mieheni alkoi äsken itkeä

  • Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti
miina
Alkuperäinen kirjoittaja voi parkaa:
Aika hurjaa ja kylmää on, jos toisen itkuun vastaat että kultaseni nyt sinä manipuloit mutta tässä sinulle nimipvhömpötystä.Siis että ITKU olis manipulointia??? Se on hyvinkin primitiivinen itseilmaisun muoto!!!
mitä kylmää siinä on?
onhan minullakin oikeus kertoa miltä minusta tuntuu ja miten minä koen vai onko?
osaan tehdä sen ilman että alkaisin hakkua toista.
Manipuloijat eivät vaan usein siedä itse toisten tunneilmaisuja.
Tilanteessa oli muutakin kuin itku, mielestäni itku ei ole suoraviivaisesti manipulointia.
Ja jos oikein tarkkoja ollaan, en vastannut itkuun tuolla tavalla. Aion ottaa asian puheeksi myöhemmin jolloin myös mieheni on ylittänyt tunnekuohunsa ja pustyy, ehkä, kekskustelemaan asiasta, jotta päästäisiin siihen varsinaiseen ongelman ytimeen.
Ei tässä ole minulla ainakaan tarkoitusta miestä tai muitakaan mollata, kuten jotkut näytti käsittävän.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
siinä vois olla jotain muutakin takana kun tuolalisesta alkaa itkeä.

ihmiselle joka itkee ei vanhan sanonnan mukaan saa lohdutukseksikaan sanoa älä itke. jos itkettää on itkettävä vaikka olisi kuin mies.
minä en myöskään tykkää tuosta tavasta lohduttaa "älä itke". Toki varmaan sillä usein hyvää tarkoitetaan mutta.....
enkä myöskään halua missään nimessä kenenkään itkua väheksyä enkä niin tee.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Sä puhut manipuloimisesta ja itsesäälistä ja säälin kalastelusta ym ym...
Onko normaali tunteidensa näyttäminen noita kaikkia?
Hitto jos itkettää niin itkettää, ja kun on mitta täynnä niin noinkin pieni asia voi satuttaa pahasti ja laittaa kovemmankin miehen itkemään.

Olet munkin mielestä aika julma, otatko miehen tunteet huomioon ja noteeraat hänet vain silloin kun asiallisesti sinulle puhuu? Miksi tunteenpurkauksen yhteydessä et noteeraa hänen pahaa mieltään?

Vai eikö saisi olla paha mieli ollenkaan?
kauheaa mustavalkoisuutta, voi että...!
miten musta tuntuu että olet nyt itse jonkun tunnekuohun vallassa ja kuvittelet tietäväsi tästä meifän tilanteesta nyt enemmän kuin tiedätkään.
Noteeraan kyllä mieheni ja tässäkin tilanteessa noteerasin mutten ehkä siten kuin hän toivoi ja on tottunut.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Alkuperäinen kirjoittaja voi parkaa:
Syy itkuun on syvemmällä.Minäkin aloin toissailtana itkeä ihan hurjasti, kun puurolautanen putos lattialle.En tietenkään itkeny kaatunutta puuroa, vaan väsymystä, jaksamista, kaikkea...Varmaan miehesi on tosi väsynyt teidän huonoon yhteyteenne, kaipaa sinua ja huomiotasi.Väkivaltaa väheksyä sitä ja tosi julmaa puhetta ap.
manipulointi ja syyllistäminen on väkivaltaa.
Voihan sitä puhua ääneen, niistä syvemmistä syistä eikä tuolla tavalla arvuutella mikähän sitä vaivaa.
Eihän ihminen aina itsekään tiedosta niin selkeästi niitä asioita että osaisi ne täsmällisesti sanoiksi pukea ja ilman mitään spontaaneja tunnereaktioita...

Kyllä ihmiset yleensä viestii tunneperäisesti aroista asioista jotenkin muuten kuin kertomalla että "minusta tuntuu nyt tältä ja tältä ja pelkään sitä ja sitä...

Eikö se oo ihmissuhdetaitoa et kestää ja osaa lukea muutakin kuin suoraa sanallista viestintää. Ja et osaa ymmärtää toista ja antaa anteeks koska rakastaa, eikä olla napit vastakkain ja miettiä miten voittais riidan ettei vaan antais periks toisen kiukuttelulle ja manipuloinnille...


