja kysyä mutta kun aamulla ei ollut enään mitään niin se unohtui :ashamed: pidin lämmintä pyyhettä siinä päällä mutta ei auttanut.
häiritsee vähän että mistä vois johtua.. ja varsinkin kun niitä liikkeitä en tunne :kieh:

 
Heippa,pitkästä aikaa!
Hyvin voidaan,liikkeitä tuntunut jo pari viikkoa :heart:
Kysymyksiä oli paljon eli täytän 30v. syyskuussa ja mies on 27v. ja tuo meidän esikoinen 1v.
Töissä en ole tällä hetkellä vaan kotiäitinä mutta työasioita en kyllä pääse karkuun,kun mulla on oma yritys mutta mun äiti pyörittää sitä nyt mun poissa ollessa,onneksi näin koska en olisi malttanut laittaa tyttöä hoitoon,kun äippäloma loppui,haluun nauttia tästä ajasta ja nähä likan kasvavan ja oppivan uusia asioita :heart: rahallisesti tämä ei kyllä ole lainkaan kannattavaa mutta oppiipa elämään vähällä rahalla,onneksi sentään mies on töissä.
Esikolla meillä oli vain sellainen tavallinen amme mutta löysin kirppikseltä,sellaisen jalallisen ammeen,jossa on hoitopöytä päällä,saa kokeilla sitä sitten tälle uudelle tulokkaalle,meijän nykynen vessa on niin pieni,että toi jalallinen malli ei sinne mahu,asutaan kerrostalo kolmiossa,ollaan 2kk sisällä muuttamassa mun kotipaikkaan maalle,siellä riittää tilaa,ihanaa =) toivottavasti saadaan tää myytyä nopeasti pois.
Meillä on ens maanantaina rakenneultra ja seuraavalla viikolla ois neuvola
Tulipa sepustusta,nyt tarvii taas mennä.
T:Gekkoli & Sintti 20+5 ? oon ihan sekasin viikoista mut oiskohan noin :whistle:
 
Nyt vihdoin rauha jotain tänne kirjoitella.
Vimpula :hug: Varsan poismenosta! :(
Piipe teilläkö ei Oulussa kans ole kuin yksi ultra? Meil Lahdessa myös se yksi,mutta se on np-ultra viikolla 12 ja jotain
Sitten kaikille yleisesti: Onko teille suositeltu jotain monivitamiinivalmistetta neuvolasta? Mulle on kolmessa ekassa raskaudessa aina,mutta nyt sanottiin,että ei tarvitse jos syö monipuolisesti.Ja mä ainakin yritän,koska lapsille yritän opettaa monipuolista syömistä,joten en ole sitten popsinut lisävitamiineja.

Ja hei apua, saan aivan hillittömiä raivareita,päreenpolttokohtauksia! Ihan hassuista asioista,jotka olisi voinut selittää tavallisella äänellä,mut si huudan kuin hyeena. Normaalistikin käytän ääntä kolmen poikani kanssa aika rajusti,mutta nyt alkaa mennä hiukka överiksi jotkut kohtaukset.Mies sanoi äsken,et mun pitäis mennä vihanhallintakurssille.Mun mies on itse kärsivällisyys! Ja niin auttavainen,että ihan hävettää olla tällanen... :ashamed:
Siis joo,ja koko viime viikon sain leputtaa hermoja ja päätin et alotan nyt ihan kokonaan "uuden" elämän hermojeni kanssa,niin kaksi päivää sitä jaksoin... :(
Huomenna päivä uus ja koitan taas skarpata. Tuli taas sellasia välähyksiä,et miksi mä sit neljättä halusin,kun en kykene kolmenkaan kans? Muita päreenpolttajia HUOM lapsille? En polta päreitäni miehelleni koskaan,koska hän ei anna aihetta siihen,vaan auttaa mua kaikin tavoin ja YRITTÄÄ ymmärtää mun kohtauksia
 
