Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

58vee
Ap. En ole jaksanut koko ketjua lukea, mutta vaikuttaa tuo teidän touhunne aika lapselliselta. Itse olet selvästi ollut alitajuisesti vauvakuumeessa (eihän kukaan muuten varmoja päiviä harrasta) ja mies ei todellakaan ole isätyyppiä, jos kolmas lapsi saa tällaisen hermostumisen aikaiseksi. Kyllä voin 58 vuoden kokemuksella sanoa, että ongelma tässä tapauksessa on miehen päässä. Joku tässä liitossa hiertää. Mies kokee, että lapsi lisää tekee hänelle entistä vaikeammaksi irrottautua siitä, jos tiukka paikka tulee. Abortti ei välttämättä pilaa suhdetta, vaikka niin aina väitetään. Itse olen päätynyt nuorena aborttiin nykyisen mieheni kanssa, en vaan ollut valmis asiaan. Tottakai asia käy välillä mielessä, mutta sellaista elämä on. Haikea muisto. Mutta ap:n tapaus on tietysti toinen, koska hän haluaisi pitää lapsen. Tärkeintä olisi selvittää se, miksi tämä kolmas lapsi olisi niin ylitsepääsemätön asia miehelle. Onko mies masentunut tai jotain? On outoa, jos mies ei voi elää sen asian kanssa, että vaimo hankkii lapsen. Uhkailee heti erolla.
 
"miemie"
Mä en ymmärrä mitä outoa siiinä on että mies ei halua lasta millään. EN minäkään halua. Minulla on kaksi ja kolmatta en vaan halua. Miksikö? No aikansa kutakin. Lapset on ihania ja rikkaus elämääni mutta kahdessa on ihan tarpeeksi työtä. Ihan tarpeeksi kustannuksia jne. Mitä keskenkasvuita mun ajattelussa sitten muka on?

Jos mun mies pistelis kortsun rikki ja tulisin raskaaksi tai astettaisi sen puolihuolimattomasti niin että puhkeais (ja sitä ei huomattas) ja tulisin raskaaksi - se olisi katastrofi. Varsinkin jos mieheni olisi minulta kieltänyt sterilisaation....Pitäisikö minun sitten pitää lapsi, vaikka itse haluaisin abortin? Ja mies ei?

Ap miehellä saa olla syynsä olla haluamatta lisää lapsia. Mitä te ollette sitä arvioimaan onko syy hyvä jonkun muun mielestä. Jos ei halua niin ei halua. Eikä hän ole kantaansa ees salaillut vaan tuonnut ap:lle täysin selväksi että kaksi lasta riittää...Typerää jos on nöyrtynyt ap:n komennon edessä siihen ettei tehnyt sterilisaatiota. En kyl käsitä millä oikeudella ap aiheeseen on ees puuttunut.
 
huhhh
Onko mies masentunut tai jotain? On outoa, jos mies ei voi elää sen asian kanssa, että vaimo hankkii lapsen. Uhkailee heti erolla.
Aivan käsittämättömiä kommentteja. Eli jos ei halua kolmatta lasta on masentunut, jotenkin psykopaatti tms. Ja mitä tää on, "vaimo hankkii lapsen"?? Kyllä se lapsi on miehenkin, onko teillä lähtökohta se että nainen saa tehdä mitä haluaa ja lapset ovat aina äidin, isä on jotain kakkosluokkaa johon turvaudutaan taloudellisissa ahdingoissa? Järkkyä!
 
"miemie"
Aivan käsittämättömiä kommentteja. Eli jos ei halua kolmatta lasta on masentunut, jotenkin psykopaatti tms. Ja mitä tää on, "vaimo hankkii lapsen"?? Kyllä se lapsi on miehenkin, onko teillä lähtökohta se että nainen saa tehdä mitä haluaa ja lapset ovat aina äidin, isä on jotain kakkosluokkaa johon turvaudutaan taloudellisissa ahdingoissa? Järkkyä!
Mä mietin ihan samaa tässä. Onko se muka jotenkin poikkeavaa ettei halua useampaa kuin kahta lasta? Itse olen nainen enkä todellakaan tahdo enää kolmatta. Joskin mut on steriloitukin. Mutta jos se harvinaisuuden harvinaisuus kävisi että tästäkin huolimatta raskautuisin, en todellakaan hetkeä miettisi mitä tekisin. Mun pääluku on täynä. Meillä on mahdollisuudet ja varallisuus jolla eletään 4 hengen perheenä. Ei enempää.

