Miksi ihmiset on niin hullaantuneita kauppaan nimeltä Stockmann?

Mitä ihmeellistä siellä on mitä ei muualta saisi? Olen käynyt kaupassa, mutta en ole koskaan ymmärtänyt kyseisen kaupan suosiota. Mielestäni jotenkin ahdistava ja luotaantyöntävä. Kysyn vaan kun moni tuntuu kyseisestä kaupasta pitävän.
 
"vieras"
No en nyt mitenkään ole hullaantunut siihen, mutta kieltämättä käyn taajaan. Syyt: saman katon alla lähes kaikki tarvittava, miellyttävä shoppailuympäristö sekä erityisen suurena motiivina korkea palvelualttius. Melkein missään ei nykyään saa ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, paitsi Stockalla, jossa aina autetaan. Jos ei osata auttaa, niin kysytään muilta ja ohjataan oikeaan paikkaan. Samoin palautuksiin ja reklamaatioihin suhtaudutaan aina äärimmäisen hyväksyvästi. Koskaan ei Stockalla ole esim. kieltäydytty palautuksesta, oli syy mikä hyvänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Evakko
No ainakin Oulussa sieltä saa paljon sellaista mitä muualta ei. Nykyäänkin kun käyn kotikulmilla menen yleensä Stokkalle, koska sieltä löytyy yleensä ihan kaikki mitä tarvitsen. Ja Herkun leipä- ja juustotiskit on ihan vailla vertaa.

Niin ja lisään vielä, että Stokka on siinä ihan keskustassa, joten autotonkin pääsee siihen helposti.
 
"Selena"
Mä pidän siistä esteettisestä kauneudesta ja fiilingistä mikä on Stockmannilla. Palvelu on hyvää ja tavara on kaunista. Jos olisin rikas niin siellähän sitä aina kävisin...
 
ei kuulu ketjuihin
Ainakin Helsingissä stokkan herkku on ainoo laajavalikoimainen ruokakauppa, joka ei kuuluu s- tai k-ketjuun. Yritän vähän boikotoida noita ketjuja. Lisäksi sijainti on autottomallekin hyvä ja valikoimat hyvät niin vaatteissa kuin ruokatuotteissakin.
 
"tiimarinvihko"
Mä tykkään. Siellä on saman katon alla hyvä valikoima kaikkea. Esimerkiksi Bogin sukkiksia saa sieltä, enkä muita ole aikoihin ostanutkaan, kun mun mielestä ne on parhaita :)
 
"daa"
Mulle jäi mukava kuva Stockan asiakaspalvelusta, kun kysyin kosmetiikkaosastolta erästä tiettyä ripsiväriä. Vastasivat ystävällisesti, että merkkiä ei valitettavasti ole heidän valikoimissaan, mutta Sokokselta löytyy. Ylipäätään Stockalla asioinnista jää yleensä sellainen olo, että myyjät haluavat oikeasti auttaa asiakasta löytämään parhaiten sopivan vaihtoehdon eivätkä väkisin tuputa "ihan hyvää", jos sitä parasta ei heiltä löydykään.
 
"Jepulis"
[QUOTE="vieras";25122877]No en nyt mitenkään ole hullaantunut siihen, mutta kieltämättä käyn taajaan. Syyt: saman katon alla lähes kaikki tarvittava, miellyttävä shoppailuympäristö sekä erityisen suurena motiivina korkea palvelualttius. Melkein missään ei nykyään saa ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, paitsi Stockalla, jossa aina autetaan. Jos ei osata auttaa, niin kysytään muilta ja ohjataan oikeaan paikkaan. Samoin palautuksiin ja reklamaatioihin suhtaudutaan aina äärimmäisen hyväksyvästi. Koskaan ei Stockalla ole esim. kieltäydytty palautuksesta, oli syy mikä hyvänsä.[/QUOTE]

Komppaan tätä. Tosiaan palautus onnistuu jopa ilman kuittia. Ja jos etsii useampaa artikkelia ne löytyvät yleensä kaikki saman alta. Tavaran tilaaminen toisesta tavaratalosta onnistuu vaivatta. Jos on kiire, voin soittaa sinne etukäteen ja minulle valitaan useita esimerkkejä esim.lastenvaatteista odottamaan josta voi valita mieluisensa. Ja en ole rikas, ehkä hyvätuloinen, mutta tässä asiassa ei ole mielestäni siitä kyse. Stockka on kauppa jossa on helppo asioida.
 
"Äiti"
[QUOTE="Äiti";25123050]En mäkään. Paitsi jos on tarpeeksi fyrkkaa. Joskus jotain vaatetta, kirjaa, lelua sieltä kattonu... Samat lelut saa halvemmalla muualta joten evvk.[/QUOTE]

Nyt sekotin... puhuin ite Sokoksesta. Vai apua... oonko näin sekasin...
 
En tiiä, lapsesta asti käyny, kai siihen on jotenkin kiintyny. :)
Parasta palvelua sieltä mun mielestä saa kans.
En nyt kuitenkaan sanoisi että hullaantunut, mutta tykkään ja paljon. :)

On kans kiva kun miltei kaikkea saa yhdestä paikasta...

Maksan mieluusti extraa hyvästä palvelusta ja siitä ettei tarvitse ympäri kaupunkia ettiä kaikenmaailman pikkujuttuja. Ostan kyllä muualtakin ja paljon, mutta tuosta nautin eniten kuten mieheni myös.
 

Yhteistyössä