Masennustesti - paljonko saat pisteitä?

ljdo
39, ei kukaan mua pysty auttamaan. Lekurilla kävin, sanoi että olen vakavasti masentunut. No ei se sitä mun oloa poistanut millään taikasauvalla. Tässä sitä ollaan ja rämmitään. En syö lääkkeitä enkä käy terapiassa.
 
"piu"
Jos tästä testistä saa kovin korkeat pisteet, ja kykenee kuitenkin esim. nousemaan sängystä ja peseytymään, puhutaan psykiatriassa persoonallisuushäiriöstä, eikä enää masennuksesta.
 
[QUOTE="piu";29310066]Jos tästä testistä saa kovin korkeat pisteet, ja kykenee kuitenkin esim. nousemaan sängystä ja peseytymään, puhutaan psykiatriassa persoonallisuushäiriöstä, eikä enää masennuksesta.[/QUOTE]

Lääkärit diagnosoivat näemmä väärin jatkuvasti :p Ihan psykiatritkin...
 
"N27"
BDI-kysely

1. Paljonko sait pisteitä? Sain 35
2. Oletko hoidon piirissä? En ole
3. Jos kyllä, minkälaista hoitoa saat? En mitään
4. Jos et, ajattelitko hakea apua? Kyllä
 
No joo
37 pistettä, vaikea masennus. Nyt on vaikeat ajat menossa. En aio lääkitystä ottaa, mulla on paniikki- ja ahdistushäiriöön lääke tarvittaessa. masen takia en ole hoidon piirissä, toimintaterapeutilla käyn kerran viikkoon. Enkä hyödy siitä mitään.
 
"säd"
27 pistettä keskivaikea masennus.
olen hoidon piirissä. Takana vaikea masennus, itsemurhayrityksiä, viiltelyä ja anoreksia - bulimia. Olen syönyt lääkkeitä yli vuoden ja hoidon piirissä 2vuotta.
 
1. Paljonko sait pisteitä? 14, lievä masennus.
2. Oletko hoidon piirissä? En.
4. Jos et, ajattelitko hakea apua? Tuttua huttua, ei tässä vaiheessa vielä ole apua kuin omasta suhtautumisesta ja puolison avusta.
 
"jjj"
54 pistettä, heh. Hain joskus apua, mutta eipä siitä mitään hyötyä ollut. Sain vain todeta, että lääkkeet eivät sovi ja ettei mikään tyhjänpäiväinen höpöttely sairaanhoitajan luona auta mua yhtään. Mä vain olen tällainen, ei kaikkia ole tarkoitettu eläjiksi.
 
"mie"
7 pistettä! Tuntuu kyllä älyttömän hyvältä, pari vuotta sitten aloitin mielialalääkkeet vakavaan masennukseen, syömishäiriöön ja pakko-oireisiin. Terapiassa en enää käy, mutta lääkkeitä en halua jättää vielä pois (erittäin vaativa elämäntilanne, pelkään että oireilu alkaa taas).
 
"mies1"
Ketju viittaisi kyllä siihen että palstalla on huomattavan paljon mt-ongelmaisia kirjoittajia. Aika erikoista, että äitejä silti ovat monet. Tosi etäällä mun lapsuudenkodin meiningeistä.

Sain 0 tuosta testistä, aiemmin oli 1 kun olin huonommassa kunnossa enkä ollut tyytyväinen kroppaan.
 
"mies1"
Eli vähän kuten epäilin, voimakas yleisen tason pahoinvointi teksteissä eli mm. ilon, kauneuden, toiveikkuuden, vahvistavan empatian, sympaattisen kanssaelämisen ja runollisuuden etenkin naiselle suht vähäinen määrä näkemyksissä kielii siitä, että asiat eivät ole kirjoittajalla itsellään yleensä hyvin.

Palstaa voi kuitenkin erehtyä herkästi pitämään jonain yleisen tason kurkistuksena suomalaisnaisen maailmaan. Onneksi todellisuus on ehkä hieman valoisampi kuin palsta antaa ymmärtää. :) Negatiiviset kokemukset suomalaisnaisista saavat kuitenkin helposti vahvistusta täällä ja myös leviävät yleiseen tietoon hakukoneilla.

Ehkä onkin syytä miettiä uusiksi omaa elänasennettaan ja terveyttään sekä suhtautumistaan toisiin, ja pyrkiä korjaamaan ne paremmiksi, valoisammiksi ja ystävällisemmiksi, ihmisiä rakastavampaan ja heitä kunnioittavampaan suuntaan - tärkeä teema miehille yleensä. Muutoksesta kohti parempaa näiden kysymysten osalta hyötyvät niin puolisonne, te itse ihmisinä ja teidän hyvinvointinne, palstan lukijat ja keskustelijat, käytävät keskustelut sekä myös ulkopuoliset lukijat.

Toivon jokaiselle parempaa jatkoa tällä polulla, jota on kannattava kulkea ainakin oman kokemukseni pohjalta :)
 
[QUOTE="mies1";29700381]Eli vähän kuten epäilin, voimakas yleisen tason pahoinvointi teksteissä eli mm. ilon, kauneuden, toiveikkuuden, vahvistavan empatian, sympaattisen kanssaelämisen ja runollisuuden etenkin naiselle suht vähäinen määrä näkemyksissä kielii siitä, että asiat eivät ole kirjoittajalla itsellään yleensä hyvin.

