Miehelläni on pelottava ominaisuus :(

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Otan osaa:
Eipä tähän oikein voi mitään kommentoida. Sä oot tehnyt selväksi että erota et aio ja että "sun oma kultamussukkas" on hyvä isä ja ihana ja kaikkea. En tiedä, sanattoaksi vetää. Pakko vaan sanoa, että luojalle kiitos siitä että mä osaan kiertää tuollaiset keskenkasvuiset idioottimiehet kaukaa.
MÄ TIEDÄN että meidän on PAKKO erota tai mun mielenterveys menee... se tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömän vaikealta
tai siis olen viimepäivinä tiedostanut, olen alkanut heräämään tähän todellisuuteen, sehän tässä eniten sattuu kun on alkanut ymmärtää että en olekkaan niin onnellinen kun mitä mies oin minun antanu ymmärtää
Lapsien mielenterveys voi olla jossain vaiheessa myös koetuksella jos mies alkaa heihin soveltamaan samaa tapaa...
Olisiko sulla ystävää joka voisi tukea sua erossa?
Rankkaa se on mutta en usko että tuo tilanne tuosta paranee, sun pitää jostain löytää se rohkeus ottaa ratkaiseva askel.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Otan osaa:
Eipä tähän oikein voi mitään kommentoida. Sä oot tehnyt selväksi että erota et aio ja että "sun oma kultamussukkas" on hyvä isä ja ihana ja kaikkea. En tiedä, sanattoaksi vetää. Pakko vaan sanoa, että luojalle kiitos siitä että mä osaan kiertää tuollaiset keskenkasvuiset idioottimiehet kaukaa.
MÄ TIEDÄN että meidän on PAKKO erota tai mun mielenterveys menee... se tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömän vaikealta
tai siis olen viimepäivinä tiedostanut, olen alkanut heräämään tähän todellisuuteen, sehän tässä eniten sattuu kun on alkanut ymmärtää että en olekkaan niin onnellinen kun mitä mies oin minun antanu ymmärtää
Lapsien mielenterveys voi olla jossain vaiheessa myös koetuksella jos mies alkaa heihin soveltamaan samaa tapaa...
Olisiko sulla ystävää joka voisi tukea sua erossa?
Rankkaa se on mutta en usko että tuo tilanne tuosta paranee, sun pitää jostain löytää se rohkeus ottaa ratkaiseva askel.
Lapset on miehelle kaikki kaikessa, ja tulee tapaamaan lapsia eronkin jälkeen, enhän minä voi sitä kieltää? valitattavasti mulla ei ole tukiverkkoa, meidän ainoat sukulaiset on miehenpuolelta äiti ja sisko tässä samassa kaupungissa, tuskin olisivat minun puolellani eron sattuessa
 
Kyllä sun ap pitäisi erota. Onko tuo sun elämäs sitä mitä haluat? Tuskinpa.

Mua ärsyttää suunnattomasti kun kaltaisesi naiset aina sanovat että kun se on niin hyvä isä. EIKÄ OLE! Hyvä isä ei kohtele lastensa äitiä kuin tiskirättiä, ei ryyppää ja/tai pelaa perheen rahoja niin ettei ole varaa ostaa mitään, eikä ole kavereilla yötä jatkuvasti vaan kotona.
 
ohjeistaja
Printtaa kirjoituksesi ja jätä se miehelle luettavaksi. Lähetä se vaikka hänen työsähköpostiinsa. Lihavoi tämä kohta

"mikä häneen on tullut, mun rakkaaseen, mun ensirakkauteen, mun omaan kultaa, hänestä on tullut täysin sydämmetön"
 
hoh
anteeksi, mutta oletko ajatellut että miehellä voisi olla joku toinen..? Enemmän haiskahtaa minusta pettämiseltä ja huonon omantunnon yhdistelmältä kun varsinaiselta narsistilta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä on lapst 1v6kk ja 4kk, hän on hyvä isä lapsille, pelkään erota, pelkään yksinäisyyttä, pelkään etten pärjaa yksin lasten kanssa, pelkään taloudellista ahdinkoa ... pelkään kaikkea:(
Miehesi EI OLE lapsillesi hyvä isä! Hyvät isät ei kohtele lastensa äitejä tolla tavalla! Mulle yhtenä päivänä vaan valkeni, että tää on MUN elämä. Jos mä haluan, että se jatkuu entisenlaisena se on mun valinta.

En halunnut ja ero tuli. Teki hyvää ottaa oma elämänsä takaisin!

