mikä h""""""ti on ku toi anoppi ei voi uskoa ettei meiän lapsille saa antaa hyvää

  • Viestiketjun aloittaja kyrsiintyny anoppiin
  • Ensimmäinen viesti
kyrsiintyny anoppiin
olen sanonut niin monta kertaa ettei meille tarvitse tarjota keksiä yms kun mennää kylään ku vanhemmalle tulee niin pahat kiukkunen ja yli vilkas jos saa vähänkää sokeri

no taas eilen kun oltiin kylässä tarjosi ruokaa no mikäs siinä saa lapset syödä jos haluaa mutta oltiin justiin syöty ennenku mentiin sinne ihmetteli ku lapset ei sit syöny vaikka selitinki et on just syöny ni piti lykkiä laautasta naaman etee...
just ku oltiin lähössä ni tarjotaan vanukkaita lapsille että syöttekö tälläset!
siinä vaiheessa mulla kiehahti ja sanoin ettei nyt tarvii sellasia mut sehän tarjos niitä lapsille eka enneku kysy meiltä sen jälkee ku lapset oli syöny vanukkaat ni annetaan vielä jotain mysli patukkaa niissäku ei kuulemma ole sokeria arggg olihan sitä kiva mennä kauppaan ylivilkkaan lapsen kanssa!

miten saan taottua aikuiselle ihmiselle ettei lapselle saa antaa sokeria!
meilläku kotonakaa ei syödä mitään sokerista...
 
ihme kommentteja
Ymmärrän kyllä sun ketutuksen. mun mummoni on samanlainen, vanhuudenhöperö nyt jo kylläkin, ollut aina.

Se kans lykkää koko ajan jotain eteen ja vaikka kuinka sanoo ettei ole nälkä, ei tee mitään mieli niin hokee ja tuputtaa ja sitten ihmettelee ja voivottelee kun ei syödä... =/

Ja mitä se kellekään kuuluu edes miten ap:n laspet reagoi sokeriin, jos ap kerran itse tietää ettei se ole hyväksi? olisko parempi syy että meillä ei syödä ollenkaan sokeria koska se ei ole hyvä hampaille?

Jos lapsen vanhemmat sanovat että ne lapset ei syö sokeria, niin ei ne silloin sitä syö. Ei siinä mitään pipon löysäämistä tarvita.
 
ihme kommentteja
Voi apua mitä porukkaa taas liikenteesä. valitstit ap väärän päivän avauksellesi.. ;)

Nyt jo diagnosoidaan että ei se lapsi oikeasti mikään ylivilkas ole vaan vanhemmat vaan haluavat sen olevan flegmaattinen mieluummin.

Miksi anoppilassa tai missään lapsella pitäisi olla eri säännöt kuin kotona?
VARsinkaan jos ne liittyvät lapsen terveyteen tai aiheuttavat turhaa hankaluutta.
 
vieras79
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ehkä sun lapset ei tule yli vilkkaikksi mutta meillä vanhempi tulee heti yli energisesksi ja on muutenki vaikea lapsi!
sun lapsostas tulee vilkkaista siks kun et anna sitä makeeta niille....miten olis karkkipäivä tai jotain....

ihme pingotusta vanhemmilta kieltää lapsilta herkut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Voi apua mitä porukkaa taas liikenteesä. valitstit ap väärän päivän avauksellesi.. ;)

Nyt jo diagnosoidaan että ei se lapsi oikeasti mikään ylivilkas ole vaan vanhemmat vaan haluavat sen olevan flegmaattinen mieluummin.

Miksi anoppilassa tai missään lapsella pitäisi olla eri säännöt kuin kotona?
VARsinkaan jos ne liittyvät lapsen terveyteen tai aiheuttavat turhaa hankaluutta.
No paljonko hallaa yksi vanukas lapselle aiheuttaa??? Ja ap kertoi että oikean ruuan on lapsi syönyt.
 
ihme kommentteja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ehkä sun lapset ei tule yli vilkkaikksi mutta meillä vanhempi tulee heti yli energisesksi ja on muutenki vaikea lapsi!
sun lapsostas tulee vilkkaista siks kun et anna sitä makeeta niille....miten olis karkkipäivä tai jotain....

ihme pingotusta vanhemmilta kieltää lapsilta herkut...
Onko vaikeaa uskoa että sokeriherkut oikeasti aiheuttavat joillekin liikaa vilkkautta?

Mikään makea herkku ei ole ihmiselle välttämätön, ruoasta saa sokeria ihan tarpeeksi. Vai meinaatko että jokaisne täytyy saada tietty annos päivässä jälkkäreitä sun muuta?
 
Niinpä! Onko se niin hauskaa antaa lapselle karkkia ja suklaata ja limsaa? Kiva kun lapselle tulee hyvä mieli kun saa suun täyteen makeaa, mutta onko esim 2- tai 3-vuotias sen onnellisempi saako se karkkia vai ei?


 
ihme kommentteja
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Voi apua mitä porukkaa taas liikenteesä. valitstit ap väärän päivän avauksellesi.. ;)

Nyt jo diagnosoidaan että ei se lapsi oikeasti mikään ylivilkas ole vaan vanhemmat vaan haluavat sen olevan flegmaattinen mieluummin.

