Miksi mä edes käyn töissä?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija1234
  • Ensimmäinen viesti
vierailija1234
Siis mun sossupummi fb-kaveri hehkuttaa facessa kuinka ihmiset vaan turhaan nurisee, että on köyhää kun on kuulemma siitä kiinni miten rahansa käyttää! Hän kuitenkin viiden lapsen (kaikki erille isälle, isät ei mukana kuvioissa) äitinä saa yh-korotuksella lapsilisät, kelan maksamat elatusavut sekä nämä perus asumis- yms tuet ja hälle tulee tässäkin kuussa rahaa yli 3000€!!!!! Jumalauta, miks mä oikeesti käyn edes töissä?! Ilmeisesti siksi, että nämä IHAN SUOMALAISET sossupummit saa asua 5h+k rivarissa ja elellä omien kertomusten mukaan aika hyvin! Ja nämä ne on aina ensimmäisenä huutamassa maahanmuuttajista ja käskemässä takaisin kotimaahan.
Sori, mut nyt meni tunteisiin :mad:
 
vierailija
Me saadaan miehen kanssa yhteensä toi 3000€ kun käydään töissä. Lapsia 2.

Etunenässä kyllä olen huutamassa että ei pakoloisia tänne enää lisää yhtään. Veetuttaa suomalaiset sossupummit, jotka elää koko elämänsä toisia pummien. Mutta juuri siksi en halua niitä tänne enää yhtään lisää, eiköhän omissakin ole liikaa muiden elätettäväksi.
 
5-lapsisten perheiden arki onkin varmasti toooosi helppoa. Sen lisäksi noin iso perhe saa ihan elämiseen tuhottua tosi paljon rahaa. Meillä on ruokarajoitteinen 4-henkinen perhe, meilläkin menee jo ihan liikaa rahaa kauppaan. Voisi siirtää jomman kumman tilin menemään suoraan sinne. :rolleyes:
Ynnä vaatteet, ynnä harrastukset. Huh huh
 
Ymmärrän mille ap:stä tuntuu. Toisinaan se on aika turhauttavaa, että vaikka meilläkin on suhteellisen hyvät nettotulot, niin menoja on sitten myös sen edestä. Ihan vaan siksi, että jollakin tarvii päästä sinne töihin ja lasten päivähoitomaksutkaan ei ole ilmaisia. Joskus sitä miettii, että miksi vitussa mä käytän 170 tuntia kuukaudessa duuniin, kun on niitä, jotka saa tän kaiken saman tekemättä mitään.
 
Ovat kaukaa viisaita. Laskeskelevat että edut huononee jos edunsaajien määrä kasvaa mutta jaettavan rahan ei.
Mun mielestä on hemmetin hyvä, jos ymmärtää sen asian.
Veronmaksajia kun ei voi oikein enempää rokottaa. Näinollen tulosiirrot jaetaan entistä isommalle sakille. Lapsilisien leikkaukset ovat tietysti yksi muoto, se kirpaisee ainoastaan keskituloisia. Ne, jotka jo saavat tulonsiirtoja eivät varsinaisesti tästäkään asiasta kärsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Merenaalto
vierailija
Mä tein niin, että ensin tienasin hyvät säästöt, ja sit rupesin tekmään lapsia yhteiskunnan tuella. Jos kaikki lapset tekee riittävän lyhyellä ikäerolla, saa jokaisesta sen ensimmäisen lapsen mukaan lasketut äitiyslomarahatkin, vaikka olisi irtisanoutunut jo ennen ekan lapsen hedelmöittymistä. 10 vuoden päästä sit takas töihin taas.
Ihanaa nähdä omien lasten kasvavan, olisi hirveää joutua viemään pieniä lapsia jonkun toisen hoidettavaksi.

Ja ei kannata pelätä, olen kyllä osani maksanut. Ennen tätä rupeamaa olin 15 vuotta töissä ja maksoin veroja 1500-2000 euroa kuussa, joten jokunen suomalainen on tullut jo minunkin verorahoillani elätettyä. Nyt on minun vuoroni elää muiden verorahoilla.
 
vierailija
Se on kusessa, kun lapsilisät/elatus loppuu ja siinä vaiheessa kun pitäisi eläkettä alkaa saamaan.
Juuri näin! Edustan sitä ikäluokkaa, että sossun varassa eläneen tuttuni elämä on hyvin hankalaa lasten lentäessä pesästä. Ei ole tuloja, ei mitään. Nyt hän odottelee, että lapsilta alkaisi irtoamaan hänelle muutama kymppi "vanhan äiteen" hyväksi. Joten ap voisi joskus kysyä tutultaan laittaako säästöön vanhuuden varalle.
 
