Mihin et muuttaisi KUOPIOSSA?

  • Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti
vinkkejä?
Olen muuttamassa Kuopioon ja en tunne kaupunkia ollenkaan, joten tarvitsisin apua asuinalueen valitsemisessa. Mitkä ovat ns. huonompia alueita ja mitkä suositumpia? Vai onko alueiden välillä eroja?

Ja toki jos ois hyvä asunto jollakin tarjota vuokralle, niin otan mielelläni tarjouksia vastaan :D
 
A shadieeyah
no petonen on maineestaan huolimatta hyvä.
Toki täälläkin on taloja joihin ei kannata muuttaa mutta hyviäkin alueita löytyy.
Plussaa on palvelut(kaupat,lidl,apteekki,kela,lääkäri ja sosku jos tarvii sekä uimahalli)..
yhdellä bussilla lupsakasti täältä pääsee tuonne marketeille ja keskustaan.

Alue johon en muuttaisi on rypysuo (se talo jossa asuttiin niin asunto oli homeinen) ..koska lähin automaatti on jossakin puijonlaaksossa hyvin kaukana..eli jos rahat loppu ja pitäis linjurilla päästä niin ei hyvä(plus vaan kallis sale).

niin ja myö asutaan kai tässä pyörönalueella? no kirppatalo..eli keskellä petosta ja ihan rauhallista on ollu.
 
me
asustellaan saarijärven a-alueella (=melkein männistössä), tasokkaita peruskorjattuja taloja ja tarvittavat kuten kauppa, posti/r-kioski jne on lähettyvillä. rauhallista asua, ei ole kun mummoja ja lapsiperheitä meidänkin talossa :D b-alue sen sijaan aika köykäsen olonen, sinne en itse muuttaisi.

petonen muuten hyvä, mutta pyörön alue (olen itsekin asunut) aika rauhatonta seutua.

neulamäki, rypysuo, itkonniemi on aika huonoja myös.

rönö ja saaristokaupunki "hienostoaluetta".
 
Petosella myös asutaan, ja Pyörönkaaren varrella, ollaan tykätty.
Neulamäki, Rypysuo, Saarijärvi ei nappaa, sinne en lähtis asumaan.
Katso vuokra-asuntoja myös www.uku.fi/tori ja sieltä asunnot =)
Tervetuloa vaan Kuopioon
 
pyh ja pah
Pöh! Petosella on ihan hyvä asua. Ollaan asuttu jo 5 vuotta vuokra-asunnossa. Ja ei koskaan mitään ongelmia ole ollut. Täällä on kaikki tarvittavat palvelut kävelymatkan päässä, kuten myös hyvät harrastusmahdollisuudet. Aikoinaan ehkä ollut petosella huonomaine, mutta nykyään ei enää. Matkaa on 10km kaupunkiin, mutta hyvät on kulkuyhteydet. Itse en muuttaisi Rypysuolle, mutta sekin saattaa olla vain ennakkoluuloa.
 
Asunut melkein joka lähiössä
Mä en muuttaisi Rypysuolle, Inkilänmäelle enkä Särkiniemeen. Päiväranta tai Julkula on taasen kovin syrjäisiä ja hiljaisia, sinne ei kannata muuttaa jos ei ole omaa autoa. Petosesta olen tykännyt, mutta en ehkä ihan Pyörönkaarelle muuttaisi. Mutta heti vähän matkaa siitä joka suuntaan on jo rauhallisempaa, ja osa rivarialueista tosi mukavia.

Vuokralle muuttajale keskusta (erityisesti sataman seutu), Petonen, Puijonlaakso voisivat olla hyviä vaihtoehtoja. Tai sitten Niirala (ihan keskustan kupeessa), jos saisi asunnon vähän uudemmasta talosta.
 
Saaristokaupungissa pitkä matka kaikkialle, joten oma auto oltava. Jynkässä ja Leväsellä huonosti palveluita. Petosella palvelut Pyörössä, ei mielestäni maineensa veroinen vaan rauhallisempi. Ihan riippuu omista tarpeista ja perheen koosta, minne kannattaa muuttaa. Julkinen liikenne toimii kohtalaisen hyvin, vaikka onkin kallis.
 
Neulamäki, Rypysuo huonoja vaihtoehtoja. Tyttäreni kummit ovat asuneet Päivärannassa ja nyt haaveilevat muuttavansa sinne takaisin. Ts. riippuu paljon perheen tarpeista, onko autoa jne. Mutta aina kun Kuopiossa tapahtuu jotain ikävää, se on Petosella. Mutta Petonenkin on iso alue (jotain 20.000 asukasta) ja varmasti sielläkin on hyviä ja rauhallisia alueita. Matkaa vaan on keskustaan. Muutatko yksin, perheen kanssa? Haluatko lähelle keskustaa vai kauemmas?
paljon kuopiolaisia lapsiperheitä on muuttanut Siilinjärvelle. Tontit ja asunnot halvempia, palvelut kunnossa, hyvät kulkuyhteydet Kuopioon ( 25 km)...
 
Noissa kaikissa lähiöissä on omat huonot alueensa. Itse asuin lapsuuden Neulamäessä, siellä rauhallisella omakotialueella ja paikka oli täydellinen, kun luonto oli lähellä. Mutta sitten kun täälläkin mennään alaspäin tai ns. takaneulamäkeen, niin sinne en itsekkään muuttaisi.