Ihan totta puhut.
Mutta kyllä usein ihmiset jotka on opetelleet ilmaisemaan itseään rakentavasti, puhuu tunteistaan juuri tällä tavalla kuten kuvailit.
Ja usein ei.
Molemat tavat on ihan inhimillisiä.
Itseäni vaan joskus väsyttää tuollainen niskojen nakkelu ja ovien paiskominen.
Elämässä on paljon epäsuoraa viestintää ja empatiakykyinen pystyy niitä jossain määrin tulkitsemaankin.
Mutta kyllä minusta on ihan viisasta opetella muunkinlaista tapaa tuoda itseään esiin.
On epäreilua että muut joutuvat arvailemaan kulloisiakin tunteitasi ja ajatuksiasi.
Ymmärsitkö että olen mieheni kanssa jotenkin nyt "napit vastakkain"?
ei se sitä tarkoita että riitelisin hänen kanssaan jos ajattelen näIN.
Asioista voi, todellakin, keskustella, ilman riitelyä ym.
Nähtävästi se ei ole kaikille niin.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Säälin sun miestäsi, kokemuksen pohjalta.
Mulla onneksi tuli mitta täyteen, ja tajusin luovuttaa.

Sellanen kun yrittää ilmaista tunteitaan, mut siihen ei reagoida, on kamala tunne pidemmän päälle. Tulle sellanen sisäinen olo että tukehtuu, ja tekis mieli huutaa ja karjua että sais kaiken pihalle ja sitten kunnolla henkeä.
kokemuksen pohjalta?
hehh, onko sulla siis kokemusta musta puolisona tai kumppanistani.
Ei toinen ihminen ole vastuussa sinun tunteista.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja no?:
Mikä sitten oli apn motiivi tässä ketjussa? Mitä halusit? Vakuuttelua muilta että onpas lapsellinen mies, niinkuin ketjun alkupään puheet olikin?
Motiivini oli vain purkaa omaa pettymystä miehen käytökseen.
Joskus vaan ottaa pattiin.
En kaipaa muiden vakuuttelua ja itseasiassa tuntuu typerältä että muut alkaa haukkua miestäni. Tai jopa minua koska tunnistan manipuloinnin.
Tarkoitus oli siis vain purkaa asia iloille, helpottaa omaa oloa.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Miehelläsi on selvästikin paha olla.
Ole sinä järkevä, mene hänen luokseen, ja kysy mikä on.
Olet oikeassa, näinhän se on. Ja aionkin ottaa asian puheeksi kunhan saamme tilaisuuden keskustella ilman että lapsi on kuulemassa.
 
Ja lisään, että lämpimästi suosittelen lähestymään sitä miestä anteeksi pyynnöllä, jotta saat miehen vastaanottavaiselle tuulelle, jos siis meinaat oikein vakavasti sitä pyytää kertomaan missä mättää, ja kertoa itse omia tuntemuksiasi samalla.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Oliskohan jostain isommasta stressistä kyse? Vaikea uskoa, että aikuinen mies itkee jonku nimppareitten takia! :eek:
Kyllä on, ollaan puhuttu aiemmin molempien murheista niin kyllä hänellä taustalla vaikuttaa erinäisiä asioita.
Mutta hänen kotonaan on myös totuttu suurieleisesti huomiomaan kaikenlaiset merkkipäivät niin ksi hän siitäkin loukkaantui kun en vielä ollut huomionut nimipäivää. Ei tehnyt mieli huomioida kun oli niin äreä jo heti aamusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
siis oikeasti itkeä että "olis se ollut mukava kun edes oma perhe olis muistanut nimipäivänä".
Ja painui sisälle ovet paukkuen.
Arvatkaapa luistaako seksielämä. Arvatkaapa onko henkistä yhteyttä.
Raivostuttaa tuollainen syyllistäminen ja manipulointi. Eniten oksettaa itsesäälin kerjääminen. Siinä manipulointia kerrassaan.
Miehen kotona on aina muistettu nimipäivät(kin) runsaskätisesti.
Meillä oli aamulla heti riitaa niin en sen takia huomionut vaikka muistin nimipäivän.

:LOL: Onko ukkos muna hukkunu??? Tosimies ei itke kuin porilaisten marssia kuunnellessa ja lapsen syntyessä!
:LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Siinä se rakkaus punnitaan, että suostuuko tekemään toisen mieliksi ihan älyttömissäkin jutuissa, vaikka tietää itse olevansa oikeassa.
Joo näin. Keitä kahvit, laita pöytään jädeä, keksiä tai jotain mitä sattuu kaapista löytämään, ja sano, että iloista nimipäivää.

Ei sen ole niin väliä, kuka on oikeassa.
 

Yhteistyössä