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
anteeksi, mutta oletko ajatellut että miehellä voisi olla joku toinen..? Enemmän haiskahtaa minusta pettämiseltä ja huonon omantunnon yhdistelmältä kun varsinaiselta narsistilta.
olen ajatellut ja uskoisin että ei ole, ei se mua ainakaan pelota että olisii, jos olisis niin se jotenkin laukaisisi tilanteen, saisin hyvän syyn lähteä, syyn jonka vois kertoa muille, ei tarvitsisi selitellä muuta... sitäpaitsi ketään ei hurmat paskasilla duunivehkeillä tai verkkareilla, tilitiedotkin näkyvät minulle, ei niissäkään ole mitään siihen viittaavaa
 
vieras
Siis ihan oikeasti.. Keiden miehet nukkuu kavereidensa sohvalla? Ihanat, normiperheenisät? Sellaiset on kotona vaimon vieressä illalla. Eivätkä hönttäile pitkin kyliä..
 
ap
no eipä näy miestä nytkään.... tässä laskeskelin niin eipä mulla kyllä olis taloudellisesti varaa erota, mun tulot äippälomalla on 440 äpraha, hoitolisä 80 e ja 210 lapsilisä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no eipä näy miestä nytkään.... tässä laskeskelin niin eipä mulla kyllä olis taloudellisesti varaa erota, mun tulot äippälomalla on 440 äpraha, hoitolisä 80 e ja 210 lapsilisä.
siis sossuunhan joutuisin menemään, mutta eikös sieltä saa vasta joskus kuukauden jälkeen rahaa?

 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no eipä näy miestä nytkään.... tässä laskeskelin niin eipä mulla kyllä olis taloudellisesti varaa erota, mun tulot äippälomalla on 440 äpraha, hoitolisä 80 e ja 210 lapsilisä.
Saat sitten kuitenkin elarit, enemmän hoitolisää, asumistukea ja mitä vielä...
Minusta on vaan hullua laskea sitä onko varaa vai ei jos mies on täys paska.
 
Jepulis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no eipä näy miestä nytkään.... tässä laskeskelin niin eipä mulla kyllä olis taloudellisesti varaa erota, mun tulot äippälomalla on 440 äpraha, hoitolisä 80 e ja 210 lapsilisä.
Ajatteletko sä olevas ainoa samassa tilanteessa oleva, joka kuitenkin on (menestyksekkäästi) eronnut. Lisää nyt tuloihis ainakin asumistuki, elatusmaksut ja mahd. sossun avustus...
 
dsf
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
anteeksi, mutta oletko ajatellut että miehellä voisi olla joku toinen..? Enemmän haiskahtaa minusta pettämiseltä ja huonon omantunnon yhdistelmältä kun varsinaiselta narsistilta.
olen ajatellut ja uskoisin että ei ole, ei se mua ainakaan pelota että olisii, jos olisis niin se jotenkin laukaisisi tilanteen, saisin hyvän syyn lähteä, syyn jonka vois kertoa muille, ei tarvitsisi selitellä muuta... sitäpaitsi ketään ei hurmat paskasilla duunivehkeillä tai verkkareilla, tilitiedotkin näkyvät minulle, ei niissäkään ole mitään siihen viittaavaa
Ei niillä paskasilla duunarivehkeillä tai verkkareilla käydä baareissakaan tai uhkapelipaikoissa. Eiköhän sun ukolla ole "pelivaatteet" jossakin muualla. Eikä ne baareista isketyt yhden yön hoidot näy tiliotteissa...Toi nukahdin kaverin sohvalle -selitys on vaan jo niin klisee, ettei uskois sen menevän yhdellekään naiselle läpi...Ja joka tapauksessa, mitä se perheellinen mies tekee kaverin sohvalla nukkumassa??? Kotonahan sen pitäisi yönsä viettää, varsinkin arki-iltoina.

Ootko miettinyt, miksi toinen nainen ei pelottaisi? Tai miksi toinen nainen olisi sinulle helpotus? Mahtaisikohan liittyä siihen, ettet ole enää vähään aikaan rakastanut miestäsi?
 
Neiti Elokuu
Voi hyvänen aika! Todella kurjaa käytöstä mieheltäsi, kuulostaa kyllä minun korvaani ihan narsistiselta käytökseltä, ja tuskin tuo mitenkään hirveän kaukaa haettua onkaan. Minä en itse jaksaisi tuollaisessa suhteessa.

