Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
!
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ihan totta, miksi pitää kaikelle olla selitys tai nimitys?
Ei kyse ole ollut selityksistä tai nimityksistä, vaan siitä että kristallilapset tulevat toteuttamaan uutta aikaa jo luonnostaan.
Se että kapinoit ja johdat ei tee susta kristallilasta, vaikka omaisit isot silmät, et silti välttämättä olisi kristallilapsi.
Jos olet huomaat sen kyllä itse henkisellä tasolla.
Jokaisella on mahdollisuus henkisesti kehittyäm riippumatta kuka on. Toiset ovat vaan luonnostaan henkisempiä ja siten valmiimpia henkiselle kasvulle, toiset taas joutuvat vuosia harjoittamaan mm. joogaa
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ihan totta, miksi pitää kaikelle olla selitys tai nimitys?
Ei kyse ole ollut selityksistä tai nimityksistä, vaan siitä että kristallilapset tulevat toteuttamaan uutta aikaa jo luonnostaan.
Se että kapinoit ja johdat ei tee susta kristallilasta, vaikka omaisit isot silmät, et silti välttämättä olisi kristallilapsi.
Jos olet huomaat sen kyllä itse henkisellä tasolla.
Jokaisella on mahdollisuus henkisesti kehittyäm riippumatta kuka on. Toiset ovat vaan luonnostaan henkisempiä ja siten valmiimpia henkiselle kasvulle, toiset taas joutuvat vuosia harjoittamaan mm. joogaa
Mutta se ei korreloi auran värin kanssa, josta indigot ja kristallit tunnetaan.
 
Taas lukematta koko ketjua vastaan ap kommenttiin, että Suomessa erilaisuus on poikkeuksellisen pelättyä. Täällä ollaan oikeasti ihan ylihysteerisiä siitä, että ollaan pienintä piirtoa myöten niinkuin kaikki muutkin. Oon asunut muissakin maissa ja se on oikeasti ihan järkyttävää miten vähän täällä suvaitaan edes ihan harmitonta tai jopa positiivista erilaisuutta. Tai ehkä on enemmän kyse uusien asioiden pelosta.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Mutta se ei korreloi auran värin kanssa, josta indigot ja kristallit tunnetaan.
Ei nuo käsitteet liity mitenkään aurojen väriin. Auran väri vaihtelee ihmisen oman fiiliksen mukaan, jos on masentunut se on tumma tai musta jne.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Mutta se ei korreloi auran värin kanssa, josta indigot ja kristallit tunnetaan.
Ei nuo käsitteet liity mitenkään aurojen väriin. Auran väri vaihtelee ihmisen oman fiiliksen mukaan, jos on masentunut se on tumma tai musta jne.
Näetkö itse auroja?

Väittäisin, että perussävy pysyy...
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
En usko Raamattu ei puhu mitään tuollaisesta.
Raamatussa ei ole kuin toista tuhatta sivua, ei sinne mahdu kaikki tieto, eikä se ole mikään tietosanakirja vaan pelkkä historian kirja tai myös esoteerinen ja okkultistinen, riippuen mikä on lukijan omasta ymmärryksestä.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Näetkö itse auroja?

Väittäisin, että perussävy pysyy...
En näe, enkä ole ollut auratulkinnassa. Nyt kun muistutit niin mun oli tarkoitus varata aika, kun yksillä messuilla hiljan aiheesta näin.
Ihan mielenkiinnosta vaikka en asiaan uskokaan sinänsä.
Se mitä olen tvstä nähnyt, niin sanovat että värejä voi olla useitakin, eli ilmeisesti jokin perusväri pysyy.
En ole asiaan perehtynyt.

Tuolla tulkinnassa otetaan kuva, missä aura näkyy, ainakin niin olin ymmärtänyt. Tosin on niitä, jotka näkevät tai tuntevat ne ilman teknisiä vempaimia.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Näetkö itse auroja?

Väittäisin, että perussävy pysyy...
En näe, enkä ole ollut auratulkinnassa. Nyt kun muistutit niin mun oli tarkoitus varata aika, kun yksillä messuilla hiljan aiheesta näin.
Ihan mielenkiinnosta vaikka en asiaan uskokaan sinänsä.
Se mitä olen tvstä nähnyt, niin sanovat että värejä voi olla useitakin, eli ilmeisesti jokin perusväri pysyy.
En ole asiaan perehtynyt.

