Miksi miehet haluavat lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja "Mimmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis mitä? Miksei mies voi tehdä mitään lapsen puolesta. Ensinnäkin mies saa sen lapsen alulle ja heillä kai on nimenomaan biologinen vietti ja jonkinlainen tarve saattaa se nainen raskaaksi. Jos mies ei onnistu naista raskaaksi saamaan, voi se olla paha kolauskin, jos tosiaan yritystä on.

Miksi nainen haluaa lapsia? Kai ihan samasta syystä kuin mieskin. Naiselle kai yleensä on vaan vahvempi biologinen tarve olla raskaana...tms. Ei kai kukaan nainen sen takia raskaaksi halua, että voi sen lapsen ruokkia tisseillään. Moni ei edes halua imettää. Vai mitä tarkoitit "lapsen puolesta"?
 
M32
Miehillä on usein aika huonot tiedot siitä, millaista lapsiperhe-elämä on ja miten arki, parisuhde ja oma ajankäyttö muuttuvat lapsen saamisen myötä. Miehiä ei sosiaalisteta isyyteen ollenkaan samalla tavalla kuin naisia äitiyteen. Ikäiseni kaverit, joilla on omia lapsia, kertoivat halunneensa lapsia mm. siksi, että niiden kanssa voi käydä lätkämatsissa tai koska sellainen voisi olla jollakin epäääräisellä tavalla kiva. Aika moni mies taitaa myös ajatella, että lasten hankkiminen nyt vain kuuluu elämään eikä siihen tarvita mitään erityistä syytä.
 
Minun mieheni on aina halunnut ison perheen. Siksi olikin onnellinen, kun minulla oli valmiina kolme lasta edellisestä liitosta. Nyt meillä on pian kaksi yhteistäkin lasta ja mies on puhunut vielä yhdestä, mutta kunnioittaa myös sitä, että nämä viisi riittää minulle.

Tiedän, että tuollaisia miehiä on harvassa, joten osaan todella arvostaa sitä mitä hän tekee perheen hyväksi.
 
"vieras"
en oo koskaan törmännyt mieheen jolla olis vauvakuumetta tai mitenkään erityisemmin Haluais lapsia.
no mä kyllä olen. Meillä myös mies ehdotti toista lasta. Seksiä harrastetaan muutenkin paljon. Halusi että poistan kierukan vaikka samantien. Esikoinen oli 2v.

Ja tuskin miehet harvoin juttelevat tai edes haluavat kertoa vauvakuumeestaan. Ei sitä naamasta nää ketä haluaa lapsia. Naisilla taas voi olla tapana kuuluttaa kaikille vauvantekoaikeistaan ja mies ei edes ehdi potea mitään kuumeita.
 
"hmm"
En ihan ymmäreä kysymystä. Kyllä mun kaikki seurustelukumppanit ovat lapsia halunneet, minä en. Nykyinen sai pään käännettyä, ja onneksi saikin. Mies haluaisi lisää lapsia, mutta mulle kyllä riittää tämä yksi. Perustelee sillä, että lapsi tarvii sisaruksia, olisi kiva olla vielä kerran isä ihan pienelle, ja jopa ehdottanut voivansa jäädä kotiin puolestani. Ihan tavalinen normaali miehinen uraa tekevä mies on muuten.. tai noh, ei ole suomalainen :D
 
Ainakin oma poikaystävä ja muut miehet kenet tunnen haluavat ihan siitä syystä, että on kivaa ja antoisaa seurata lapsen kehitystä, kasvamista ja olla isä. Luulen et se on kyllä aika normaalia myös että niitä lapsia hankitaan (tai mies on halukas niitä saamaan) koska nainen niin kovasti haluaa ja mies haluaa tehdä vaimonsa onnelliseksi :) Ehkä isyys ei ole niin kutsumus miehille siinä määrin mitä äitiys naisille..
 
Viimeksi muokattu:
nais
kuulema, että saisi tehtyä paremman version itsestään, vastasi mies.
lapsi vastasi tuohon ensin, :"No, että sais kuunnella kiukuttelua."
Poika on 6v.Mies päälle 3kympin.
 
Biologisesti on jo ennalta ohjelmoitu mieheen lisääntymiseen pyrkiminen mahdollisimman usein.

Mutta oletan että puhutaan tietoisesta halusta suhteessa?

Miksi joku haluaa jotain? Yksilöllistä ja niin poispäin. Ei siihen ole mitään yhtä vastausta, riippuu tasan kenestä kyse.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
No kyllä exä ainaki halus lapsen eikä asiasta tarvinnu edes kovin paljoa keskustella ku päätettiin yrittää lasta. Exä oli kyllä hoitanu sisarustensa lapsia, että kyllä hänellä oli jotaki käsitystä siitä mitä elämä lasten kans on. Ettei se mitää pelkkää lätkämatseis käymistä ole.
 
"vieras"
Miehillä on usein aika huonot tiedot siitä, millaista lapsiperhe-elämä on ja miten arki, parisuhde ja oma ajankäyttö muuttuvat lapsen saamisen myötä. Miehiä ei sosiaalisteta isyyteen ollenkaan samalla tavalla kuin naisia äitiyteen. Ikäiseni kaverit, joilla on omia lapsia, kertoivat halunneensa lapsia mm. siksi, että niiden kanssa voi käydä lätkämatsissa tai koska sellainen voisi olla jollakin epäääräisellä tavalla kiva. Aika moni mies taitaa myös ajatella, että lasten hankkiminen nyt vain kuuluu elämään eikä siihen tarvita mitään erityistä syytä.
Tämä ei taida erota naisista mitenkään.
 
M32
Luuletko että sellaista ei olekkaan kuin geneettinen lisääntymisvietti?
Yksilötasolla ei ole. Kun murrosikäistä poikaa alkaa panettaa, hän toteuttaa viettikäyttäytymistä, joka suuntautuu seksiin, ei lisääntymiseen sinänsä. Tietenkin tämä vietti on olemassa suvunjatkamista varten, mutta näitä asioita ei voi samastaa. Monella sellaisellakin naisella ja miehellä, jotka eivät ole koskaan kokeneet vauvakuumetta tai halua hankkia lapsia, on kuitenkin seksuaalisia haluja ja tarpeita.
 
Yksilötasolla ei ole. Kun murrosikäistä poikaa alkaa panettaa, hän toteuttaa viettikäyttäytymistä, joka suuntautuu seksiin, ei lisääntymiseen sinänsä. Tietenkin tämä vietti on olemassa suvunjatkamista varten, mutta näitä asioita ei voi samastaa. Monella sellaisellakin naisella ja miehellä, jotka eivät ole koskaan kokeneet vauvakuumetta tai halua hankkia lapsia, on kuitenkin seksuaalisia haluja ja tarpeita.
:LOL: Täytyy kyllä rakastaa tätä kun ihminen puhuu itsensä pussiin.
 
Professional Griefer
Mun miehellä ei ole akuuttia vauvakuumetta, mutta kyllä usein puhuu siitä että haluaa lapsia.
Haluaa jatkaa sukua, sekä lähipiirin ja suvun perusteella osaa kuvitella, että lapset täydentää elämän ja tekee siitä merkityksellistä.

Ja onhan se nyt ohjelmoitu ihmiseen, että sukua ja omia erinomaisia geenejään pitää jatkaa. Egoismia.
 

Yhteistyössä