Mikä olisi hyvä pelikone eskarilaiselle?

x
Ne on eri valmistajien koneita. Niihin on ihan erilaisia pelejä ja muita.

Nintendolla on yleensä hauskimmat innovaatiot ja pelit eikä mitään räiskintää ja mäiskintää.
 
Ei välttämättä tarvi mun mielestä viel ton ikänen mitää pelikonetta... mutta nintendo voi olla ton ikäselle paras vaihtoehto, vaikka pleikkarille on kans lasten pelejä. Nintendolla taitaa olla paras valikoima noita lasten pelejä.
 
Pleikkari3, sinne voit tallettaa kaiiki kuvat, kattoa leffaa, siinä on full HD ja blue ray. Mahtava vekotin, mutta hintaa reilut 400 eur.

X-box 360, voit palata verkossa ja ladata leffoja yms. Ihan ok vempain. Ehkä vähemmän peluejä kuin pleikka3: ssa. Tietty voit aina ostaa pleikka 2:n

Nintendo, minusta ei kannata. Vähemmän pelejä ja mahdollisuukisia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
ei tarvi vielä mitään...mun mielipide. liikaa muutenkin nykylapsilla kaikkia ärsykkeitä, että ei kun ulos ja leikkimään ja joskusvierailulle pikkukakkosen nettisivuille!
Aikansa voi metsässä samoilla ja hiekkakakkuja tehdä, en näe mitään pahaa pelaamisessa. Paitsi jos se vie koko päivän eikä muita virikkeitä ole. Vähn pelaamista saattaa olla hyväksikin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jepo:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Vähn pelaamista saattaa olla hyväksikin.
Aivan niin. Pienten lasten pelit vieläpä pääsääntöisesti ovat opetuspelejä.
hieman olen toista mieltä kuunnellessani päivät lasten pelitarinoita...kuka ampui ja ketä...eivätkä ole vielä edes eskarissa. Kyllä ne pelaamaan ehtii. ihan tietsikalle löytyy muutamia kivoja juttuja jos on pelattava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja jepo:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Vähn pelaamista saattaa olla hyväksikin.
Aivan niin. Pienten lasten pelit vieläpä pääsääntöisesti ovat opetuspelejä.
hieman olen toista mieltä kuunnellessani päivät lasten pelitarinoita...kuka ampui ja ketä...eivätkä ole vielä edes eskarissa. Kyllä ne pelaamaan ehtii. ihan tietsikalle löytyy muutamia kivoja juttuja jos on pelattava.
ei kaikki pelit ole ampumista, aika rajallista ajattelua minusta. Pelaamisessa kehittyvät myös motoriset kyvyt. Ja vanhemmatha päättävät mitä lapset pelaavat.

 
vieras
Jos valitsee opetuspelejä, ja niistäkin vain niitä, jotka eivät koukuta, esim. ei siirrytä seuraavalle vaikeammalle tasolle. Sekään ei aina riitä. Meidän eskarilaiselle oli jo tulla riippuvuus, mutta onneksi vihellettiin pelit poikki. Sinänsä en vastusta pelejä, olen itsekin pelihullu, mutta riippuvuus on kyllä ikävä jos sellaisten päästää syntymään (itselläni ei ole). Pelikoneesta tulee helposti lapsenlikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja jepo:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Vähn pelaamista saattaa olla hyväksikin.
Aivan niin. Pienten lasten pelit vieläpä pääsääntöisesti ovat opetuspelejä.
hieman olen toista mieltä kuunnellessani päivät lasten pelitarinoita...kuka ampui ja ketä...eivätkä ole vielä edes eskarissa. Kyllä ne pelaamaan ehtii. ihan tietsikalle löytyy muutamia kivoja juttuja jos on pelattava.
ei kaikki pelit ole ampumista, aika rajallista ajattelua minusta. Pelaamisessa kehittyvät myös motoriset kyvyt. Ja vanhemmatha päättävät mitä lapset pelaavat.
kyllä se hienomotoristen taitojen kehitys tapahtuu ihan muualla pääasiassa. pelien maailma on siitä huono että vanhemmat harvemmin ovat läsnä ja kertovat lapselle mitä tapahtuu. monet vanhemmat myös ostavat lapsilleen pelejä jotka eivät ole heidän ikätasoonsa sopivia koska ajattelevat että kyllä se meidän poika/tyttö jo tuollaista osaa pelata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja jepo:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Vähn pelaamista saattaa olla hyväksikin.
Aivan niin. Pienten lasten pelit vieläpä pääsääntöisesti ovat opetuspelejä.
hieman olen toista mieltä kuunnellessani päivät lasten pelitarinoita...kuka ampui ja ketä...eivätkä ole vielä edes eskarissa. Kyllä ne pelaamaan ehtii. ihan tietsikalle löytyy muutamia kivoja juttuja jos on pelattava.
ei kaikki pelit ole ampumista, aika rajallista ajattelua minusta. Pelaamisessa kehittyvät myös motoriset kyvyt. Ja vanhemmatha päättävät mitä lapset pelaavat.
kyllä se hienomotoristen taitojen kehitys tapahtuu ihan muualla pääasiassa. pelien maailma on siitä huono että vanhemmat harvemmin ovat läsnä ja kertovat lapselle mitä tapahtuu. monet vanhemmat myös ostavat lapsilleen pelejä jotka eivät ole heidän ikätasoonsa sopivia koska ajattelevat että kyllä se meidän poika/tyttö jo tuollaista osaa pelata.
eri mieltä saa aina olla. kaiken näköisiä tutkimuksia on tehty. Niin kuin aikaisemmin sanoinkin, vanhemmat päättävät kuinka kauan koneen luona vietetään aikaa ja mitä pelejä pelataan. Samaa vertailuahan voidaan ajatella miten aikuiset valvovat lasta kun lapsi on ulkona... kaikkea ei voi valvoa, pelaaminen on yksi helpommista...

Minä en pelaamista kokonaan kieltäis, samoin en kiellä videoita, sotaleikkejä ulkona yms. Mutta kaikella on rajansa.
 
Vieras
Anteeksi, jos vastaukseni loukkaa mutta meidän lapsilla vasta ekalla ja tokalla luokalla, niin se toimii. Esikoinen Elmeri sai Nintendo wiin 2-luokalla, sitte tuon pikkusisko Meri sai ensimmäisellä luokalla nintendo ds liten :)
 

Yhteistyössä