Niin tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin! =)
sf-mitta oli 19cm, hemppa oli laskenut 140:sta 120,kiloja oli tullu lisää 1,2 eli 300g/viikossa joten olen nyt lihonnu 1,5kg koko raskauden aikana!vauvan sydänäänet oli 150-160 ja mun verenpaine oli sama kuin viimeks 110/60 B)
mäkin sain tarran mun nvlakortiin missä Ei suositella sitä Calmette-rokotetta!ei me annettu tytöllekkään!ensi kerralla (10.7)saan ne paperit kelaa varten! =)
SPy, mäkin haluan kestoilla!Tytölle käytettiin vain kestoja ekat 4kk!nyt varmaan käytetään kans mut yöllä ja reissulla kertakäyttöjä!
miiku84, meillä on kylpyamme jalustalla.se on myös muotoiltu sisästpäin niin et se on vähän kuin teline joka tukee vauvaa!ostettiin se vähän käytettynä mun kaverilta silloin kun saatin meidän tytär!tyytyväisiä ollaan ja säästyyhän siinä selkä! ;)
ulappa, töissä olen ja samalla yritän hoitaa kaikki koulun loppuun
emamma, kurjaa et se uusi neuvolatäti ei ollu yhtä mukava! :( mut voihan se olla et sil oli huono päivä tai jotain ja ei ehkä ookkaan tollanen aina!? :)

mami87 ja masuasukki rv.20+2 :heart:
 
Tais nyt aurinkoiset päivät jo hävitä jonnekkin, niin synkältä näyttää.

Täällä vointi jatkuu samanlaisena eli pitkästä aikaa todella hyvänä. Nyt on jo uskaltautunut luopumaan pikkuhousunsuojistakin :D . Potkuja olen nyt tuntenut muutamana iltana. Huomasin, et sillon kuin annan oikeen aikaa ja rauhotun, tunnen liikkeet ja potkut. Hoksasin, et empäs oo kovin kerennyt antaa aikaa pikkuselle. Heti ilmottelee olemassaolostaan, kun keskityn =) Noh.. tulips nyt toikin tajuttua :LOL:

Mä olen täällä muksujen kans kotosalla, nuoremmalle tytölle iski vesirokko ja täällä nyt päivät itketään peilin edessä.. kuulemma näyttää niin typerältä :whistle:
Noh.. aamulla näytti jo naamasta hävinneen muutamat jäljet.. aika hurjan näköinen tosin.

Meillä on aikaisemmin ollut tavallinen amme, mut oon tosissaan miettinyt sitä jalallista.. ja jossain näin vielä sellasen muotoillun. Eli olis helpompi kylvettää ja isompana pystyy istumaan, ettei tartte pelätä selälleen kellahtamista. Jostain nyt sit täytyis bongata sellanen.
Turvakaukalo saatais miehen veljeltä, mut alettiin miettiä, et josko kuitenkin ostettais isofix-kiinnikkeinen kaukalo. Saas kattoo, miten saan 3 istuinta takapenkille ahdattua :whistle:

no nyt meen täyttämään kahvikuppia.. Ihana, kun taas voi juoda kahvia.. :D alussa pelkkä kahvin ajattelu eto.

Ellu 19+2
 
No just hävis koko teksti! Argh.

Sanna :hug: !!!

Käsien puutuminen: Itsellä oli myös ekassa. Meni niin pahaksi että sormista lähti tuntu kokonaan (ei kaiksita). Jälkeenpäin leikattiin rannekanavan ahtauden vuoksi ja vapautettiin pinteeseen jääneet hermot. Tosin tuntu palasi synnärillä jo sormiin.

Muutoin esittely uudelleen ... itse 38 ja mies 37 ja tytär 3. Olen pari koulua käynyt ja nyt töissä ins.suunn.toimistossa lyhennetyllä työviikolla (3 päivää viikossa) sopii mulle hyvin.

Kohta täytyy soitella lekurilta aikaa tutkimuksiin, kun tuota supistelua on ollut jo jonkin aikaa, eikä tuo ajomatka töihin oikein tee hyvää (125km suuntaan) =)

Tsemppiä ja tervetuloa uusille ja vanhoillekkin!

viivin
rv19+6
 
Kiitos vaan kaikille halauksista ja ymmärryksestä..

Näin sitte edellisyönä unta et synnytin rv 20 terveen normaalikokoisen tytön ja sit vaan soittelin tonne Terveystalolle et en tuu sittte 4D ultraan et mun vauva synty jo. Että tällasia unia =)

Eilen illalla alko sattuu tonne alaselkään tai oikeestaan tohon häntäluun kohdille ja aamulla en meinannu päästä sängystä ylös. Nyt jos vähän tekee jotai, niin sattuu, tässä just miettiny , et pitäiskö soittaa neuvolaan vai ei. Tänään on kuitenkin vapaapvä et jos se menis ohi. En tiedä. Piti kyl tänään tiskata ja siivota ja pestä pyykkiä jne mut taitaa nyt jäädä väliin.. Toki vois ottaa särkylääkkeen, jos se sillä lähtis.