Tuolla tulkinnassa otetaan kuva, missä aura näkyy, ainakin niin olin ymmärtänyt. Tosin on niitä, jotka näkevät tai tuntevat ne ilman teknisiä vempaimia.
Minusta auran voi "nähdä". Kirlian-kuvaukseen kuitenkaan pysty jostain syystä varauksetta uskomaan, ilman mitään perusteluja. :)

Ainakin auran voi tuntea. Enkä nyt puhu lumiaurasta ;)
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Eikös se sitten ole "diagnoosi" jos päätetään vaihtaa minkä tahansa diagnoosin tilalle toinen sana. Kristallilapsi, indigolapsi, autistinen lapsi, ongelmalapsi, where's the difference?
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ihan totta, miksi pitää kaikelle olla selitys tai nimitys?
Ei kyse ole ollut selityksistä tai nimityksistä, vaan siitä että kristallilapset tulevat toteuttamaan uutta aikaa jo luonnostaan.
Se että kapinoit ja johdat ei tee susta kristallilasta, vaikka omaisit isot silmät, et silti välttämättä olisi kristallilapsi.
Jos olet huomaat sen kyllä itse henkisellä tasolla.
Jokaisella on mahdollisuus henkisesti kehittyäm riippumatta kuka on. Toiset ovat vaan luonnostaan henkisempiä ja siten valmiimpia henkiselle kasvulle, toiset taas joutuvat vuosia harjoittamaan mm. joogaa
Kyllä mun mielestä kristallilapsi ja indigolapsi kuulostaa kovasti nimityksiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Näetkö itse auroja?

Väittäisin, että perussävy pysyy...
En näe, enkä ole ollut auratulkinnassa. Nyt kun muistutit niin mun oli tarkoitus varata aika, kun yksillä messuilla hiljan aiheesta näin.
Ihan mielenkiinnosta vaikka en asiaan uskokaan sinänsä.
Se mitä olen tvstä nähnyt, niin sanovat että värejä voi olla useitakin, eli ilmeisesti jokin perusväri pysyy.
En ole asiaan perehtynyt.

Tuolla tulkinnassa otetaan kuva, missä aura näkyy, ainakin niin olin ymmärtänyt. Tosin on niitä, jotka näkevät tai tuntevat ne ilman teknisiä vempaimia.
Minusta auran voi "nähdä". Kirlian-kuvaukseen kuitenkaan pysty jostain syystä varauksetta uskomaan, ilman mitään perusteluja. :)

Ainakin auran voi tuntea. Enkä nyt puhu lumiaurasta ;)
Ihimisessähän on myös yksilöllistä värähtelyä, joka on mun mielestä helpommin aistittavissa. Auroja en mäkään näe, mutta sitä värähtelyä uskoisin jonkin verran aistivani. Itse asiassa uskon että useimmat ihmiset aistivat sitä, mutteivät tiedosta asiaa.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Viime aikoina onkin korostunut suuntaus, jonka mukaan henkilökohtainen tunne omasta erityislaatuisuudesta riittää todisteeksi.
Niin eli jos päättää olevansa kristallilapsi, silloin on, ja piste.

