Miksi päästät lapsesi riparille,jos et edes

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tottahan se on,että uhota uskalletaan vaan netissä;mutta se todellisuus on muuta.Netissä uskalletaan olla ateisteja ja haistattaa uskonnolel paskat;Todellisuudessa tehdään kaikki uskonnolliset rituaalit mukisematta;vaikka itseään ahdistas,ja ei ole se oma juttu-Kaikki hoilaa itsemäärämisoikeuden ja vapauden puolesta,vaan harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Tapauskikset ovat muuten siitä hauskoja;kun alottavat ton Jumalan pilkkaamisen;mutta silti ei oo munaa edes kirkosta erota;tai viettää omia pippaloitaan niinku haluais
Kyllä mä ainakin ateistina haluan viettää pippaloita sillä lailla kuin muutkin. Kyllä minusta olisi ihan kivaa jos Jumala olisi olemassa, en vaan itse usko että on. Noissa uskonnollisissa juhlissa on kiva tavallaan hetken leikkiä että uskoo. Että on se kaikkivaltias hyväntahtoinen jumala, onhan se juhlallista ajatella että niin olisi. Ateistikin voi kokea uskonnollisia tunteita, vaikkei uskokaan. Niinhän jo Einsteinkin sanoi. Enkä minä edes halua, että kaikki ihmiset ryhtyy ateisteiksi. Itse en piittaa uskonnosta, mutta mun puolesta muut saa ihan vapaasti uskoa. Omien pippaloiden keksiminen nollatilanteesta on kyllä mulle liian työläs urakka.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottahan se on,että uhota uskalletaan vaan netissä;mutta se todellisuus on muuta.Netissä uskalletaan olla ateisteja ja haistattaa uskonnolel paskat;Todellisuudessa tehdään kaikki uskonnolliset rituaalit mukisematta;vaikka itseään ahdistas,ja ei ole se oma juttu-Kaikki hoilaa itsemäärämisoikeuden ja vapauden puolesta,vaan harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta
mitä tarkoitat tuolla et harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta?

eikö vapaus ole juuri sitä, et saa tehdä mitä haluaa, siitä tai niistä syistä kuin itse haluaa, ja antaa sen saman vapauden myös muille?

tän ketjun otsikko on jo sinänsä ukonnon VAPAUDEN vastainen, jos kysytään miksi päästätte, niin oletuksenahan on et lapsi pääsee riparille, uskonnonvapauden vastaistahan olisi se, et lapsi PAKOTETTAIS sinne rippikouluun..

ja juu, meillä saa lapset ihan itse päättää menevätkö leirille vai ei, ja vaikka leirin kävisi, ei konfimaatioon ole pakko mennä..
 
"uskoton" hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Maailman suurin kusetus -uskonto. Saadaan ihmiset tekemään ihan älyttömiä temppuja näiden kulttien varjolla. Yhtä sairasta kuin jengitoiminta.
Niin, uskottomathan ne tekee maailmassa pelkästään hyvät työt ja ovat suvaitsevaisia sekä kunnioittavat toisia jne :whistle:
Eiköhän ne USKOTTOMAT ole aina uskovaisia :LOL: kaikenmaailman raiskaajia ja pedofiilejä löytyy juuri uskovaisista, niin ja niitä uskottomia. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottahan se on,että uhota uskalletaan vaan netissä;mutta se todellisuus on muuta.Netissä uskalletaan olla ateisteja ja haistattaa uskonnolel paskat;Todellisuudessa tehdään kaikki uskonnolliset rituaalit mukisematta;vaikka itseään ahdistas,ja ei ole se oma juttu-Kaikki hoilaa itsemäärämisoikeuden ja vapauden puolesta,vaan harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta
mitä tarkoitat tuolla et harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta?

eikö vapaus ole juuri sitä, et saa tehdä mitä haluaa, siitä tai niistä syistä kuin itse haluaa, ja antaa sen saman vapauden myös muille?

tän ketjun otsikko on jo sinänsä ukonnon VAPAUDEN vastainen, jos kysytään miksi päästätte, niin oletuksenahan on et lapsi pääsee riparille, uskonnonvapauden vastaistahan olisi se, et lapsi PAKOTETTAIS sinne rippikouluun..

