Mihi voi jättää lapsen viikonlopuksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Nuunuu"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Nuunuu";22686679]Ei ole ketään kelle vois jättää. Miksi ootte noin ilkeitä? Mä vaan kysyin jos joku tietäisi. Leikkaukseen olen menossa ja sanovat et pääsee sunnuntaina pois vasta.[/QUOTE]

Tuossa tapauksessa lapsi voidaan sijoittaa sosiaalitoimen kautta lastenkotiin tai sijaisperheeseen.
 
"Nuunuu"
Pitää leikata huomenna. Mulla ei ole ketää kelle vois jättää. Isä ja äiti on juoppoja ja ainoo kaveri keneen luotan asuu tosi kaukana. Sairaalassa pitää olla 8 aamulla. Jos otan tytön mukaan niin auttaako ne siellä? Jos sais pitää tytön sairaalassa mun kanssa mutta ei saa.
 
[QUOTE="höh";22686735]Mitäköhän niiden pitäisi sairaalasta vastata??? Ei potilaan LAPSEN hoitaminen tai sen järjestäminen kuulu sairaalalle millään tavalla. Tai edes niistä asioista tietäminen.[/QUOTE]

Itseasiassa minulle joskus ehdotettiin, että ottaisivat minut osastolle ja vauvan lastenosastolle.. Ja kyseessä ihan niinkin vilpitön ajatus kuin että olisin saanut nukkua muutaman yön ja vatsasairauteni olisi päässyt ehkä näin paremmin rauhoittumaan. Ja meidän perheessä on kuitenkin myös isä joka olisi myös voinut hoitaa vauvaa.

Pointtinani oli siis se, että toki sairaalasta asiaa voi kysyä. :)
 
[QUOTE="Nuunuu";22686791]Pitää leikata huomenna. Mulla ei ole ketää kelle vois jättää. Isä ja äiti on juoppoja ja ainoo kaveri keneen luotan asuu tosi kaukana. Sairaalassa pitää olla 8 aamulla. Jos otan tytön mukaan niin auttaako ne siellä? Jos sais pitää tytön sairaalassa mun kanssa mutta ei saa.[/QUOTE]

missäpäin asut?

jos leikkaus on täysin pakollinen niin menet lapsen kanssa sairaalaan. heti aamulla sieltä soitatte sossuun ja kerrotte tilanteen. millainen leikkaus on kyseessä? voisitko pyytää yksityishuonetta ja lapsi saisi olla kanssasi siellä? kun kuulit tänään leikkauksesta niin sanoitko, että sinulle ei ole lapselle ketään hoitajaa? mietin miksi leikkaus päätettiin tehdä heti huomenna, sinulle ei jäänyt yhtään aikaa järjestää lapsen hoitoa.
 
"liinis"
[QUOTE="Nuunuu";22686791]Pitää leikata huomenna. Mulla ei ole ketää kelle vois jättää. Isä ja äiti on juoppoja ja ainoo kaveri keneen luotan asuu tosi kaukana. Sairaalassa pitää olla 8 aamulla. Jos otan tytön mukaan niin auttaako ne siellä? Jos sais pitää tytön sairaalassa mun kanssa mutta ei saa.[/QUOTE]

Soita sosiaalipäivystykseen nyt heti, sellainen toimii ainakin suurimmissa kaupungeissa. Googleta paikkakuntasi nimi ja sosiaalipäivystys.

Jos leikkauksesi ei ole pakko suorittaa heti niin pelkään pahoin, että käännyttävät kyllä sairaalasta pois, jos sinne lapsen kanssa menet ja antavat leikkuriajan toiselle.
 
innostin
[QUOTE="Nuunuu";22686791]Pitää leikata huomenna. Mulla ei ole ketää kelle vois jättää. Isä ja äiti on juoppoja ja ainoo kaveri keneen luotan asuu tosi kaukana. Sairaalassa pitää olla 8 aamulla. Jos otan tytön mukaan niin auttaako ne siellä? Jos sais pitää tytön sairaalassa mun kanssa mutta ei saa.[/QUOTE]

Voi että, miten ei sinulla ole kavereita tai sukulaisia, onko niitä muutenkaan kovin paljoa?? Onko lapsella kavereita ja mitä teet elääksesi, dokaatko itse paljonkin tai käytätkö aineita?
 
