Mikä näistä tärkein: työ, menestys, lapsi vai raha?

  • Viestiketjun aloittaja "onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Lellu"
Järki priorisoi näin: työ, siitä saa rahaa. Rahalla elättää lapsen. Menestyksellä ei niin väliä. Sydän puolestaan on sitä mieltä, että lapsi on tietysti tärkein!
 
Jaa'a. Kun lapsi kerran on, se on kyllä erittäin tärkeätä. Mutta noin yleensä työ, menestys ja raha menee lapsen edelle. En halua esimerkiksi lisää lapsia vaan mielummin työtä ja rahaa :D Ja sellaista työtä en tekisi, mistä ei rahaa saa.

Minusta lista on aika provosoiva, sillä vastakkain olivat yksi pehmeä arvo ja roppakaupalla perinteisiä ahneita arvoja. Mitäpäs jos siinä olisi terveys ja lapsi. Kumman valitsisit? Lapsen ilman äitiä vai itsellesi elämän ilman lasta.
 
[QUOTE="Lellu";23639617]Järki priorisoi näin: työ, siitä saa rahaa. Rahalla elättää lapsen. Menestyksellä ei niin väliä. Sydän puolestaan on sitä mieltä, että lapsi on tietysti tärkein![/QUOTE]

Jotakuinkin näin ajattelen, vaikka lasta ajatellessa ei saisikaan järkeä ja tunteita erotella. Mutta ilman rahaakaa ei oikein elä eikä elätä....
 
M31
Mitä menestyksellä tarkoitetaan? Aika epämääräinen ilmaus. Jos sillä tarkoitetaan sitä, että onnistuu elämään jokseenkin hyvää elämää ja olemaan itseensä ja tekemisiinsä tyytyväinen, niin sitten se on ykkösenä. Jos sillä tarkoitetaan, että voittaa Idolsin, se on viimeisenä. Työ on tärkeää etenkin siksi, että siitä saa rahaa, joka on tärkeää ja suorastaan välttämätöntä elämisen kannalta. Lapsi ei ole lainkaan tärkeä tai sillä on jopa negatiivinen tärkeysarvo, joten se ei oikeastaan edes kuulu tälle listalle. Ja vielä: mikäli tärkeimmällä tarkoitetaan elämän ykkösarvoa, niin se ei kyllä löydy näiden joukosta ollenkaan.

Eli ihan mahdotonta näitä on järjestykseen laittaa.
 
"sommarcat"
olen samaa mieltä, että ei voi laittaa järjestykseen. Mutta kun kysytään, niin raha, työ, menestys ja lapsi. Tosin, jos täytyy valita esim. lapsen onnellisuus ja työpaikan vaihtamisen välillä, niin lapsen onni menee edelle.
 
"kahden äiti"
Menestystä kuuluu tavoitella. Sen voi saavuttaa työhön tai lapseen liittyvällä tekemisellä. Raha auttaa matkalla, ja sitä tulee myös menestyksen tuloksena, ainakin työmenenestyksen. Eli nuo kyllä kulkevat aika käsi kädessä kaikki mulla, ja kaikki niistä haluan saada/pitää. Työ ja lapset ovat yhtä tärkeitä ja molemmat joustavat silloin, kun toinen minua ehdottomasti tarvitsee. Lapsille toki tiedän olevani korvaamattomampi ja siksi olen huolehtinut, että lapsilla on useita muitakin turvallisia ja luotettavia aikuisia läsnä elämässä.
 

Yhteistyössä