Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

  • Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ap:lle sanoisin että älä nyt vielä niin paljon hermostu mutta kyllä asiasta täytyy voida keskustella, jotenkin mies vaikuttaa vaan olevan imarreltu kun tuollainen nainen on kiinnostunut ja mies on vain ajutunut leikkiin mukaan..se minäkin sinua saattaa olla ihan vastaus vaikka siihen että olen ajatellut tai kaivannut sinua ja miehesi saattaa yksinäisenä hetkenään ehkä kaivatakin mutta eiköhän hän sinua kuitenkin rakasta.
 
***
[QUOTE="Tinja";28738447]Uskon, että päädymme eroon. On toki mahdollisuus, että emme. Tuntuu, että mieheni suree enemmän "lissun" menettämistä, kuin minua...[/QUOTE]

Tietysti hän suree, sillä Lissu on ainoa, jonka hän on menettänyt. Sinä olet yhä saapuvilla. Sinun kanssasi hänellä voi olla huono omatunto, mutta vain Lissu on nyt hänen ulottumattomissaan. (ellei hän sitten kaiva jostakin tarpeeksi munaa ottaa vastuuta elämästään ja erota sinusta, jos haluaakin Lissun) Hän suree varmasti myös sitä, että jännittävä, mutta helppo elämä on nyt takanapäin. Voi hän tietysti hankkia vielä joskus jännitystä, mutta helppous meni kankkulan kaivoon, kun suhde tuli ilmi.

Vain jos sinä uhkaat näyttää ovea, mies joutuu miettimään, mitä hän sitten menettäisi ja kannattiko suhdehölmöily. En usko, että hän suree sinun vuoksesi muutoin kuin eron tullessa eteen, vaikka hänellä muuten olisikin vahvoja tunteita pelissä teidän kahden suhteessa.

Olet siis oikeassa, että mies suree Lissua enemmän, mutta se ei tarkoita, ettei sinun puoleisesi vaakakuppi voisi miehen puntarissa olla edelleen painavampi.
 
-.-
[QUOTE="Tinja";28738447]Uskon, että päädymme eroon. On toki mahdollisuus, että emme. Tuntuu, että mieheni suree enemmän "lissun" menettämistä, kuin minua...[/QUOTE]

Voi että tuntuukin pahalta sinun puolesta :(
Mutta jos miehen sydän on jossain muualla, niin ei sitä oikein voi pakottaakaan muuttumaan.
Sinun teksteistä saa sen kuvan että te molemmat osaatte kuitenkin keskustella ja olla asiallisia, ja toivon lasten takia että erosta (tai kulissiliitosta tai mikä lopputulos sitte onkaan) ei tule riitaisa, ja pystytte pysymään väleissä. Vaikka varmasti se on hankalaa, etenkin sinulle.
Itse ainakin alkaisin pikkuhiljaa shokin jälkeen vihaamaan pettäjää ja perheenrikkojaa enemmän ja enemmän, mutta lasten takia on vain PAKKO käyttäytyä asiallisesti.

Todella, TODELLA paljon voimia sinulle!!
 
[QUOTE="vieras";28738633]Ap:lle sanoisin että älä nyt vielä niin paljon hermostu mutta kyllä asiasta täytyy voida keskustella, jotenkin mies vaikuttaa vaan olevan imarreltu kun tuollainen nainen on kiinnostunut ja mies on vain ajutunut leikkiin mukaan..se minäkin sinua saattaa olla ihan vastaus vaikka siihen että olen ajatellut tai kaivannut sinua ja miehesi saattaa yksinäisenä hetkenään ehkä kaivatakin mutta eiköhän hän sinua kuitenkin rakasta.[/QUOTE]

Minusta tuntui siltä, että se mies on ollut se aktiivinen tässä asiassa, korunkin ostanut... Kertoo aika paljon tunteista...
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
"vieras"
[QUOTE="vieras";28738165]Eipä sitä aina arvaa, mikä aloitus kerää kymmeniä sivuja kommentteja :O[/QUOTE]
TÄYSIN SELVÄÄ: Ihaninta ja kiinnostavinta on tietysti, jos jonkun parisuhde menee huonosti. Siihen tarraudutaan mielihyvin!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28738677:
Mistä päättelet niin?
Oli vaan semmosta yleislöpinää tyyliin "mitähän mä nyt keksisin niille kirjottaa?"
Ei mitään tunnekuohuja niinkuin luulis oikeassa tilanteessa olevan. Ihan rauhallisesti heittelee vaan jotakin sopivaa kommenttia.
 