Petonenkin on huonossa maineessa, vaikka monet lapselliset ystäväni siellä viihtyvät. Itse en pidä, koska se on niin kaukana.

Niirala on hyvä paikka asua, rauhallinen ja silti lähellä keskustaa. Nyt kun taas asutaan ihan torin kulmalla keskustassa, niin tämä on muuten jees, mut tämä liikenne ja melu...

Yleisesti se taitaa mennä niin, että missä on Kuopas ja Niku niin on myös kaikki deekut ja ongelmat..
 
ap
Kiitos kaikille vastauksista!

Taidan pyrkiä keskusta-alueelle aluksi vuokralle ja sitten myöhemmin, kun olen paremmin tutustunut kaupunkiin, kattelen omaa asuntoa. Siilinjärvi on mulla myös yksi vaihtoehto, koska työni on siellä, mutta jotenkin Kuopio kuulostaa paremmalta...
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Noissa kaikissa lähiöissä on omat huonot alueensa. Itse asuin lapsuuden Neulamäessä, siellä rauhallisella omakotialueella ja paikka oli täydellinen, kun luonto oli lähellä. Mutta sitten kun täälläkin mennään alaspäin tai ns. takaneulamäkeen, niin sinne en itsekkään muuttaisi.

Petonenkin on huonossa maineessa, vaikka monet lapselliset ystäväni siellä viihtyvät. Itse en pidä, koska se on niin kaukana.

Niirala on hyvä paikka asua, rauhallinen ja silti lähellä keskustaa. Nyt kun taas asutaan ihan torin kulmalla keskustassa, niin tämä on muuten jees, mut tämä liikenne ja melu...

Yleisesti se taitaa mennä niin, että missä on Kuopas ja Niku niin on myös kaikki deekut ja ongelmat..
pakko sanoo et päinvastoin..
vvo:n kämpässä sai vuostolkulla yks äijä ryypätä ja rellestää miten sattuu vaikka huudatta musaa yökaudet..pasko ja kusi kämppänsä ihan pilalle..
sitä ei saatu häädettyä mut nikulle lentää ku leppis ja takas ei oo asiaa vähään aikaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista!

Taidan pyrkiä keskusta-alueelle aluksi vuokralle ja sitten myöhemmin, kun olen paremmin tutustunut kaupunkiin, kattelen omaa asuntoa. Siilinjärvi on mulla myös yksi vaihtoehto, koska työni on siellä, mutta jotenkin Kuopio kuulostaa paremmalta...
Jos tosiaan Siilissä käyt töissä, niin aika pitkä matka tulisi Petoselta ajella. :)
 
Vieras
Julkulaan kannattaa muuttaa, jos ei haittaa muutaman kilometrin matka kaupunkiin. Lähellä puijo ja hiihtoladut/pururata. Puijonlaakso on toinen, vähän lähempänä kaupunkia. Niiralakin on ihan kiva paikka, kaupungin kupeessa.
En kyllä muuttaisi Neulamäkeen enkä Petoselle.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista!

Taidan pyrkiä keskusta-alueelle aluksi vuokralle ja sitten myöhemmin, kun olen paremmin tutustunut kaupunkiin, kattelen omaa asuntoa. Siilinjärvi on mulla myös yksi vaihtoehto, koska työni on siellä, mutta jotenkin Kuopio kuulostaa paremmalta...
Jos tosiaan Siilissä käyt töissä, niin aika pitkä matka tulisi Petoselta ajella. :)
Julkulasta tai Päivärannasta ei olisi pitkämatka Siiliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista!

Taidan pyrkiä keskusta-alueelle aluksi vuokralle ja sitten myöhemmin, kun olen paremmin tutustunut kaupunkiin, kattelen omaa asuntoa. Siilinjärvi on mulla myös yksi vaihtoehto, koska työni on siellä, mutta jotenkin Kuopio kuulostaa paremmalta...
Jos tosiaan Siilissä käyt töissä, niin aika pitkä matka tulisi Petoselta ajella. :)
Julkulasta tai Päivärannasta ei olisi pitkämatka Siiliin.
Niin ja tietty siihen Päivärantaan olisi tullut nyt se sittarikin missä on niitä kaikkia muita liikkeita.
 
Tipu Topakka
Niiralan omakoti alue ihan kiva. Ja päivärantakin kiva.. Inhokkilista: Neulamäki, Inkilänmäki, Saarijärvi (ihan deeku alue!!), Kelloniemi ja Särkiniemi (ihan vihonviimenen!). Petonen on muuttunut todella edukseen. Ja Myös Vuorela taitaa olla aika kivaa (varsinkin lapsiperheille) aluetta.
 
Asuin kuopiossa 24 vuotta monessa eri kaupunginosassa. Voisin sanoa, että petonen on aika suosittu ja myös ihan hyvä asuinalue. On toisaalta kuin pieni kaupunki kun kaikki palvelut siellä. Pyöröä nyt "haukutaan" mut ei sielläkään nyt ihan päivittäin outoja tapahdu. En muuttais Inkilänmäelle, Itkonniemelle, N:mäkeen, Kelloniemeen...ne nyt ainakin tulee mieleen. Särkilahtikin taitaa olla aika uutta/suosittua aluetta, mut 11v olen jo muualla asunut(mitä nyt sukuloimassa käynyt siellä) niin en kaikkea tiedä.
 

Yhteistyössä