Miksi ylipainoonen ihminen ei saisi käydä pikaruokapaikassa syömässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millon olet scarlett laihiksen aloittanut?
tuskin on.
En olekaan, mutta mitä se tähän liittyy? Mä tiputan painoa sitten kun viittin ja on aivan turha aukoa mulle päätänsä mun painosta.
:eek: mitä?! Ei ole totta...

Sä messuat että eikö ees laihiksella saa ikinä herkutella -etkä edes oo laihiksella?! Tuota, mitä jos aloittaisit sen laihiksen ensin ja miettisit niitä laihiksen aikaisia rolls-kanahamppariherkutteluja vasta sitten..?

Tai ainakin jättäisit vetoamatta mihinkään laihiksen aikaiseen herkutteluun kun sulla ei siitä edes ole kyse :headwall:
No ihan yleisesti tätä asiaa mietin, mutta se ei näköjään ollut taaskaan sallittua täällä.

Mä muuten osaan ajatella muittenkin ihmisten tilannetta kuin vain sitä omaa.
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
no miks pitäs lisää rasvaa mättää?
Eli olet sitä mieltä, että ylipainoonen ei saisi ikinä herkutella. Ei vaikka olisi laihduttamassa.
Ei niin koska hänen täytyy laihduttaa. Siinä menee paljon hukkaan kun kaloreita mättää. Onko ehkä voimaa seuraavana päivänä pinnata.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
40kiloa ylipanoa pelkästä iltasyöpöttelystä.
jos muu ruokavalio on kertomasi mukaisesti kunnossa, niin ette ilmeisesti itse sitten liiku lainkaan tms ?
ja hei, kannattaa aloittaa se elämäntaparemonttinne nyt eikä "sitten kun" :)
Mä olin reilusti ylipainoinen jo ennen kuin lapsi oli edes syntynyt. Joten se 40 kiloa ei ole tullut pelkästä iltasyöpöttelystä. Ja ei, me vanhemmat ei juurikaan liikuta. Ja kyllä, elämäntaparemontti pitää aloittaa nyt eikä sittenkun, mutta jokainen, joka ylipainoa vastaan taistelee tietää, ettei se ole helppoa. Teoria on hallussa, mutta käytäntö uupuu.

Ja trolli: meidän olisi tarkoitus olla ihan suhteellisen normipainoisia kymmenen vuoden sisällä ;) . Kyllä mä meinaan uskon, että tuo lapsi pääsee yksin kauppaan ennen sitä... Me ei haluta olla ylipainoisia eikä meillä ole mitään tulevaisuudenhaaveita pysyä tämän painoisina. Mutta tosiaan, se ei ole helppoa. Ylipaino on sairaus, mun mielestäni se on myös mielensairaus. Ainakin omalla kohdallani. Mä tiedän, että pystyn laihtumaan. Olen kerran siihen pystynyt ja tiedän pystyväni uudelleenkin. Mutta sen muutoksen aloittaminen on mulle hirveän vaikeaa. Jahka mä olen ensimmäiset viikot selviytynyt, niin loppu on huomattavasti helpompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
40kiloa ylipanoa pelkästä iltasyöpöttelystä.
jos muu ruokavalio on kertomasi mukaisesti kunnossa, niin ette ilmeisesti itse sitten liiku lainkaan tms ?
ja hei, kannattaa aloittaa se elämäntaparemonttinne nyt eikä "sitten kun" :)
Mä olin reilusti ylipainoinen jo ennen kuin lapsi oli edes syntynyt. Joten se 40 kiloa ei ole tullut pelkästä iltasyöpöttelystä. Ja ei, me vanhemmat ei juurikaan liikuta. Ja kyllä, elämäntaparemontti pitää aloittaa nyt eikä sittenkun, mutta jokainen, joka ylipainoa vastaan taistelee tietää, ettei se ole helppoa. Teoria on hallussa, mutta käytäntö uupuu.

Ja trolli: meidän olisi tarkoitus olla ihan suhteellisen normipainoisia kymmenen vuoden sisällä ;) . Kyllä mä meinaan uskon, että tuo lapsi pääsee yksin kauppaan ennen sitä... Me ei haluta olla ylipainoisia eikä meillä ole mitään tulevaisuudenhaaveita pysyä tämän painoisina. Mutta tosiaan, se ei ole helppoa. Ylipaino on sairaus, mun mielestäni se on myös mielensairaus. Ainakin omalla kohdallani. Mä tiedän, että pystyn laihtumaan. Olen kerran siihen pystynyt ja tiedän pystyväni uudelleenkin. Mutta sen muutoksen aloittaminen on mulle hirveän vaikeaa. Jahka mä olen ensimmäiset viikot selviytynyt, niin loppu on huomattavasti helpompaa.
jep jep. toki toki...