MINÄ OON!! _o/
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja huujahaa:
Huuhaata. Saahan sitä uskoa vaikka hammaskeijuun tai mihin tahansa, mutta ikävää on jos lasten elämä sotkeutuu tällaisten harhaoppien takia (esim. adhd/autistilapsi jää ilman asianmukaista terapiaa jne. koska vanhemmat uskovat johonkin kristallilapsihuuhaaseen...).
Tää on totta. Eihän noista nimitysten keksimisistä tai oman lapsen tulevaisuuden ihmisenä pitämisessä kai muuten mitään pahaa oo, mutta jos lapsi sen takia jää vaille esimerkiksi kaipaamaansa terapiaa niin se on kyllä jo tosi surullinen juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja huujahaa:
Huuhaata. Saahan sitä uskoa vaikka hammaskeijuun tai mihin tahansa, mutta ikävää on jos lasten elämä sotkeutuu tällaisten harhaoppien takia (esim. adhd/autistilapsi jää ilman asianmukaista terapiaa jne. koska vanhemmat uskovat johonkin kristallilapsihuuhaaseen...).
Tää on totta. Eihän noista nimitysten keksimisistä tai oman lapsen tulevaisuuden ihmisenä pitämisessä kai muuten mitään pahaa oo, mutta jos lapsi sen takia jää vaille esimerkiksi kaipaamaansa terapiaa niin se on kyllä jo tosi surullinen juttu.
No se on jo aika kaukaa haettua. Siis siinä vanhemmalla alkaa jo olla vähän kyse omasta henkisestä sairaudesta tai samanlaisesta kiihkouskovaisuudesta, kuin vaikka niillä jotka eivät halua esmes lääkärin hoitoa kun umppari puhkeaa. Vähän kurjaa, jos ei voi edes 2000-luvulla uskoa erilaisiin asioihin tai olla niistä kiinnostunut ilman että joku heti epäilee kaheliksi. Oikeasti new age-äitien lapset ei ole sen suuremmassa vaarassa tulla laiminlyödyiksi kuin perusluterilaistenkaan. Että pelko pois vaan.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Vähän kurjaa, jos ei voi edes 2000-luvulla uskoa erilaisiin asioihin tai olla niistä kiinnostunut ilman että joku heti epäilee kaheliksi. Oikeasti new age-äitien lapset ei ole sen suuremmassa vaarassa tulla laiminlyödyiksi kuin perusluterilaistenkaan. Että pelko pois vaan.
Oikeastaan kyse on ihmisten ymmärryksen puutteesta ja siitä etteivät he osaa käsitellä mystisiä asioita tai mystiikkaa, spiritismiä tai okkultismia jne.
Sen takia kautta aikojen on ollut olemassa salaseuroja, joissa asioita ollaan ko. asioita tutkittu ja käsitelty ja jotka on pidetty salassa juuri tuon takia.

Uuden ajan lapsilla tuota ongelmaa ei ole
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Oikeastaan kyse on ihmisten ymmärryksen puutteesta ja siitä etteivät he osaa käsitellä mystisiä asioita tai mystiikkaa, spiritismiä tai okkultismia jne.
Sen takia kautta aikojen on ollut olemassa salaseuroja, joissa asioita ollaan ko. asioita tutkittu ja käsitelty ja jotka on pidetty salassa juuri tuon takia.

Uuden ajan lapsilla tuota ongelmaa ei ole
Osittain noin. Uskoisin kuitenkin olevan suurimmaksi osaksi tahdon puutteesta tai pelosta perehtyä asioihin.

 
kyl
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Osittain noin. Uskoisin kuitenkin olevan suurimmaksi osaksi tahdon puutteesta tai pelosta perehtyä asioihin.
Pelko on varmasti pääsyy.
Kaikki tuntematon on pelottavaa ja jopa niin pelottavaa, että asioista puhuvia aletaan dissaamaan omaa pelkoa lievittääkseen.
 
kyl
Alkuperäinen kirjoittaja t:
ehkä eniten inhottaa se että tässä lokeroidaan vain lapsia ihan selkeeseen arvojärjestykseen.
Ei, sinä teet sen itse, jos asian olet noin ymmärtänyt.
Ja vaikka niin olisikin, niin mitä sitten? Jos joku haluaa lokeroida, niin ei se muuta silti asiaa miksikään.
Kenties se helpottaa sen lokeroijan elämää, kun saa jokaisen asian omaan lokeroonsa. Aikuisilla on taipumus laittaa jokaisenen asiaan nimikyltti tai plakaatti, siinä missä lapsi näkee jokaisen asian ilman analysointia. Lasten tapa nähdä asiat on paljon aidompi.
Mutta, jokainen voi omakohtaisesti välttää tuollaisen luokittelun ja asioiden nimeämisen. Se vaatii sen, että alkaa elämään tässä hetkessä ja keskittää ajatuksensa siihen tosiasiaan ettei ole olemassa mitään muuta.
 

Yhteistyössä