Outoo
Äkkiseltään varmasti nuo tukirahat kuulostaa paljolta, tekemättä mitään.. mutta viehän asuminen sähkön, veden ym kanssa jo tuosta varmaan puolet? Ja 5 lasta!
Kolmeenkin kun saa kiitettävästi jo kulumaan niin huh.. Ei käy kateeksi.
Jokaisella on vapaus alkaa pykätä niitä lapsia eri isille? Jos se kateeksi käy. ;)

Tämä tilannehan johtuu siitä, kun emme halua rajoittaa lisääntymistä. Nyt jokainen kykenevä voi pyöräyttää vaikka putkeen niitä mukuloita halutessaan kuinka paljon vaan.. ja tuet juoksee. Ei ne isoja ole mutta useampi lapsi toki kerää summaa korkeammaksi.
Jos ensimmäisestä lapsesta saisi isomman lapsilisän ja seuraavista alentuen vaikka 4 lapseen asti, sitten loppuisi lapsilisät ym niin ei houkuttaisi isomman asunnon ja "helpon" rahan vuoksi lapsia tehdä. Mutta.. kun se loukkaisi meidän lisääntymisoikeutta! Ei varmaan tarvitse kertoa kannatusta pakkosterilointiin tai maks.2 lasta per henkilö-lakeihin? Erityislupaa voisi hakea todistaessaan elatuskykynsä ym. Mutta niin kauan kun on vapaus tehdä lapsia riippumatta omista kyvyistä tai turvaverkoista etc ei kannata valitella muiden tuista.

Jos kyrpii, niin siitä vaan lisääntymään holtittomasti ja ottaa loparit.
 
viera.s
Ja ei kannata pelätä, olen kyllä osani maksanut. Ennen tätä rupeamaa olin 15 vuotta töissä ja maksoin veroja 1500-2000 euroa kuussa, joten jokunen suomalainen on tullut jo minunkin verorahoillani elätettyä. Nyt on minun vuoroni elää muiden verorahoilla.
Missä iässä oikein aloit lapsia tekemään, jos sitä ennen ehdit 15 vuoden ajan tienata 5 000 - 6 500 €/kk? Normaalisti tuollaisen tulotason saavuttaminen palkollisena edellyttää korkeampaa yliopistotutkintoa ja useamman vuoden työkokemusta, eikä siltikään tietysti kaikki siihen yllä koskaan. Mutta aikaisintaan olettaisi sen olevan mahdollista 30-vuotiaana. Jos sen jälkeen sitten 15 vuotta kerää säästöjä ja maksaa veroja, olisi 45-vuotias perhettä perustaessaan. Mutta harvan onnistuu tuossa iässä saada lapsi, saati sitten useampi. Sitä paitsi silloin olisi työelämään 10 vuoden tauon takaisin pyrkiessään 55-vuotias, tuskin enää saisi mitään työtä eikä ainakaan hyvin palkattua. Joten 15 vuoden veronmaksulla pitäisi kustantaa loppuelämä, eikä se siihen taatusti riitä, jos riittäisikin perhevapaiden aikaisiin tulonsiirtoihin.

Ei sinun tarvitse selitellä, mutta älä viitsi valehdella.
 
vierailija
Toisesta, kolmannesta jne.. lapsesta ei pitäisi maksaa yhtään sen enenpää kuin
ensimmäisestä.

Lapsilisän määrä per lapsi saisi laskea mitä useampia
lapsia perheessä on.
Miksi? Eikö se ole hyvä jos edes jotkut suomalaiset lisääntyy? Minusta ihan fiksua, jos tällä edes kannustetaan. Ei nyt ainakaan laskea pitäisi. Miksi helvetissä kukaan vähentäisi "lisääntymisestä" kun se juuri Suomessa on ongelma ettei synny tarpeeksi omia? Joku väittää, ettei se muka vaikuta, mutta aivan varmasti vaikuttaa. n.180e siitä viidennestä (vai mitä se olikaan) nettona on tosi paljon rahaa ja vaikuttaa tuntuvasti hyvätuloisenkin perheen talouteen. Minä ainakin arvostan niitä jotka viitsivät tänne lapsia synnyttää, itse en jaksanut kuinkahta lasta.