10 vuoden päästä olet edelleen lihava, samoin lapsesi, joka on vauvasta asti katsellut vanhempiensa elämäntapaa. se on niin helppo sanoa että 10 vuoden päästä olen normaalipainoinen. siinä sen lykkää hamaa tulevaisuuteen, millään ei ole mitään kiirettä.

ja yhtäkkiä huomaakin mussuttavansa teininsä kanssa samasta sipsipussista illan 4D-dokkarin ääressä.

jos et kykene siihen nyt, tuskin kykenet myöhemminkään. etenkin kun täytät mielesi tekosyillä, kuten sairauksilla... joojoo..
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
40kiloa ylipanoa pelkästä iltasyöpöttelystä.
jos muu ruokavalio on kertomasi mukaisesti kunnossa, niin ette ilmeisesti itse sitten liiku lainkaan tms ?
ja hei, kannattaa aloittaa se elämäntaparemonttinne nyt eikä "sitten kun" :)
Mä olin reilusti ylipainoinen jo ennen kuin lapsi oli edes syntynyt. Joten se 40 kiloa ei ole tullut pelkästä iltasyöpöttelystä. Ja ei, me vanhemmat ei juurikaan liikuta. Ja kyllä, elämäntaparemontti pitää aloittaa nyt eikä sittenkun, mutta jokainen, joka ylipainoa vastaan taistelee tietää, ettei se ole helppoa. Teoria on hallussa, mutta käytäntö uupuu.

Ja trolli: meidän olisi tarkoitus olla ihan suhteellisen normipainoisia kymmenen vuoden sisällä ;) . Kyllä mä meinaan uskon, että tuo lapsi pääsee yksin kauppaan ennen sitä... Me ei haluta olla ylipainoisia eikä meillä ole mitään tulevaisuudenhaaveita pysyä tämän painoisina. Mutta tosiaan, se ei ole helppoa. Ylipaino on sairaus, mun mielestäni se on myös mielensairaus. Ainakin omalla kohdallani. Mä tiedän, että pystyn laihtumaan. Olen kerran siihen pystynyt ja tiedän pystyväni uudelleenkin. Mutta sen muutoksen aloittaminen on mulle hirveän vaikeaa. Jahka mä olen ensimmäiset viikot selviytynyt, niin loppu on huomattavasti helpompaa.
jep jep. toki toki...

10 vuoden päästä olet edelleen lihava, samoin lapsesi, joka on vauvasta asti katsellut vanhempiensa elämäntapaa. se on niin helppo sanoa että 10 vuoden päästä olen normaalipainoinen. siinä sen lykkää hamaa tulevaisuuteen, millään ei ole mitään kiirettä.

ja yhtäkkiä huomaakin mussuttavansa teininsä kanssa samasta sipsipussista illan 4D-dokkarin ääressä.

jos et kykene siihen nyt, tuskin kykenet myöhemminkään. etenkin kun täytät mielesi tekosyillä, kuten sairauksilla... joojoo..
Kiitos kannustuksesta.
 
pia
Jos se ylipainoinen käy mäkissä neljä kertaa vuodessa niin ei se ole sen ongelma. Sen sijaan kannattasi muuten miettiä syömisiään ja elämäntapojaan. Enkä ole huolissani ylipainosta ulkonäöllisenä ongelmana vaan ihan terveydellisistä syistä.