Samaa mieltä..
[QUOTE="huhhuh";28738455]Jos mieheni tekisi vastaavaa, en todellakaan jäisi suhteeseen katsomaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Vaikka lapsia ajatellaan ykkösenä niin hyvänä kakkosena pitäisi tulla minä itse, ja tiedän varmasti, että asia kummittelisi mielessä JOKA päivä, ja koska tällainen tapaus "Lissu 2." sitten olisikaan vuorossa? Hulluksihan siinä tulisi, tai sitten vaan oma luonteeni on sellainen kökkö, että jos luottamukseni kerran menettää niin se oli sitten siinä. Hatunnosto sellaisille, jotka rehellisesti voivat sanoa suhteen parantuneen pettämisestä![/QUOTE]

Oon aivan samaa mieltä! Ja jos lapsia pitäisi aatella ykkösenä niin onkos ne sitten onnellisiaperheessä missä vanhemmat eivät ite oo? Lapselle ihan yhtä kurjaa kuin vanhemmille.. ellei jopa enemmän.. kyllä ne kärsii huonosta suhteesta myös!
 
"juup"
Täytyy kyllä sanoa, että itse en pystyisi jatkamaan. Mun epäilykseni tulisi jatkossa pilaamaan koko suhteen.

Mies: "pikaisesti kävivät mökillä"

Totuus: kävivät uimassa alasti (?), nukkuivat koko yön vierekkäin alasti (?), mies suuteli ja hyväili Lissua.

Eikä ole edes varmaan ettei seksiä ollut. Tosin onko sillä väliä edes työntyikö siitin reikään vai ei?
 
"juup"
Ai niin ja mies sanoi, että poisti Lissun kännykästään ja facebookista. Kuitenkin ovat edelleen pitäneet päivittäin yhteyttä ja Lissu sanoi et yhteydenpidon voi lopettaa, jos niin päätetään... Eikös sen pitänyt jo olla loppunut?
 
[QUOTE="juup";28738796]Ai niin ja mies sanoi, että poisti Lissun kännykästään ja facebookista. Kuitenkin ovat edelleen pitäneet päivittäin yhteyttä ja Lissu sanoi et yhteydenpidon voi lopettaa, jos niin päätetään... Eikös sen pitänyt jo olla loppunut?[/QUOTE]

Lissu unohti vuorosanat, olis tarvinnut kuiskaajaa...
 
"kimurantti"
No FB:ssä voi viestitellä ilman, että on kaverina. Minäkin joskus viestitellyt ihmisille, jotka eivät ole kaverilistallani. Mies on voinut poistaa Lissun numeron, mutta se on voinut olla ylhäällä jossakin tai Lissu on laittanut viestiä, josta saanut numeron uudelleen.

Oman työni puolesta käsittelen tällaisia asioita paljon. Netti on monelle oikeasti hyvä paikka purkaa asioita. Keskustelupalstoista on voi saada apua ja ymmärrystä silloin, kun voimat eivät riitä läheisille kertomaan. Toki netissä saa myös paljon paskaa niskaan ja pitää suhtautua varauksella, mutta aitoja ja oikeita ihmisiä hekin ovat, jotka netissä neuvovat. Minäkin voisin tehdä Tinjan tilanteessa niin, että purkaisin anonyymisti asiaa jossakin. Täysin vierailta saadut näkökulmat ovat yleensä hyviä, sillä ne ovat puolueettomia ja niissä ei ole mitään henkilökohtaisia tunnesiteitä ketään kohtaan.

Tämä Tinjan tapaus on hyvin tyypillinen tapaus, mitä minä työssäni kohtaan. Tällaisia juttuja tapahtuu monissa suhteissa, mutta harvoin kissaa nostetaan julkisesti pöydälle.
 
"kimurantti"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28738862:
Lissu unohti vuorosanat, olis tarvinnut kuiskaajaa...
Jep. Lissu on ihastunut ja vihastunut tähän mieheen. Yrittänyt suojella, samalla halunnut paljastaa ja samalla ollut surullinen, koska on tuntenut itse, että häntä on nimenomaan petetty.
Koska tämä Lissu on ilmeisesti täysin sinkku ja ei tiennyt miehen parisuhteen oikeaa laitaa, niin Lissu onkin silloin tavallaan syytön ja petetty. Kuten toki myös Tinjakin.
 