Jotkut tuntuvat olevan vain kateellisia tästä ja laskemassa lapsilisiä toisilta.
 
vierailija
Jotain niin naurettavaa kuinka mammat jaksaa aina marista toisten lapsilisistä. :D Tehkää kymmenen lasta jos noin kateellisia olette. Mä en jaksa mistään nousevista per lapsi marista, onhan mullakin niihin mahikset jos enemmän lapsia tekisin, mutta en jaksa. Tuntuu liian rankalta ja hyvä vaan jos edes joku muu tekee. Liian pieni syntyvyys on ongelma, mutta ehkä te haluatte korvata ne paikat tulokkailla sitten. Sitä tuollainen muiden lapsilisien perään mankuminen viestii. Kauhea kateus jostain lapsilisästä.:D
 
vierailija
Miksi? Eikö se ole hyvä jos edes jotkut suomalaiset lisääntyy? Minusta ihan fiksua, jos tällä edes kannustetaan. Ei nyt ainakaan laskea pitäisi. Miksi helvetissä kukaan vähentäisi "lisääntymisestä" kun se juuri Suomessa on ongelma ettei synny tarpeeksi omia? Joku väittää, ettei se muka vaikuta, mutta aivan varmasti vaikuttaa. n.180e siitä viidennestä (vai mitä se olikaan) nettona on tosi paljon rahaa ja vaikuttaa tuntuvasti hyvätuloisenkin perheen talouteen. Minä ainakin arvostan niitä jotka viitsivät tänne lapsia synnyttää, itse en jaksanut kuinkahta lasta.

Jotkut tuntuvat olevan vain kateellisia tästä ja laskemassa lapsilisiä toisilta.
Täällä lisääntyvät vain kouluttamattomat mamut, lestadiolaiset ja alempi sosiaalinen aines 'tienaamistarkoituksessa'. Ei ole järkeä kannustaa näitä ryhmiä lisääntymiseen.
 
vierailija
Alemmassa sosiaalisessa asemassa olevien lisääntyminen ei ole mitenkään toivottavaa yhteiskunnan kehityksen kannalta, joten vähemmälläkin lapsimäärällä pitäisi pärjätä... Vaan kun ei pärjätä - taloudellisesti. Jos lapset ovat tulonlähde maailmassa, jossa ihmisiä on jo liikaa elinympäristön kantokykyyn nähden, niin jotakin on pielessä ja pahasti.
 
vierailija
Väittäisin, että sossupummien nimenomaan kannattaisi olla maahanmuuttoa vastaan. Jos lisää elintasopakolaisia ei tule, heillä on parempi mahdollisuus saada jatkossakin kaikki edut.
Jos elintasopakolaisia otetaan EU:n käskemä määrä, kuten tuleekin tapahtumaan, sossupummeilta leikataan vieläkin radikaalimmin ja siihen suuntaan ollaan menossa, että palveluista aletaan maksaa. Ei ole enää varaa pitää valtion tukemia sosiaali- ja terveyspalveluja ja niiden suojatyöpaikkoja.
Ihmisten radikaali eriarvoisuus on tulevaisuutta.
Äänestämällä voit vaikuttaa vielä hetken. Toimi viisaasti ja äänestä sinun kannaltasi oikein.
 
Alemmassa sosiaalisessa asemassa olevien lisääntyminen ei ole mitenkään toivottavaa yhteiskunnan kehityksen kannalta, joten vähemmälläkin lapsimäärällä pitäisi pärjätä... Vaan kun ei pärjätä - taloudellisesti. Jos lapset ovat tulonlähde maailmassa, jossa ihmisiä on jo liikaa elinympäristön kantokykyyn nähden, niin jotakin on pielessä ja pahasti.
Totuus kuitenkin on, että Suomessa eniten lapsia (ssuurimpia perheitä) hankkivat hyvässä asemassa olevat, akateemisesti koulutetut ihmiset.
Ei toisin päin.
 

Yhteistyössä