Asioista pitäisi voida puhua, ihan kunnolla, ja se SAATTAISI helpottaa tuota tilannetta. Mutta kun jotenkin miehesi kuulostaa tyypiltä, joka ei halua käydä moisia keskusteluja. Sinun on siis otettava itse sellainen kanta (ja myös sanottava se miehellesi rauhallisesti ja sävyisästi, mutta napakasti) että jos tuo miehesi käytös asenteineen ei muutu, niin sinä ja "kakaralauma" lähdette kulkemaan omaa tietänne.

Eikä pidä ajatella, että olisit tuota sanoessasi tai jopa tuon toteuttaessasi itsekäs, ainakaan pahalla tavalla. Ensinnäkin; tällaisissa asioissa on oltavakin itsekäs. Mitä siitä pitemmän päälle tulee, jos teidän suhteenne on tuollaista? Johan sen huomaa lapsetkin, kun sitä aikansa jatkuu ja ehkä kärsivätkin siitä. Puhumattakaan sinusta; kukapa tuollaista kohtelua itselleen toivoisi.

Kuulostaa oikeasti todella kurjalta, että olet esim. järjestänyt miehelle yllätyksen, ja hän ei saavu koko yönä kotiin. Anteeksi nyt vain, mutta oletko nyt sittenkään aivan satavarma siitä, että mies todella oli töissä? Toivon, että loukkaa sinua tuolla kysymykselläni, mutta pakko se kuitenkin oli esittää, koska se mieleeni nouse. On toki olemassa työhullujakin ihmisiä.

Tuli mieleen, että tuskinpa ne teidänkään perheen menot niin valtaisat ovat, että niiden takia tarvitsee sentään yötä päivää tehdä töitä. Onhan ihmisiä, jotka joutuvat olemaan työttöminä ja pärjäämään pelkillä tuilla, ja toimeen tulevat kuitenkin jollain tavalla. En tietenkään tarkoita, että työnteko pitäisi kokonaan lopettaa, mutta toki sitä voisi rajoittaa.

Suhteessa pitäisi olla yhteistä aikaa, nimenomaan sitä miehen ja naisen välistä. Naisen tulee saada olla miehelleen vaimo ja ennen kaikkea nainen, eikä "vain" äiti lapsilleen. Ihan samoin, kuin lasten isä ei välttämättä halua ajatella itseään "pelkkänä" isänä, vaan myös miehenä. Kun miehen ja naisen keskinäinen suhde elää ja voi hyvin, välittyy ilmapiiri myös muuhun perheeseen. Kaikkinainen yhteiselo on mukavampaa, vaikka ruusuilla ei aina tanssitakaan.

Oletko sanonut miehellesi, että ehkä olisi parempi erota? Vaikkapa vain kokeeksi. Jos olet, niin kuinka mies on reagoinut? Ellet ole koettanut, niin kokeilepas joskus. Entä, oletko miettinyt eroamista yhtenä ihan oikeana vaihtoehtona? Joissakin tapauksissa se kannattaa.
 
Neiti Elokuu
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no eipä näy miestä nytkään.... tässä laskeskelin niin eipä mulla kyllä olis taloudellisesti varaa erota, mun tulot äippälomalla on 440 äpraha, hoitolisä 80 e ja 210 lapsilisä.
Ajatteletko sä olevas ainoa samassa tilanteessa oleva, joka kuitenkin on (menestyksekkäästi) eronnut. Lisää nyt tuloihis ainakin asumistuki, elatusmaksut ja mahd. sossun avustus...

Tosiaankin. On ihmisiä, jotka on eronneet, ja pärjäävät edelleen. On myös yksinhuoltajaäitejä, joilla on useampi lapsi, mutta silti he tulevat toimeen.

Oikean kokoiseen asuntoon (eli jos sinä ja kaksi lasta, niin kolmio) muuttaessasi saisit varmasti asumistukea. Saisit myös elatusapua tai elatustukea. Mikäli mies ei elatusmaksuja maksa, ne tulee silloin muualta, mutta pointti on, että joka tapauksessa ne saa. Lisäksi sitten lapsilisät. Mulla oli mielessä joku muukin asia, mutta en nyt jostain syystä muista sitä. No kuitenkin... Äitiyspäivärahaakin saat. Sossusta on mahdollisuus saada toimeentulotukea, ja koska sinulla on kaksi lasta, myös heidän toimeentulonsa tuo sinulle "lisää" siihen. Välttämättä et saa aivan täyttä toimeentulotukea, jos tulosi on yli tietyn rajan, mutta pointti on nyt kuitenkin se, että et sinä tyhjän päälle jää. Älä ole huolissasi! Nyt rohkeasti selvittelemään asioita.
 