"Kimurantti"
Lissukin tarvitsee tässä auttajaa ja kuuntelijaa, sillä häntä on myös petetty ja hänen tunteillaan on leikitty. Lissulla ei toki ollut pitkää liittoa miehen kanssa, joten en tietenkään edes yritä verrata Lissun tilannetta Tinjan tilanteeseen.
 
"vieras"
Tinjaa vedätetään kuus nolla. ALA ELÄÄ NAINEN!! Jos sä olet 36v, olet nuori. Ehdit järjestää asiat kuntoo, ehdit saada uuden onnellisen elämän ja nauttiakin siitä. Usko pois! NYT sulla on mahdollisuus vielä kaikkeen. 10 vuoden päästä et enää niin nuori ole. Aika kuluu ja elämä vierii eteenpäin. Älä heitä sitä hukkaan! Sun on nyt aika pysähtyä ja kuunnella vain omaa sydäntäsi.

Minäkin olen avioeroperheen lapsi ja silti kasvanut onnellisessa ja tasapainoisessa kodissa. Minulla on hyvät välit sekä äitiini ja isääni ja minusta tuli ihan kelpo kansalianen. Sun lapset pärjäävät kyllä. Jos eroatte, lapsenne voivat kasvaa onnellisia. Lasten onnellisuus on teidän käsissänne.
Vai onko ne lapset onnellisia, jos te olette onnettomia ja elätte kulissiavioliittoa?
 
nohhooo
[QUOTE="vieras";28738768]Oli vaan semmosta yleislöpinää tyyliin "mitähän mä nyt keksisin niille kirjottaa?"
Ei mitään tunnekuohuja niinkuin luulis oikeassa tilanteessa olevan. Ihan rauhallisesti heittelee vaan jotakin sopivaa kommenttia.[/QUOTE]

Ihan sama vaikka itse huutaisit tilanteessa esimerkiksi vitunvitunvittua, ei kaikki toimi samalla tavalla edes tunnekuohussa.

Kokemusta löytyy. Minua petettiin, klassinen paras ystävä+ oma mies asetelma.
Olin kylmän rauhallinen koko ajan saatuani tietää. Jossain vaiheessa tietenkin hajosin, vain kun olin yksin enkä tehnyt sitä muiden nähden.

Hyvin voin kuvitella että kirjoittaisin tällä tavalla kuten AP.
 
"Maisa"
Voi Tinja :( voimia sulle, mitä ikinä päätätkään tehdä! Mä ite en varmaan vastaavassa tilanteessa pystyisi enää jatkamaan mieheni kanssa, mun mielestä on selvää, etyä miehelläsi on ollut ja on todennäköisesti vieläkin tunteita "lissua" kohtaan. Se, että miehesi myöntää olevansa itsekkin sekaisin, kertoo mielestäni siitä, että tunteita on, eikä miehesi tiedä mitä haluaa.

Mua vaivaisi tosi paljon tuo seksiasia. Kumpikin sanoo, ettei seksiä ole ollut, mutta silti on nukuttu vierekkäin ja mitä todennäköisimmin myös kosketeltu ja hyväilty. Miehesi myös tietää miltä "lissun" rinnat näyttää. Tämä on mun mielestä jo seksiä. Ajatteleeko miehesi ja "lissu" että seksillä tarkoitetaan itse yhdyntää?
Mun itseni olisi paljon helpompi antaa anteeksi yhden yön kännipano ilman tunteita, kuin se, että mieheni on nukkunut toinen nainen kainalossa, hyväillyt tämän rintoja, suudellut kaulaa ja kuiskutellut ties mitä korvaan ja kaikki tämä mieheni ollessa ihastunut tähän naiseen. Seksillä voidaan siis tarkoittaa montaa eri asiaa. Mäkin uskon,että "lissu" ja miehesi eivät ole (välttämättä) olleet yhdynnässä, mutta uskon että se on ollut moneen kertaan lähellä ja hyväilyjä, suudelmia yms. On varmasti ollut :(
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
killutin
Tinja, eroa nyt jo!! Onko sulla tukiverkkoa? Ystäviä? Isä? Äiti? sisko? veli? pappa? Kummi? Naapuri? JOKU? Joku joka auttaisi! Mäkin olen selvinnyt erosta. Meilläkin oli uusi omakotitalo, kolme lasta ja vieläpä kuule se koiranpentu ja yhtienen autolaina farmarista! Selviät kyllä! Nyt sen ukon rojut pihalle. Missä asut? Voin tulla auttamaan sua nakkamaan sen äijän kamat pihalle.
 
