Miksi pidät kotikutsuja?

  • Viestiketjun aloittaja abc ärsyilee
  • Ensimmäinen viesti
shihtzu
Kynttiläkutsuja olen parit vuodessa pitänyt ja jossain vaiheessa pidin myös tuppereita. Koskaan en ole ketään pakottanut mitään ostamaan, enkä ketään myöskään pakota sinne tulemaan, ihan itseäni varten noita kutsuja olen pitänyt.
Kynttiläkutsuja olen pitänyt siksi, että itse saan niitä kynttilöitä ja äitini ja siskoni saavat, jotka ovat innokkaita niitä polttamaan ja me pidetään niistä kynttilöistä.

Mikä siinä on, että ihmiset kuvittelevat aina kaikkea tuollaista tuputtamiseksi ja sellaista se onkin, jos asenne on jo ennen kutsuja tuollainen, että kamalaa. Pipoa löysemmälle ja huumoria peliin.

Kaikilla kutsuilla joilla olen ollut, niin koskaan ei ole kukaan mitään tuputtanut ja esittelijöitä on ollut monia, joten kyllä toi tuputtamisen tunne on vieraalla omien korvien välissä yleensä.
 
Stinas
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja onni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja apinanraivo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
Tietysti jos tavallinen auto kelpaa..... eikä tarvi limusiinia....

Tota se on aina kutsuillakin, olet raukka ja ressukka jos ei o varaa tähän ja tähän...

kelpaa hyvin natusan ja linna, miksi maksaisin vähintään 30 % myyjälle... en o tyhmä =)
Eh mitäs sä maksat kauppaketjuille? Tai yksityille? :whistle:

Enkä mä saa 30%! Miinus tietty bensat ja emännänlahjat ja arvontatuotteet jne... Järkyttävää. :D

No jos shampoo (esim.elvital) maksaa 1,50 vapiksessa, niin ei se kauppa nyt siitä saa kovin paljon, jos pullo kotikutsuilla on 12 e.... tai kippo maksaa 1,20 .2 e sellainen minkä haluan ja tupperilla 15-30 vastaava....siitä voi laskea
Shampoo 12e??? :eek:
Kyllä nuo shampoot maksavat tuon 12 euroakin, mutta ovat kyllä niin riittoisia, että kaupasta saat ostaa monta pulloa sinä aikana kun tuo kuluu. Itselläni kesti n. 1,5 vuotta yksi 500 ml pullo, tosin tuli käytettyä välillä muutakin.
Mutta kyllä nuo kampaamoistakin ostetut ovat aika hintavia.
 
vieras
No kalliimmat shampoot kyllä kestävätkin kauemmin. Ostin maaliskuussa kampaamosta shampoon joka maksoi 20e, ja vieläkin on sitä jäljellä n. viidennes ja mulla on sentään pidennykset. Kestääkö se elvital noin kauan, pitääkö värin päässä yhtä hyvin, jättääkö hiukset hyvän tuntuisiksi? Not.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, mä olen innokas kutsujen pitäjä myös ja myös vieras, kun vaan kutsutaan =) tykkään etenkin tietyistä kotimyyntijutuista (meandi, nekku, lingon ja partylite suosikkeja) =) ihan niinku kissansilmä sanoi, siinä saa seurustella, eikä oo pakko ostaa, ei ainakaan musta tunnu siltä =) ja saa rauhassa tutustua ja vertailla juttuja =)
sit ku pidät party lite kutsut, muista mua!!! :D
 
Muutama vuosi sitten pidin tuppereita ja on ollut mauste-ja meikkikutsutkin.

Nyt ei enää riitä aika järjestämisiin ja kyllästynytkin olen touhuihin.
Tupperit taitaa suurin osa olla kaapissa, muutaman kerran käytettynä.
Kalliita ja ylihintaisia ovat kipot.
Kutsuja pidin ihan sen takia, että oli kiva pitää edes jotain naisten iltoja ja vaikka tupper-tai meikkikutsujen merkeissä. Ja kutsutuille sanoinkin, että ostopakkoa ei ole.
Nyt en jaksa järjestellä kutsuja.
 
Äitikkä
Riippuu mitkä kutsut on kyseessä,mutta lastenvaatekutsut ja kynttiläkutsut saavat minut oikeasti ilahtumaan.Kutsuthan on kivoja ja kyllähän se kutsujen järjestäjäkin joutuu hieman hommia tekemään järjestäessään kutsut.
 
