Miksi miehet haluavat lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja "Mimmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"Mimmeli"
Miehillä on usein aika huonot tiedot siitä, millaista lapsiperhe-elämä on ja miten arki, parisuhde ja oma ajankäyttö muuttuvat lapsen saamisen myötä. Miehiä ei sosiaalisteta isyyteen ollenkaan samalla tavalla kuin naisia äitiyteen. Ikäiseni kaverit, joilla on omia lapsia, kertoivat halunneensa lapsia mm. siksi, että niiden kanssa voi käydä lätkämatsissa tai koska sellainen voisi olla jollakin epäääräisellä tavalla kiva. Aika moni mies taitaa myös ajatella, että lasten hankkiminen nyt vain kuuluu elämään eikä siihen tarvita mitään erityistä syytä.
Miksei sinulla ole vauvakuumetta?
 
"vieras"
[QUOTE="Mimmeli";28987442]Tuntuu jotenkin oudolta jos miehellä on kauhea vauvakuume, koska periaatteessa mies ei voi tehdä mitään lapsen puolesta. Kertokaahan miksi?[/QUOTE]

Miten niin ei voi tehdä mitään lapsen puolesta?? Jos äiti vaikka kuolee synnytykseen niin kyllähän mies saa lapsen yksin kasvatettua.
 
"eetu"
Miehillä on usein aika huonot tiedot siitä, millaista lapsiperhe-elämä on ja miten arki, parisuhde ja oma ajankäyttö muuttuvat lapsen saamisen myötä. Miehiä ei sosiaalisteta isyyteen ollenkaan samalla tavalla kuin naisia äitiyteen. Ikäiseni kaverit, joilla on omia lapsia, kertoivat halunneensa lapsia mm. siksi, että niiden kanssa voi käydä lätkämatsissa tai koska sellainen voisi olla jollakin epäääräisellä tavalla kiva. Aika moni mies taitaa myös ajatella, että lasten hankkiminen nyt vain kuuluu elämään eikä siihen tarvita mitään erityistä syytä.

Nyt kyllä haluaisin pienen selityksen sille miksi naiset sitten haluavat lapsia?
 
"Mona"
No mun mies sanoo että lapset on parasta sen elämässä. Eiköhän ne syyt ole paljon samoja kuin naisellakin. Mies touhuaa poikien kanssa paljon ja halusi ehdottomasti vielä kolmannenkin lapsen, joka onkin nyt mahassa.
 
vierailija
Tuntuu jotenkin oudolta jos miehellä on kauhea vauvakuume, koska periaatteessa mies ei voi tehdä mitään lapsen puolesta. Kertokaahan miksi?
lo 00:0057/58
Oon usein miettinyt miks parit tekee väkisin kakaroita ja sit eroavat. Kai se johtuu siitä, et naiset haluu olla niin itsekkäitä nisäkkäitä ja synnyttää kakaroita tähän turmeltuneeseen maailmaan, ja tuhota samalla nätin vartalonsa, joilla se nätti on. Sit miehet ei jaksa enää kattoo rumaa naista ja rääkyvää kakaraa.
 
en tajuu-u
Sitä minäkin olen miettinyt mieheni kanssa. Koen lapsia haluavat miehet jotenkin hirveän naisellisiksi ja.. oudoiksi. Oma mieheni ei kertakaikkisesti ymmärrä koko asiaa ja laitattikin piuhat poikki heti kun laki salli.
 
vierailija
Kyllä minun miehellänikin oli ihan kunnon vauvakuume useamman vuoden, ennen kuin suostuin lapsen tekoon (itselläni ei koskaan ole mitään erityistä vauvakuumetta ollut). On lapsirakas ihminen ja tykännyt aina touhuta sukulaisten/kavereiden/sisarusten lasten kanssa. Miehen lähipiiri jo kauheasti kyseli häneltä miksei lapsia ole. Halusi myös selkeästi jonkun hoivattavan palleron, eikä vain isompaa lasta jonka kanssa touhuta. Eli varmaan ihan samoista syistä kun moni nainenkin... Ei se niin sukupuolisidonnaista mielestäni ole.

Ja ihan normaalista työssäkäyvästä sällistä kyse, ei ole mitenkään naisellinen luonteeltaan tai muuta vastaavaa.
 
Meillä mies otti puheeksi ensimmäisenä pillereiden lopettamisen, oli silloin 20v. Kun raskaus ei parin vuoden yrityksestä huolimatta alkanut, oli se hänelle vaikeampi paikka. Kun vihdoin esikoinen saatiin, on mies ollut lapsen kanssa kohta vuoden kotona ja aktiivisesti osallistui myös pikkuvauvan hoitoon.
Nyt kun toista yritetty, eikä taaskaan plussaa näy, itsellä harkinnassa ehkäisy, mutta mies jyrkästi sitä vastaan kun ehdottomasti haluaisi ainakin yhden vielä. Omien sanojen mukaan lapsen saaminen on ollut parasta elämässä ja tykkää lapsen hoitamisesta.
 
vierailijaenska
Mun miehellä oli kova tarve saada lapsia. No hänellä olikin jo ikää melkein 30 v. Meillä on liki 10 vuotta ikäeroa. Mä olin jo menossa aborttiin, mutta mies sai ylipuhuttua minut. Olis hän kyllä saanut silti osallistua, kuten lupasi...
 

Yhteistyössä