Rakastan silti lapsiani. EI tää kanta kai tee musta jotenkin masentunutta tai kamalaa ihmistä??
 
qwqwq
Kannattaa miettiä, haluaako elää miehen kanssa joka pakottaa tappamaan oman lapsensa... Hirveä äijä. Abortinteko aiheuttaa monille naisille syyllisyyden ja masennusta jälkeen päin...
 
"..."
Pientä päivitystä: kerroin eilen miehelle, että olen soittanut lääkäriajan, että oletko nyt tyytyväinen. Mies yritti tulla halaamaan mutta pakenin paikalta. Olin koko illan ihan masentunut mutta mies taas tuntui olevan oikein hyvällä tuulella, hassutteli lasten kanssa oikein korostetusti (olin eilen puhunut hänelle, että minusta ei ole tarpeeksi lasten kanssa). Minä tunsin oloni tosi surkeaksi ja vielä loukatuksi kun mies näytti nyt ajattelevan, että ikävä asia on jo hoidettu pois päiväjärjestyksestä ja että elämä jatkuu ennallaa tästä eteenpäin.

Iltamyöhällä sitten vähän puhuttiin aiheesta. Sanoin, että jos teen keskeytyksen niin teen sen lasten enkä hänen painostuksensa takia. Vaikka en tiedä, mitä hän tekisi jos antaisin tilanteen vain jatkua. Hän sitten sanoi suoraan, että ero tulisi. Hän ei voisi elää sen kanssa, että olen pettänyt hänet. Meidän ei koskaan pitänyt joutua tähän tilanteeseen, mihin olen meidät saattanut ja kun tiedän hänen kantansa lisälapsiin, niin se on lupauksen pettämistä ja silloin meidän yhteiselo ei voi jatkua. Tuo lupauksen pettämis-juttu tulee siitä, että raskaus sai alkunsa ns. varmoina päivinä... Minulla oli ja on vieläkin siis aika varattuna kierukan laittoon mutta puuhailla silti piti. Mies ei kysellyt ehkäisyn perään kun ajatteli minun tietävän, että on sellainen päivä, jolloin sitä ei tarvita. Ja niinhän minäkin luulin. "Tehtiin" tuota kuopusta melko pitkään, joten tunnen kiertoni tarkkaan, plus useimmilla yhdyntäkerroilla mies ei edes laukea... Mutta siis vahinko pääsi käymään. Ja tästä mies syyttää lähes yksinomaan minua. Tiedän, että tämä paljastus ei kaikissa herätä myötätuntoa minua kohtaan mutta mielestäni mies ei voi pakoilal täysin vastuuta tässäkään tapauksessa. Tällä tavalla minä olen hänet kuulemma pettänyt ja ainoa ratkaisu yhteiselon jatkumiseen on raskauden keskeyttäminen. Vaikka se olisi ihan kauhea paikka minulle. Ja tehtäisiin miehen mukavuudenhalun takia, hän kun ei halua elää mitään "suurperheen elämää". Miehen mielestä abortti tässä vaiheessa ei ole mikään iso juttu, paitsi minun historialla (takana raskaudenkeskeytys sikiövaurioiden takia myöhäisemmillä viikoilla). Eli ilman tuota kokemusta tässä ei olisi suurtakaan vaikeutta, ja nytkin minun vaan pitää ajatella, että emme tämän takia pilaa meidän ihanaa perhettä ja että raskaus on niin alkuvaiheessa, että kyseessä on vain tekninen toimenpide.

