Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
t
Alkuperäinen kirjoittaja kyl:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Osittain noin. Uskoisin kuitenkin olevan suurimmaksi osaksi tahdon puutteesta tai pelosta perehtyä asioihin.
Pelko on varmasti pääsyy.
Kaikki tuntematon on pelottavaa ja jopa niin pelottavaa, että asioista puhuvia aletaan dissaamaan omaa pelkoa lievittääkseen.
siis mua ei pelota muu kuin se, miten naurettavia asioita jengi keksii välttääksen sen tosiasian, ettei heidän lapsensa vaan ole ihan tavis tai tavissairaudesta kärsivä.

Mistä kumpuaa moine tarve?
 
Mä uskon varmuudella että "kristalli- tai indigolapsen "diagnoosin on keksinyt joku epätoivoinen ja pettynyt äiti / isä joka haluaa erityislapselleen hyväksyntää ja itselleen mainetta. Kyse on siis salaliitosta ja puhtaasta huuhaasta jolla joku yksittäinen jenkki ( oletettavasti :D *wirn * ) on hakenut välitöntä hyötyä itselleen ihmisten tyhmyydellä. Voi olla että tämä vanhempi on ollut harhainen ja uskonut alkuun itsekin moiseen hölynpölyyn.

On mielipuolista ajatella että on kristallilapsia. Vai onko joku OIKEASTI eri mieltä.

Toki hyväksyn sen että vanhemmat uskoo siihen... Mutta kunhan ei vahingossakaan mainitse sitä sille lapselle. Uskon että se että oma äiti tai isä sekoaa / on harhainen niin vahingoittaisi lasta ainakin henkisesti. Kun lapsen itsetunto laskee niin äo laskee, toiminnallisuus laskee jne. se vaikuttaa negatiivisesti lapsen koko elämään. Tästä on tutkimuksiakin että harhaisen vanhemman lapsi kärsii jne.
 
kyl
Alkuperäinen kirjoittaja t:
siis mua ei pelota muu kuin se, miten naurettavia asioita jengi keksii välttääksen sen tosiasian, ettei heidän lapsensa vaan ole ihan tavis tai tavissairaudesta kärsivä.

Mistä kumpuaa moine tarve?
En tiedä?
Uuden ajan lapset taas ei liity tuohon.
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja kyl:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
siis mua ei pelota muu kuin se, miten naurettavia asioita jengi keksii välttääksen sen tosiasian, ettei heidän lapsensa vaan ole ihan tavis tai tavissairaudesta kärsivä.

Mistä kumpuaa moine tarve?
En tiedä?
Uuden ajan lapset taas ei liity tuohon.
paitsi jos ovat näitä kristalli- ja indigolapsia
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mä uskon varmuudella että "kristalli- tai indigolapsen "diagnoosin on keksinyt joku epätoivoinen ja pettynyt äiti / isä joka haluaa erityislapselleen hyväksyntää ja itselleen mainetta. Kyse on siis salaliitosta ja puhtaasta huuhaasta jolla joku yksittäinen jenkki ( oletettavasti :D *wirn * ) on hakenut välitöntä hyötyä itselleen ihmisten tyhmyydellä. Voi olla että tämä vanhempi on ollut harhainen ja uskonut alkuun itsekin moiseen hölynpölyyn.

On mielipuolista ajatella että on kristallilapsia. Vai onko joku OIKEASTI eri mieltä.

Toki hyväksyn sen että vanhemmat uskoo siihen... Mutta kunhan ei vahingossakaan mainitse sitä sille lapselle. Uskon että se että oma äiti tai isä sekoaa / on harhainen niin vahingoittaisi lasta ainakin henkisesti. Kun lapsen itsetunto laskee niin äo laskee, toiminnallisuus laskee jne. se vaikuttaa negatiivisesti lapsen koko elämään. Tästä on tutkimuksiakin että harhaisen vanhemman lapsi kärsii jne.
peesi
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
On mielipuolista ajatella että on kristallilapsia. Vai onko joku OIKEASTI eri mieltä.
Niin, olihan se jokin aika sitten mielipuolista ajatella tietokoneita tai kännykköjä, eikä taatusti kaikki usko niithin vieläkään.
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
On mielipuolista ajatella että on kristallilapsia. Vai onko joku OIKEASTI eri mieltä.
Niin, olihan se jokin aika sitten mielipuolista ajatella tietokoneita tai kännykköjä, eikä taatusti kaikki usko niithin vieläkään.
ei lasta voi verrata esineisiin, ei edes "kristallilasta"
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja kyl:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
paitsi jos ovat näitä kristalli- ja indigolapsia
Mitenniin?
no hehän ovat uudenajan lapsia, joilla on (minun mielestäni) henkisesti kehittymättömät vanhemmat, jotka eivät jaksa kasvattaa lastaan, jaksa kantaa vastuuta lapsen kehityksestä, jaksa kantaa tavislapsen vanhemman viittaa.
 
