Menikö PMMP liian pitkälle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja typerää;27314536:
Yli kolmekymppiset on jo reilusti teini-iän ohittaneet eli ovat vanhoja ämmiä teini-ikäisiin verrattuna.
Ei tuon ikäisen ämmän kuuulu käyttäytyä kuin teini.
Näin kolmenkympin uhkaavasti lähestyessä kiinnostaisi kovasti tietää miten kolmekymppisen ämmän KUULUU käyttäytyä? Löytyykö siihen jostain ihan manuaali?
 
dah
Alkuperäinen kirjoittaja typerää;27314536:
Yli kolmekymppiset on jo reilusti teini-iän ohittaneet eli ovat vanhoja ämmiä teini-ikäisiin verrattuna.
Ei tuon ikäisen ämmän kuuulu käyttäytyä kuin teini.
Miten tämä teinikäyttäytyminen indikoituu ko. henkilöllä?
 
oukkei
Alkuperäinen kirjoittaja typerää;27314536:
Yli kolmekymppiset on jo reilusti teini-iän ohittaneet eli ovat vanhoja ämmiä teini-ikäisiin verrattuna.
Ei tuon ikäisen ämmän kuuulu käyttäytyä kuin teini.
täh. Minäkin haluaisin sen manuaalin miten 40-ja yli ikäisen pitää käyttäytyä.
 
samaa mieltä jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja typerää;27314536:
Yli kolmekymppiset on jo reilusti teini-iän ohittaneet eli ovat vanhoja ämmiä teini-ikäisiin verrattuna.
Ei tuon ikäisen ämmän kuuulu käyttäytyä kuin teini.
Jaa...omien aatteidensa ja taiteensa puolustaminen on ilmeisesti teiniä? Harvaapa teiniä olen niin käyttäytymässä tavannut.

T. Yks kolmekymppinen ämmä lisää
 
säpäle harmaana
Jos työsi on ilmaista itseäsi, niin mikä siinä pitäisi olla se pääasia, jollei se itsensä ilmaisu? Taiteellisessa työssä ei mielestäni tule taipua muiden tahtoon ja rajoittaa sananvapautta. Mun mielestä se ei ole röyhkeyttä, eikä mitään oman tähteyden korostamista.
No miten se, että yhdessä keikkapaikassa esitetään tällainen pyyntö rajoittaa sitä itsensä ilmaisua? Sitä biisiähän voi ihan vapaasti esittää muissa keikkapaikoissa ja radiossa ja netissä ja missä vain. Eiväthän he voi kaikkia biisejään illan aikana kuitenkaan esittää. Miten yhden biisin poisjättäminen on kamalampaa, kuin jonkun toisen biisin?
 
tyhmyys huipussaan
Appron järjestäjät eivät olleet toivoneet sensuuria, ja jos olisivat olisi PMMP siis kieltäytynyt esiintymisestä kokonaan.
No onko tuo nyt sitten muka jotenkin aikuismaista? "Siis hei, me ei saada esittää yhtä meidän biiseistä, siis hei, vähänks törkeetä"

Ihan kuin ne muka kiekuisivat siinä konsertissaan jokaikisen koskaan tekemänsä biisin. Ainahan jotain (suurin osa) jää pois. Mutta jos joku esittää biisilistasta toivomuksen, niin ai kamala.

Mun mielestä PMMP ei mennyt liian pitkälle, tämä oli niin pikkujuttu, että liian pitkälle meneminen on sen puitteissa liki mahdotonta, ellei sitten esitä joka toisena kappaleena sitä ainoaa, jota pyydettiin olemaan esittämättä.

Typerää nillittämistä molemmin puolin ja etenkin PMMP:n osakkeet laskivat sekä minun että aika monen muun silmissä juuri. Yksi pieni pyyntä ja siitä pitää heti nostaa meteli. Ja vielä sananvapauteen vedoten. Mitä oleellisen tärkeää ne nyt pääsivät sanomaan, kun biisinsä esittivät?
 
säpäle harmaana
No onko tuo nyt sitten muka jotenkin aikuismaista? "Siis hei, me ei saada esittää yhtä meidän biiseistä, siis hei, vähänks törkeetä"

Ihan kuin ne muka kiekuisivat siinä konsertissaan jokaikisen koskaan tekemänsä biisin. Ainahan jotain (suurin osa) jää pois. Mutta jos joku esittää biisilistasta toivomuksen, niin ai kamala.

Mun mielestä PMMP ei mennyt liian pitkälle, tämä oli niin pikkujuttu, että liian pitkälle meneminen on sen puitteissa liki mahdotonta, ellei sitten esitä joka toisena kappaleena sitä ainoaa, jota pyydettiin olemaan esittämättä.

Typerää nillittämistä molemmin puolin ja etenkin PMMP:n osakkeet laskivat sekä minun että aika monen muun silmissä juuri. Yksi pieni pyyntä ja siitä pitää heti nostaa meteli. Ja vielä sananvapauteen vedoten. Mitä oleellisen tärkeää ne nyt pääsivät sanomaan, kun biisinsä esittivät?
Jotakuinkin näin, samaa mieltä.
 
"vieras"
No onko tuo nyt sitten muka jotenkin aikuismaista? "Siis hei, me ei saada esittää yhtä meidän biiseistä, siis hei, vähänks törkeetä"

Ihan kuin ne muka kiekuisivat siinä konsertissaan jokaikisen koskaan tekemänsä biisin. Ainahan jotain (suurin osa) jää pois. Mutta jos joku esittää biisilistasta toivomuksen, niin ai kamala.

Mun mielestä PMMP ei mennyt liian pitkälle, tämä oli niin pikkujuttu, että liian pitkälle meneminen on sen puitteissa liki mahdotonta, ellei sitten esitä joka toisena kappaleena sitä ainoaa, jota pyydettiin olemaan esittämättä.