Olen taipumassa keskeytykseen mutta tosi pitkin hampain. Minusta tilanne ei ole reilu (riippumatta siitä, miksi raskaus sai alkunsa), mies ei kanna vastuutaan (kutne joku sanoi, miksi edes olisi tarvinnut minun lupaa vasektomiaan jos ei lisää lapsia kerta halua). Sanoin miehelle, että mahdollinen keskeyttäminen vaikuttaa sitten meidän väleihin, ehkä lopullisestikin, mutta mies tuntui olevan vain helpottunut jos sen keskeytyksen teen. Lyhyesti siis: minun vikani, että olen raskaana ja itse saan kantaa abortin tuskan tässä tilanteessa. Hän kyllä lupasi minua tukea siinä mutta en ole hänen mahdollisesta tuestaan kiinnostunut. Kun mies ei edellisillä kerroillakaan (keskeytys + keskenmeno) tarjonnut juuri tukea ja ymmärrystä niin en tarvitse niitä nytkään. Inhottaa ajatella, että tässä joutuu vielä reilun viikon kärvistelemään ennen sitä lääkärikäyntiä (koko ensi viikko menee reissussa). Ja jos tosiaan itken hervottomasti siellä lääkärissä ja soperran, että en itse asiassa haluaisi keskeyttää... Järki siis sanoo, että ennen kaikkea lapsille paras ratkaisu on keskeyttää, mutta kun joka hetki tunnen kehossani olevani raskaana niin tosi vaikeaa tämä nyt on. Tänään me ollaan vielä menossa miehen kanssa kaupungille iltaa viettämään, syömään ja elokuviin. Ja en todellakaan halua juoda mitään vaikka miehen mielestä solumöykyn kohtalo olisikin jo sinetöity... Rankkaa tämä on. Mies alkoi eilen itkeä tihrustamaan, ettei halua, että meidän ihana perhe rikkoontuu tähän. Mutta sen estämisen hinta on mulle laitettu aika kovaksi...

Sun miehesi on kauhea! kuin pikku kakara, mieti vielä haluatko olla tuollaisen paskan kanssa. Pistää sun syyksi kaiken! Raukka jätkä ihan oikea pelkuri.
 
Nopeat vastaukset: mies alkoi alun perin aiheesta puhuessamme itse vähän epäillä vasektomia-ratkaisua sillä skenaariolla, että jos lapsillemme sattuisi joskus jotain niin siinä tapauksessa haluaisimme ehkä sittenkin vielä saada lisää lapsia. Tähän sitten itsekin takerruin ja ehdotin, että mietitään sitä ehkäisyä minulle. Mieskään ei halunnut mulle enää pillereitä tms. (huonoja kokemuksia ajalta ennen lapsia) ja mietin kierukkaa, jossa epäilytti sen vuotoja runsastuttava vaikutus kun kuukautiseni ovat jo valmiiksi melko runsaat. Mutta siis kierukkaan päädyin ja aika siihen on varattuna. En siis todellakaan tahallani saattanut itseäni raskaaksi sillä olin surutyön jälkeen omaksunut ajatuksen, että meidän lapsiluku jää kahteen.

Meidän lapset ovat nyt 5,5 ja reilut 2,5 vuotta. Varsinkin vanhempi melko itsenäinen tapaus, joten ei ole koko aikaa "vaivaamassa" vanhempiaan...
 
"Minna"
Luin lähes kuin omaa elämän tilannettani lähesvuosi sitten. Emme suunnitelleet lasta. Minua ei olisi haitannut vahinko, mutta mies teki selväksi oman kantansa että ei yhtään lasta! Halusi omaa aikaa Ym. Kappas vaan vahinko sattui ja mies yritti parhaansa pakottaa minut tekemään abortin jopa uhkasi erolla. Heti testin teon jälkeen tunsin kropassani jotain muuttuneen... Ihmeen pienen tapahtuneen. Kysyin itseltäni: kadunko aborttia jossain vaiheessa? Uskon valvasti kyllä. Kadunko etten tehnyt aborttia? En ikinä. Tämä ihanuus tuhisee vieressäni ja täytti eilen 3kuukautta <3 mies jätti minut heti kun päätin pitää lapseni. Koska se kuulema loukkasi häntä niin paljon ja pilaa hänen elämänsä. Hän arpoi koko raskaisajan pysyykö lapsen elämäs vaiko hylkää hänet, noh päätöksen teki ja pojan elämässä haluaa olla, katuu paljon tekojaan. En ole pitkävihainen mutta tätä en voi hänelle anteeksi antaa. Jatkossa elän että lapsillani ja minulla on hyvä olla. Lapsen isä saa nähdä kun haluaa mutta enää ikinä ei muuta. Olen onnellinen. Jälki käteen olen miettinyt kuinka pystyin olemaan ihmisen kanssa yhdessä joka ei oikeasti tue minua kun sitä eniten tarvitsen.
 
sorry
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30775184:
Toisaalta merkittävä osa aborteista tehdään lääketieteellisin perustein, jolloin tietenkään mitään ehkäisyä ei ole ollutkaan ja lapsikin useimmiten olisi ollut toivottu. .
Kuten joku edellä totesi, tämä ei siis pidä paikkansa. Reilusti yli 90% on ns. mukavuusabortteja eli sosiaalisin syin. Lääketieteellisiä tosi vähän ja raiskauksia taustalla vielä vähemmän. Jostain syystä Suomessa ei vain haluta kauheesti puhua siitä, että vuosittain abortoidaan yli 9000 sikiötä, joista mitä luultavammin olisi tullut täysin terveitä lapsia terveille äideille.
 
