Mikä siinä on kun ei enää saa käytettyjä vaatteita mistään....?

  • Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti
masentaa
...Tai saa jos maksaa uuden hinnan tai vähän enemmän. joka paikasta oon yrittänyt metsästää siistiä ja käytettyä, mutta ei. kaks+ kirppakaan ei tuottanut tulosta. Vaikka tarjoais 75% uuden hinnasta niin silti liian vähän. Tähän taitaa loppua mun kierrätysajatus. Halvemmalla saa uudet kuteet kaupasta...
 
ap
Lapsille... Yksittäin en haluais ostaa vaan ison kasan kerralla. Bamset ja muut on kivoja lisukkeita, mutta ihan perusvaate - siisti ja tahraton, normaali käytönjälki hyväksyttävää - ei niin mistään :( Huutiksen paketit täynnä kesävaatetta mutta tavis sisävaatetta ei vaan löydy :(
 
niinpä
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
 
Mistäpäin etsit? Mulla olis varmaan vielä tuota ihan tavisvaatettakin täällä Kuopion suunnalla niin tytöille kuin pojillekin. Pojille jonnekin kokoon 86 asti, tytöille isompaakin. Eikä hinnatkaan varmaan päätä huimaisi. :)

Olen vaan niin laiska etten saa laitettua niitä minnekään myyntiin. :)
 
juu, itse olen ettinyt itsellenikin ja nekin vasta hintoihin löytyy
ja tytölleni jotain 104cm jopas onkin hinnat noussu, ei mulla ainakaan ole laittaa toista sataa euroa kerralla

ps. myyn 92-98cm tavis vaatetta huutiksessa ja eipä tunnu tulevan huutoja :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
No hyvä etten oo ainoa. Olisin hyvästä paketista valmis maksamaan 100-150e/lapsi - siis jos sais vaikka koko talven sisävaatteet...

 
Dynis
Mulla myös nurkat pullollaan pieniä poismeneviä vaatteita kirppishintaan. Mutta eipä noille ostajia juurikaan ole. Hyllykirppikselle ei ole nyt mahdollista viedä, joten taitaapi olla maailman tappiin asti noi laatikot tuolla..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
Alkaahan siitä markka-ajasta olla jo kohta kymmenen vuotta aikaa ja aika kultaa muistot. Hyvä ettet laittanut näitä kirpparihintoja EU:n syyksi.
Se on katsokaas nyt niin, ettei tällaisena aikana ole varaa/halua lahjoittaa toisille käyttökelpoisia vaatteita ilmaiseksi. Sossu on sitten sitä varten, jos ei ole varaa maksaa, niin sieltä sitä rahaa jaetaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Dynis:
Mulla myös nurkat pullollaan pieniä poismeneviä vaatteita kirppishintaan. Mutta eipä noille ostajia juurikaan ole. Hyllykirppikselle ei ole nyt mahdollista viedä, joten taitaapi olla maailman tappiin asti noi laatikot tuolla..
minulla sama juttu. löytyy sekä vauvalle että äiteelle, mutta empä ole viittinyt niitä raahata mihinkään, kun ei ne kaupaksi mene kuitenkaan. ymmärtäisin jos olisivat lumppuja, mutta ihan siistejä vaatteita ovat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
No hyvä etten oo ainoa. Olisin hyvästä paketista valmis maksamaan 100-150e/lapsi - siis jos sais vaikka koko talven sisävaatteet...
Käyppä vilaseen huutiksen näyteikkunat :) Mitä kokoa haet?
 
Dynis
Ja sen verran lisään vielä että hintaa on max 2e ( collegepuku tms setti ), pääsääntöisesti 0,5-1e. Ilmaiseksi en halua antaa noita parempia, keräykseen vien suoraan sellaiset mitkä haluan lahjoittaa.
 
vieras
No kyllä mä ainakin löydän ihan niiltä perinteisiltä kirppareilta hyviä vaatteita halvalla. Jopa käyttämättömiltä vaikuttavat eli erittäin hyväkuntoiset äitiysvaatteet löysin housut/4euroa, hame/3euroa, farkut 4 euroa. Hyvät hinnat oli eikä missään tapauksessa liian kalliit. Lastenvaatteita olen ostellyt 0,50 - 3 eurolla, riippuen suuresti laadusta, tyylistä ja kunnosta. Mielelläni maksan tällaisia summia. Kirppairella, joissa käyn, voi myös sovittaa vaatteita. Hyvistä farkuista maksan mielelläni esim 7 euroa enkä valita yhtään! Tiedän ettei niitä kaupassa irtoa lähellekään tuohon hintaan..

Miten niin siis ei löydä käytettyjä vaatteita?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Dynis:
Mulla myös nurkat pullollaan pieniä poismeneviä vaatteita kirppishintaan. Mutta eipä noille ostajia juurikaan ole. Hyllykirppikselle ei ole nyt mahdollista viedä, joten taitaapi olla maailman tappiin asti noi laatikot tuolla..
Harmi, ne on nuo hyllykirppikset mun mielestä aivan parhaita. Niin ostaa kuin myydä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
No hyvä etten oo ainoa. Olisin hyvästä paketista valmis maksamaan 100-150e/lapsi - siis jos sais vaikka koko talven sisävaatteet...
Käyppä vilaseen huutiksen näyteikkunat :) Mitä kokoa haet?
tytöt sen ikäisiä että esim 98-110cm menis niille ja pojat menis haarukkaan 86-98cm...