Onneksi on vielä ihmisä jotka tykkäävät pitää esittelyjä niin saadaan me myyjät tehdä tätä työtä. Minä ainakin rakastan työtäni. :D

Moni kiireinenkin tykkää kutsuista...hyvä syy kutsua ystäviä ja tavata heitä/mennä kutsuille.....
 
vieras
Menen kutsuille jos vain suinkin voin; jo senkin takia että jos ja kun pidän itse kutsut ( nykyään harvoin)niin voin kutsua edellisen emännän "vastavierailulle". Joskus sanon suoraan emännälle, että voin kyllä tulla, mutta nyt ei ole vara ostaa mitään, eikää siitä kukaan ole huonoa tykannyt. Mukava käydä iltakahvilla tuttujen luona. Enkä itse loukkaannu jos mun järkkäämissä kutsuissa joku ei osta mitään. Ymmärrän oman tilanteeni kautta että aina ei ole vara ostaa, vaikka haluaisikin.

Aina pyrin ilmoitttamaan myös emännälle jos tuloni kutsuille jostain syystä peruuntuukin. Joskus tulee viime tipassa ilmoitus esim. vanhempainillasta tms. ja tuollaiset menee mulla kutsujen edelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, mä olen innokas kutsujen pitäjä myös ja myös vieras, kun vaan kutsutaan =) tykkään etenkin tietyistä kotimyyntijutuista (meandi, nekku, lingon ja partylite suosikkeja) =) ihan niinku kissansilmä sanoi, siinä saa seurustella, eikä oo pakko ostaa, ei ainakaan musta tunnu siltä =) ja saa rauhassa tutustua ja vertailla juttuja =)
sit ku pidät party lite kutsut, muista mua!!! :D
oli just silloin ku oli se likkojen ilta, ehkä vasta ennen joulua seuraavaksi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, mä olen innokas kutsujen pitäjä myös ja myös vieras, kun vaan kutsutaan =) tykkään etenkin tietyistä kotimyyntijutuista (meandi, nekku, lingon ja partylite suosikkeja) =) ihan niinku kissansilmä sanoi, siinä saa seurustella, eikä oo pakko ostaa, ei ainakaan musta tunnu siltä =) ja saa rauhassa tutustua ja vertailla juttuja =)
sit ku pidät party lite kutsut, muista mua!!! :D
oli just silloin ku oli se likkojen ilta, ehkä vasta ennen joulua seuraavaksi =)
ok, tulen silloin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, mä olen innokas kutsujen pitäjä myös ja myös vieras, kun vaan kutsutaan =) tykkään etenkin tietyistä kotimyyntijutuista (meandi, nekku, lingon ja partylite suosikkeja) =) ihan niinku kissansilmä sanoi, siinä saa seurustella, eikä oo pakko ostaa, ei ainakaan musta tunnu siltä =) ja saa rauhassa tutustua ja vertailla juttuja =)
sit ku pidät party lite kutsut, muista mua!!! :D
oli just silloin ku oli se likkojen ilta, ehkä vasta ennen joulua seuraavaksi =)
ok, tulen silloin :D
:D sovittu! palataan ehkä kumminkin asiaan aiemminkin :D tykkäätkö tulla meandi-kutsuille elokuussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, mä olen innokas kutsujen pitäjä myös ja myös vieras, kun vaan kutsutaan =) tykkään etenkin tietyistä kotimyyntijutuista (meandi, nekku, lingon ja partylite suosikkeja) =) ihan niinku kissansilmä sanoi, siinä saa seurustella, eikä oo pakko ostaa, ei ainakaan musta tunnu siltä =) ja saa rauhassa tutustua ja vertailla juttuja =)
sit ku pidät party lite kutsut, muista mua!!! :D
oli just silloin ku oli se likkojen ilta, ehkä vasta ennen joulua seuraavaksi =)
ok, tulen silloin :D

Jos ei tilauspakkoa, niin voisin tulla, en oikeen "tunne" niitä vaatteita, vain netissä nähny
 
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä pidän kynttiläkutsuja pari kertaa vuodessa, tosin niissä on aina kato vieraitten suhteen mutten siitä välitä. Jos eivät tule niin olkoot tulematta, mä saan joka tapauksessa emännän lahjan vaikkei tulis kuin yksi vieras. Enkä mä ole koskaan ketään pakottanut tulemaan mun kutsuille, jokainen tulee vapaaehtosesti kuka tulee.
Niin, mutta oikeasti kuinka monia HALUAA TULLA ja kuinka moni tulee kun ei kehtaa olla tulematta...
No jos aikuinen ihminen ei osaa kutsusta kieltäytyä, niin voi voi...
 
osa tykkää niistä osa ei
Mutta silti olis ihan ihanaa, jos joku (minä mukaan lukien) viitsis ihan muuten vaan pyytää kavereita tulemaan. Voihan naiset keskenäänkin tehdä vaikka mitä: peli-ilta, viinien maisteluilta, hierontailta, kynsienlaittoilta, shakkiilta tms...pitääkö aina se roina ja pakkomyyminen olla mukana.
Ja JOS emäntä ei sais sellaista emännän lahjaa niin miten moni sitten viitsis kutsut pitää....??
 
