Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

  • Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
,,
Olen seurannut tätä ketjua aktiivisesti. Olen todella vihainen miehellesi, ei voi mitään. Nimittäin ihastumisessa ja pettämisessä ei ole kysymys vain "ajautumisesta" toisen pauloihin tai "tunteilleen ei vain voinut mitään" -tilanteesa. Jossain vaiheessa tutustumista on mahdollisuus tehdä ratkaisu "tähän vedän rajan". Miehesi ei tuota rajanvetoa halunnut tehdä vaan tieten tahtoen koukutti itseään lisää ja lisää lissuun.

Tässä jutussa saattaa käydä klassisesti: mies valitsee lissun ja aloittaa elämään hänen kanssaan. Sinä suret, mutta alat päästä jaloillesi. Jonkun ajan kuluttua mies tekee havainnon väärästä valinnasta ja haluaa palata luoksesi. Sinä et kuitenkaan enää halua miestäsi takaisin ja olet löytänyt miehen, jonka kanssa voit kokea turvallisuutta ja molemminpuolista luottamusta.
Miksi mies kokisi tehneensä virheen? Itse olen ollut toinen nainen ja nyt olen se ainut nainen, ei kyllä mies ole kertaakaan katsonut taaksepäin tai haikaillut vaimonsa perään, päinvastoin on onnellinen kun pääs siitä eroon.
Jos pettää siihen on aina syy, eli mies ei ole ollut onnellinen. Lissun kanssa varmaan voisi viettää onnellista elämää, ei hän enää vaimoaan rakasta.
 
jakajat liikkeelllä
Miksi mies kokisi tehneensä virheen? Itse olen ollut toinen nainen ja nyt olen se ainut nainen, ei kyllä mies ole kertaakaan katsonut taaksepäin tai haikaillut vaimonsa perään, päinvastoin on onnellinen kun pääs siitä eroon.
Jos pettää siihen on aina syy, eli mies ei ole ollut onnellinen. Lissun kanssa varmaan voisi viettää onnellista elämää, ei hän enää vaimoaan rakasta.
Hyhh. Tuollaisten asenteiden takia on niin paljon pettämistä. Kun on joku hyeenan tavoin toisten miehiä kyylääviä toisia naisia iskemässä kyntensä silloin jos liitossa on heikkoja hetkiä. No ainakin sen jälkeen on liitto onneton, kun joku tuppautuu pettämiskumppaniksi.

Toiset naiset lohduttavat AINA itseään sillä, että liitossa oleva mies on onneton. Muka.
 
"Markus"
[QUOTE="Tinja";28739176]Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?[/QUOTE]

Anteeksiantoa ja jatkamista kannattaa harkita mutta vain jos mies oikeasti ymmärtää että tästä eteenpäin tulee olla jopa liioitellun avoin ja läpinäkyvä tekemisissään - ei salaisuuksia sekä kaikki kontakti lissun kanssa seis. Ja jos vielä töpeksii niin kolmatta kertaa ei tule.
 
"Vieras"
Tällä perusteella mitä tiedän tilanteestanne, en eroaisi ellei mies niin vaatisi. On kuitenkin ehdottoman tärkeää, että myös mies saa rauhassa tehdä surutyönsä, ja ymmärtää miten tulikin töpeksittyä. Niin, ettei tilanne jäisi sille tasolle, että mies muodostaisi Lissusta ihannenaisen kuvan, joka sitten jäisi tavoittamattomaksi. Päivä kerrallaan. Keskustelkaa ja hakekaa tarvittaessa ulkopuolista apua. Voitte selvitä yhdessä, jos molemmilla on yhteinen tahtotila.
 
"juup"
En tiedä teetkö itsestäsi idiootin... mutta sinisilmäinen ainakin olet, jos jatkamaan pystyt. Mies ei itsekään ole sitä mieltä, että haluaisi jatkaa kanssasi vaan miettii "lissua". Voi olla, että tämä oli miehesi keino päästä ulos huonosta suhteesta. Sinulla suhteenne on ehkä hyvä, mutta ei onnellinen mies ala etsimään toista naista ja rakastu tähän.

Älä ainakaan pakota miestäsi jäämään, sillä silloin hän todennäköisesti katkeroituu sinulle. Itse en voisi edes harkita jäämistä, jos mies ei olisi 100% varma, että haluaa minut ja katuu syvästi tekoaan. Sinun mieheai katuu sitä, että jäi kiinni. Miehelläsi tulee todennäköisesti olemaan uusi lissu jossain vaiheessa, kun hän huomaan kuinka mukavaa se aika ennen kiinni jäämistä oli.
 
