Miksi äiti ei saa juhlia jos hänellä on vauva?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti
Miksei saisi?

Mä ainakin juhlin, usein niin että laitan lapset nukkumaan ja lähden sit, anoppi herää niiden kanssa aamulla ja mä nousen paria tuntia myöhemmin, thats it..

Mutta mutta..Siinäkin menee sit mun moraalissa jossain kohtaa raja et kuinka usein tätä harrastetaan, pari kertaa kuussa mä vielä ymmärrän, mut en paria kertaa viikossa tms..
 
"vieras"
Saa. Itse käyn noin kerran kolmessa kuukaudessa. Jos äiti käy usein ja juhlii niin rankasti, että seuraava päivänä lapsen hoitaminen hädin tuskin onnistuu, niin silloin se ei ole ok.
 
Muut tehkööt mitä lystää, mutta mä elän nyt mielelläni lapsiani varten ja olen saatavilla 24/7. Arvotan itseni kohdalla imetyksen todella korkealle ja toisaalta muksuni ovat tykänneet nukkua aikalailla tissi suussa niin eipä anopista olisi siinä apua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
"kkkk"
Kuka pienten vauvojen äiti edes jaksais juhlia pari kertaa viikossa. Mulla ainakin oli jo valmiiksi niin paljon univelkaa aina. Pari kertaa kävin, kun lapsi oli pieni ja se seuraava päivä oli ihan tuskaa jaksaa. Pitäis saada sitten se hoitaja juhlintaillaksi + seuraavaksi päiväksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26230658]Ehkä siksi, että kodin ulkopuolisen elämän ei tarvitse loppua äidiksi tulemisen jälkeen.[/QUOTE]

Pitääkö kodin ulkopuolisen elämän olla pelkkää juhlimista?
 
"vieras"
[QUOTE="kkkk";26230653]Kuka pienten vauvojen äiti edes jaksais juhlia pari kertaa viikossa. Mulla ainakin oli jo valmiiksi niin paljon univelkaa aina. Pari kertaa kävin, kun lapsi oli pieni ja se seuraava päivä oli ihan tuskaa jaksaa. Pitäis saada sitten se hoitaja juhlintaillaksi + seuraavaksi päiväksi.[/QUOTE]

Tai sitten ottaisi vähän rauhallisemmin ja tulisi aikaisemmin kotiin. Mutta joo sama täällä, ettei todellakaan usein jaksa, eikä edes tarve. Jos kysyjä tarkoittaa harvoin käymistä, niin musta ok.
 
"neponen"
tottakai saa juhlia, mutta kohtuus kaikessa? jos juuri syntyneen vauvan äiti käy kerran viikossa vähintään vetäsemässä pään täyteen + tekee kaikkea muutakin ilman vauvaa, niin väkisinkin tulee mieleen että se vauva ei todellakaan ole elämässä se tärkein asia, kuten pitäisi olla.
 
Kukin tavallaan.
En vaan ymmärrä miksi kukaan ei jaksaisi odottaa sitä,että vauva kasvaa esim paria kk vanhemmaksi,kun pitää jo olla menossa päivisin harrastuksissa,iltaisin muissa riennoissa jne..
Vauva aika on todella lyhyt ja sitä jää kaipaamaan.


Enkä mä kyllä ymmärrä miksi äidin tai isän pitäisi olla joka vkl juhlimassa vaikka lapset olisivat hiukka isompiakin.
Tai miksi kenenkään pitäisi olla joka vkl ja toisinaan viikollakin juhlimassa..

Mut kuten sanoin,kukin tyylillään..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26230671]Pitääkö kodin ulkopuolisen elämän olla pelkkää juhlimista?[/QUOTE]

Ei todellakaan, mutta eipä siitä harvakseltaan haittaakaan ole. En ymmärrä, miksei joskus voisi käydä...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26230690]Ei todellakaan, mutta eipä siitä harvakseltaan haittaakaan ole. En ymmärrä, miksei joskus voisi käydä...[/QUOTE]

Kukapa kieltää joskus käymästä, mutta mun mielestä tähän vaikuttaa oleellisesti vauvan ikä, jos on ikää vaan muutamia viikkoja, niin myönnän katsovani sellaisten ihmisten juhlimista pitkin nenän vartta.
 
"tuuli"
Kai sitä saa- itselle utopistinen ajatus kun on tullut juhlittua ihan tarpeeksi ja ehkä liikaakin jo ennen lapsia. Nyt kun keksin rahalle paljon järjellisempää käyttöä ja oma mukavuudenhalukin on sitä luokkaa että pakolliset yövalvomiset voi hoitaa, mutta jos saa nukkua niin nukun.
 
mama the strange
Saa juhlia. Itse ainakin juhlin n. kerran kuussa tai kahdessa läpi koko lapsen vauvavuoden. En harrasta örvelökännejä, mutta pari viinilasillista tai siideriä kyllä otin yleensä juhlissa. Joskus vähän enemmänkin. Juhlat eivät edes kohdallani olleet mitään kerran elämässä tyylisiä, vaan kavereiden synttäreitä, illanistujaisia, tyttöjen iltoja tms.

Vauva ei edes yleensä ollut hoidossa isillään, vaan mummolla (tosin sitten menin itsekin mummolaan yöksi). Niin ja vielä imetinkin. Eli olin kyllä ihan holtiton äiti B)
 
Riippuu omalla kohdalla kovasti siitä, minkä ikäisestä vauvasta on kyse. Kun mun vauvat ovat olleet 9 kk:n ikäisiä eivätkä enää ole syöneet yöllä, olen lapsen nukkumaanmenon jälkeen lähtenyt viihteelle. Nyt nuorimmaisen ollessa 3 kk:n ikäinen ja täysimetyksellä, ei ole mahdollista lähteä enkä tällä univelalla edes jaksaisi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26230671]Pitääkö kodin ulkopuolisen elämän olla pelkkää juhlimista?[/QUOTE]

No kyllä elämä on tylsää, jos ei ole koskaan juhlia. Eihän se sitä tarkoita, että se pelkkää juhlimista on.
 

Yhteistyössä