Meillä on tuttavan lapsi hoidossa (pph tyyliin) ja heti ensimmäisen kuukauden jälkeen ilmeni ongelma

"minä"
Alle 3-vuotiaan osalta saavat kotihoidontuen, sekä säästävät hoitomaksun 254e/kk. Tekee minimissäänkin n. 500e/kk. Jos taas on yli 3v, on asia eri. Sinulla on myös vastuu verottajalle, sekä vastuu lapsesta, jos hänelle hoidossasi tapahtuu jotain.
 
oikea ooh
Siis olen kyllä virallisesti hyväksytty pph, mutta olen itse perhevapaalla (vai mikä se nyt onkaan nimeltään, meillä on siis 7kk vauva). Ja juristimme mukaan tämä on ok.
Jos sä oikeasti olisit pph, ja jos sä oikeasti olisit niitä hommia joskus tehnyt, sä et todellakaan ottais tommosta kohtelua vastaan vanhemmilta vaan sanelisit tasan tarkkaan että miten teillä' toimitaan! Hoitopaikassa on hoitopaikan säännöt ja rytmit, herranjestas, jos mulle tuodaan lapsi hoitoon klo 9 eikä ole viel syönyt aamupalaa niin sitten odottaa siihen klo 11 asti kun on lounas, me nimittäin lähetään klo 9 ulos!!!!
 
"cxc"
asiaa sivusta:
vuoropäiväkodit vaativat työvuorot vajaa viikkoa ennen, eivät 2kk. Eihän monessa työpaikassa edes ole mahdollista saada työvuorojansa tietoonsa 2kk ennen. Joissakin paikoissa tulee viikoittain seuraavan viikon työvuorot, toisissa tulee kerralla 2-3vk.

Suosittelen istumaan alas vanhempien kanssa ja laittaa mustaa valkoiselle. Tuohan on suoranaista orjuuttamista pistää toinen päivystämään 24/7, että tuleeko se lapsi vai ei.

Kuinkas teidän perheen omat menot? mitään ei voi suunnitella, varsinkaan pidempiä matkoja. Mä en todellakaan suostuis tollaseen.
 
no
Mulla pitäisi olla helvetinmoinen rahapula ja nälkää pitäisi nähdä, että suostuisin tuohon sopimukseen.
Ah, miten ihanaa oli olla eka äitiysloma, rauhaa ja hiljaisuutta, oma ihana lapsi, ei muiden kakaroita siinä sivussa.
ja tokalla äitiyslomalla taas oli jo kädet täynnä työtä leikki-ikäisen askareluissa jne.

Jos kuolisimme nälkää voisin tuhlata äitisylomani vieraiden kakaroiden jokapäiväiseen hoitoon, joka vaikeuttaisi menemistä hirvittävän paljon.
Vaunuilin joka päivä monta tuntia ekan vauvani kanssa. ei se olisi mahdollista kahden lapsen kanssa joilla eri rytmi.
 
[QUOTE="marianna";21953632]mites ne suhtautu uuteen sopimukseen? ja maksavatko viime kuulta puuttuvat rahat?[/QUOTE]

Hyvin suhtautuivat. Saatiin asiat puhuttua. Maksavat tästälähin 500e kuussa ja minä joustan yhtälailla aikatauluissa kuin nytkin. Riittävää korvausta vastaan tuo ei ole mikään ongelma, kun ei tule hyväksikäytetty olo. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;21947086:
No mut ap ei ole hoitolapsen sukulainen. Mua korpee "harmaan työn" tekijät, kun omasta tilistä menee kolmasosa näiden kieräilijöiden elätykseen. Ap sanoi saavansa minimiäprahat eli ei oo varmaan ollut töissä ennen lomalle jäämistään. Ja tuohon eetekö te muka ikinä... Joo olen, teiniässä hoitanut lapsia, palkkaa en moniakaan kymppejä saanut (markkoja) ap puhuu nyt sadoista euroista.
"Näiden kieräilijöiden elätykseen"? Pienet on sulla piirit, jos suurin murhe on se, että jollekki maksetaan muutama satanen, muutaman kuukauden lapsenhoidosta. Että joku yrittää jeesata kaveriaan. Meinaako elämä potkia päähän vai mikä mättää?

Jos oikeesti jotain oikeutta ja tasa-arvoa penäät, mietippä isojen herrojen liksoja ja veroprosentteja. Ja ulkomaanlisiä, optioita, taksilappuja ja mitä vielä. Ja sua korpee jonkun kotiäidin taskurahat? :LOL: Sori vaan, mutta ei tässä taas voi kun nauraa.
 

Yhteistyössä