ja juu, meillä saa lapset ihan itse päättää menevätkö leirille vai ei, ja vaikka leirin kävisi, ei konfimaatioon ole pakko mennä..
Tiedän niin monta tapausta;missä kyllästyttää järjestää ristiäistä,rippijuhlaa ym ym - kaikkein huvittavinta on hääpari papin edessä;ja vaan sen takia kun vanhemmat haluaa kirkkohäät!Ajatelkaa omilla aivoillannekin ja tehkää ihan omat ratkasunne - että joku on vaan tapana,ei ole oikea vastaus
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottahan se on,että uhota uskalletaan vaan netissä;mutta se todellisuus on muuta.Netissä uskalletaan olla ateisteja ja haistattaa uskonnolel paskat;Todellisuudessa tehdään kaikki uskonnolliset rituaalit mukisematta;vaikka itseään ahdistas,ja ei ole se oma juttu-Kaikki hoilaa itsemäärämisoikeuden ja vapauden puolesta,vaan harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta
mitä tarkoitat tuolla et harvapa uskaltaa noudattaa uskonnonvapautta?

eikö vapaus ole juuri sitä, et saa tehdä mitä haluaa, siitä tai niistä syistä kuin itse haluaa, ja antaa sen saman vapauden myös muille?

tän ketjun otsikko on jo sinänsä ukonnon VAPAUDEN vastainen, jos kysytään miksi päästätte, niin oletuksenahan on et lapsi pääsee riparille, uskonnonvapauden vastaistahan olisi se, et lapsi PAKOTETTAIS sinne rippikouluun..

ja juu, meillä saa lapset ihan itse päättää menevätkö leirille vai ei, ja vaikka leirin kävisi, ei konfimaatioon ole pakko mennä..
Tiedän niin monta tapausta;missä kyllästyttää järjestää ristiäistä,rippijuhlaa ym ym - kaikkein huvittavinta on hääpari papin edessä;ja vaan sen takia kun vanhemmat haluaa kirkkohäät!Ajatelkaa omilla aivoillannekin ja tehkää ihan omat ratkasunne - että joku on vaan tapana,ei ole oikea vastaus
etkö sä edelleenkään huomaa tuota ristiriitaa?
jos mun lapsi haluaa mennä riparille, niin enhän mä sitä ala kieltämään, koska se ei ole mun päätettävissä, jos kieltäisin, tekisin juuri sitä mitä paheksut, päättäisin jonkun muun puolesta asioita (omassa tekstissäs tuo et vanhempien mieliksi kirkkohäät ) enkä antais lapsen tehdä niinkuin tahtoo..

 
En kuulu kirkkoon ja meidät on vihitty maistraatissa mutta koska kirkkoon kuuluva mies piti lasten kastamista tärkeänä, on heidät kastettu. Seukan kerhoihin en ole lapsia laittanut.

Yksi on ehtinyt rippikouluikään, ja oman tahtonsa ja harkintansa jälkeen kävi riparin ja nyt on, riparista huolimatta, siinä kirkkoon kuulumattomien prome-touhussa mukana.

Itse koen, etten voi tämmöisessä asiassa vaikuttaa lapseeni. Jos 15-16-vuotias tahtoo riparille, niin miten sen estää? En minä ainakaan ole saanut kasvatetuksi lapsia, jotka äitiään ja isäänsä tahtoo alvariin miellyttää.

Eikä se ripari kuitenkaan niin vaaralllinen juttu ole että siitä pitäisi elämää suurempi juttu tehdä.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
En kuulu kirkkoon ja meidät on vihitty maistraatissa mutta koska kirkkoon kuuluva mies piti lasten kastamista tärkeänä, on heidät kastettu. Seukan kerhoihin en ole lapsia laittanut.

Yksi on ehtinyt rippikouluikään, ja oman tahtonsa ja harkintansa jälkeen kävi riparin ja nyt on, riparista huolimatta, siinä kirkkoon kuulumattomien prome-touhussa mukana.

Itse koen, etten voi tämmöisessä asiassa vaikuttaa lapseeni. Jos 15-16-vuotias tahtoo riparille, niin miten sen estää? En minä ainakaan ole saanut kasvatetuksi lapsia, jotka äitiään ja isäänsä tahtoo alvariin miellyttää.