Emmamma Harmi et ei ollu mukava neuvolatäti, mut jospa sitä vaan jänskatti tai jotai ja on ens kerralla jo erilainen.

Vimpula Osaanotto varsan poismenon johdosta :hug:

Niin ja töissä ollaan, nykyään ihan palkalllisena, ollu nyt 1.5vuotta.Sitä ennen olin joku 4v. yrittäjänä, vuokratuolilla ja sit pidin hetken myös omaa liikettä.

Nyt katkes ajatus, kun puhuin hetken puhelimessa...

Sanna ja Nipsu 17+0
 
Kirjotin tänne eilen pitkän pätkän tekstiä, mut sit hävis yhtäkkiä jonnekin :kieh:

Sanna-78: mulla alko viikko sitten selkäkipu, en pystyny tekemään kauheesti mitään kun kaikki sattu ja viime pe kävin lääkärissä, joka sano että noidannuoli vaivaa ja määräs viikon sairaslomaa. On kuulemma yleistä raskaudessa ja varsinkin jos tekee seisomatyötä. Multa se kiels loppuajaks kaiken raskaan työn, en saa nostella tai työntää (työni puolesta joudun sänkyjä ja ultraäänilaitteita työntämään) mitään painavia juttuja.

Meillä pamahti pyykinpesukone tänään aamulla. Rumpu on puolillaan vettä eikä suostu tyhjentämään sitä! :kieh: Toivon todella että siellä olis vaan joku este putkessa, koska just tähän hätään ei oo kauheesti ylimäärästä rahaa... :/ Suivaannuin tosta pesukoneesta niin paljon, että aloin imuroimaan kun ei tuo ukonkutale oo sitä vieläkään saanu tehtyä. Sain olkkarin siivottua ja nyt täytyy vähän hengähtää, koska tuntuu selässä... :whistle:

Nita1: mulla oli kans toissailatana kramppi vasemmassa kyljessä ja nyt oon huomannu että se pahenee aina kun oon syöny jotain ja jos lähen heti sen jälkeen liikkeelle (en tarkota mitään lenkille lähtöä, vaan liikkumista yleensä). Mistähän lie johtuu? ajattelin neuvolasta kysästä maanantaina.

Onko teillä muilla muuten nivuset kipeenä? mulla on ollu koko ajan, mut nyt on vaan paljon kipeemmät kun aikasemmin. Ja siis on kipeät sillon kun nousen ylös jostain tai käännän kylkeä yöllä. Luin jostain et johtuis kohdun kasvusta, toivottavasti on sitä eikä mitään muuta!

Mutta tällasta tänne taas. Mahassa tuntuu myllerrystä päivittäin, yleensä iltasin kun on aikaa maata paikoillaan ja kuulostella. Tosin näin istuessakin tuntuu iskuja aina sillon tällön. :heart:

H82 17+3
 
Jessus sentään ku väsyttää taas :kieh: onneks helteet sentään helpotti edes muutamaks päiväks, luulisin....ei oo laisinkaan kivaa, ettei saa nukutuksi, vaikkei mitään ihmeellistä olekaan, mitä nyt pieni kasvaa masussa :whistle: ;) käy vaan pitemmän päälle rankaks nää nukkumattomat yöt, esikoisesta valvomistahti ainakin lisääntyi odotuksen edetessä, minkäs sillekään voi. Silloin sentään sai päivällä nukkua melkein milloin vain, toista on nyt. Kyllä välillä niin tekis mieli hakea saikkua, että.....onko kukaan hakenu ja saanu ihan vain väsymyksen takia? Kun en siis ole mitenkään masentunut tai mitään, aina vaan herään aamuyöllä hirmu aikasin eikä uni millään ja milläs nukut päivisin, kun esikko ja pari hoitolasta on järjestämässä kepposia!

Mies tunsi muuten eilen vauvan liikkeet!! Ei oo aiemmin kokeillutkaan, mut myöhemmin illalla, kun istuttiin tossa sohvalla, niin pyysin sitä laittamaan käden tuonne alamasulle, minne vauva potki ja myllersi ja tunsihan se :heart: Itse olen potkut tuntenu siis nyt tasan pari viikkoa, myllerrys alkoi noin pari viikkoa ennen varsinaisia potkuja.....

