Mikä saa naisen ottamaan kaksi-osaisen sukunimen?

  • Viestiketjun aloittaja ne on niiiiiiiiiiiiiin kauheita
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
minä pidin nimeni, koska se on harvinainen. En todellakaan halunnut kaksiosaista mnimeä, koska se olisi ollut koomisuudellaan ja pituudellaan jo täysin naurettava. Hyvin meidät tunnetaan avioparina, vaikka eri nimet onkin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta niistä on aina tullut sellainen olo, että käyttäjä mainostaa päässeensä naimisiin, mutta ei ole raskinut luopua omasta nimestään.
Tästähän siinä on kyse...En oikein muutakaan selitystä keksi. Ja lopputulos on sitten mitä on. Jos ei raskia luopua nimestään, niin pitää sitten sen oman nimensä ja sillä hyvä.
 
AnniHelena71harmaana
Mä pohdin tätä pitkään ja loppujen lopuksi otin tuplanimen. Se on aikamoinen nimihirviö koska miehen nimi on britti. Oma sukunimeni ei ole myöskään ihan tavallisin, joten aina saan tavata nimeä (mutta niin sain ennenkin...). En halunnut pitää vain omaa nimeä koska muu perhe on miehen nimellä ja 'halusin kuulua joukkoon' ja miehelle oli tärkeää että minulla olisi myös hänen nimensä. Pelkkä brittisukunimi yhdistettynä supisuomalaiseen etunimeen taas kuulosti oudolta. Äkkiä tuohon sitten tottui.
 
Joo, mulla viiraa ja pahasti. B)

Mun oma nimi on tosi harvinainen. Mietin pitkään, otanko siihen tuota ukon nimeä lisäksi vai en, mutta päätin sitten kuitenkin ottaa, koska meillä lapset saa aluksi miehen nimen. Lapsetkin saa kuitenkin myöhemmin valita, vaihtavatko äitin nimelle vai ei.

Mä vaan edelleen tunnen sen oman nimeni enemmän omakseni. Siksi en siitä luovu. Voi olla, että joku päivä puotan siitä tuon ukon nimen pois (vaikka ukkoa en jättäiskään :D). Saas nähdä. B)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mä oon päättänyt etten mee ees naimisiin..
miehen sukunimi pitkä ja ruma mun harvinainen (alle 50 )
yhsistelmä ois aivn järkky ja yli pitkä 20 kirjainta yhteensä
ja mies ei ota mun kun on tapohin kangistunut
No jo on syy :D Ihan sama, kuin joku menisi naimisiin saadakseen miehensä nimen itselleen :D

Me jos ja kun mennään naimisiin, minä pidän oman sukunimeni, lapset pysyy mun sukunimellä ja mies tehköön omalle nimelleen mitä haluaa.
 
Mä olen vakavasti harkinnut :) Vaikka mun etunimi on kaksiosainen. Mä en kuitenkaan missään nimessä luopuisi kokonaan omasta tyttönimestäni, joten vaihtoehdot on pitää oma tai lisätä miehen sukunimi perään... ehkä olen enemmän ekan vaihtoehdon kannalla, vaikka sitten olisinkin eriniminen kuin mies ja lapset.
 
mua ei vois vähempää kiinnostaa muitten sukunimet :LOL: se nyt on ihan sama vaik möttönen-riikonen mulle siwassa leipää myy, en oo koskaan ajatellu et jonkun sukunimi ei "toimis"..
Nykyään pitää vissiin kaiken olla niin täydellistä ja hienoa,jopa sukunimienkin.
 
Mä otin koska mun tyttönimi on harvinen ja toisaalta halusin miehen nimen perään jotta edes jotain samaa lasten kanssa ja toisaalta se myös kertoo että siviilisääty on kuitenkin vaihtunut. Ei ei kyllä nimi oo Nieminen-Virtanen tyyliä.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mä otin koska mun tyttönimi on harvinen ja toisaalta halusin miehen nimen perään jotta edes jotain samaa lasten kanssa ja toisaalta se myös kertoo että siviilisääty on kuitenkin vaihtunut. Ei ei kyllä nimi oo Nieminen-Virtanen tyyliä.
peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi kässää:
Miksi te joilla on nimihirviö olette sellaisen vielä muka tarkkaan punninneena sitten ottaneet???

MISKI??
Ooksä ny jotennii yksinkertainen? ...justhan tuossa on yllä lueteltu syitä pilvin pimein. :xmas: Vai eikö sieltä vain löytyny sitä sulle mieleistä? =)

Jos nyt sitten vaikka vain sua ärsyttääkseni. :D
 
itse pidin oman nimeni
No voihan jollain olla esim. se syy, että hänellä on edellisestä suhteesta lapsi, jonka nimi on Virtanen, ja sitten uudesta suhteesta tulee Korhonen-nimisiä lapsia. Niin haluaa siis itselleen nimet, jotka omilla lapsillaankin on. Selitinkö kovin vaikeasti??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja itse pidin oman nimeni:
No voihan jollain olla esim. se syy, että hänellä on edellisestä suhteesta lapsi, jonka nimi on Virtanen, ja sitten uudesta suhteesta tulee Korhonen-nimisiä lapsia. Niin haluaa siis itselleen nimet, jotka omilla lapsillaankin on. Selitinkö kovin vaikeasti??
No mut tästä syystä mun lapsilla on kaikilla äidin sukunimi. Ja näin tulee aina olemaankin. Mies voi vaihtaa sukunimeään haluaa.
 

Yhteistyössä