"vieras"
Tinja, voimia! Olen itse melko vastaavanlaisessa tilanteessa kuin sinä.

Me päätimme yrittää, yrittää kaikkemme. Käymme yhdessä pariterapiassa sekä molemmat vielä erikseen omassa terpiassa. Vaikka olen vielä sisältä pieninä palasina, alkaa tunnelin päässä näkymään valoa. Uskon, että ajan ja terapian avulla suhteestamme tulee entistä eheämpi. Aikaan ennen petosta ei ole paluuta, mutta se ei välttämättä ole edes huono asia.

Uskon, että miehesi todella rakastaa sinua. Ihminen on erehtyväinen ja virheitä, joskus isojakin sellaisia sattuu meille jokaiselle. Jos tunnet sisälläsi pienintäkään toivonkipinää ja koet jaksavasi, anna miehellesi mahdollisuus..
 
sait ajattelemaan
Myös meillä ollut samantyylinen tilanne.. Kyseessä miehen työkaveri, joka selvästi miehelle ehdotellut, ovat "nukkuneet" yhdessä, viestitejä vaihdetaan yms.

Sain tämän selville kun tiukkasin mieheltä vastauksia (kertoo jos on jotain kerrottavaa nyt, jos kuulen jostain muualta ihan pientäkin, niin se on heti ero).

Mutta mies ei ole jättänyt yhteyden pitoa, koska tämä nainen on kaveri ja minä en voi määrätä kuka saa hänen ystävä olla. Asia on syönyt minua paljon, ja siitä riidellään usein. En tiedä mitä tehdä rakastan ja tahdon luottaa, mutta vihaan sitä naista.

Mies on sanonut että jos tapaisin tämän naisen muuttaisin mieltäni. En ole halunnut tätä tavata, mutta nyt mieleni on muuttunut. Ehkäpä minäkin tietäisin mitä tehdä ja ajatella, mutta koska vihaan naista en tiedä miten voisin kohdata hänet rauhallisesti.

Tinja oot kyl kova nainen, ja aivan ihanan järkevä!
 
hmhhh
[QUOTE="vieras";28739031]Tinja, voimia! Olen itse melko vastaavanlaisessa tilanteessa kuin sinä.

Me päätimme yrittää, yrittää kaikkemme. Käymme yhdessä pariterapiassa sekä molemmat vielä erikseen omassa terpiassa. Vaikka olen vielä sisältä pieninä palasina, alkaa tunnelin päässä näkymään valoa. Uskon, että ajan ja terapian avulla suhteestamme tulee entistä eheämpi. Aikaan ennen petosta ei ole paluuta, mutta se ei välttämättä ole edes huono asia.

Uskon, että miehesi todella rakastaa sinua. Ihminen on erehtyväinen ja virheitä, joskus isojakin sellaisia sattuu meille jokaiselle. Jos tunnet sisälläsi pienintäkään toivonkipinää ja koet jaksavasi, anna miehellesi mahdollisuus..[/QUOTE]

Mua kiinnostaa mitä siellä terapiassa puhutaan, millaista se on?
 
46-vuotias
Olen seurannut tätä ketjua aktiivisesti. Olen todella vihainen miehellesi, ei voi mitään. Nimittäin ihastumisessa ja pettämisessä ei ole kysymys vain "ajautumisesta" toisen pauloihin tai "tunteilleen ei vain voinut mitään" -tilanteesa. Jossain vaiheessa tutustumista on mahdollisuus tehdä ratkaisu "tähän vedän rajan". Miehesi ei tuota rajanvetoa halunnut tehdä vaan tieten tahtoen koukutti itseään lisää ja lisää lissuun.

Tässä jutussa saattaa käydä klassisesti: mies valitsee lissun ja aloittaa elämään hänen kanssaan. Sinä suret, mutta alat päästä jaloillesi. Jonkun ajan kuluttua mies tekee havainnon väärästä valinnasta ja haluaa palata luoksesi. Sinä et kuitenkaan enää halua miestäsi takaisin ja olet löytänyt miehen, jonka kanssa voit kokea turvallisuutta ja molemminpuolista luottamusta.
 
"Tinja"
Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?
 

Yhteistyössä