Miksi leikkaatte lapsillenne otsahiukset?

Jos otsatukka on kauniisti leikattu, niin se on ihan jees.

Mutta, anteeks nyt vaan, ne äidin ihan itse keittiö-Fiskarseilla leikkaamat otsikset, joita monella lapsella näkee, on kamalia. Korvalta korvalle, puoli päätä pelkkää otsatukkaa.

En myöskään ymmärrä otsatukkaa pojalla. Pojan pitkät hiukset on usein nätit (tai sitten kamala takkupesä, se on toinen vaihtoehto) mutta ilman otsatukkaa kiitos.

Ja joojoo, se on jokaisen oma asia. Kuten myös se, tykkääkö niistä vai ei.
 
no meidän tytöllä on otsis, mutta loput hiukset liehuvatkin sitten pitkin olkapäitä. sellainen "pottapolkka" on aika karmiva.. kampaajalla ei ole käynyt ikinä, yritetään miehen kanssa itse aina nipsaista vaivihkaa sentti tai pari pois edestä kun alkaa roikkumaan liikaa silmien päällä :D ja korvien päältä emme leikkaa, otsalta vain. otsatukka ei ollut mikään harkittu juttu, vaan oikeastaan päädyimme siihen pakon edestä.. tytön sivuilta lähes kalju luonnonkeesi nimittäin innostui kasvamaan rytinällä ja kun neidin ulkonäkö lopulta oli luokkaa "serkku Se" Addams Familystä , niin miespä sitten
otti sakset & pätki lapselle otsatukan . pinneistä ei todellakaan pidä, eikä hiuslenkeistä joten niitä on turha edes ostella meille !
 
Viimeksi muokattu:
Blue
Meidän tytöillä ei ole, eikä tule otsatukkaa. Pitkä tukka sen sijaan on, pyllyn päälle ulottuva. Vaatii vaivaa huoltaa ja laittaa joka aamu (otsatukka kun ei välttämättä vaadi kiinnilaittoa) mutta teen sen mieluusti että tukka on nätti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24125752:
Monet tytöt näyttävät siltä, kuin heidän päähänsä oltaisiin laitettu ämpäri ja leikattu otsis sen mukaisesti. Miksi? Miksette leikkaa lapsen hiuksia nättiin malliin, vai onko teillä itsellännekin pottahiukset? Tai jos on pitkät hiukset, niin miksi pitää leikata hölmön näköinen lärpäke silmien yläpuolelle? Antaisitte kasvaa muiden hiusten mukana, tai leikkaisitte edes sivuotsiksen?!
Toivottavasti ap ei kuvittele keksineensä tätä kielikuvaa.
 
Kun olin 5 -6 v., mulla oli vuoden otsatukka, JOSSA PERMANENTTI. Muut hiukset oli suorat.

Siitä on nyt 20 vuotta, enkä vieläkää oo antanu äidilleni anteeksi.. : /
Ja kyllä, mun siskojen silloin mulle antama lempinimi KIKKURAPÄÄ on toki käytössä yhä tänäkin päivänä.. :headwall:

Leikatkaa vaan äidit se otsis jos haluatte, mutta älkää missään nimessä laittako OTSATUKKAPERMANENTTIA sille herkässä iässä olevalle lapselle!!!!!!!!!
 
"vieras"
Meidän tytöllä on otsis koska hänellä on korkea otsa ja näin ollen otsis sopii paremmin. Kun kasvaa niin ajattelin että sellainen sivuotsis voisi olla nätimpi kuin tämä äidin leikkaama malli.
 
"vieras"
http://eu.inmagine.com/img/beyondfoto/bl037/014481bl.jpg

Tällainen otsis sopii kyllä minusta pojillekin tosi hyvin! Osa lasten otsiksista on kyllä ihan hirveitä, just ne joissa on puoli päätä pelkkää otsatukkaa. Ja kun tukan antaa kasvaa, ei se roiku silmillä vaan pysyy korvien takana tai sivussa ihan hyvin! Se kasvatusvaihe on tietty pahin, mut jos ei ole ikinä otsista leikannutkaan, niin sitä vaihetta ei tarvitse kestää.
 