Kdjh
Kyllä te olette nyt mun mielestäni molemmat aikamoisen peiliinkatsomisen tarpeessa.

Sulle ap, miten et muka voi ymmärtää, että miehelläsi on huijattu olo? Minä ainakin ymmärrän. Hän on suoraan sinulle sanonut, ettei enää halua kolmatta lasta. Ja luottanut sinun vakuutteluihisi, ettei sellaista ole tulossa. No, nyt on, ja sinä haluat sitä. Kyllä kenellä tahansa olisi huijattu olo. Jos olisin miehesi, minustakin IHAN OIKEASTI tuntuisi petetyltä. Ja olen siis nainen, eli en mitenkään 'ajattele tätä miehen kannalta'.

Miehesi taas on ollut hölmö, kun on antanut sinun ylipuhua itsensä 'varmoihin päiviin'. Miten olet edes itse voinut vakavalla naamalla sellaista lupailla?

Tämä koko kertomus on muutenkin niin värittynyt, sinä omien sanojesi mukaan et ole antanut ymmärtää mitään ja olet jotenkin ihan viaton, ja ainoastaan mies on koko ajan toiminut jotenkin katalasti. Siksipä en sinua kohtaan osaa tuntea suurta sympatiaa, et tunnu rehelliseltä. On helppo värittää asioita vaan ihan pikkuisen kotiinpäin.

Ero todennäköisesti tulee, joten mieti lapsiluku ja jaksaminen sen mukaan. Jos eroa ei tule, niin koittakaa nyt hyvät ihmiset kasvaa aikuisiksi.
 
"huoh"
Kuten joku edellä totesi, tämä ei siis pidä paikkansa. Reilusti yli 90% on ns. mukavuusabortteja eli sosiaalisin syin. Lääketieteellisiä tosi vähän ja raiskauksia taustalla vielä vähemmän. Jostain syystä Suomessa ei vain haluta kauheesti puhua siitä, että vuosittain abortoidaan yli 9000 sikiötä, joista mitä luultavammin olisi tullut täysin terveitä lapsia terveille äideille.
Voidaan me puhua siitä. Mutta jossain toisessa ketjussa, tämä kun ei varsinaisesti liity aiheeseen vaikka sitä sivuaakin.
 
58vee
No niin. Vielä kun kuulisin minkä ikäisiä olette. Olisit ap voinut olla napakampi näissä ehkäisyasioissa. Ei se kierukka paljon laatikossa auta. Omaa tyhmyyttäsi sanoisin. Mutta näitä piisaa, joiden täytyy saada elämään jännitystä. Mutta edelleenkin pidän tätä miehen asennetta ihmeen jyrkkänä. Eihän kyseessä ole viides lapsi sentään. Nykyään kolme on jo taas entisajan kaksi. Hyvä ap: tarkastele rohkeasti teidän suhteenne tilaa. Riittääkö rakkautta vai oletteko tavan vuoksi yhdessä? Jos teillä on rakkautta niin ei elämä tähän lapseen kaadu. Jos tästä ero tulee, olisi se tullut todennäköisesti jossain vaiheessa kuitenkin. Kuitenkin, jos päädyt pitämään lapsen, ole jatkossa tarkka äläkä ota tuollaisia naurettavia riskejä. Lakkaa olemasta hömppä! Ei pidä leikkiä vakavilla asioilla. Hoidollisesti kolmas lapsi on helpoin (mikäli on terve). Menee jo niin rutiinilla. Älä tee mitään hätiköityä ja vähän luulen, että lääkärikin tajuaa tilanteesi ja antaa riittävästi harkinta-aikaa.
 
Abortinvastustaja
On kerrassaan pöyristyttävää, että miehesi tuolla tavalla painostaa sinua murhauttamaan OMAN lapsensa! Millainen isä hän oikein on? Todella itsekäs ja tunteeton elukka!