Palstaa voi kuitenkin erehtyä herkästi pitämään jonain yleisen tason kurkistuksena suomalaisnaisen maailmaan. Onneksi todellisuus on ehkä hieman valoisampi kuin palsta antaa ymmärtää. :) Negatiiviset kokemukset suomalaisnaisista saavat kuitenkin helposti vahvistusta täällä ja myös leviävät yleiseen tietoon hakukoneilla.

Ehkä onkin syytä miettiä uusiksi omaa elänasennettaan ja terveyttään sekä suhtautumistaan toisiin, ja pyrkiä korjaamaan ne paremmiksi, valoisammiksi ja ystävällisemmiksi, ihmisiä rakastavampaan ja heitä kunnioittavampaan suuntaan - tärkeä teema miehille yleensä. Muutoksesta kohti parempaa näiden kysymysten osalta hyötyvät niin puolisonne, te itse ihmisinä ja teidän hyvinvointinne, palstan lukijat ja keskustelijat, käytävät keskustelut sekä myös ulkopuoliset lukijat.

Toivon jokaiselle parempaa jatkoa tällä polulla, jota on kannattava kulkea ainakin oman kokemukseni pohjalta :)[/QUOTE]

:O

Masennus on sairaus.

Mitä nyt ketjua lueskeli niin ehkä vähän väärä ketju sinun tulla mässäilemään tuolla tavalla.

Varmaan jokaisella on jossakin kohtaa elämässä peiliin katsomisen paikka, myös sinulla. Minusta voisit olla empaattisempi kanssapalstailijoita kohtaan.
Lähestymistapasi on vähintäänkin arveluttava. Olet aivan varmasti huomannut että kirjoituksesi saa aikaan suurimmalta osin pahoinvointia. Miksi ihmeessä jatkat samalla tavalla? Etkö mielummin valitsisi motivoivaa kirjoittelua? Jättäisit arvostelun, vähättelyn ja vertaamisen pois.

Kannattaa kokeilla.;) Mitä menetettävää sinulla on?
 
Viimeksi muokattu:
"mies1"
:O

Masennus on sairaus.

Mitä nyt ketjua lueskeli niin ehkä vähän väärä ketju sinun tulla mässäilemään tuolla tavalla.

Varmaan jokaisella on jossakin kohtaa elämässä peiliin katsomisen paikka, myös sinulla. Minusta voisit olla empaattisempi kanssapalstailijoita kohtaan.
Lähestymistapasi on vähintäänkin arveluttava. Olet aivan varmasti huomannut että kirjoituksesi saa aikaan suurimmalta osin pahoinvointia. Miksi ihmeessä jatkat samalla tavalla? Etkö mielummin valitsisi motivoivaa kirjoittelua? Jättäisit arvostelun, vähättelyn ja vertaamisen pois.

Kannattaa kokeilla.;) Mitä menetettävää sinulla on?
Itse asiassa masennus ei _aina_ ole kliininen sairaus vaan tiettyyn rajaan asti on mahdollista myös itse muokata omia elämänasenteitaan valoisampaan suuntaan, jos ihminen on tarpeeksi vahva henkisesti. Vastuuta itsestään ei pidä ulkoistaa liian keveästi yhteiskunnalle.

Mitä helvetin mässäilyä tuossa muka oli? Eihän masentunut potilas näe maailmaa hirveän samoin kuin ei-masentunut. Olen enemmänkin aidosti huolissani ja hämmentynyt siitä, että niin moni palstalainen perheenäiti voi pahoin ja toivon heidän paranevan: siitä on monella tasolla hyötyä, jotka toin esiin. Tämä masennuksen määrä varmasti kytkeytyy negatiiviseen ilmastoon täällä yleisemminkin, jonka olisi varmaan kaikkien kannalta parempi muuttua. Se myös selittäisi, miksi palstan kielenkäyttö on minun naiskokemuksiini niin vierasta usein eikä yhtään mukavaa lukeakaan.

Minusta tekstini saavat aikaan pahoinvointia sangen oudoista syistä, esimerkiksi siitä, että kerron, että hienotunteisuus on tärkeää, että tutustuminen on luonnollista ja suositeltavaa, että kova nainen ei ole miesten mieleen yleensä, jne. Sinä ilmeisesti oikeutat joidenkin, luultavasti masentuneiden, ihmisten suhtautumisen minuun tai joihinkin muihin kirjoittajiin täällä? Saanko kysyä millä perusteella? Olen huomaavinani jopa jonkinlaista vihaa täällä teksteissä aika ajoin. Mielestäni sellainen ei ole lainkaan rakentavaa eikä ehkä edes hyvinvoivan ihmisen tapa suhtautua keskusteluihin.

Eli roiskaisusi menee kyllä jotenkin ohi ja pahasti. Et vaikuta aivan niin huipulta tyypiltä kuin Happygirl väitti.
 
  • Tykkää
Reactions: Miiu78

Yhteistyössä