Aadan äiti rv 18+0 :D
 
HE82 Toi noidannuoli mullekin tuli tästä kivusta mieleen, ollu joskus aikasemminkin. Huomenna ja pe on melko "löysät" työpvät tiedossa, mut la joudun seisomaan klo 9-15 että ajattelin huomenna neuvolaan soitella jos tää ei mee tästä. Maanantaina meen kyllä sinne ultraan tosta mun munasarjasta et siellä vois samalla kyl asiasta valittaa, jos ei ohi mene.

Mäki luulen tuntevani liikkeita aina sillon tällön, esim. ma töissä ku leikkasin hiuksia sellasessa ihme asennossa ja sit iltaisin ja eilen kans töissä ku jotai tein niin sillon tunsin jotai. Tota kohtuakin painelin eilen illalla sängyssä maatessa ja alkaa olee melkein tossa navan korkuudella, en sit tie pitäiskö sen jo tässä vaiheessa olla noin korkeella vai ei, mut siltä musta tuntu..

Lueskelin taas Iltalehden nettisivuilta tosta Porin kaksoismurhasta, on se niin sairasta. Mihin tää maailma oikeesti on menossa..

Mut jospa mä nyt jo saisin sen kahvin keitettyä :LOL: Oon meinaan ollu keittämässä kahvia jo joku 1.5h =)
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Joku kyseli ikää, niin oon 24 ja mies saman ikäinen, ollaan siis vuosimallia -83. Esikoinen on 1v5kk neitokainen.
Mie oon ammatiltani lähihoitaja, vanhusten parissa työskennelly. Nyt oon ollu kotiäitinä tytön syntymästä lähtien.

Mites on, tunnetteko työ vauvan liikkeet myös ulkoapäin? Mie just luin yhestä vauva kirjasta, että ulkoo päin ne liikkeet tuntis vasta n. 28 viikolla. Mutta eilen illalla kun olin nukkuumaan käymässä ja käsi masun päällä, niin ihan selvästi tunsin kuinka pikkunen siellä potki minuu käteen, ja isänsä kanssa tunsi ekaa kertaa liikkeet. Oli aika ihanaa :heart:

Tulikellukka: Mie kans saan välil hirveitä raivareita ja kiukunpuuskia, voi mies ja tyttö parkaa :ashamed: Tavallisesti olen itse rauhallisuus, mut kummasti tää raskaus aika saa mielen sekaisin...

Joo, tämmöstä täällä


hemski rv18+4
 
Aadan äitiMä lähdin saikulle kolmannesta raskaudesta jo huhtikuussa vaikka syntyi vasta elokuun 3. Kun mulla oli jo sydämen lisälyöntejä,öisin en saanut nukuttua ja töissä ollessa päiväuniakaan ei voinut ottaa. Helposti annettiin se loma,kun vaan valitti.Ja itse asiassa ei napannut työnteko muutenkaan.jos nyt olisin töissä,niin jäisin taas saikulle,niin väsyttää,mut jääpä täältä kotiäitiydestä saikulle.
Tänään on sellanen olo,et vois hakeutua jostain syystä sairaalaan nukkumaan.
Mulla tosin "edesauttoi" saikun saamisessa toisen lapsen jälkeen sairastama masennus,jota haluttiin ennaltaehkäistä.Nyt on samanlainen fiilari,et hirvittää,jos se masennus iskee taas. Mikään ei huvita.
Taidanpa mennä nyt päikkäreille,kun vielä ehdin,ennenku kuopus herää
 
päiviä!

HE82: mulla neuvola vasta heinäkuussa :( ja mietinkin pitäiskö soittaa mutta nyt ei oo taas ollut..en kyllä tiiä yhtään mistä vois johtua mutta aattelin että ihan kun joku palais siellä kyljessä! :$
meillä mies jopa imuroi eilen, hämmästyin todenteolla kun ei tarvinu ku pari kertaa asiasta sanoa.. no heti sen jälkeen lähtikin autolle :kieh:

taas tätä samaa jankutusta mutta mua todella häiritsee kun en tunne liikkeitä.. en mitenkään malttais ottaa siihen rakenneultraan ja jotenkin pelkää ettei kaikki ookkaan kunnossa... :ashamed:

mutta nyt pitää lähtee autolla liikenteeseen :wave:
 
Jeps, mulla on ollut hieno alkuviikko (tiistaista eli eilisestä alkaen...). Saatiin lv-punktion tulokset, joita tässä on jo pari viikkoa panikoitu, kun veriseulassa tuli riskihälytys. ONNEKSI kaikki oli kunnossa ja vauva terve :heart: . Nyt voi sitten ajatella elämää taas eteenpäin... ja taaksepäin ;)