kyl
Alkuperäinen kirjoittaja t:
no hehän ovat uudenajan lapsia, joilla on (minun mielestäni) henkisesti kehittymättömät vanhemmat, jotka eivät jaksa kasvattaa lastaan, jaksa kantaa vastuuta lapsen kehityksestä, jaksa kantaa tavislapsen vanhemman viittaa.
Ei uudenajan lapset liity mitenkään vanhempiensa henkiseen kehitykseen tai vanhempien tapaan kasvattaa lastaan.
Kokeileppa lukea aiheesta jotain itsekin, äläkä tukeudu vain täällä olleisiin juttuihin, koska suurin osa niistä on tuota dissausta missä syytetään vanhempia lasten hoitoon viemättömyydestä jne. mikä ei liity aiheeseen mitenkään.
http://www.namastecafe.com/evolution/indigo/
 
ripley
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Taas lukematta koko ketjua vastaan ap kommenttiin, että Suomessa erilaisuus on poikkeuksellisen pelättyä. Täällä ollaan oikeasti ihan ylihysteerisiä siitä, että ollaan pienintä piirtoa myöten niinkuin kaikki muutkin. Oon asunut muissakin maissa ja se on oikeasti ihan järkyttävää miten vähän täällä suvaitaan edes ihan harmitonta tai jopa positiivista erilaisuutta. Tai ehkä on enemmän kyse uusien asioiden pelosta.
peesi. Uudet asiat luovat pelkoa. pelko aiheuttaa vihaa ja ärtyneisyytä....
Kaikkihan ei osaa/halua ottaa vastaan uutta vaikka se olisi mitä...Ihmiset ovat juurtuneet omiin käsitteisiinsä ja toimintamalleihin siinä määrin että pelkäävät lipsahtvansa pois siitä turvallisuudesta jotka nää käsitteet antavat heille. Tuttu ja turvallinen..niin onhan se mukavaa...mutta joskus tarvitsee kokeilla muutakin...
 
aikoinaan koulukiusattu
'me olemme kristallilapsia,
ilmassa maan tomuhiukkasia'

kristallilapsista ei ole haittaa muille,
päinvastoin ne ovat juuri niitä
koulukiusattuja, hiljaisia.

Antakaa heidän - meidän - elää ja rakastaa.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miksi tästä samasta aiheesta tulee aina tappelu? En ymmärrä. Jokainen uskoo mihin haluaa ja kaikkien uskomuksien keskellä yhdistävä tekijä on se, että harvalla on mitään omakohtaista faktatietoa asioista: jokainen pelaa sen mukaan miten maailman näkee ja minkä uskoo olevan totta ja mitkä on elämässä ne omat arvot ja uskomukset. Miksi siis hyökätä kenenkään kimppuun varsinkaan kun puhe on vain siitä, että joidenkin mielestä meidän lapsiemme joukossa kasvaa tällä hetkellä "uuden ajan" ihmisiä, joilla on erilaisia taitoja kuin meillä "normaaleilla" ihmisillä. Mitä väliä sillä on, vaikka joku sanoo niitä kristallilapsiksi tai indigolapsiksi? Miksi siitä pitää taistella ja haukkua toisia sen perusteella?
Voi vee taas mitä HÖRHÖILYÄ!!! *ROTFLMAO*
 
"jane"
olin eilen äiti maa messuilla ja menin johonkin aura tutkimukseen ja minulle sanottiin että olen kristallilapsi... olen aina tiennyt olevani "erillainen" mutta itse EN usko tälläiseen ja nyt olen todella pyörryksissä päästäni. Olen 17 vuotta ja kuulun kullemma ensimmäiseen aaltoon tai jotain... voisko joku selitää mitä v tää on???
 
"vieras"
[QUOTE="jane";22158675]olin eilen äiti maa messuilla ja menin johonkin aura tutkimukseen ja minulle sanottiin että olen kristallilapsi... olen aina tiennyt olevani "erillainen" mutta itse EN usko tälläiseen ja nyt olen todella pyörryksissä päästäni. Olen 17 vuotta ja kuulun kullemma ensimmäiseen aaltoon tai jotain... voisko joku selitää mitä v tää on???[/QUOTE]
No kusetustahan se on.

Etkai oikeasti usko satuihin?
 
...
No, kun joskus ne ihmeelliset kristalli/indigolapset ovat vaan jollain lailla kehityksessä jäljessä olevia/sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia/huonokäytöksisiä lapsia.

Sitten on niin kivaa sanoa että ehei, meidän Valtteri on erityskoulussa siksi, että se on tällainen kristallilapsi jota ei tavikset ymmärrä :snotty:

(eli mun kokemus aiheesta on tuollainen)
En ehtinyt vielä pidemmälle, mutta arvelen, että tätä viestiä kannattaisi tässä ketjussä vähintään joka sivulla toistaa...
 
nyt nyt
On väärin kohdella lasta jonain avaruusoliona. Se on suorastaan vaarallista ja vastuutonta lapsen kehityksen kannalta. Joten kaikki asiaan hurahtaneet voisivat joutua lastensuojeluviranomaisten puhutteluun.
 

Yhteistyössä