Maariah
Kyllä mä menen kutsuille jos pyydetään, mutta kysyn kyllä ensin mitä on kahvin kanssa tarjolla.... ;)
Paitsi kynttiläkutsuille en mene, se haju niissä kynttilöissä on jotain kamalaa :x

Niin siis mitään en ole ikinä ostanut, enkä osta, mutta kahvit ja pullat kelpaa aina :D
 
yöök
mua ei niille kekkereille saa kuin kilon paloina. mitään niin hirveetä kun kanalauma kotkottamassa jonkun saatanan kippojen ja kynttilöitten ympärillä... :X mutta eipä mun kaveripiirissä tommosia kutsuja kyllä järjestetäkään, ei ketään muutakaan kiinnosta. osataan tavata toisiamme ihan muissa merkeissä, ei oikein pakko-ostaminen ja täti-ihmisten hössötys istu meille kenellekään. joku naapuri aina välillä yrittää johonkin kemuihin ruinata mutta kieltäydyn päättäväisesti kunniasta. :D
 
ff
Alkuperäinen kirjoittaja yöök:
mua ei niille kekkereille saa kuin kilon paloina. mitään niin hirveetä kun kanalauma kotkottamassa jonkun saatanan kippojen ja kynttilöitten ympärillä... :X mutta eipä mun kaveripiirissä tommosia kutsuja kyllä järjestetäkään, ei ketään muutakaan kiinnosta. osataan tavata toisiamme ihan muissa merkeissä, ei oikein pakko-ostaminen ja täti-ihmisten hössötys istu meille kenellekään. joku naapuri aina välillä yrittää johonkin kemuihin ruinata mutta kieltäydyn päättäväisesti kunniasta. :D
=))))) jes just näin
 
wert
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja onni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja apinanraivo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä en pidä kutsuja, tai siis kotonani, mutta pidän muilla :D

Ja tuotteet EI oo kalliita + ne ei jää kaappiin käyttämättä roikkumaan... ;) :D
pyähhhh.....ei juu kalliita....
No se riippuu mitä sä haet. Jos natusanin rasva ja linnashampoo kelpaa normaalisti, niin...

Kunnolla tehoavat ovat tietenkin hinnakkaampia, mutta hemmottelutuotteet ihan edullisia. :D ;)
Tietysti jos tavallinen auto kelpaa..... eikä tarvi limusiinia....

Tota se on aina kutsuillakin, olet raukka ja ressukka jos ei o varaa tähän ja tähän...

kelpaa hyvin natusan ja linna, miksi maksaisin vähintään 30 % myyjälle... en o tyhmä =)
Eh mitäs sä maksat kauppaketjuille? Tai yksityille? :whistle:

Enkä mä saa 30%! Miinus tietty bensat ja emännänlahjat ja arvontatuotteet jne... Järkyttävää. :D

No jos shampoo (esim.elvital) maksaa 1,50 vapiksessa, niin ei se kauppa nyt siitä saa kovin paljon, jos pullo kotikutsuilla on 12 e.... tai kippo maksaa 1,20 .2 e sellainen minkä haluan ja tupperilla 15-30 vastaava....siitä voi laskea
Shampoo 12e??? :eek:
Kyllä nuo shampoot maksavat tuon 12 euroakin, mutta ovat kyllä niin riittoisia, että kaupasta saat ostaa monta pulloa sinä aikana kun tuo kuluu. Itselläni kesti n. 1,5 vuotta yksi 500 ml pullo, tosin tuli käytettyä välillä muutakin.
Mutta kyllä nuo kampaamoistakin ostetut ovat aika hintavia.


Elvital on aina maksanut n. 2,50 e, kun olen ostanut. En ihan tarkkaan muista mutta missään tapauksessa se ei kyllä kaupassa maksa euro viittäkymmentä.
 

Yhteistyössä