Pidä ihmeessä tuo pieni ihmistaimi sisälläsi ja synnytä hänet! Sinulla on siihen täysi oikeus, etkä taatusti tule katumaan. Jos sen sijaan alistuisit murhanhimoisen miehesi tahtoon, asia jäisi satavarmasti kummittelemaan mieleesi ikiajoiksi, ja katkeruus kalvaisi sinua lopun ikääsi. Sellaista loppuelämää et varmaankaan itsellesi halua. Asumus- tai avioerokin olisi huomattavasti pienempi paha.

Vaikka miehesi lähtisikin pois, uskon, että tulet selviämään lastenhoidosta hyvin. Vanhempasi ja monet ystäväsi varmaan tulevat tukemaan sinua paljon, sekä konkreettisesti että henkisesti. Olen hyvin iloinen siitä, että olet saanut puhutuksi vaikeasta tilanteestasi näille ihanille ihmisille, jotka ovat sinun puolellasi.

Laskin myös, että ennen nuorimmaisesi syntymää vanhin lapsesi ehtii täyttää kuusi ja keskimmäinen kolme vuotta. Sen ikäiset ovat jo aika omatoimisia, joten en usko, että kolmen lapsen hoitamisesta tulisi sinulle liian rankka tehtävä, vaikka sitten joutuisitkin tekemään sen yksin.

Mikään asia maailmassa ei ole sen arvoinen, että sen vuoksi tarvitsisi uhrata tuo kaikkein viattomin. Ei edes parisuhteen jatkuminen. Kaikkein vähäarvoisin asia on tuon typerän ukon mukavuudenhalu.

Muista myös, että ihmishengen riistäminen on peruuttamaton teko, kun taas asumus- tai avioeron peruuntuminen on kyllä mahdollista.

Synnytä siis pienokaisesi. Olen varma, että hänestä tulee olemaan paljon iloa sinulle ja vanhemmille sisaruksilleen sekä isovanhemmilleen. Ja uskonpa, että hänen isänsäkin vielä tulee ajan myötä kiintymään häneen. Ehkä jo silloin, kun ensimmäisen kerran näkee tuon suloisen nyytin.

Toivon sinulle voimia ja siunausta sekä onnellista odotusaikaa.

****
Nimimerkille "Minna": Sydämelliset onnittelut sinulle pienokaisesi johdosta sekä siitä, että olet tehnyt oikean päätöksen. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi sekä myös lapsesi isälle.
 
Kiitos kysymästä. Tilanne on entisellään. Miehen kanta kolmanteen lapseen on edelleen jyrkkä ei. Vastuuta vahingosta kun ei voi kuulemma jakaa niin minun täytyisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Itselläni on ristiriitaiset tunnelmat. Kävin tänään juttelemassa kriisityöntekijän (neuvolapsykologille on kuukauden jono) kanssa (mies ei halunnut tulla mukaan) ja sain sieltä jotain evästystä. Katsotaan nyt. Kumpikin on syvällä omassa poterossaan kantojensa kanssa... Pian pitäisi jotain ratkaisuja tehdä. Itse haluaisin edelleen jatkaa raskautta ja saada miehen ymmärtämään, ettei se olisi maailmanloppu mutta miehen kanta tuntuu kiveen hakatulta. Ei sillä ole väliä, olinko jossain vaiheessa halunnut kolmatta lasta. Se ajatus oli kuopattu ja nyt tilanne pitäisi arvioida uudelta pohjalta. En vain kestäisi ajatusta keskeytyksestä. Tuntuu olevan vain huonoja ratkaisuja...
 
"viekku"
Kiitos kysymästä. Tilanne on entisellään. Miehen kanta kolmanteen lapseen on edelleen jyrkkä ei. Vastuuta vahingosta kun ei voi kuulemma jakaa niin minun täytyisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Itselläni on ristiriitaiset tunnelmat. Kävin tänään juttelemassa kriisityöntekijän (neuvolapsykologille on kuukauden jono) kanssa (mies ei halunnut tulla mukaan) ja sain sieltä jotain evästystä. Katsotaan nyt. Kumpikin on syvällä omassa poterossaan kantojensa kanssa... Pian pitäisi jotain ratkaisuja tehdä. Itse haluaisin edelleen jatkaa raskautta ja saada miehen ymmärtämään, ettei se olisi maailmanloppu mutta miehen kanta tuntuu kiveen hakatulta. Ei sillä ole väliä, olinko jossain vaiheessa halunnut kolmatta lasta. Se ajatus oli kuopattu ja nyt tilanne pitäisi arvioida uudelta pohjalta. En vain kestäisi ajatusta keskeytyksestä. Tuntuu olevan vain huonoja ratkaisuja...
Sinulla on - oikeasti- ratkaisu tehtynä. Haluat raskauden jatkuvan ja miehen ratkaisu on... HÄNEN päätöksensä. Voimia sinulle. Olen ollut itse samassa tilanteessa. Päätin, että haluan lapsen ja minun mieheni päätti haluavansa olla mukana.
 