Miksi anoppilassa tai missään lapsella pitäisi olla eri säännöt kuin kotona?
VARsinkaan jos ne liittyvät lapsen terveyteen tai aiheuttavat turhaa hankaluutta.
No paljonko hallaa yksi vanukas lapselle aiheuttaa??? Ja ap kertoi että oikean ruuan on lapsi syönyt.
Sitähän sä et tiedä, koska et tiedä millainen lapsi on kyseessä. On lapsia joille ei oikeasti sovi sokeriherkut.

Kaikki ei toimi samalla lailla kuin sinun maailmassasi.

Pitäisikö ap.:n luopua periaatteistaan ja ohjeistaan koska anoppi on sitä mieltä, tai sinä?

Luopuisitko sä jos sulla olisi joku ehdoton sääntö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Voi apua mitä porukkaa taas liikenteesä. valitstit ap väärän päivän avauksellesi.. ;)

Nyt jo diagnosoidaan että ei se lapsi oikeasti mikään ylivilkas ole vaan vanhemmat vaan haluavat sen olevan flegmaattinen mieluummin.

Miksi anoppilassa tai missään lapsella pitäisi olla eri säännöt kuin kotona?
VARsinkaan jos ne liittyvät lapsen terveyteen tai aiheuttavat turhaa hankaluutta.
No paljonko hallaa yksi vanukas lapselle aiheuttaa??? Ja ap kertoi että oikean ruuan on lapsi syönyt.
Sitähän sä et tiedä, koska et tiedä millainen lapsi on kyseessä. On lapsia joille ei oikeasti sovi sokeriherkut.

Kaikki ei toimi samalla lailla kuin sinun maailmassasi.

Pitäisikö ap.:n luopua periaatteistaan ja ohjeistaan koska anoppi on sitä mieltä, tai sinä?

Luopuisitko sä jos sulla olisi joku ehdoton sääntö?
meiööä ehdottomat säännöt koskee hieman isompia asioita!

 
ihme kommentteja
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Tuo ap:n kommentti "muutenkin vaikea lapsi".. aika ikävästi sanottu. mitäkähän käytännössä tarkoittaa?
Mä en kyllä enää lähde sun kanssa mistään jankuttamaan, totean sen taas kerran. Ei hyvää päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Tuo ap:n kommentti "muutenkin vaikea lapsi".. aika ikävästi sanottu. mitäkähän käytännössä tarkoittaa?
Mä en kyllä enää lähde sun kanssa mistään jankuttamaan, totean sen taas kerran. Ei hyvää päivää.
No en mä ole sulta kommenttia pyytänytkään... mun mielstä vain aika inhosti sanottu..
 
pipana
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme kommentteja:
Voi apua mitä porukkaa taas liikenteesä. valitstit ap väärän päivän avauksellesi.. ;)

Nyt jo diagnosoidaan että ei se lapsi oikeasti mikään ylivilkas ole vaan vanhemmat vaan haluavat sen olevan flegmaattinen mieluummin.

Miksi anoppilassa tai missään lapsella pitäisi olla eri säännöt kuin kotona?
VARsinkaan jos ne liittyvät lapsen terveyteen tai aiheuttavat turhaa hankaluutta.
No paljonko hallaa yksi vanukas lapselle aiheuttaa??? Ja ap kertoi että oikean ruuan on lapsi syönyt.
Sitähän sä et tiedä, koska et tiedä millainen lapsi on kyseessä. On lapsia joille ei oikeasti sovi sokeriherkut.

Kaikki ei toimi samalla lailla kuin sinun maailmassasi.

Pitäisikö ap.:n luopua periaatteistaan ja ohjeistaan koska anoppi on sitä mieltä, tai sinä?

Luopuisitko sä jos sulla olisi joku ehdoton sääntö?
meiööä ehdottomat säännöt koskee hieman isompia asioita!
Ja jälleen tulemme siihen, että perheet ja ihmiset ovat erilaisia: teillä on eri juttuja isoina asioina kuin ap:llä. Jos teille sopii vanukas, toiselle ei sovi...

 
ap
tarkoitin tolla "muutenkin vaikea lapsi" kommentilla että on vanhempi lapsemme on muutenkin vilkas tapaus ja meillä on joka toinen lauantai karkki päivä jolloin lapset saa karkkiaskin tai jonku vastaavan!
ehkä olen hieeman tyhmä ku en anna lasten syödä makeeta!
pointti oli nyt tässä se ettei anoppi kuuntele mitä hänelle on sanottu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
jos kotoa sanotaan että ei hyvyyksiä niin myös anoppilassa on samat säänöt.
Vai saako anoppilassa olla omat säännöt? Onhan teilläkin?
jos mun kotiin tulis vieraita lapsineen ja vanhemmat on monta kertaa sanonut että lapsille ei saa antaa sokerista syötävää, niin minä en myöskään sitten anna.

onko normaalia? vai pitäskö luovuttaa ja tehä just päinvastoin ku sanotaan?
 

Yhteistyössä