Menettekö itseksenne jääkaapille/ruokakaapille komuamaan kyläillessäsi äitisi ja/tai isäsi luona? Entä anopin/apen luona?

  • Viestiketjun aloittaja pipari
  • Ensimmäinen viesti
jaa
Omien vanhempieni luona harvoin. Anoppilassa aika usein. Mut anoppilassa kyläillänkin yleensä useita päiviä ja öitä kerrallaan, kun taas mun vanhempien luona käydään "päiväkahveilla/illallisella" katetun pöydän ääressä.
 
Äitini luona juu, jääkapille menen millon huvittaa. Isän luona on päivällinen aina klo 18:00 heidän ollessaan kotona, joten en tietenkään klo 17:55 mene jääkapille ottamaan evästä, mutta tilanteen mukaan käyn sielläkin. Anoppilaa ei ole, mutta lapsen isän äidin luona en kyllä kävis ilman jotain erittäin hyvää syytä ja lupaa :D
 
Hopping
Omassa kotona kyllä, lähinnä kun haen juotavaa, mutta jos tarvetta muulle, niin menen toki. Meillä vanhemmat pitää omaa porukkaa (eli minun ja veljeni perhettä) niin läheisinä, ettei meitä ns. passata. Toki kahvit keitetään ja näin ja mutta ei olla sillä tavalla vieraita, että meidän sopisi istua sohvalla ja odottaa, että äiti tuo meille juotavaa!
Anoppilassa taas olen kielimuurinkin vuoksi vähän enemmän vieras ja siellä passaus kuuluu kulttuuriin. Olen kyllä sielläkin itse tehnyt aamiaista ja hakenut jääkaapista juotavaa jos joku naisista ei ole ollut keittiössä (jos ovat, eivät anna minun itse mitään ottaa vaan kauhea passaus alkaa välittömästä). Mieheni lapsuudenkoti siis on Albaniassa ja käymme siellä noin kerran vuodessa.
 
vieras
Anoppilassa saatan laittaa jääkaappiin/ottaa sieltä lapsen ruokia (jotka siis itse viemme mukanamme aina kun sinne menemme). Anoppi hyvin harvoin antaa auttaa pöydän kattamisessa/korjaamisessa,me ollaan kuulemma kunniavieraita. Harmi sinänsä,mun mielestä tämä vieras-ajatus estää läheisempien välien muodostumista.

Lapsuudenkodissani todellakin menen itse kaapille,samoin mieheni. Ollaan siellä paljon enemmän kun anoppilassa,koska molemmat viihdytään siellä paremmin. Mieheni tulee huomattavasti paljon paremmin toimeen vanhempieni kanssa kun minä hänen vanhempiensa. Mun vanhempien kanssa myös lomaillaan yhdessä,appivanhempieni kanssa ei tulis mieleenkään.
 
Kyllä menen niinöidin luona kun anoppilassakin. en odota että mua passataan kummassakaan paikassa.

Sensijaan isän luona olen "kuin vieraisilla", sielä käydään niin harvoin että olisi outoa mennäjääkaapille. Jos mentäisi isälle yökylään (käydään sielä päiväseltään aina)niin varmaan koluaisin niidenkin jääkaapin omin päin. ei tartteisi isän nykyisen vaimon sieläkään passatta.


Ja mä toivoisin että meillä kyläillessä oltaisi myös omatoimisia.
 
kiti
Mielenkiintoista. hoksasin juuri, että kun äiti asui lapsuudenkodissani, niin kävin kyllä jääkaapilla ihan niinkuin kotona, lupia kyselemättä. Mutta nyt kun hän on muuttanut, niin kysyn siellä, että voinko ottaa esim.voileipää.
 
Kyllä meen niin omien ku miehenki vanhempien luona. :D Mutsi kyl yleensä kerkee jotain pöytään kattaaki, mut jotenki se syömistilanteen tsekkaaminen on sellanen selkärangasta tuleva tapa. :whistle: Käyn siis porukoiden kaapilla ja jääkaapilla kurkkaamassa, vaikka ei ois ees nälkä tai jano. :LOL:

Anoppilassa oon ku kotonani, samoin mun mies mun porukoiden luona. Ihan ovat ite sanoneet, että ottaa rennosti ja ettiä syömistä/juomista, jos siltä tuntuu... Ei oman perheen kesken tarvi ujostella ja sievistellä. Mä kyl kokkaanki molemmissa paikoissa ja anoppilassa myös leivon jonki verran... Eli käyn kaapeilla myös koko porukkaa ajatellen ja välillä kaupassaki jotain täydennyksiä ostamassa.
 

Yhteistyössä