Miks kaikki äidit on niin tylsiä, ettei enää voi tehdä mitään hauskaa, mitä ennenkin (ei tarkoita biletystä)

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22614145:
Mä olen käynyt ehkä pari kertaa vuodessa ystävän kanssa ravintolassa SYÖMÄSSÄ. Mutta miksi kävisin kahviloissa jos en niissä viihdy? Mitä ihmeellistä siinä on? Mä käyn todella harvoin kahvilassa kahvilla. Mutta hyvä ruoka hyvässä seurassa on aina paljon lämmittävämpi kokemus. Onhan ravintoloissa jo ihan toisenlainen ilmapiiri mitä kahvilassa.
Oleellisinta on, että sinä käyt jossain ystäviesi kanssa! Sama mitä kukakin arvostaa, mutta että ei linnoittaudu kotiin ainostaan sillä verukkeella, että on lapsia tai että ei ole rahaa. Kun useimmilla on se puoliso, joka voi aivan hyvin hoitaa lapsia sillä välin, kun äiti käy "tuulettumassa".
 
"yksin"
Eipä mulla ole ystäviä ollut juurikaan kupiston jälkeen :( Jos joku mulle jotain ehdottaisi, en varmasti kieltäytyisi. Itse en viitsi enää ehdotella, kun tulee aina siipeen kuitenkin.
 
Toisilla elämä ja mielenkiinnot muuttuu. Toiset taas voi vaatia vähän potkuja takalistoon että tulevat ulos kolostaan, ja nauttivat sitten kyllä "vanhoista" jutuista. Mutta ainahan elämä muuttuu, kaikilla.

Mitä noihin ap:n antamiin vaihtoehtoihin niin.. shoppailemassa käyn kyllä edelleen, mutten edellenkään viihdy kauaa sovituskopeissa enkä ainakaan pelkkänä makutuomarina. Shoppailen mieluiten yksin tai mieheni kanssa :D Kahviloissa käyn, mutten tosiaan niin usein kuin ennen: aikataulut ja rytmit on joskus vaikempaa sovittaa yhteen ja samanlaista spontaaniutta on vaikea harrastaa kun tosiaan on se lapsi/lapset. Niin se vain joskus on.

Leffoissa ei ole mennyt mitään oikeasti hyvää moneen vuoteen.

Teatterissa ja konserteissa käyn kyllä, kuten käyvät ystävänikin. Olen vähän kade ystävälleni joka oli juuri käynyt katsomassa Joutsenlammen :) Itse en päässyt mukaan. Matkustamista harrastetaan edelleen, mutta ne kaverit jotka eivät ole ennenkään viihtyneet reissussa, eivät viihdy nytkään.
 
[QUOTE="a p";22614168]Oleellisinta on, että sinä käyt jossain ystäviesi kanssa! Sama mitä kukakin arvostaa, mutta että ei linnoittaudu kotiin ainostaan sillä verukkeella, että on lapsia tai että ei ole rahaa. Kun useimmilla on se puoliso, joka voi aivan hyvin hoitaa lapsia sillä välin, kun äiti käy "tuulettumassa".[/QUOTE]

Mä käyn todella harvoin ystävien kanssa yhtikäs missään ILMAN lapsia. Tai olen mä viimeisen vuoden aikana käynyt peräti 2 kertaa syömässä.
 
"a p"
Tuosta Phoebsin mainitsemasta spontaaniuudesta. Ystävien vieraillessa esim. meillä koko perheenä, oon saattanut juurikin ehdottaa, että lähdetääs me naiset käymään jossain, saa miehet olla lasten kans, niin ei se kertakaikkiaan sovi. Ne ilmeet :LOL: näkemisen arvoisia. Minen tiedä miksi ei voi luottaa, että miehillä saattaisi olla hauskaa ilman naisiakin lasten kanssa. Ja sit sama, ei saada tuttavaperheitä lähteen muualle kuin maksimissaan kesällä uimarannalle, useimmat eivät lähde sinnekään, kun ei "välitä auringosta". HUOH
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22614235:
Mä käyn todella harvoin ystävien kanssa yhtikäs missään ILMAN lapsia. Tai olen mä viimeisen vuoden aikana käynyt peräti 2 kertaa syömässä.
Kuten huomaat vuodatuksestani, en käy minäkään :(
 
