Mikä vauvaa vaivaa?( (kivulias, ei kuitekaan ns. kipeä)

"bbb"
Veikkaisin allergiaan liittyvää refluksia. Korvatulehdukset ja sisarusten oireisto tukee tätä. Miten vanhempien lapsien allergia on tutkittu? Alta vuoden ikäisiltä ei ole mitää hyötyä tutkia allergioita priceillä tai vasta-ainetestauksella, ainoastaan altistus antaa oikean kuvan allergioista.

Meidän pojalla olisi jäänyt allergiat toteamatta ja lapsi hoitamatta ilman todella pätevää lasten allergologia. Olin imetysdietillä (jätin lähes kaiken ruokavaliostani pois), kokeiltiin apteekin korviketta jne ja silti oireilu jatkui (samat oireet kun teillä + iho). Lopulta saatiin kokeiluun Neaocate-korvike (sis. ainoastaan aminohappoja, ei edes pilkottuja proteiineja) ja ihottuma hävisi samoin refluksi. Ilman sinnikästä avun hakemista ja omaa tunnetta siitä, että lapsela ei kaikki ole kunnossa olisi maito+muut allergiat jääneet toteamatta. Tähän kaikkeen meni 3 kk.

Eli pointtina siis se, että vauvan allergioita ei aina pysty kovin helposti toteamaan ja pois sulkemaan. Lääkäreillä (jopa lasten ja lasten allergolokeilla) on aika vähä tietoa "hankalammista" tapauksista. Monet yleislääkärit ova ihan pihalla ja esim. määräävät vauvoja vasta-ainetestaukseen..

Tsemppiä tilanteeseen ja toivottavasti auttaa. Suosittelen kantoliinaa+ sitteriä ja vauvan nukkuma-asentoa kannattaa yrittää nostaa. Jos nukkuu pinnasängyssä nosta toinen pääty esim. kirjoilla ylös, jos vieressä ota iso tyyny kaiva siihen kalteva "kuoppa" ja nukuta vauvaa siinä.
 
Me saatiin diagnoosi.

Koliikki.

Juu ei. Ei ole. Ei todellakaan. Mulla on ollut kaksi koliikkivauvaa ja kyllä tämä on kaukana koliikista, vaikka siinä jossakin määrin samoja piirteitä onkin.

Aika varattu toiselle lääkärille, koska tämä diagnoosi ei miellytä ainakaan ihan näin helposti. Olin tuon lekurikäynnin jälkeen yhteydessä neuvolaan ja he kyllä olivat sitä mieltä, että vaivaa saattaa hyvinkin johtua refluksista. Neuvolatäti sentään KUUNTELI kaikki luettelemani oireet, toisin kuin lääkäri :stick:

Kävin hakemassa maidonsakeuttajaa ja Gavisconia ja näillä aloitellaan...ylihuomenna tutkitaan ja hutkitaan sitten lisää.
 
"bbb"
Meillä auttoi Gavisgon tasan kaksi päivää (yötä) ja sitten vauva allergisoitui sillekin ja oireet vain pahentuivat. Gavisgonkin voi siis aiheuttaa allergiaa. Toivotaan, että kyse on "pelkästä" refluksista ja saatte nopeasti avun!
 

Yhteistyössä