Eikä se ripari kuitenkaan niin vaaralllinen juttu ole että siitä pitäisi elämää suurempi juttu tehdä.
Älä nyt,tiedä vaikka saisit uskoslapsen takas sieltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Lapsi saa mennä jos itse haluaa.Mä veikkaan että aika moni nuori lähtee riparille sen vuoksi että pääsee kotoa pois ja saa olla kavereiden kanssa,ei uskonnon vuoksi =)
Ja se on vanhemmista ok?Mun lapset ei riparille mene;sinne kun ei pelkästään mennä et kavereita näkee
No mun lapset menee just tuon vuoksi =)
Mäkin olin siellä ihan vaan sen takia, kun kaveritkin oli ja niiden kans oli kivaa. Uskontopajatus meni ihan ohi korvien.. :D
Näin kävi mullekin :D
 
netta
Mä en ole käynyt riparia;ja olen tyytyväinen.En kuulu kirkkoon,eikä lapsia ole kastettu tms - en kuulu mihinkään vaan kuulumisen takia;enkä suostu rituaaleihin,millä ei ole mulle merkitystä
 
No, ensimmäinen riparin käynyt pyörähti sen rippikoulunsa jälkeen just sille prome-puolelle ja totesi pappien olevan ihmepellejä :saint:

Saa nähdä miten käy toiselle vuoden päästä, ja lähteekö edes riparille vai meneekö suoraan prome-juttuihin vai eikö mene minnekään vaan naapurin tilalle lammaspaimeneksi.
 
Me ollaan miehen kanssa molemmat erottu täysi-ikäisinä kirkosta. Molemmat kävi riparin aikoinaan siksi, että se oli 'vähän niinkuin pakko' ja siitä sai rahaa :p

Ollaan menty naimisiin maistraatissa, esikoisen la on marraskuussa ja häntä ei tulla kastamaan vaan järkätään nimijuhlat oman kaavan mukaan. Anopin kanssa tulee asiasta tappelu koska hänen mielestään kuuluu kastaa vaikkei uskokaan, niin vain on aina tehty. Eipä juuri kiinnosta. Nielkööt kiukkunsa.

Lapset saavat itse tulevaisuudessa päättää menevätkö riparille vai prome-leirille. En todellakaan aio riparia ehdottaa, mutta jos haluaa niin enpä aio estää. Miksi pitäisi. Oman kaavansa mukaan kukin.
 
miksi ihmeessä
miksi lapsen pitäisi mennä riparille jos ei kuulu kirkkoon tai usko jumalaan? että saisi kuulua porukkaan ja syödä ilmaisia ruokia? järjestää juhlat ja saada lahjoja? ei mitään järkeä..
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ihmeessä;24570635:
miksi lapsen pitäisi mennä riparille jos ei kuulu kirkkoon tai usko jumalaan? että saisi kuulua porukkaan ja syödä ilmaisia ruokia? järjestää juhlat ja saada lahjoja? ei mitään järkeä..
eikö lapsi voi uskoa Jumalaan jos vanhemmat eivät usko?
 
"äly"
[QUOTE="eee";24570682]eikö lapsi voi uskoa Jumalaan jos vanhemmat eivät usko?[/QUOTE]

Puhuinko vanhemmista sanaakaan? Sitä juuri tarkoitin. Jos lapsi ei usko jumalaan eikä kuulu kirkkoon niin miksi riparille?
 
gay
[QUOTE="eee";24570692]ja kirkkoon kuulumisellahan ei ole mitään tekemistä Jumalaan uskomisen kanssa[/QUOTE]

Aivan. Sekin vielä. Miksi kuulut kirkkoon jos et usko jumalaan? Joka tapauksessa typerää.
 
"poikia3"
Kyllä te osaatte jankata.Jos lapsi tahtoo..No jos ette kuulu kirkkoon,niin ei sillon ole riparia.Miksi siis kuulutte kirkkoon mihin ette usko?Siis ei mee jakeluun
Ompa sulla omituiset käsitykset. 15-vuotias hakee itseään, jos kaikki kaverit menevät leirille, saa ja toki voi sinne mennä ja kirkko ottaa mielellään heidät vastaan, vaikkeivat vanhemmat kirkkoon kuuluisikaan.

Olen ollut kauniissa konfirmaatiotilaisuuksissa, jossa nuori ennen konfirmaatiota kastetaan. Rippileirin jälkeen voi toki tehdä myös toisenlaisen päätöksen ja jättää kasteen ja konfirmaation väliin. Ja oikeasti 15-vuotias tekee itse sen päätöksen kastetaanko hänet toisin kuin pieni vauva, jonka puolesta me vanhemmat sen päätöksen teemme!

Kirkolle tämä kohta lienee lähetyskäskyn toteuttamista. Ja tuleepa toinenkin kohta Raamatusta mieleen 'Sallikaa lasten tulla minun tyköni ...'
 
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ihmeessä;24570635:
miksi lapsen pitäisi mennä riparille jos ei kuulu kirkkoon tai usko jumalaan? että saisi kuulua porukkaan ja syödä ilmaisia ruokia? järjestää juhlat ja saada lahjoja? ei mitään järkeä..
Ripari ei kyllä ole ilmainen!
 

Yhteistyössä