[QUOTE="a p";22614260]Tuosta Phoebsin mainitsemasta spontaaniuudesta. Ystävien vieraillessa esim. meillä koko perheenä, oon saattanut juurikin ehdottaa, että lähdetääs me naiset käymään jossain, saa miehet olla lasten kans, niin ei se kertakaikkiaan sovi. Ne ilmeet :LOL: näkemisen arvoisia. Minen tiedä miksi ei voi luottaa, että miehillä saattaisi olla hauskaa ilman naisiakin lasten kanssa. Ja sit sama, ei saada tuttavaperheitä lähteen muualle kuin maksimissaan kesällä uimarannalle, useimmat eivät lähde sinnekään, kun ei "välitä auringosta". HUOH[/QUOTE]

Minä en ehkä haluaisi lähteä minnekään muualle, vaikka mieheni on kyllä hyvä isä lapsellemme ja pärjää hänen kanssaan kaksin vaikka missä. Jos olisit minun tuttuni, et siis miehen niin en haluaisi jättää toista yksin ja itse lähteä ties kuinka pitkäksi aikaa muualle kahville. Voihan mies sitten poistua kyläpaikasta koska vaan mutta se ei minusta ole kyläilyn aihe... jos nyt osasin selittää.

Ja millaisia tuttavaperheenne ovat? Osa viihtyy keskenään kotona ja mikäs siinä, sitten käytte heidän luonaan :) Osalla voi olla vaikeuksia saada hoitajaa lapsille, osalla taas aikatauluongelmia, osaa taas ei välttämättä juuri se sinun juttusi sillä hetkellä kiinnosta.

Meiltä kyllä onnistuu perheenäkin spontaanius mutta ei aina ja kaikkialla. Itse olen lähtenyt kesken ruokakaupassa tehtävien ostosten kahville ystävän kanssa ja jättänyt miehen ja lapsen kauppaan :D Mutta ei kaikki niin tahdo tehdä.
 
aina menossa
[QUOTE="a p";22614260]Tuosta Phoebsin mainitsemasta spontaaniuudesta. Ystävien vieraillessa esim. meillä koko perheenä, oon saattanut juurikin ehdottaa, että lähdetääs me naiset käymään jossain, saa miehet olla lasten kans, niin ei se kertakaikkiaan sovi. Ne ilmeet :LOL: näkemisen arvoisia. Minen tiedä miksi ei voi luottaa, että miehillä saattaisi olla hauskaa ilman naisiakin lasten kanssa. Ja sit sama, ei saada tuttavaperheitä lähteen muualle kuin maksimissaan kesällä uimarannalle, useimmat eivät lähde sinnekään, kun ei "välitä auringosta". HUOH[/QUOTE]


No et voi tietää, mitkä systeemit sillä toisella perheellä on lastenhoidon suhteen. Ehkä siellä isä on tosi väsynyt töistä ja muusta, ehkä aiempina päivinä jo muutenkin "vetovastuussa". En minä ainakaan jättäisi miestäni kahden pienen kanssa yksin kyläpaikkaan, kun usein meillä pikkuiset jännityksissään riehaantuvat kyläpaikassa ja sitten lopulta väsyneinä kiukuttelevat ja saavat jotkut megaraivarit. Olisi miehelle varmaan tosi kiva ylläri, joo, mamma lähtee tästä vähän kaupungille...

Minun mielestäni tuollaiset spontaanit ehdotukset tilanteessa, jossa koko perhe on kutsuttu kylään, ovat jotenkin...noh, epäkohteliaita. Jos olen kutsunut meille vieraita, en minä emäntänä kyllä lähde viipottamaan yhtikäs mihinkään.
 
[QUOTE="a p";22614265]Kuten huomaat vuodatuksestani, en käy minäkään :([/QUOTE]

Mua se ei vaan häiritse, koska olen aina ollut kotikissa ja mulle riittää että meillä käy vieraita. Tai että mennään perheinä jonnekin yhdessä.
Pääasia että sitä aikuista seuraa on välillä tarjolla.
 
"a p"
No et voi tietää, mitkä systeemit sillä toisella perheellä on lastenhoidon suhteen. Ehkä siellä isä on tosi väsynyt töistä ja muusta, ehkä aiempina päivinä jo muutenkin "vetovastuussa". En minä ainakaan jättäisi miestäni kahden pienen kanssa yksin kyläpaikkaan, kun usein meillä pikkuiset jännityksissään riehaantuvat kyläpaikassa ja sitten lopulta väsyneinä kiukuttelevat ja saavat jotkut megaraivarit. Olisi miehelle varmaan tosi kiva ylläri, joo, mamma lähtee tästä vähän kaupungille...