"Salla"
Todellakin soita sosiaalipäivystykseen!!! Mikset ole asiaa aiemmin hoitanut jos leikkaus huomenna??? Herran jumala sentään. Ota lapsi vaikka sairaalaan mukaan ,eivätköhän he sitten osaa asialle jotakin tehdä.Ja sairaalassa on myös oma sosiaalityöntekijä. Mutta älä jätä vaan lasta kotiin tai jätä epäluotettavalle hoitajalle.
 
"Nuunuu"
Mä en juo koskaan. Miksi sä sellaista luulet :( Oon ihan tavallinen äiti mut ihan yksin nyt. Oli pakko muuttaa toiseen paikkaan tytön isän takia. Ei oo paljoa sukulaisia. Muutin tänne kauas kun meen töihin helmikuussa. Jos ne auttais sairaalassa aamulla. Se kun soitti tänään et pitää leikata aamulla ei tienny auttaa. Sano vaan et joku hoitaja sun nyt pitää saada.
 
"Annika"
Mihin leikkaukseen oot menossa? Ja missä päin asut? Kamalaa ois olla noin yksin. Tulevaisuuden varalta ni ota yhteys soskuun ja laita tukiperhe hakemus menemään. Auttavat tuollaisissakin tilanteissa. Meille voisit lapsesi tuoda :D
 
[QUOTE="höh";22686735]Mitäköhän niiden pitäisi sairaalasta vastata??? Ei potilaan LAPSEN hoitaminen tai sen järjestäminen kuulu sairaalalle millään tavalla. Tai edes niistä asioista tietäminen.[/QUOTE]

No kyllä se itseasiassa kuuluu. Sairaalan kuuluu olla tietoisia siitä, millaisiin olosuhteisiin ihminen palaa leikkauksensa jälkeen. Tiedot potilaan perheestä ovat oleellisia tässä kohtaa hoidon ja jatkohoidon järjestämisen suhteen.
 
"Nuunuu"
Kun mä sain tietää et nyt aamulla leikataan vasta tänää iltapäivällä. Yritin kaveria saada mut se ei pääsekään. Mä en koskaan jättäisi tyttöä yksin tai jollekin vaan. Sain nollakakkosesta yösossun numeron niin soitan nyt sinne. Mä en vaa tiennyt mistä hakea apua ja peljästyin. Siksi kysyin jos joku täällä vois neuvoa.
 
[QUOTE="Nuunuu";22686854]Mä en juo koskaan. Miksi sä sellaista luulet :( Oon ihan tavallinen äiti mut ihan yksin nyt. Oli pakko muuttaa toiseen paikkaan tytön isän takia. Ei oo paljoa sukulaisia. Muutin tänne kauas kun meen töihin helmikuussa. Jos ne auttais sairaalassa aamulla. Se kun soitti tänään et pitää leikata aamulla ei tienny auttaa. Sano vaan et joku hoitaja sun nyt pitää saada.[/QUOTE]

soita tosiaan sinne sosiaalipäivystykseen. etsi googlella paikkakuntasi nimen mukaan.

jollei sieltä löydy keskellä yötä nyt apua niin sitten menet aamulla lapsen kanssa sairaalaan, sanot heti, että tilanne on se, että sinulle ei ole ketään hoitajaa, että miten toimitaan. älä lannistu, jos vastassa on joku joka sanoo heti, että sitten ei voi mitään. sairaaloissa on usein myös sosiaalityöntekijöitä, pyydä paikalle ja vaadi, että sinua autetaan. sen takia yhteiskunnassa on tukisysteemeitä, jotta tällaisessa tapauksessa sinä pääset tarvitsemaasi leikkaukseen ja lapsesta huolehditaan.


jatkoa ajatellen, ota ehdottomasti yhteyttä sosiaalityöntekijään, vaikka neuvolan kautta, jos et muuten tiedä mihin soittaa ja pyydä itsellesi tukiperhettä. pitäähän sinunkin joskus saada omaa aikaa, jotta jaksat ja aina voi tulla muutakin menoa, mihin ei voi lasta ottaa mukaan.

tsemppiä elämäänne, kyllä kaikki järjestyy kun pyydät apua! :hug:
 
"Annika"
No ainakin sait nyt neuvoa miten toimia,kyllä oisin varmaan mäkin pelästyny tollasta tilannetta jos ei ole ketään apuna. Kun olet soittanu sinne yö soskuun ni tule takas ja infoa mitä sanoivat :) Kyllä aisa järjestyy!
 
