Miksi tyttövauvat ovat toivotumpia?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
mmiiii
no haloo, naisten palstalla moni luonnollisesti toivoo omaa sukupuoltaan. uskon että miehillä sama juttu, että moni tahtoisi oman pojan. mutta koska täällä on naisia, niin ehkä se voi vaikuttaa tuolta
 
"mami"
Meilllä tyttö on nii helppo: nukkui vauvana hyvin ja nyt isompana sen kans on nii helppoa ja mukavaa. Tossa se piirtää ja värittää ja leikkii kaikkia sieviä leikkejä. Pojat meillä sen sijaan on valvottanu hirveesti ja niiden kanssa on koko ajan ollu jotain takkua. Leikkiminen on päätöntä menemistä ja räiskimistä ja metelöintiä. Mä en millää pääse sisään noiden poikien sielunelämään. Tykkäisin että ois vaa tyttöjä mutta minkä teet. Ei sillä, on noi pojat silti rakkaita, mutta joka raskaudessa toivoin tyttöä.
 
"utelias"
[QUOTE="mami";23384303]Meilllä tyttö on nii helppo: nukkui vauvana hyvin ja nyt isompana sen kans on nii helppoa ja mukavaa. Tossa se piirtää ja värittää ja leikkii kaikkia sieviä leikkejä. Pojat meillä sen sijaan on valvottanu hirveesti ja niiden kanssa on koko ajan ollu jotain takkua. Leikkiminen on päätöntä menemistä ja räiskimistä ja metelöintiä. Mä en millää pääse sisään noiden poikien sielunelämään. Tykkäisin että ois vaa tyttöjä mutta minkä teet. Ei sillä, on noi pojat silti rakkaita, mutta joka raskaudessa toivoin tyttöä.[/QUOTE]

Kasvatusasia? Annatko poikiesti mennä päättömästi ja metelöidä? Kyllähän heitäkin voi kasvattaa ja opettaa ns. "rauhallisempiin leikkeihin" eikä vaan mennä asenteella "pojat on poikia"..
 
Meillä
ensin tuli poika,eikä tosiaan ollut sukupuolesta toiveita,ei poika todellakaan mikään pettymys ollut,ihana terve lapsi. Toisesta hiukkasen tyttöä toivoin,mutta ei olisi poikakaan mikään pettymys ollut.Kiva kun sain yhden kumpaakin.:)
 
Jotenkin olen aina pitänyt selvänä että mun ensimmäinen lapsi on tyttö. Olen itse hyvin tyttömäinen ja naisena sitä jotenkin tuntee tyttöjen jutut paremmin. Tytöille on ihania vaatteitakin yms tavaraa kaupoissa :D Oikeastaan en edes pitänyt mahdollisena että mun ensimmäin lapsi olisi poika, se tuntui niin vieraalta ajatukselta kun poikien ja miesten maailma on ihan omituinen.

Rakenneultrassa paljastui että poika on tulossa. Olihan se pettymys ja itkukin siinä tuli. Mutta samantien lähdin ostamaan pojalle vaatteita ja nimikin oli pojalle heti valmis kun kävi ilmi että poika tulee. Ihana rakas tuo poika nyt on, oma lapsi kuitenkin, väliäkö sillä sukupuolella :)

Jospa se seuraava lapsi olisi sitten tyttö.. taikka jos olisi poika niin varmaan siinä tulisi veljeksistä hyvät kaveritkin.. no saapi nähdä mitä tulevaisuus tuo :)
 
hm
henkilökohtaisesti halusin vain tervettä lasta.
mutta onhan se nähty, mitä miessukupuoli on saanut aikaan, kun on koko ihmiskunnan historian ajan saanut toteuttaa itseään vapaasti, kun naissukupuoli on uurastanut kotona. ainoa asuinplaneetta on tuhottu. Miesten älynlahjat on siis nähty. älyä on mutta ei viisautta.
 