Saraldo
Otsatukka voi olla tosi hyvännäköinen lapsellakin, mutta harva äiti sitä osaa leikata. Yleensä ne itseleikatut otsikset on juuri sellaisia pottamalleja, korvasta korvaan ja niin, että kaikki on suurinpiirtein yhdellä napsaisulla leikattu.

Mulle ei tullut aikoinaan mieleenkään, että olisin itse leikannut, kun en kerran kampaaja ole. En ymmärrä, onko se oikeasti niin hirveän suuri investointi, jos vie lapsen oikealle kampaajalle? Meidän hoviparturi taisi ottaa kahdeksan euroa otsatukan tasaamisesta. Ja työn jälki oli jotain aivan muuta kuin kotona askarreltu. Nykyään ei enää ole tasaamisia, kun otsatukka on jo lähes samanpituinen kuin muukin tukka. Mutta edelleen vien kampaajalle, kun latvoja tasataan ja lyhennetään.
 
Nyt rupesi mietityttämään, että miten pojalla EI ole otsatukkaa? Siis tarkoittaako vain pottakampaus otsatukkaa? Mulle ei-otsatukkaa olisi enemmänkin siis millin sänki :)

Kuvittelen leikkaavani pojalleni otsatukan. Kerrostaen, keventäen ja on sitä kuitenkin pari kolme senttiä. Viimeistelen Fiskarsseilla :D. On pienet pulisongit ja korvat näkyy, sivuilta kerrostettu. Joo ei musta parturia tule koskaan, mutta ei parturikaan kovin erilaista kampausta pohjaksi tehnyt. Tekee minusta vaan viimeistelyt minua paremmin. Vähän niinkuin tässä Boys Short Hairstyle Brushed Forward Ehkä meillä on pidempi otsatukka, kun jälkikasvulla on tuuheampi ja töröttävämpi hiuslaatu pään päällä.
 
"camilla"
Nyt rupesi mietityttämään, että miten pojalla EI ole otsatukkaa? Siis tarkoittaako vain pottakampaus otsatukkaa? Mulle ei-otsatukkaa olisi enemmänkin siis millin sänki :)

Kuvittelen leikkaavani pojalleni otsatukan. Kerrostaen, keventäen ja on sitä kuitenkin pari kolme senttiä. Viimeistelen Fiskarsseilla :D. On pienet pulisongit ja korvat näkyy, sivuilta kerrostettu. Joo ei musta parturia tule koskaan, mutta ei parturikaan kovin erilaista kampausta pohjaksi tehnyt. Tekee minusta vaan viimeistelyt minua paremmin. Vähän niinkuin tässä Boys Short Hairstyle Brushed Forward Ehkä meillä on pidempi otsatukka, kun jälkikasvulla on tuuheampi ja töröttävämpi hiuslaatu pään päällä.
Pojallahan pitää olla siilitukka. Mahdollisimman nyrhitty, ettei vain kasva homoksi tai luulla tytöksi. Armeijaa varten on hyvä valmentautua ihan taaperosta lähtien. ; )
 
ajatustenlukija?
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24127706:
Mä leikkaan aina fiskarsseilla, vaikka ne ei olekaan hiustenleikkuu sakset. Leikkaan silti sen tukan kyllä ihan hyvin. Siitä ei todellakaan kukaan ajattele, että ompas taas leikattu keittiösaksilla.
Mistä sä tiedät vaikka joku ajattelisikin?
 
[QUOTE="...";24127186]Scarletilla on itsellään jumalattoman korkea otsa ja hänelle itselleen täällä ehdotettu aiemminkin otsista, mutta silloinkin selitti tota samaa ihme roskaa... ei vaan osaa leikata sitä.[/QUOTE]

Miks mun pitääs sitä osata leikata kun on ihmisiä jotka leikkaa hiuksia ammatikseen?

Ei ole mitään roskaa se, että ei mun hiukset mene millään koko ottan leveydeltä. Aika nolo olet jos et tajua tuollaasta asiaa. Eikä mulla ole mikään jumalattoman korkia otta. PISTE.
 

Yhteistyössä