Mulla ei tosiaan ole edelleenkään tuntunut mitään potkuja tms... Eilen illalla nukkumaan mennessä olin tuntevani kättä vasten varovaisia liikahduksia ja pari pientä muksausta. Mutta siis en tunne niitä, ilman että laitan käden masun päälle. Tuntui, ihan kuin joku alien olisi mönkinyt mahassa :LOL: Kun en tosiaan tunne muuten yhtään mitään. Ehkä mulla on niin iso rasvapanssari tai jotain... :kieh:

Edelleenkin mun maha on aika pieni... Onks mulla sisuksissa minikokoinen alien...?

Ammatista ja iästä: Olen 29-v akateeminen ikiopiskelija, tosin nyt olen ottanut tavoitteekseni saada gradun valmiiksi ennen tän minialienin syntymää :whistle: . Mies on 26-v, myöskin opiskelija ja naimisissa ollaan oltu huhtikuusta lähtien. Tällä hetkellä asutaan Lontoossa.

Nji-A ja Minialien 18+4
 
heips!

Täällä on kans selkä kipeytyny, ollu jo jonki aikaa kipeenä,mutta oon aatellu et oon töissä silti niin kauan ku kykenen.vaikka minäki oon jalkojen päällä koko prkl:n 8 tuntia. ja pakostaki jotai aina joutuu nostelee vaikka kuin yrittäs laistaa niistä hommista.. :whistle:
tai ehkä jos ton ens viikon loman jälkee on vielä pahasti kipee ni vois ehkä harkita sitä saikkuaki.en tiiä..

Aadan äiti mä kans herään aamuyöllä ja yritäpäs sit olla pirteenä ja iloisena töissä kun tuntuu että vois nukahtaa vaikka seisaalteen. viiime yön kyl sain suht hyvin nukuttua,kai oli tarpeeksi jo univelkaa kertyny..

mä kyl luulen että saisin saikkua hyvinki näitten mun vaivojen kans mut ei vain kehtais olla töistä pois ku ne heti vetää herneet nenuun jos on saikulla. pikkunen yritys kun on,niitten omaa perhettä puolet siellä töissä.ja periaatteessa kaikillla pitäs pää kainolossaki tulla töihin.tosi pyllystä...

musta tuntuu etten millään malta oottaa rakenneultraa, mulla vasta 11.7 ja neuvolaki vasta 17.7. kaikki puhuu näistä rakenneultrassa käymisestä nyt ja itestä tuntuu et on viel ikuisuus sinne.mä en muuten oo vieläkään saanu taivuteltua miestä siihen, että otettas sukupuoli selville (mikäli sen näyttäs)!
mä niin haluaisin tietää toisaalta,ihan vain sen takia et vois ostaa joko sitä vaaleenpunasta tai vaaleen sinistä. mutta oishan se tietenki oma jännityksesä
jos säästäs tiedon ihan viimeseen asti.Tuleva mummo kyllä haluais tietää minkä väristä vaatetta alkas pienelle neuloo :)

miiku 17+1
 
Nita1: mulla toi kylkikramppi voi johtua ihan tosta selkäkivustakin, varsinkin kun selkä on ihan jumissa tosta vasemmalta puolelta. Kannattaahan sunkin soittaa neuvolaan ja kysyä mitä pitäis tehdä. Mä soitin viime to ensin neuvolatädille ja se oli heti sitä mieltä että mun pitäis mennä lääkäriin ja jäädä sairaslomalle. Lääkäriin en enää sillon päässy, joten menin perjantaina päivystyksenä. Mietin ensin että kehtaanko soittaa tällasesta asiasta, mut tulin siihen tulokseen, että kyllä sinne ihmiset soittelee turhemmistakin asioista ;)

Olikos emmammalla tänään se rakenneultra? =)

Joku kysyi töissä olemisesta. Nyt oon siis sairaslomalla, mut muuten olis tarkotus olla töissä lokakuun puoleenväliin asti jos kunto vaan antaa myöden :whistle: ;)

Mulla on ihan hirveä nälkä ja odottelen tässä et ukko tekee pitsaa! Nam! tuoksuu niin hyvälle jo! :D

H82 17+3
 
Moikka!