Huutiksen olen kahlannut läpi ja minun silmiin ei osunut sellaista, missä ei olis kesävaatetta... Kivoja monikin mutta syksyä ja talvea ajatellen epäkäytännöllistä. Linkittäköön joku omansa tai tuntemattoman, joka menis näihin mun kriteereihin... Nähdään sitten olenko kranttu ja valitan turhasta...

 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
Alkaahan siitä markka-ajasta olla jo kohta kymmenen vuotta aikaa ja aika kultaa muistot. Hyvä ettet laittanut näitä kirpparihintoja EU:n syyksi.
Se on katsokaas nyt niin, ettei tällaisena aikana ole varaa/halua lahjoittaa toisille käyttökelpoisia vaatteita ilmaiseksi. Sossu on sitten sitä varten, jos ei ole varaa maksaa, niin sieltä sitä rahaa jaetaan.
No mun tapauksessa ei ole siitä kyse, ettei mulla olis varaa niistä maksaa. Ostan kuitenkin ennemmin kaupasta uuden, jos kirpparilla sama vaate maksaa lähes saman verran.
Eihän se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa ja usein ne samat ylihinnoitellut vaatteet roikkuukin kirpparilla viikkotolkulla.
Huvittavimpia ovat esim. Reimatecin haalarit. Usein näkee reikäisiä, puhkikuluneita haalareita. Hinta 20-30 euroa. Kuvitellaan että niistä maksetaan mitä vaan merkin perusteella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mä olen huomannut ihan saman. Tai sit jos halvalla saa niin vaatteet on sen näkösiä, että sais suoraan nakata roskikseen.
Hinnat muuttu kirpparilla markoista suoraan euroiksi, se mikä maksoi 5mk on nyt 5 euroa.
No hyvä etten oo ainoa. Olisin hyvästä paketista valmis maksamaan 100-150e/lapsi - siis jos sais vaikka koko talven sisävaatteet...
Käyppä vilaseen huutiksen näyteikkunat :) Mitä kokoa haet?
tytöt sen ikäisiä että esim 98-110cm menis niille ja pojat menis haarukkaan 86-98cm...

Huutiksen olen kahlannut läpi ja minun silmiin ei osunut sellaista, missä ei olis kesävaatetta... Kivoja monikin mutta syksyä ja talvea ajatellen epäkäytännöllistä. Linkittäköön joku omansa tai tuntemattoman, joka menis näihin mun kriteereihin... Nähdään sitten olenko kranttu ja valitan turhasta...
nahuli myy pojan pakettia 92/98 esim.
 
vieras
Ja multa viedään tavispaketit käsistä :D. Tosin mulla onkin aina ja kaikelle 1? lähtö ja 1? korotus (tai no jos autoa myyn, niin ei sillon, mutta vaatteille yms.)... Pääasia, että saan ne meille turhat pois nurkista vaikka sitten sillä 2?:lla...
Tosin omissa paketeissani olen kyllä huomannut sen, että halpa hinta karkottaa joitain :/ , sitten kun hinta on kohonnut muutaman euron, niin johan alkaa muitakin kiinnostuneita löytyä (hyvä mulle tietty :D). Tosin pitäis mun palautteistakin jo nähdä, etten mitään rojua myy... :)
 
Dynis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dynis:
Mulla myös nurkat pullollaan pieniä poismeneviä vaatteita kirppishintaan. Mutta eipä noille ostajia juurikaan ole. Hyllykirppikselle ei ole nyt mahdollista viedä, joten taitaapi olla maailman tappiin asti noi laatikot tuolla..
Harmi, ne on nuo hyllykirppikset mun mielestä aivan parhaita. Niin ostaa kuin myydä.
Nautin itse kun pääsen hyllykirppiksille kattelemaan, en tykkää noista ns. myyjäkirppiksistä. Mutta nyt tähän kohtaan en pääse viemään noita sinne.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä mä ainakin löydän ihan niiltä perinteisiltä kirppareilta hyviä vaatteita halvalla. Jopa käyttämättömiltä vaikuttavat eli erittäin hyväkuntoiset äitiysvaatteet löysin housut/4euroa, hame/3euroa, farkut 4 euroa. Hyvät hinnat oli eikä missään tapauksessa liian kalliit. Lastenvaatteita olen ostellyt 0,50 - 3 eurolla, riippuen suuresti laadusta, tyylistä ja kunnosta. Mielelläni maksan tällaisia summia. Kirppairella, joissa käyn, voi myös sovittaa vaatteita. Hyvistä farkuista maksan mielelläni esim 7 euroa enkä valita yhtään! Tiedän ettei niitä kaupassa irtoa lähellekään tuohon hintaan..

Miten niin siis ei löydä käytettyjä vaatteita?
Joo varmaan jostain löytää, mutta meilläpäin ei ole kuin kaksi kirpparia, vaatteita ei nimeksikään ja ne vähäisetkin oikeesti tosi tosi vanhoja ja kulahtaneita. 100km päässä on hitusen parempi yksi kirppis, mutta ei sielläkään oo kuin sellaisia mitä minä vien lumppukeräykseen...

kyllä minä voisin 15-20e maksaa käytetyistä, hyvistä farkuista. On ne kuitenkin yli puolet normaalihintaa halvempia. Ei kyse ole siitä että pitäisi ilmaiseksi saada, vaan siitä ettei yksinkertaisesti ole :(

 
Spin offina kysäisen muuten huutismyyjiltä että kummallako tavalla vaate liikkuu paremmin, pakettina vai yksittäin? Mullakin on tunnukset kyllä sinne mutta tähän asti ollut vain ostelupuolella.. Mitkä ovat parhaimmat niksit huutisteluun?
 

Yhteistyössä