Ei tästä mitään tule. Umpikujassa ollaan. Kriisikeskuksen ihminen kehotti minua kirjoittamaan miehelle kirjeen ja siinä kertomaan omista ajatuksistani ja osoittaa samalla empatiaa hänen ajatuksille. No, tein niin mutta eipä tuo äskeinen keskustelu, kuten oli odotettua, mitään asiassa muuttanut. Mies ei voi jatkaa yhteiselämää jos en tee keskeytystä. Kun minä hänen kantansa tietäen houkuttelin hänet epävarmaan ehkäisytapaan ja sitten en suostuisi hoitamaan asiaa pois. Hänestä kyseessä ei ole oikeasti, järjellä ajateltuna, mikään kummoinen juttu, muutama solu poistetaan ja se siitä. Minua asia kuulemma surettaa koska kehossani on jo tapahtunut muutoksia ja hormonit vaikuttavat ajatteluun. Että näin... Mies ei ymmärrä ollenkaan, että tämä voi olla ns. eettisesti minulle vaikeaa, varsinkin tällä historialla. On todella vihainen olo ja tuntuu, että ei tässä oikein voi mitään tehdä. Tuntuu, että tuon miehen ei tosiaankaan pidä saada enää yhtään lasta! Ja tuntuu, että jos teen miehen vaatiman ratkaisun niin meidän välit kylmenee hyvin vakavasti. Ei tätä asiaa voi vain kylmällä järjellä ja kyynisyydellä ajatella niin kuin mies nyt tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Peyote
Kuulostaa välinpitämättömältä meiningiltä tuo ettei oo ehkäisy ollut käytössä. Puhdasta typeryyttähän tuo on. Teiltä molemmilta. Minusta teidän pitäisi pitää lapsi ja viisastua ja ottaa vastuuta tekemisistänne. Sorry.
 
"Täälä"
Minun mieheni vaati ensimmäisen raskauden kohdalla aborttia. Kertoi kuinka elämäni on pilalla ja hän ei kuuluisi lapsen elämään. Noh raskaus meni metsään ja jouduin sairaalaan. Olin ilmoittanut jo kaikille että tulen saamaan lapsen ja mies häipyy.
Tästä eteenpäin mies ei muuta kuin katunut ja sanoinettä oli joutut tilanteessa tekemään päätöksen, josta ei ollut voinut perääntyä. Olisi kuulemma muuttanut mielensä jos raskaus olisi jatkunut. Tästä eteenpäin hän halusi lasta, koska olimme kuitenkin menettäneet solumöykyn. Saimme muutaman lapsen tämän jälkeen. Vieläkin asia satuttaa, mutta jos olisi tehnyt abortin, olisin vaihtanut miehen.

Itse kyllä epäilyttää miehen sitoutumista sinuun jos on noin jo vastaan. Ymmärrän toki hänen pettymyksen. Mielestäni sinun pitää miettiä myös vaihtoehto että teet abortin ja mies jättää sinut silti. Olisitko pystynyt/jaksanut olla lapsen kanssa yksin. Jos mies jättää sinut silti olisitkonsilloin katunut sborttia? Minä tekisin lapsen vaikka yksin, ikävä kyllä. Mielestäni ihmisen pitäisi kyetä jaksaa tekemänsä lapset yksinkin, koska toiselle voi oikeasti sattua mitä tahansa.

Mutta onnea valitsemallasi tiellä.
 
vierass
Valitettavasti olen kanssasi eri mieltä, en omaa lastani tappaisi sen takia että miestä nyt ei satu huvittamaan kolmas lapsi. Sitten ei huvittaisi, on sitä nyt muutkin ilman kaksilahkeista jatkanut perheensä kanssa. Mikä ei tapa se vain vahvistaa.
 

Yhteistyössä