Meilläkin kerran näin
[QUOTE="Tinja";28739176]Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?[/QUOTE]

Et tee itsestäsi idioottia. Tuo on ihan luonnollista, sillä haluat varmasti vielä nähdä sen ihanan ja sinuun rakastuneen miehen. Parasta tilanteessa olisi, jos tämä Lissu nyt sanoutuisi irti koko tilanteesta. Eli hän ei suotuisi pitämään mitään yhteyttä mieheesi. Uskon, että miehesi pää on nyt aivan pyörällä. Hän tuntee himoa ja vetoa Lissuun, on varmasti ihastunut. Kuitenkin hänelle on pitkä liitto sinun kanssasi ja varmasti myös sinua rakastaa. Niin kauan kun Lissulle sopii, mies todennäköisesti yrittää pitää häneen yhteyttä.

Omassa menneisyydessäni ex-mies teki aika samanlaiset temput. Kaikkea tietoa alkoi paljastua pikku hiljaa, vaikka alunperin homma oli "vain pientä tapailua". Meidän tapauksessa myös Lissu oli huijattu, eli hän suuttui miehelleni myös. Tiedän, että mies yritti pitää häneen yhteyttä, mutta Lissu ei enää suostunut tapaamisiin. Siinä vaiheessa miehelle iski paniikki perheensä menettämisestä. Sitä itkun ja katumuksen määrää. "Annoin anteeksi" ja jatkoimme yhdessä, mutta muutamien vuosien päästä erosimme muista syistä. Myöhemmin kuitenkin näin selvemmin kuinka paljon tämä syrjähyppy vaikutti suhteeseemme. Minun puoleltani hellyys ei ollut sen jälkeen aitoa enkä pystynyt sanomaan miehelle, että rakastan häntä. Tuntui, että se yhteinen juttu oli kadonnut.

Tsemppiä Tinja!
 
[QUOTE="Tinja";28739176]Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?[/QUOTE]

Kysy mieheltä suoraan mitä hän suree? Sattuuko lissun menetys, miltä avioero tuntuisi? Vaikeita asioita, mutta vaikeista asioista puhuminen auttaa. Ainakin pääsee käsittelemään niitä. Kannattaa tarkkailla miehen käytöstä. Jos päätätte jatkaa, ja mies tuntuu katkeralta, niin kyllä se loppu on. Silloin hän olisi katkera koska on menettänyt sen lissun, eli se nainen on tärkeämpi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vaimo"
Itse olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Meillä myös lapsi ja tällä mieheni hoidolla useampi alle kouluikäinen lapsi. Tämä tulikin minulle shokkina, koska minusta on aina tuntunut, että jo tämä meidän oma pienokaisemme käy liiaksi miehen hermoille välillä, muutama penska siihen lisää, jotka ei edes omia.... huhhuh... en voinut käsittää kokojuttua. Minun mieheni ei ollut ymmärtänyt mitä seurauksia kahvitteluilla yms voisi olla... että perheenmenetys oli todella niin lähellä. Kysyin mieheltäni suoraan, että alkaako hän nyt lapsellemme viikonloppuisäksi ja hoitelee siellä toisen miehen lapsia uuden naikkosen kanssa... ei tuntunut kauheesti kiinnostavan enää tämä toinen, kun todella tajusi, mitä se homma tulisi sitten olemaan....
 
"vieras"
Musta tuon miehen ei pitäisi saada yhtään mitään. Jos mahdollista vielä, puhuisin järkeä lissulle että olette molemmat tulleet petetyiksi ja miehelle olisi oikein ettei suhde jatku kumpaankaan. Muuten kokee, että mies ei kärsi vaan saa valita. Lissu tulee myös joskus varmasti petetyksi jos jatkaa.

Jos taas jätät miehen ja Lissu ottaa miehen, voit joutua olemaan paljon tekemisissä lissun kanssa ja hänestä tulee äitipuoli. Tavallaan luovutat huonon miehen toiselle.

Olisi paras jos lissukin ymmärtäisi asian että miehen tässä kuuluu kärsiä, koska on valehdellut kaikille.
 
kokemusta on
Ei se Lissu sitä ymmärrä tai miehelle selkäänsä käännä. Ehkä aluksi on loukkaantunut tilanteesta, mutta pian alkaa kaipaamaan Tinjan miestä niin kovin, että tyytyy kakkosen rooliin.... jos siis Tinja antaa miehelleen vielä mahdollisuuden.
 
