Miksi leikkaatte lapsillenne otsahiukset?

Monet tytöt näyttävät siltä, kuin heidän päähänsä oltaisiin laitettu ämpäri ja leikattu otsis sen mukaisesti. Miksi? Miksette leikkaa lapsen hiuksia nättiin malliin, vai onko teillä itsellännekin pottahiukset? Tai jos on pitkät hiukset, niin miksi pitää leikata hölmön näköinen lärpäke silmien yläpuolelle? Antaisitte kasvaa muiden hiusten mukana, tai leikkaisitte edes sivuotsiksen?!
 
"vieras"
Mikä on sivuotsis? Sellainen viistoon leikattu otsatukka vai? Sellaista ehdotti joskus nuori kampaaja. Ei mitään järkeä alle kouluikäisellä tyttölapsella. Otsatukka on siitä hyvä, että pysyy taatusti pois silmiltä myös leikin tiimellyksessä.
 
"popp"
Mulla ei ole sinänsä mitään lapsen otsatukkaa vastaan, jo se sattuu sopimaan kasvonpiirteisiin, mutta miksi otsatukaksi pitää lukea puolet kaikista päässä kasvavista karvoista? Kapea osio hiuksia riittää otsatukaksi, kaikkia korvien etupuolella kasvavia karvoja ei tarvitse katkaista.
 
[QUOTE="popp";24125796]Mulla ei ole sinänsä mitään lapsen otsatukkaa vastaan, jo se sattuu sopimaan kasvonpiirteisiin, mutta miksi otsatukaksi pitää lukea puolet kaikista päässä kasvavista karvoista? Kapea osio hiuksia riittää otsatukaksi, kaikkia korvien etupuolella kasvavia karvoja ei tarvitse katkaista.[/QUOTE]

Nimen omaan. Liian takaa alkava otsis tekee paremminkin vaikutelman takatukasta. Otsatukka pitää leikata edestä ikäänkuin kolmion mallisesti, kärki siis ylöspäin, jos tajuutte.
 
"kampaaja"
No meidän tytöillä ei ole otsista. Ei ole koskaan ollutkaan vaan olen heti antanut kasvaa pitkäksi muiden mukaan. Mutta monet tykkää, että se on kiva, kun on lyhyt ja ymmärrän sen. Mutta se on totta, että niiden otsahiusten ei tarvitse alkaa sieltä keskeltä päälakea vaan se otsis voi olla ohuempikin. Syy tuohon otsatukkaan on kuitenkin varmaan yleensä se, että sitä aletaan leikata pienenä vain pois silmiltä ja se muu osa jää aina siihen otsatukkaan mukaan automaattisesti eli se ei pääse kasvamaan sinne takahiusten mukaan. En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä yritän sanoa, mutta...
 
öööh
Mä olen hiukan seurannut, että ne äidit joilla itsellään on otsis, leikkaavat heti lapsellekin. Pahimmassa tapauksessa peikkotukkainen pikkutyttö on saanut jo ristiäisiin sen tosi ylös ulottuvan pottamaisen etutukan :( Jos otsis helpottaa hiusten "kunnossapitoa", miksei leikkaa samantien kokonaan lyhyttä tukkaa tytöllekin. Ihan järkyttäviä hiirenhäntiä sitten roikkuu takaa, kun puolet päästä on sitä etuhiusta ja takahiukset niin ohuet.
 
"vieras"
Tunnustan! Meidän tytön otsis ei oo mikään yllämainuttu, mutta kamala silti! :D Näyttää sellaselta taloinpoikasmallilta. En vaan osaa leikata, aina tulee liian lyhyt, mutta onneksi hiukset kasvaa aina takas :)

Otsis siksi, että muuten hiukset menee 1-vuotiaalla silmille. EI suostu pitämään pinnejä.
 
[QUOTE="kampaaja";24125829]No meidän tytöillä ei ole otsista. Ei ole koskaan ollutkaan vaan olen heti antanut kasvaa pitkäksi muiden mukaan. Mutta monet tykkää, että se on kiva, kun on lyhyt ja ymmärrän sen. Mutta se on totta, että niiden otsahiusten ei tarvitse alkaa sieltä keskeltä päälakea vaan se otsis voi olla ohuempikin. Syy tuohon otsatukkaan on kuitenkin varmaan yleensä se, että sitä aletaan leikata pienenä vain pois silmiltä ja se muu osa jää aina siihen otsatukkaan mukaan automaattisesti eli se ei pääse kasvamaan sinne takahiusten mukaan. En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä yritän sanoa, mutta...[/QUOTE]

No näin meilläkin on käynyt. Takahiuksien on annettu kasvaa, mutta otsahiuksia on leikattu silmien edestä pois. Olen oikeasti miettinyt, että pitäisi antaa vain kasvaa, mutta tuntuu vain helpommalta leikata ne pois.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";24125792]Joillekin sopii otsatukka tosi hyvin. Kuulostat jotenkin tosi negatiiviselta. Onko sinulla vaikea hyväksyä muita ihmisiä omana itsenään?[/QUOTE]

Varmaan jotain tän suuntasta. Mun molemmat lapset on poikia,niin ei oo tullu otsatukkaa leikeltyä,mutta näitä Björnin ketjuja seuranneena ne liittyvät lähes aina jotenkin ulkonäköön. Etenkin siihen miten muut on huonompia kuin itse. No,jos joku jaksaa päätään vaivata niin mikä ettei..mutta oisko jotain ongelmia itsensä kanssa jos tuntee tarvetta jatkuvalle arvostelulle ja vertailulle?
 
SULOISTA <3
En ole kuullut ikinä kenestäkään, joka olisi noin ehdoton jostain otsatukasta! :D Minä olen nähnyt vaikka kuinka monta tosi suloista pikkutyttöä, joilla on ollut otsatukka. Se on lähes poikkeuksetta tosi suloista. :) Itsekin hetki sitten mietin, että pitäisikö meidän pikkutytölle leikkaa otsatukka, mutta luulen, että hänelle sopii paremmin tasapitkä tukka, jonka saa kokonaan vaikka ponnarille. :)
 
"vieras"
Siksi, ettei ne pyöri lusikassa ja lautasella kun taapero harjoittelee syömistä. En ole kampaaja, niin rapsaisen siitä vaan, suunnilleen suoraan. Kasvaahan nuo takaisin. Tällä hetkellä tärkeintä on käytännöllisyys (enkä kampaajalle vie, vielä tuon ikäistä).

Sitä paitsi, tuo suloinen tyttö olisi kaunis vaikka kaljuna ;)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24125885:
En ymmärrä miten se mukamas näyttää nätiltä.
Ja minen ymmärrä miten se jotain sivullista korpeaa miten kukakin lapsensa hiukset leikkaa tai leikkauttaa. Miksi jotkut ajaa päänsä kaljuksi? Minusta se näyttää rumalta, ainakin lapsilla. Tää nyt vaan on makuasia.
 

Yhteistyössä