Minun mielestäni tuollaiset spontaanit ehdotukset tilanteessa, jossa koko perhe on kutsuttu kylään, ovat jotenkin...noh, epäkohteliaita. Jos olen kutsunut meille vieraita, en minä emäntänä kyllä lähde viipottamaan yhtikäs mihinkään.
Puolustukseksi kerron, että ennen lapsia vastaava spontanius sopi ja sitä tehtiin, käytiin jossain jne. Lapset sotkee tavallaan kaiken, vaikken todellakaan lapsia syytä, jos ymmärrätte! Ja mitä tulee mieheen, minusta mies on täysin kykenevä kaikissa perheissä hoitamaan lapset kyläpaikasta tai muualta yksin kotiin, samoin kuin äitikin! Tuo on taas miesten paapomista..en ymmärrä, tai sit mulla on aivan erityisen jaksava ja ihana mies, joka antaisi mulle vapautta mennä ja tulla
 
hup
Minä ainakin kerkeän tehdä asioita ilman lapsia vielä vaikka kuinka paljon, kunhan lapset kasvavat. Itse olen palannut töihin aika pian vanhempainvapaan päätyttyä ja vapaa-aikani todellakin haluan viettää vain lasten kanssa. (No muutaman kerran vuodessa käyn käyn syömässä tai muualla ilman lapsia ja lisäksi harrastan liikuntaa pari kertaa viikossa.) Jos tämä tekee minusta muiden silmissä tylsän ihmisen, niin ei voi mitään. Sosiaalista elämää kyllä riittää näinkin. Eli kyläilemme paljon, käymme ystävien kanssa kylpylöissä, huvipuistoissa, risteilyillä ym.
 
aina menossa
[QUOTE="a p";22614383]Puolustukseksi kerron, että ennen lapsia vastaava spontanius sopi ja sitä tehtiin, käytiin jossain jne. Lapset sotkee tavallaan kaiken, vaikken todellakaan lapsia syytä, jos ymmärrätte! Ja mitä tulee mieheen, minusta mies on täysin kykenevä kaikissa perheissä hoitamaan lapset kyläpaikasta tai muualta yksin kotiin, samoin kuin äitikin! Tuo on taas miesten paapomista..en ymmärrä, tai sit mulla on aivan erityisen jaksava ja ihana mies, joka antaisi mulle vapautta mennä ja tulla[/QUOTE]


Ei ole kyse siitä, etteikö mieheni osaisi olla lastensa kanssa, kotona tai kyläpaikassa. Mutta kun itse tiedän, millaisia nuo meidän kullanmuruset osaavat esim. just kyläpaikassa olla, en halua tehdä toiselle sitä, että ykskaks lähdenkin jonnekin. En itsekään tykkää sellaisesta, että ollaan muka menossa yhdessä johonkin ja sitten yhtäkkiä toinen sanookin heipat. Ehkä sinulla on helppoja lapsia tai ovat jo isompia/suuralla ikäerolla tms., kun et osaa ollenkaan ajatella asiaa tästä näkökulmasta.
 
"a p"
Minä ainakin kerkeän tehdä asioita ilman lapsia vielä vaikka kuinka paljon, kunhan lapset kasvavat. Itse olen palannut töihin aika pian vanhempainvapaan päätyttyä ja vapaa-aikani todellakin haluan viettää vain lasten kanssa. (No muutaman kerran vuodessa käyn käyn syömässä tai muualla ilman lapsia ja lisäksi harrastan liikuntaa pari kertaa viikossa.) Jos tämä tekee minusta muiden silmissä tylsän ihmisen, niin ei voi mitään. Sosiaalista elämää kyllä riittää näinkin. Eli kyläilemme paljon, käymme ystävien kanssa kylpylöissä, huvipuistoissa, risteilyillä ym.
Mutta te käytte ystävien kanssa kylpylöissä, huvipuistoissa, risteilyillä ym..Mitäs se on, aikaa ja hauskuutta ystävien kanssa! =)
 
hup
[QUOTE="a p";22614452]Mutta te käytte ystävien kanssa kylpylöissä, huvipuistoissa, risteilyillä ym..Mitäs se on, aikaa ja hauskuutta ystävien kanssa! =)[/QUOTE]

Juu paljon touhataan, meistä ei kotikissoja saa tekemälläkään :) . Mutta toki vähän eri juttuja kuin ennen ja lasten ehdoilla. Ja tiedän, että muutamia ihmisiä tämäkin elämäntapa kummastuttaa, kun ei ole juuri tarvetta lähteä liikenteeseen ilman lapsia.
 