"mami"
[QUOTE="Tinja";28739411]Mun mies haluaa rauhassa nyt miettiä. Kysyin mitä miettii ja vastaus oli, että "kaikkea".
Lähti ulos ja otti puhelimensa mukaan..[/QUOTE]

Voimia sinulle ...
 
"vieras"
[QUOTE="Tinja";28739411]Mun mies haluaa rauhassa nyt miettiä. Kysyin mitä miettii ja vastaus oli, että "kaikkea".
Lähti ulos ja otti puhelimensa mukaan..[/QUOTE]

älä tee sitä virhettä ja anna miehelle päättää. Sinä tässä olet se petetty jonka kuuluu saada miettiä. Ilmoittaisin miehelle erosta heti kun saapuu kotiin takaisin. Pakkaisin valmiiksi jotain ja sanoisin että saat mennä vaikka hotelliin ensi yöksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
jakajat liikkeellä
Vähän vastaavanlaisessa tilanteessa sain mieheni suostumaan sellaiseen juttuun, että "lissu" suuttui verisesti myös miehelleni, vaikka tietenkin eniten minulle. Minun onneni oli se, että mieheni halusi oikeasti minut ja teki "lissua" ärsyttävän teon.
 
"juup"
Aika hirveää, jos alistat itsesi sille, että annat miehen valita. Surullista. Kunnioita itseäsi.

Siellä se mies nyt soittaa lissulle ja anelee sitä jatkamaa itsensä kanssa. Onko sit kiva jos mies jää, koska lissu ei huoli sitä takaisin?
 
-.-
[QUOTE="Tinja";28739411]Mun mies haluaa rauhassa nyt miettiä. Kysyin mitä miettii ja vastaus oli, että "kaikkea".
Lähti ulos ja otti puhelimensa mukaan..[/QUOTE]

Ihan muljahti vatsanpohjassa kun miettii sinun tilannetta. En pysty edes kuvittelemaan miltä tuntuisi jos tämä sattuisi omalle kohdalle, puistattaa ajatuskin.

Toivottavasti sinulla on jotain jolla lohduttaa itseäsi? Ystäviä?
 
[QUOTE="Tinja";28739411]Mun mies haluaa rauhassa nyt miettiä. Kysyin mitä miettii ja vastaus oli, että "kaikkea".
Lähti ulos ja otti puhelimensa mukaan..[/QUOTE]

Missä on Tinjan oma ylpeys? En katselisi enää sekuntiakaan tuollaista miestä, piste.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
[QUOTE="Tinja";28739176]Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?[/QUOTE]

Itse olen miettinyt, että jos mieheni joskus erehtyisi pettämään, tekisin kaikkeni, että avioliitto jatkuisi. Toki se ei olisi yksin minusta kiinni, vaan tietenkin myös siitä, kuinka mieheni asiaan suhtautuu ja haluaako edelleen jatkaa kanssani. Tottakai vaikeuksia liitossa tulisi pettämisen jälkeen olemaan, ja asioita olisi hyvä puida ihan pariterapiassa astikin.

Miehesi on ehtinyt "koukuttua" ja kiintyä tuohon Lissuun, joten varmaan tulee niitä haikeuden tunteita hänelle, kun juttu on lopetettava. Tuo miehen ikävöinti tuntuu varmasti sinusta pahalta. Mutta tässä tilanteessa vaakakupissa miehelläsi on perhe ja vaimo, ja miehesi tulisi ymmärtää, että hänen on irrottauduttava täysin Lissusta, jos meinaa sinut pitää elämässään. Miehesi itse on antanut rakastumisen tapahtua, vaikka olisi voinut tunteiden sytyttyä valita toisin ja olla pitämättä Lissuun yhteyttä. Nyt hän on ehtinyt antaa tunteilleen vallan, ja saa kantaa vastuun myös irrottautumisprosessissa. Siihen hänellä auttaa aika, ja asiasta olisi hyvä keskustella miehen kanssa. Voit kertoa, miltä sinusta tuntuu, kun koet miestäsi harmittavan enemmän Lissun menetys kuin sinun pettämisesi.