"vieraana"
Mä en kyllä ikinä toivonu tyttöä, tytöt on jotenki...hankalia.

Jo 4-5-vuotiaista tytöistä sen niiden "vittumaisuuden" huomaa ja koulukiusaamisessa ovat ihan omaa luokkaansa...
http://www.properuskoulu.net/2009/12/tyttojen-valisesta-dissaamisesta.html

Poikien välinen kiusaaminen on helpompi huomata ja siihen puuttuminen on helpompaa.
 
"caramel"
Mä taas oon aina toivonut vaan poikia. En myöskään jaksa noita "prinsessajuttuja" yök!! Yksi 2v. on jo onneksi saatukin, mutta eilen rakenneultrassa tulokas sitten näyttikin tytöltä. Lievää pettymystä ilmassa, mutta onhan tässä vielä aikaa sopeutua ajatukseen...
 
"tööt"
[QUOTE="utelias";23384257]Tuntuu olevan nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus..

Te enemmän tyttövauvaa/vauvoja toivoneet, perusteluja miksi?[/QUOTE]

Niin kenen mielestä? Kyllä meillä on pojat olleet toivottuja.
 
möhkäle
meillä neljä tyttöä ja neljä poikaa .. en ole ikinä ajatellut että kumpaa olisin toivonut enemmän mutta hauskasti nyt kun on tasaluku molempia..tähän on hyvä jäädä :) tuntuu kyllä että pojat on leikeissään rajumpia mutta isä meinaa että tytöt on tulleet äitiinsä kun ovat vähän äkäsiä ja omapäisiä :)
 
"vieras"
Ehkä ainut syy miksi toivoin tyttöä on se, että aikuistuttuaan yleensä tytöt pitävät yhteyttä vanhempiinsa huomattavasti enemmän. Itselläni yksi poika ja toinen tulossa :) Surettaa kun lähipiirissä monet pojat tuntuvat pitävän vanhempiinsa aikuisena hyvin vähän yhteyttä. Toisin kun tytöt, jotka ihan oma-aloitteisesti seurustelevat vanhempiensa kanssa. Minulla ei kuitenkaan ole ollut mitään "suurta" tyttötoivetta. Pääasia että vauva tulossa ja toivottavasti terve sellainen .)
 
"utelias"
[QUOTE="tööt";23384417]Niin kenen mielestä? Kyllä meillä on pojat olleet toivottuja.[/QUOTE]

Ystävä- ja tuttavapiiri, keskustelupalstat. Järkiään kaikki tuntuu haluavan/toivovan tyttövauvaa. Ja niin se vaan on.
 
[QUOTE="utelias";23384477]Ja tämäkin perustelu.. tekis mieli hakata päätä seinään! Valitettavasti tätäkin perustelua kuulee toisinaan..[/QUOTE]

Mitä vikaa on tuossa perustelussa? Eiköhän jokainen saa toivoa ihan omien perusteluiden mukaisesti.

Minulla ei ole lapsia, mutta jos joskus saisin lapsen, niin toivon enemmän poikaa.
Syyt:
- pojalle on helpompi keksiä nimi
- pojan elämä on helpompaa, ainakin itse uskoisin, että oma elämäni olisi ollut helpompaa jos olisin ollut poika. Pojan ei tarvitse samalla tavalla pitää huolta itsestään. Ei tarvitse miettiä hiuskampauksia, meikkauksia, niukkoja vaatteita. Poika voi olla muodikas löysissä vaatteissa, lyhyessä tukassa, jota ei tarvitse laitella, ei tarvitse meikata. Tyttöjen elämä on jo nuoresta asti sitä, että täytyy panostaa laittautumiseen paljon enemmän. Vaateosastoltakin on tuskallista etsiä vaatteita, jos haluaisi jotain muuta kuin paidan, joka loppuu perseen yläpuolelle. Taas katsoin kuinka miesten osastolta löytyisi niin paljon helpommalla vaatteet minulle jos olisin mies.
 

Yhteistyössä