Miksi tehdä lapsi miehen kanssa jolle sitä ei kuitenkaan uskalla jättää edes hetkeksi hoitoon?

Juu
Juu, samaa oon miettiny kun oon lukenu miten jotkut on sitä mieltä ettei isä "pärjää" suunnilleen viittä minuuttia lapsen kanssa, ja jos pärjääkin niin tekee ainakin kaiken IHAN VÄÄRIN ja ihan eritavalla kun Äiti.

Minä en uskaltaisi yksiin niin epäluotettavan miehen kanssa ollenkaan, tiedä mitä se keksii....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Juu, samaa oon miettiny kun oon lukenu miten jotkut on sitä mieltä ettei isä "pärjää" suunnilleen viittä minuuttia lapsen kanssa, ja jos pärjääkin niin tekee ainakin kaiken IHAN VÄÄRIN ja ihan eritavalla kun Äiti.

Minä en uskaltaisi yksiin niin epäluotettavan miehen kanssa ollenkaan, tiedä mitä se keksii....
Tämä taitaa olla enemmänkin neuroottisen äidin kuvitelmaa kuin totta. Kuvittelee itsensä korvaamattomaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Mitäpä sanot, jos mies alkaa käyttäytyä väkivaltaisesti vasta, kun lapsia on jo useampi? Ei sitä ennen, ei seurusteluaikana eikä vielä edes yhden lapsen kanssa.
Minäpä sanon että kannattaisi erota! Kuka hullu sitä jää itseään tai lapsiaan hakkauttamaan?
 
vieras
Voi Timppa, ilmeisesti ihmistuntemuksesi on aivan mieletön- oletko huomannut että diiliin on haku päällä?
Kyllä harvemmin kumpikaan osapuoli on juuri sellainen äiti tai isä millaiseksi itsensä etukäteen kuvitteli.
 
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
 
Nyt kyllä Timppa esitit semmosen kysymyksen, et itse olen pihtinu tätä monta kertaa aikasemmin, mut en ole syystä ja toisesta uskaltanu siitä tehdä ko palstalla avausta paskasateen pelossa.
d=)b
Mielenkiinnolla luen tätä ketjua kyllä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
Tuntuu varmasti hienolta olla noinkin korvaamaton.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
Tämähän on jotenkin todella sairasta!
 
Mä taas raskausaikana painotin miehelle, että hän sitten todellakin saa olla toukan kanssa kahdestaan ja en meinaa kuskata toukkaa mukanani harrastuksiini. Hyvinhän tuo on pärjänyt vaikka lapsia on nyt kaksi. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
toi on tosi kurja tilanne. kun ei kasva ehkä niin läheiset välit isällä ja lapsella.

ja kun äiti jossain välissä alkaa rutisee kun mies ei lainkaan hoida, hän vain joutuu.

omaan nilkkaa osuu tuolainen käytös
 
En vois kuvitellakaan ettei mieheni osaisi hoitaa poikaamme! :eek: Eihän se tee kaikkea ihan just niin kuin minä, mutta mitä väliä? Mun mielestä on ihanaa kun voi mennä välillä itsekin jonnekin, eikä tarvi koko ajan miettiä että pärjätäänkö kotona. Ei kai kukaan mies osaakaan jos nainen on koko ajan jäkättämässä vieressä ettei mene hyvin. Niin sanotusti väärin sammutettu.

Jos mies alkaisi väkivaltaiseksi niin minä ja lapsi/lapset oltais muualla alta aikayksikön. Ei tulisi mieleenkään jäädä hakattavaksi, saatika altistaa lapsia sellaiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
En vois kuvitellakaan ettei mieheni osaisi hoitaa poikaamme! :eek: Eihän se tee kaikkea ihan just niin kuin minä, mutta mitä väliä? Mun mielestä on ihanaa kun voi mennä välillä itsekin jonnekin, eikä tarvi koko ajan miettiä että pärjätäänkö kotona. Ei kai kukaan mies osaakaan jos nainen on koko ajan jäkättämässä vieressä ettei mene hyvin. Niin sanotusti väärin sammutettu.

Jos mies alkaisi väkivaltaiseksi niin minä ja lapsi/lapset oltais muualla alta aikayksikön. Ei tulisi mieleenkään jäädä hakattavaksi, saatika altistaa lapsia sellaiselle.
juuri näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kaveri ei anna miehensä edes laittaa vauvaa illalla unille, kun mies ei osaa kuulemma tehdä sitä oikein. Ei myöskään suostunut nukkumaan univelkojaan pois, vaikka mies sanoi että nuku tuolla toisessa makkarissa, hän hoitaa vauvan. Ei luota että mies nousee yöllä ja hoitaa. JA kyseessä on oikeesti kunnollinen mies, jolla ennestään kaksi lasta.
Ja ei siis imetä enää tämä äiti.
toi on tosi kurja tilanne. kun ei kasva ehkä niin läheiset välit isällä ja lapsella.

ja kun äiti jossain välissä alkaa rutisee kun mies ei lainkaan hoida, hän vain joutuu.

omaan nilkkaa osuu tuolainen käytös
Mie ihan varovasti yritin vihjata, että kannattaa ehkä antaa lapsen tottua erilaisiin tapoihin toimia, ettei tosiaan jouduu pakosta aina olemaan läsnä. Mut ei ehkä tavoittanu kuulijaa täysin. Sano vaan, että ei se kumminkaan saisi sitä unille. Mut joo, ei mun ongelma. Mulla on omat ongelmatkin.
 
mummi
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tokkopa se siippa nyt vajaassa vuodessa niin vastuuttomaksi ehtii muuttua?
Niin, ja eihän isälle hoitoon jätetä, isä on samaa perhettä ja on vain lapsensa kanssa, lapsi ei ole hoidossa.
Mummilla ollaan hoidossa tai yökylässä.
 
Ihan alussa oli itsestään selvää että hoidan enemmän vauvaa, mullahan ne ruokavarastot oli. Mutta sitten jouduin pakottamalla pakottamaan itseni uskomaan että mies pärjää lasten kanssa, enhän voi viedä vauvaa esim. hammaslääkäriin.
Varmasti moni äiti tekee itsestään korvaamattoman ja sen imetyksen aikana kun ei pääse kovinkaan paljoa mihinkään ilman vauvaa niin alkaa ajatella että on itse ainoa joka osaa lasta hoitaa. Itse tajusin sen ja puhuin miehen kanssa asiasta, hän sanoi suoraan ettei varmaankaan tee asioita samalla tavalla mutta perusasioista pitää taatusti huolta yhtä hyvin.
Nykyisin käyn pari kertaa viikossa jumpassa ja kaupassa käyn usein niin että toinen pienistä on mukana, isällä on sitten aikaa olla toisen kanssa kahden.


ja vielä tuohon väkivaltaisuuteen niin en minäkään katsoisi pätkääkään jos mies olisi väkivaltainen.
 

Yhteistyössä