"A P"
Ei ole kyse siitä, etteikö mieheni osaisi olla lastensa kanssa, kotona tai kyläpaikassa. Mutta kun itse tiedän, millaisia nuo meidän kullanmuruset osaavat esim. just kyläpaikassa olla, en halua tehdä toiselle sitä, että ykskaks lähdenkin jonnekin. En itsekään tykkää sellaisesta, että ollaan muka menossa yhdessä johonkin ja sitten yhtäkkiä toinen sanookin heipat. Ehkä sinulla on helppoja lapsia tai ovat jo isompia/suuralla ikäerolla tms., kun et osaa ollenkaan ajatella asiaa tästä näkökulmasta.
Mutta jos kerran samaa on harrastettu ennen lapsiakin, miksi ei nyt?
Ja lisäksi se, että miksi on erilaista naisilla? Miksi sitten miehet tuon tuostakin ottaa ja lähtee esim. autoliikkeisiin koeajamaan autoja, lähtee hakemaan toiselta puolelta suomea autoa, venettä, kelkkaa...mitä tahansa.
Miksi naisille ei kuulu sama oikeus mennä?
Kyllä minä sua aina menossa-ymmärrän jotenkin, mutta en kuitenkaan. Mulla on ollut 10 vuotta eri ikäisiä lapsia, löytyy pientä ja suurta lasta, nyt ikähaarukka on 2-10v, 4 lasta.
 
"määmää"
[QUOTE="a p";22613892]-ei shoppailla, ok, ei rahaa paljoa, mutta ajatuksenakaan ei kukaan lähde enää
-ei käydä kahviloissa viettämässä ystävän kanssa aikaa, kun on ne lapset kotona..joo joo
-leffamaku on muuttunut, teatterissa ei jaksa kattoa, katotaan, kun lapset nukkuu meillä..niin ihan sama vai?
-matkusteluista haaveilemattakaan

Jos minä olen tylsä, niin on kaikki muutkin mun äiti-ystävät! Mikä meitä vaivaa??[/QUOTE]

Ei ymmärrä ei. Miksi yleistät, et voi sanoa että KAIKKI.

- itse käyn shoppailemassa, toisinaan ilman lapsia toisinaan lasten kanssa, mukana voi olla toinen äiti ilman lasta tai lapsen kanssa. niin ja tässä ei ole kyse mistään ruokakauppa shoppailusta.

- itse en paljon kahviloita harrasta, lähinnä ravintoloita. ystävä (2:n lapsen äiti) käy hyvinkin paljon kahvittelemassa..

- leffassa käydään, ei enää yhtä usein, mutta useamman kerran vuodessa. leffaseura on muuttunut, se ei useinkaan ole enää se oma mies, koska mies jää usein lasten kanssa kotiin. käydään kavereiden kanssa leffassa. miehen kanssa katsotaan sitten sieltä kotisohvalta juu. ja kyllä lasten myötä, mutta luultavasti myös ikääntymisen myötä on leffamaku muuttunut, nuorempana tuli katsottua paljon kauhuleffoja nykyään mielellään kaikkea muuta.

- ja kyllä olen ulkomailla käynyt. viime kerrasta on 1,5 vuotta, odotin silloin kolmatta lasta. lähdin kaverin kanssa ihan kahdestaan. tarkoituksena on lähteä ensi vuoden puolella uudestaan. kovasti tekee mieli ja on suunnitelmissa lähteä koko 5 henkinen perhe. kyse ei ole ruotsin-/viron risteilystä vaan euroopan kaupunkilomasta.

tylsää? ei tarvitse olla. kaikki on kiinni omista valinnoista. tämä elämä on sinun, elät sen miten tahdot. ei lapset rajoita kaikkea, ei pidä ajatella niin, esim. matkustuksen voi tehdä lasten kanssa ei ilman.
 
[QUOTE="A P";22614496]Mutta jos kerran samaa on harrastettu ennen lapsiakin, miksi ei nyt?
Ja lisäksi se, että miksi on erilaista naisilla? Miksi sitten miehet tuon tuostakin ottaa ja lähtee esim. autoliikkeisiin koeajamaan autoja, lähtee hakemaan toiselta puolelta suomea autoa, venettä, kelkkaa...mitä tahansa.
Miksi naisille ei kuulu sama oikeus mennä?
Kyllä minä sua aina menossa-ymmärrän jotenkin, mutta en kuitenkaan. Mulla on ollut 10 vuotta eri ikäisiä lapsia, löytyy pientä ja suurta lasta, nyt ikähaarukka on 2-10v, 4 lasta.[/QUOTE]

Ei minunkaan mies lähde kesken kyläilyn muiden miesten kanssa minnekään, enkä minä lähde muiden naisten kanssa. Kotoani voin kyllä lähteä jos hetki on sopiva ja itse tunnen, että haluan lähteä ja näin on monella. Aina ei sitten vain jaksa tai halua. Ja nyt kun on lapsi ja toinen tulossa ja mies töissä pitkän työmatkan takana niin mielummin sovin hieman aikaisemmin menot ja kyläilyt. Kesällä muuten jaksaa ihan eri tavalla kuin nyt pimeän aikaan, ja joulun alla on monella paljon muutakin tekemistä ihan kotosalla.
 