En tiedä kuinka paljon aiheesta on jo keskusteltu tätä ennen, kun olen aina vain silloin tällöin käynyt täällä kurkistelemassa. Meidän toisen vauvelin laskettu aika on tällä hetkellä 25.11. eli viikkoja on nyt kait se rapiat 16 meneillään. Ensi viikolla on rakenneultra ja oltiin ajateltu sen jälkeen kertoa havainnollistavan kuvan kera -03 syntyneelle tytölle tulevasta pikkusiskosta tai -veljestä. Missä vaiheessa te muut olette kertoneet? Me emme voi kauhean kauan enää odottaa muutenkaan, koska vatsani paljastaa jo tällä hetkellä asian ihan täysin ja näin ollen tutut huomaavat mainita asian kovaan ääneen tyttömme läsnäollessa. Tähän asti onneksi kuitenkin sellaisin sanamuodoin, että esikoinen ei ole ihan hoksannut puhuttavaa asiaa.

Eikö tämä ole jo suht "turvallinen" vaihe kertoa? Ainakin näin uskottelen itselleni, kun ensimmäiset 12 riskialttiimpaa viikkoa on onnekkaasti jo kaukana menneisyydessä..
 
Iltaa! :wave:

Laitan huomenna ultrakuvia. Vauva oli tosi lutunen :heart: :D Siellä se imeskeli varpaitaan ja sormiaan, ja veti ittensä jos jonkin näköselle mutkalle! :D Kaikki oli niinku pitikin, kuulemma pitkät jalat :LOL: Senkun näkis! Tässä persjalkasten perheessä :whistle:

TiTi: Me kerrottiin esikoiselle (täyttää kohta 3) heti kun saatiin tietää =) Innokkaasti taputtelee massua ja hokee et "siellä se vauva kasvaa äitin massussa" :heart: Ja tervetuloa!

HE82 ja nita: Mulla oli tuommosia samanlaisia kipuja vasemmalla puolella mahaa kun esikoista odotin. Kävin KYSissä yhden yön tarkkailussa niitten takia ku veti se kipu jalat alta! Loppujen lopuksi mitään epänormaalia ei löydetty ja kerrottiin että toisinaan kasvava vauva ja kohtu saattaa painaa suolta niin pahasti että se sattuu ja paljon :|

No, nyt mää kipasen tuonne sängyn pohjalle ukon seuraksi kattomaan Kylmää rinkiä :wave:

emmamma & alma-iita 19+5 :heart:

Niin juu, meinas unohtua.. Ei kertonu kumpi tulossa :kieh: En kyllä uskaltanu kysyäkään.. Mutta oli tosi mukava täti ultraamassa. Koko ajan kertoi mitä näkyy ja mitä vauva tekee =)
 
HE82 & EMMAMAMMA: nyt ei oo ollut ollenkaan sellaisia kipuja joten oon ajatellut että oli vain ohi menevää mutta jos alkaa taas uusiks niin sitten kyllä soittelen neuvolaan ja kysyn mikä vois olla! ehkä se vaan on se vauva just mikä painaa tiedä sitten..
niin ja EMMAMAMMA: hyvä että oli kaikki ultrassa hyvin :) saas nähdä minkälainen ultraaja mulle tulee että kertooko sukupuolen tai uskaltaako ees kysyä :whistle: toi sun ultra tätis kuulostaa ihan siltä joka olin mun np ultrassa, oli kans tosi mukava! ois ihanaa jos tulis sama tälläkin kertaa mutta mun tuurilla tulee joku paskaminen harppu :kieh:
Siellä ei sitten tehty ollenkaan mitään tutkimuksia? Että sait pitää housut jalassa? :D
Kestikö sulla kauakin se? Noissa papereissa kun lukee että tunnin verran pitäis varata aikaa..
Alkaa jo jännittää se perjantai :) ei malttais oottaa..
no jos vaikka nukkumaan menis niin tulis se perjantaikin nopeemmin :)

Ai niin ja tuosta viiltävästä vatsakivusta; mä en oo nyt töissä enkä oo tehny muutenkaan mitään raskasta että siks kanssa ihmettelin mistä ne kivut vois olla.. joten sairaslomaa ei vois hakea kun muutenkin nyt kotona :)
 
Emmää mennykään ukon kainaloon, ku se oli menossa nukkumaan jo, eikä mua väsytä :p

nita: Juu housut sai pitää jalassa! :D Ei huolta ;) Kesti saman verran ku np-ultrakin, semmosen puolisen tuntia. Joku Seija se oli kuka sen ultran teki, tais olla kyllä mullakin tuo sama aikasemmin =)
 

Yhteistyössä