Tätä asiaa tulette puimaan varmasti pitkään, jos pysytte yhdessä, ja anteeksianto on varmasti vaikeaa. Uskon kuitenkin, että suhteen jatkumiselle anteeksianto on elinehto, vaikka se vaikeaa onkin ja ottaa aikansa. Ja vaikka anteeksianto ei luonnistu tietenkään tuosta vaan, niin voi tehdä sen päätöksen, että annat anteeksi järjen tasolla ja jossain vaiheessa myös tunteiden tasolla olet voinut antaa anteeksi, vaikka siinä aikaa menisikin. Ilman anteeksiantoa katkeroidut ja vuosien jälkeenkin asia vielä kummittelee, eikä jätä sinua rauhaan. Helpotat omaa oloasi sillä, että olet valmis antamaan anteeksi. Tottakai tunteet pitää ensin käsitellä ja vihaa purkaa ja tuntea koko tunteiden kirjo katkeruutta myöten, ja siinäkin voi mennä pitkä aika (ja se on myös miehen ymmärrettävä), mutta toivon että lopulta löydät rauhan asian suhteen.

Nämä asiat ovat niin vaikeita, kuinka helposti me ihmiset ihastumme ja rakastumme ja pikkuhiljaa ajaudumme tilanteisiin, jotka tuhoavat niin paljon hyvää, mitä on vuosien saatossa rakennettu. Varmasti monet parisuhteessa elävät ihmiset tuntevat joskus pieniä ihastumisen tunteita johonkin ulkopuoliseen ihmiseen, mutta niitä ei pidä ruokkia, ja ne latistuvat silloin itsestään. Jos noita tunteita lähtee ruokkimaan, ja pyrkii ihastuksensa seuraan yms., on väärällä tiellä.

Toivon teille paljon siunausta, sinulle kärsivällisyyttä ja jaksamista asian käsittelyyn ja miehelle aitoa katumusta ja ymmärrystä sinun tunteisiisi!
 
"Tinja"
Mä olen ihan helvetin katkera!!! Mä en kestä sitä, että minä jään kakkoseksi jollekin tytölle, jonka mieheni on tuntenut pari kuukautta!!! Mikä vittu mussa on vikana!!
Mä en halua, että mies menee sen "lissun" luo!! Se on mun mies. MINUN! Minun sormuksessani lukee mieheni nimi.
Toisaalta tunnen olevani niin petetty ja haluaisin eroon tästä paskasta.

Mä en kestä häviötä tässä. En kestä. Toisaalta haluankin hävitä, mutta itsetunton ei salli.
 
"äiree"
Tinja, etkö siis missään vaiheessa ennen tämän asian paljastumista huomannut miehesi käytöksessä mitään poikkeavaa? Hän ei tuntunut poissaolevalta, hiljaiselta..? harrastiko kanssasi seksiä määrällisesti kuten yleensä, tai oliko ylipäätään läheisempi vai etäisempi? Tuntuu vielä kurjemmalta koko juttu, jos KAIKKI on sinun mielestäsi ollut hyvin..ja sitten yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta paljastuu tällaista. Käsittämätöntä.
 
[QUOTE="Tinja";28739471]Mä olen ihan helvetin katkera!!! Mä en kestä sitä, että minä jään kakkoseksi jollekin tytölle, jonka mieheni on tuntenut pari kuukautta!!! Mikä vittu mussa on vikana!!
Mä en halua, että mies menee sen "lissun" luo!! Se on mun mies. MINUN! Minun sormuksessani lukee mieheni nimi.
Toisaalta tunnen olevani niin petetty ja haluaisin eroon tästä paskasta.

Mä en kestä häviötä tässä. En kestä. Toisaalta haluankin hävitä, mutta itsetunton ei salli.[/QUOTE]

Häviön teet siinä, jos otat miehen takaisin, vaikka hän oikeasti menisi mieluummin lissun luo, mutta joutuu "tyytymään" sinuun. Näin lyhyesti sanottuna, maailma on täynnä kunnollisia miehiä, joille uskollisuus ei tuota ongelmia. Sinun miehesi ei sitä ole, kun on päästänyt itsensä/vapaaehtoisesti hankkiutunut tällaiseen tilanteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Tinja"
Seksiä oli vähemmän, mutta se johtui pitkälti minun gynekologisesta vaivastani. Aika normaalia elämää elimme. Muutenkin kiireistä kevättä ja kesää, etten ehkä ymmärtänyt edes huomata.
 

Yhteistyössä