mikä niistä tyttölapsista tekee niin paljon halutumpia???

  • Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Meillä on kaks tyttöä, ja kyllä me mieluusti kolmaskin otettais.
Mulla on itellä pelkkiä siskoja, ja tuntuu etten osaa poikaa kasvattaa, sen takia toivon tyttöä tästäkin kolmannesta.
Tytön ja pojan äitinä en voi kun ihmetellä tätä ennakkoluuloa. Kyllä sitä vanhemmaksi oppii ihan itsestään omalle lapselleen ja ei ole kovin vaikea kasvattaa poikaa jos pystyy tytönkin kasvattamaan. Tosin ymmärrän että jos elää tuollaisessa pelossa, niin tottahan se tyttö kiehtoo enemmän.
 
gh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä tytöt ja pojat pitäisi kasvattaa jotenkin eri tavoilla?!
En tosiaan käsitä tuota.
Itse kolmen pojan äitinä olen kasvatanut (tai siis olemme kasvattaneet mieheni kanssa) poikia samanlaisin arvoin ja periaattein kuin tyttöjäkin kasvattaisin. Ei siis niin, että pojat saavat olla poikia, eikä heiltä vaadita mitään. Omat poikani pärjäävät hienosti koulussa ja ovat pidettyjä niin aikuisten kuin kavereittensakin keskuudessa. Jo poikien ollessa pieniä olen voinut käydä yksinäni heidän kanssaan (kaikkien kolmen ollessa mukana) parin tunnin kauppareissuilla tekemässä viikon ruokaostokset, eikä ole ollut mitään ongelmaa. He kävelivät nätisti vieressä ja auttoivat hakemalla tavaroita, joita pyysin hakemaan.
 
hihi
mulla on yks kumpaakin. en vaan ymmärrä, mitä väliä sillä on, mitä siellä jalkojen välissä on. muuten en näe, että lapset sukupuolen perusteella jotenkin eroavaisivat toisistaan. kyllä ne luonteenpiirteet periytyvät yhtä lailla vanhempiensa geeneistä niin tytöille kuin pojillekin.
 
poika ja tyttö
Minulla on poika ja tyttö. Tyttö on ollu niiiiiiiin paljon helpompi vauva vaikken tiedä vaikuttaako sukupuoli siihen. Mutta on ihana ostella nättejä mekkoja ja laittaa tytön hiuksia jne. Rakastan molempia yhtä paljon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Luulenpa, että siinä on vähän materialistisuutta takana.

Tytöille on myynnissä kaikkia ihania hepeneitä ja tyttöjen hiuksia voi laitella ihaniin kampauksiin.

Ehkä tyttöjä toivovat naiset eivät ole saaneet lapsena tarpeeksi leikkiä tyttöleikkejä.

*avaa sateenvarjon*
Buahahaha.

Tyttöjen osastolla on kieltämättä paljon hepeneitä. Niitä epäkäytännöllisiä, epäkiitollisen värisiä, hankalasti puettavia tai vaihtoehtoisesti suoraan aikuisten mallistosta kopioituja hepeniä. Iiihanaa! Not.

Se takkujen selvittely pitkästä tukasta on jotain harvinaisen ärsyttävää. Saati että nuo elohiiret pysyisi paikallaan niin kauan, että jotain lettiä alat vääntää. Sitten se kuitenkin kiristää ja ponnari hukkuu alta aikayksikön.
Onneksi ne onnistuvat keskimäärin puolen vuoden välein nyrhimään toistensa tukat askartelusaksilla siihen kuntoon, ettei kauheesti tartte miettiä....

Ja mä olen kyllä saanut leikkiä ihan riittävästi. Ihan niitä leikkejä mitä olen halunnut, järjen rajoissa toki.

Siitä huolimatta huolisin äärimmäisen mielelläni neljännen tytön.
Mulla on samantapainen tyttö kuin itsekin olin, eli ns. poikatyttö, fyysinen, liikkuva, kaikkea muuta kuin koriste, ei pidä hepeneitä, vaikkakin pitkä tukka (joka on harvoin jos ikinä millään nätillä kampauksella :whistle: ).

 
Mulla ei ollut raskausaikana mitään toivetta sukupuolen suhteen. Pelkäsin enemmän sitä, ettei lapsi olisi terve. Ilman mitään järkevää syytä niin kuin asiaan kuuluu :snotty:

Mutta huomasin, että tuleva isä halusi pojan. Ja anoppi ainoalle pojalleen pojan. Samaan ilmiöön olen törmännyt siskonikin perheessä. Ensimmäinen lapsi oli tyttö, rakastettu kyllä, mutta kuuden vuoden päästä syntynyt poika pisti tuonkin perheen isän ja hänen vanhempansa sekaisin. Lasten välillä on selvä ero arvostuksen suhteen. Poika on ykkönen ja tyttö tulee kaukana takana.

Minä en ymmärrä, miksi toinen olisi toista tärkeämpi tai odotetumpi. Enkä sitä, että lasta kasvatetaan sukupuolen mukaan. Minusta on ihana nähdä omassa lapsessani piirteitä itsestäni, vaikka ollaan eri sukupuolta. Ihana on myös oppia tuntemaan häntä paremmin päivä päivältä ja kannustaa niissä asioissa, joista hän tykkää. Olen kasvanut naisten keskellä ja tutustuminen miehiseen maailmaan on hauskaa. En ikimaailmassa voisi kuvitella, että tyttö olisi jotenkin parempi tai rakkaampi. Niin kuin en varmasti ajattelisi toisin päin, jos lapseni olisi tyttö.
 
Emma
Alkuperäinen kirjoittaja sekä että:
Poikahan se partempi ellei molempia ole. Olisi kamalaa olla vaika viiden tytön tai pojan äiti. Vaikka poikia enemmistö on sentäs tytärkin välissä.
Pakko kait niiden on sanoa vaikka mielessän muuta toivovat.
 
Ei mullekaan ole väliä lapsen sukupuolella, mutta tyttö olisi toiveissa ihan sen takia, että itse kun on nainen ja ymmärtää ehkä vähän paremmin sitä "naisten ajatusmaailmaa" kuin miesten vastaavaa. :) Ja tietysti suuri plussa on tosiaan kaikki hepenet ja ihanat tyttöjutut, joita saapi sitten ostella, vaikka nykyisin löytyy hyvännäköisiä vaatteita pojillekin.
 
miesten maailma
Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:
Millä tavalla pojan/ tytön vanhempi on toista parempi? En ole vielä tähän päivään mennessä tajunnut, miten tälläkin asialla voidaan päteä.
ei se tasa-arvo ole suomessakaan täydellistä, kyllä miehet/pojat on arvotetumpia.
 

Yhteistyössä