"vieras"
Mulla on vasta 1 lapsi niin ainakin nyt kaikki onnistuu mikä ennenkin; käyn kavereiden kanssa kahvilla (joskus lapsi 1v10kk on tosin mukana mut käymme myös keskenämme), parilla (baareissa/yökerhoissa en ole kauheesti jaksanut juosta, 2krt olen ollut, mut siihen tosiaan menee aika paljon rahaa), leffassa olen ollut ainakin 5krt viimeisen vuoden aikana kavereiden kanssa (tääkin on enemmänkin rahasta kiinni kuin halusta tai ajasta), shoppailla jaksan aina (lapsen kanssa tai ilman, käyn itseasiassa enemmän kaupoissa nyt kun on pienet tulot, teen tarkkoja hintavertailuja kaikista asioista ja ostan sen mukaan :D ) Ja ulkomailla (ei mikään rantaloma perus turistikohteessa) ollaan oltu lapsen kanssa 2 kertaa + pari kertaa Tukholmassa laivalla... ja matkakuume on jatkuvasti. Harrastan myös tanssia ja pilatesta. En myöskän pidä itseäni mitenkään tylsänä.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22614523]Mulla on vasta 1 lapsi niin ainakin nyt kaikki onnistuu mikä ennenkin; käyn kavereiden kanssa kahvilla (joskus lapsi 1v10kk on tosin mukana mut käymme myös keskenämme), parilla (baareissa/yökerhoissa en ole kauheesti jaksanut juosta, 2krt olen ollut, mut siihen tosiaan menee aika paljon rahaa), leffassa olen ollut ainakin 5krt viimeisen vuoden aikana kavereiden kanssa (tääkin on enemmänkin rahasta kiinni kuin halusta tai ajasta), shoppailla jaksan aina (lapsen kanssa tai ilman, käyn itseasiassa enemmän kaupoissa nyt kun on pienet tulot, teen tarkkoja hintavertailuja kaikista asioista ja ostan sen mukaan :D ) Ja ulkomailla (ei mikään rantaloma perus turistikohteessa) ollaan oltu lapsen kanssa 2 kertaa + pari kertaa Tukholmassa laivalla... ja matkakuume on jatkuvasti. Harrastan myös tanssia ja pilatesta. En myöskän pidä itseäni mitenkään tylsänä.[/QUOTE]

Haluaa sut ystäväksi ;)
 
"vieras"
[QUOTE="A P";22614496]Mutta jos kerran samaa on harrastettu ennen lapsiakin, miksi ei nyt?
Ja lisäksi se, että miksi on erilaista naisilla? Miksi sitten miehet tuon tuostakin ottaa ja lähtee esim. autoliikkeisiin koeajamaan autoja, lähtee hakemaan toiselta puolelta suomea autoa, venettä, kelkkaa...mitä tahansa.
Miksi naisille ei kuulu sama oikeus mennä?
Kyllä minä sua aina menossa-ymmärrän jotenkin, mutta en kuitenkaan. Mulla on ollut 10 vuotta eri ikäisiä lapsia, löytyy pientä ja suurta lasta, nyt ikähaarukka on 2-10v, 4 lasta.[/QUOTE]


No koska ne lapset eivät ole näkymättömiä olioita, joilla ei ole mitään tarpeita. Tottahan toki spontaanius on ihan eriasteista lapsettomilla kuin perheellisillä, ellei nyt sitten ole kyse joistain päihdeperheistä, joissa lapsista huolehtiminen muutenkin ihan retuperällä. Kyllä meillä kaikki menot mietitään ja suunnitellaan aina lasten kautta.

Ja mitä tulee tuohon, että miehet kyllä saavat mennä ja tulla. No ei kyllä meillä! Just käytiin miehen kanssa puhelinneuvottelu, että saako hän lähteä huomenna työreissuun, jolloin kotiutuisi normaalia myöhempään. Kyllä meillä sovitaan kaikki menot yhdessä.
 
"a p"
Lapset eivät ole näkymättömiä olioita!! Ei olekaan!! Lapsilla on arvo toki siinä missä aikuisillakin. Ja heillä on monia kivoja juttuja, tässä keskustelussa ei mennä nyt tähän! Toki lapsia ajatellaan, mutta äitien ei kuuluisi UNOHTAA itseäänkään!! ;)
 

Yhteistyössä