"vieras"
Todella uskottavaa... puolilta öin aletaan kaksplussan keskustelupalstalla kyselemään lastenhoitojärjestelyjä kun aamukahdeksalta pitäisi olla suunnilleen leikkauspöydällä. Uskoon ken tahtoo, minä en.
 
"liinis"
[QUOTE="Nuunuu";22686878]Kun mä sain tietää et nyt aamulla leikataan vasta tänää iltapäivällä. Yritin kaveria saada mut se ei pääsekään. Mä en koskaan jättäisi tyttöä yksin tai jollekin vaan. Sain nollakakkosesta yösossun numeron niin soitan nyt sinne. Mä en vaa tiennyt mistä hakea apua ja peljästyin. Siksi kysyin jos joku täällä vois neuvoa.[/QUOTE]

Toivottavasti saat apua ja pääset leikkaukseen.
 
[QUOTE="vieras";22686892]Todella uskottavaa... puolilta öin aletaan kaksplussan keskustelupalstalla kyselemään lastenhoitojärjestelyjä kun aamukahdeksalta pitäisi olla suunnilleen leikkauspöydällä. Uskoon ken tahtoo, minä en.[/QUOTE]

ei sun tarvii uskoa. tällaisia tilanteita kuitenkin on ja mietin aina, että miten tällaiset viestit ap:n oloa helpottaa. eikö voisi vain jättää vastaamatta jollei edes usko koko asiaa?
 
"Nuunuu"
Nyt soitin ja ne vastas melkeen heti! Se sosiaalinainen soittaa sairaalaan ja lupasi että joku tulee aamulla sinne ja et asia hoituu varmasti ja että tyttö saa olla mun kanssa niin paljon kun vaan siellä voi olla. Yöksi pääsis toiselle osastolle jos on tilaa tai sit perheyöpaikkaan. Mä en voi sanoa missä me asutaan ja se leikkausjuttu on aika nolo mut mulla on siis tukos suolessa. Ja sulle kun ihmettelet et miksi täällä kysyn nii kysyn yöllä niin en tiedä muuta paikkaa missä ois äitejä hereillä yölläkin. Kiitos kun autoitte :)
 
hienoa, että asia järjestyy!

nyt äkkiä nukkumaan, jotta jaksatte aamulla sairaalaan ajoissa.

kaikki menee aina hyvin, kun pyytää apua. älä jää yksin jatkossakaan, vaan rakenna se tukiverkosto esim tukiperheen turvin.
 
"Annika"
Joo ne kivut on karmeat(ilman lääkettä ei pärjää) ja yleensä ei päästetä kotiin kyllä enää tuossa tilanteessa mutta oli miten oli hyvä että asia järjestyi!! :) ( Ja ehkä syy oli jokin muu,ehkä ap halusi varmistaa ettei kukaan tunnista häntä.)Ja suosittelen tukiperheen hankintaa tulevaisuutta varten, auttaa huomattavasti jos tämmöisiä tilanteita tulee ja muutenkin että saat omaa aikaa edes joskus. Ihan yksin lapsenkanssa on varmasti rankkaa. Voimia sinne ja pikaista parantumista leikkauksesta! Öitä :)
 
Hmm. Jotenkin... :ashamed: juttu haisee kaikinpuolin. Suolitukos vaatii mun käsittääkseni aina välittömän nesteytyksen ja jatkuvan sairaalahoidon. Lisäksi se on hyvin kivulias ja aiheuttaa runsastakin oksentelua aika usein. Lisäksi on aika hyvin jos 12 minuutissa ehtii soittamaan, saamaan sosiaalityöntekijän kiinni yöaikaan ja tämä saa vielä järjestettyä kaiken mahdollisen avunkin tähän aikaan yöstä aamuksi paikalle klo 8:00. Luulis että suurin osa sosiaaliväestä päivystäjää lukuunottamatta on kuitenkin nukkumassa ja aloittavat työnsä vasta aamulla klo 8:00. Ainakin meidän paikkakunnalla ainoa, minkä tähän aikaan saisi hälytysvalmiuteen, olisi pienten lasten vastaanottokoti.
 

Yhteistyössä