Typerää nillittämistä molemmin puolin ja etenkin PMMP:n osakkeet laskivat sekä minun että aika monen muun silmissä juuri. Yksi pieni pyyntä ja siitä pitää heti nostaa meteli. Ja vielä sananvapauteen vedoten. Mitä oleellisen tärkeää ne nyt pääsivät sanomaan, kun biisinsä esittivät?
Vaikkapa sen, että Suomessa on artisteillakin vapaus esittää juuri ne biisinsä jotka itse haluavat. Ja tuli kyllä selväksi sekin, että ainakin joiltakin uskiksilta puuttuu sekä lukutaito ja ymmärrys että kohtuus ja suvaitsevaisuus.
 
dah
Niin kauan, kun ei esiinnytä uskonnollisesti orientoituneessa paikassa, en ymmärrä rajoitteita esiintymiseen lakien puitteissa, varsinkaan paikassa, jossa alkoholitarjoilu katsotaan jopa uskovaisen toimarin puolesta soveliaaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27314595:
No miten se, että yhdessä keikkapaikassa esitetään tällainen pyyntö rajoittaa sitä itsensä ilmaisua? Sitä biisiähän voi ihan vapaasti esittää muissa keikkapaikoissa ja radiossa ja netissä ja missä vain. Eiväthän he voi kaikkia biisejään illan aikana kuitenkaan esittää. Miten yhden biisin poisjättäminen on kamalampaa, kuin jonkun toisen biisin?
No tässä tullaan taas siihen miksi juuri se biisi pitäisi jättää pois. Syy oli typerä ja edelleen jos on periaatteena että ulkopuoliset eivät rajoita biisivalintoja, niin sitten mennään sen mukaan ja pidetään kiinni periaatteesta olla hyväksymättä sananvapauden rajoittamista. Kyseinen biisi on PMMP:n uusimmalta levyltä joten mielellään varmaan esittävät sitä nyt.
 
typerää
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä jatkaa;27314574:
Jaa...omien aatteidensa ja taiteensa puolustaminen on ilmeisesti teiniä? Harvaapa teiniä olen niin käyttäytymässä tavannut.

T. Yks kolmekymppinen ämmä lisää
??
Ne käyttäytyy laspellisesti muutenkin kuin vain tässä asiassa. Jos et ole sitä huomannut niin ilmeisesti kolmekymppinen on sit vielä teini,vaikka kuve kasvaa hometta :(
 
Nonniin
No, miksi me naiset aina arvostelemme toisia naisia.
noi ei yritä olla nättejä, ne ei yritä olla mitään, ne ei yritä mitään, ne on. Sitä mitä toinen sukupuoli on aina saanut, olla miten haluaa. mää jumaloin noita ja mää ooon vanha kääkkä. tuota meidän nuoret ja lapset tarvitsevat. tytöille oikeus olla.
 
  • Tykkää
Reactions: rattus
Nonniin
Alkuperäinen kirjoittaja typerää;27314644:
??
Ne käyttäytyy laspellisesti muutenkin kuin vain tässä asiassa. Jos et ole sitä huomannut niin ilmeisesti kolmekymppinen on sit vielä teini,vaikka kuve kasvaa hometta :(
voitko please toimittaa sen manuaalin siitä miten yli 25-vee NAISEN pitää olla?
 
säpäle harmaana
No tässä tullaan taas siihen miksi juuri se biisi pitäisi jättää pois. Syy oli typerä ja edelleen jos on periaatteena että ulkopuoliset eivät rajoita biisivalintoja, niin sitten mennään sen mukaan ja pidetään kiinni periaatteesta olla hyväksymättä sananvapauden rajoittamista. Kyseinen biisi on PMMP:n uusimmalta levyltä joten mielellään varmaan esittävät sitä nyt.
Eli jos pyydän jotain tunnettua artistia keikalle ja esitän toiveita illan ohjelmistosta, se on sanavapauden rajoittamista? Jos vaikka pyydän mattia ja teppoa mummoni hautajaisiin, en voi pyytää, että he laulaisivat "et voi tulla rajan taa" eivätkä "minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy"?
 
dah
Alkuperäinen kirjoittaja typerää;27314644:
??
Ne käyttäytyy laspellisesti muutenkin kuin vain tässä asiassa. Jos et ole sitä huomannut niin ilmeisesti kolmekymppinen on sit vielä teini,vaikka kuve kasvaa hometta :(
Kerrotko kohta ihan konkretiaa vai jatkatko persujen suosimalla 'kunhan hämmennän'-linjalla?
 
"vieras"
Tekivät ihan oikein. Ja on kyllä tosiaan melkoisen moraalitonta ottaa rahat ryyppyjuhlista ihan mielellään ja sitten kieltää jonkun biisin esittämisen pelkän nimen perusteella tuntematta biisin sisältöä.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27314627]Vaikkapa sen, että Suomessa on artisteillakin vapaus esittää juuri ne biisinsä jotka itse haluavat. Ja tuli kyllä selväksi sekin, että ainakin joiltakin uskiksilta puuttuu sekä lukutaito ja ymmärrys että kohtuus ja suvaitsevaisuus.[/QUOTE]

Ai tuo biisikö kertoi juuri tästä sananvapausasiasta? Oho, sattuipa sopivasti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27314697:
Ai tuo biisikö kertoi juuri tästä sananvapausasiasta? Oho, sattuipa sopivasti.
No sulla ei ainakaan sitä sisälukutaitoa ole. Ei se biisi vaan sen biisin esittäminen. Että esittivät juuri sen biisin jonka halusivatkin.
 

Yhteistyössä