Mikä laulu herkistää sinut?

feelings
Todella hyvä kysymys. Mut herkistää niin moni laulu etten edes osaa laskea. Mä kyynelehdin monesti laulujen soidessa kun esim. ajan autolla, elämässä on niin paljon kaunista ja herkkää, että monien laulujen sanat osuvat niin kohdalleen, ettei voi muuta kuin kyynelehtiä niitä kuunnellessa. Välillä onnenkyyneleitä ja välillä surunkyyneleitä.
Elämä on. :/
 
mammeli
Alkuperäinen kirjoittaja feelings:
Todella hyvä kysymys. Mut herkistää niin moni laulu etten edes osaa laskea. Mä kyynelehdin monesti laulujen soidessa kun esim. ajan autolla, elämässä on niin paljon kaunista ja herkkää, että monien laulujen sanat osuvat niin kohdalleen, ettei voi muuta kuin kyynelehtiä niitä kuunnellessa. Välillä onnenkyyneleitä ja välillä surunkyyneleitä.
Elämä on. :/

Samoin täällä. Tiedä sitten kuinka paljon nämä jylläävät raskaushormoonit vaikuttavat... =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Veteraanin iltahuuto.
Samoin.
Sitten on monia virsiä tai muuten hengellisiä kappaleita vaikka en ns. uskovainen olekaan (mm. Jumalan kämmenellä Kirkossa, Lapsuuden usko... ) Häämarssit herkistää myös...
Mun sydämeni tänne jää,
Simo Silmun esittämä Kaikkea hyvää....

paljon on siis semmoisia jotka herkistää. tuossa vain joitakin niistä.
 
Ooo
Viimeksi tuli itku viime viikolla Katri Ylanderin "maailman ihanin" -biisistä. Sinäänsä ei ole surullinen kappale, mut kai tuli kaipaus sellaiseen vapauteen, mistä siinä puhutaan...
Moni kappale itkettää, riippuu mikä elämäntilanne ja mikä biisi juuri silloin kolahtaa. Se Titanicin tunnusbiisi (love will go on) kolahti aikanaan aika voimallisesti. Juha Tapion "kaksi puuta" itkettää kun ajattelen kovia kokeneita vanhempiani jostain syystä aina sen aikana. Kaija K:n ja Kaija Kärkisen kappaleiden sanoista tykkään, joinain aikoina itkuun saakka, samoin Anna Erikssonin. Alkaa tulemaan niin loputon lista, et paree lopettaa...
 
The Om: http://www.youtube.com/watch?v=H7ofPdEgsoQ
Mutta vain jos heittäydyn siihen "kellumaan", sen virtaan, ja annan sen mennä mun läpi täydellä voimalla. Pelkkänä taustamusiikkina ei vaikuta.
Ei oo kylläkään laulu varsinaisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja feelings:
Todella hyvä kysymys. Mut herkistää niin moni laulu etten edes osaa laskea. Mä kyynelehdin monesti laulujen soidessa kun esim. ajan autolla, elämässä on niin paljon kaunista ja herkkää, että monien laulujen sanat osuvat niin kohdalleen, ettei voi muuta kuin kyynelehtiä niitä kuunnellessa. Välillä onnenkyyneleitä ja välillä surunkyyneleitä.
Elämä on. :/
Kuin myös.
Muutamia täällä jo mainittukin ja niiden lisäksi myös nämä tulee heti mieleen: Albinoni Adagio, Loiri Ave Maria, Varpunen jouluaamuna,
Juha Tapio Ohikiitävää
 

Yhteistyössä