Neiti Elokuu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Otan osaa:
Eipä tähän oikein voi mitään kommentoida. Sä oot tehnyt selväksi että erota et aio ja että "sun oma kultamussukkas" on hyvä isä ja ihana ja kaikkea. En tiedä, sanattoaksi vetää. Pakko vaan sanoa, että luojalle kiitos siitä että mä osaan kiertää tuollaiset keskenkasvuiset idioottimiehet kaukaa.
MÄ TIEDÄN että meidän on PAKKO erota tai mun mielenterveys menee... se tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömän vaikealta
tai siis olen viimepäivinä tiedostanut, olen alkanut heräämään tähän todellisuuteen, sehän tässä eniten sattuu kun on alkanut ymmärtää että en olekkaan niin onnellinen kun mitä mies oin minun antanu ymmärtää
Lapsien mielenterveys voi olla jossain vaiheessa myös koetuksella jos mies alkaa heihin soveltamaan samaa tapaa...
Olisiko sulla ystävää joka voisi tukea sua erossa?
Rankkaa se on mutta en usko että tuo tilanne tuosta paranee, sun pitää jostain löytää se rohkeus ottaa ratkaiseva askel.
Lapset on miehelle kaikki kaikessa, ja tulee tapaamaan lapsia eronkin jälkeen, enhän minä voi sitä kieltää? valitattavasti mulla ei ole tukiverkkoa, meidän ainoat sukulaiset on miehenpuolelta äiti ja sisko tässä samassa kaupungissa, tuskin olisivat minun puolellani eron sattuessa

Missä sun OMAT sukulaiset asuu? Eri kaupungissa? Voisitko harkita muuttoa sinne? Jonkinlainen tukiverkko olisi todella hyvä olla olemassa.
 
ap
töissäoleminen näkyy tietysti palkkakuitista, kaikki ylityöt ym.... ja ei hän missään uhkapelipaikassa käy vaan hänellä on kavereidensa kanssa eräs tila jossa heillä on pokeripöytä, biljardipöytä, videotykki, ym, niinsanottu miestenluola xD hän ei käy baareissa eikä bubeissa, kyllä se näkyisi jo rahankäytössä,kuiteista... tämä on niin pieni kylä että joku varmasti tulisi mulle sanomaan jos miehei jossain hilluisi vieraan naisen kanssa. näen jopa mieheni puhelu- ja viestitiedot netistä, ei yhtäkään outoa numeroa, puhelinlaskut pienet
suljen siis toisen naisen pois tästä kuviosta, häntä vaan ei yksinkertaisesti kiinnosta olla kotona, toinen nainen tässäkinasiassa olisi parempi niin tietäisi että se mies ylipäätään pystyisi tuntemaan edes jotain....

Mulla ei ole sukulaisia, mulla ei ole sisaruksia ja mun vanhemmat on kuolleet.
 
ap
pirkanmaalla. mulla ei ole työpaikkaa, jäin melkein suoraan ammattikoulusta valmistuttuani työttömäksi kun mut irtisanottiin tuotannollisista syistä ja sit jäinkin jö äitiyslomalle ekasta lapsesta.... ei pahemmin oikeita ystäviä, lähinna samanikästen lasten äitejä hyvänpäivän tuttuina
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Otan osaa:
Eipä tähän oikein voi mitään kommentoida. Sä oot tehnyt selväksi että erota et aio ja että "sun oma kultamussukkas" on hyvä isä ja ihana ja kaikkea. En tiedä, sanattoaksi vetää. Pakko vaan sanoa, että luojalle kiitos siitä että mä osaan kiertää tuollaiset keskenkasvuiset idioottimiehet kaukaa.
MÄ TIEDÄN että meidän on PAKKO erota tai mun mielenterveys menee... se tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömän vaikealta
tai siis olen viimepäivinä tiedostanut, olen alkanut heräämään tähän todellisuuteen, sehän tässä eniten sattuu kun on alkanut ymmärtää että en olekkaan niin onnellinen kun mitä mies oin minun antanu ymmärtää
Nopeammin pääset rauhaan mitä nopeammin lähdet. Asiat mutkistuu kun ne pitkittyy ja voipa olla että jos funtsit asiaa mielessäsi ja ahdistuts iitä, niin mieghes huomaa ja arvaa mitä suunnittelet. Miten luulet että suhtautuu? Voitko puhua eroamisesta vai täytyiskö sun vaan lähteä mitään ennalta ilmoittamatta oman turvallisuutesi vuoksi?
 

Yhteistyössä