 
vieras
Ylipainoinen ei saisi käydä mäkissä syömässä samasta syystä kuin ylipainoinen ei saisi kesällä syödä jäätelöä ihmisten ilmoilla. Hoikkien kanssaihmisten verkkokalvoille syöpyy iäksi kauhea kuva ylipainoisesta syömässä :eek: Sitä paitsi, lihavathan ei voi tuntea nälkää, kun niillä on läskiä niin paljon. Ja mä luulen, että ihminen voi olla ylipainoinen, vaikka ei kävisi mäkissä ikinä. Yks mikä on kans ihan mahdottoman huvittavaa, on se, kun lihava ihminen on lenkillä :LOL:
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kiitos kannustuksesta.
jos lapsen saaminen ei kannusta elämäntapamuutokseen, niin tuskin mikään. eli aivan sama mitä sanon. jatka syömistä vaan. :flower:
Niin, se on tosiaan aivan sama mitä sanot. Sun on mahdotonta ymmärtää mua ja mun asioitani, koska sulla ei selvästikään ole asiasta omakohtaista kokemusta. Ihan sama kuin mä en voi ymmärtää, miten ihmisestä voi tulla alkoholisti. Tai miksei siitä viinasta pääse eroon. Sehän on ihan helppoa, ei vaan osta sitä pulloa. Eikö? Tällä logiikalla maailmassa ei olisi alkoholisteja eikä lihavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kiitos kannustuksesta.
jos lapsen saaminen ei kannusta elämäntapamuutokseen, niin tuskin mikään. eli aivan sama mitä sanon. jatka syömistä vaan. :flower:
Niin, se on tosiaan aivan sama mitä sanot. Sun on mahdotonta ymmärtää mua ja mun asioitani, koska sulla ei selvästikään ole asiasta omakohtaista kokemusta. Ihan sama kuin mä en voi ymmärtää, miten ihmisestä voi tulla alkoholisti. Tai miksei siitä viinasta pääse eroon. Sehän on ihan helppoa, ei vaan osta sitä pulloa. Eikö? Tällä logiikalla maailmassa ei olisi alkoholisteja eikä lihavia.
monia alkoholistejakin motivoi se lapsen saaminen pois alkoholin orjuudesta. sinua taas lapsi ei motivoi millään tavalla elämäntapamuutokseen. vaikka lapsen terveyden ja hyvinvoinnin yksi suurimmista edellytyksistä on vanhempien esimerkki siihen.

lihavat vetoavat että ovat parempia kun tupakoitsijat. tupakoitsijat vetoavat olevansa parempia kuin alkoholistit. alkoholistit vetoavat olevansa parempia kuin huumeidenkäyttäjät..

näinhän se menee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kiitos kannustuksesta.
jos lapsen saaminen ei kannusta elämäntapamuutokseen, niin tuskin mikään. eli aivan sama mitä sanon. jatka syömistä vaan. :flower:
Niin, se on tosiaan aivan sama mitä sanot. Sun on mahdotonta ymmärtää mua ja mun asioitani, koska sulla ei selvästikään ole asiasta omakohtaista kokemusta. Ihan sama kuin mä en voi ymmärtää, miten ihmisestä voi tulla alkoholisti. Tai miksei siitä viinasta pääse eroon. Sehän on ihan helppoa, ei vaan osta sitä pulloa. Eikö? Tällä logiikalla maailmassa ei olisi alkoholisteja eikä lihavia.
no,mutta.nythän oli kyse kuitenkin laihdutuksesta, ei alkoholismista. =)
mä toivon, että otat reippaasti nyt itseesi niskasta kiinni, vaihdat iltaherkut terveellisiin naposteltaviin ja alat pikkuhiljaa nostaa kuntoa sulle sopivalla tavalla :) jumppaa, lenkkeilyä. tai jotain.
sä olet sen jo kerran tehnyt, pystyt siihen kyllä uudelleenkiin . näytä ittelles että sussa on munaa. ;)
 
vieras
aika hassua tämä, että laihoja ällöttää lihavat. Eikö ne vaan vois ajatella, kuinka paljon ihanammilta he näyttävät kun joku toinen on ruma?
Mä ainakin tykkään olla lihavien ja rumien seurassa, koska silloin mä olen kaunein ja hoikin! Jos mä syön hampurilaisen, yllytän ne toiset syömään kaksi!
Mulla on 5 kg ylipainoa, verenpaine 100/60 ja kolesterolit alle 5.
 
pia
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kiitos kannustuksesta.
jos lapsen saaminen ei kannusta elämäntapamuutokseen, niin tuskin mikään. eli aivan sama mitä sanon. jatka syömistä vaan. :flower:
Niin, se on tosiaan aivan sama mitä sanot. Sun on mahdotonta ymmärtää mua ja mun asioitani, koska sulla ei selvästikään ole asiasta omakohtaista kokemusta. Ihan sama kuin mä en voi ymmärtää, miten ihmisestä voi tulla alkoholisti. Tai miksei siitä viinasta pääse eroon. Sehän on ihan helppoa, ei vaan osta sitä pulloa. Eikö? Tällä logiikalla maailmassa ei olisi alkoholisteja eikä lihavia.
No multa ei kyllä heru sympatioita alkoholistillekaan niin kauaa kun sen ajattelu käy rataa että kyllä mä tiedän että pystyn raitistumaan kun kerran olen sen tehnytkin. Nyt ei vaan ole vielä mun hetki, mut kyllä mä lopetan juomisen siihen mennessä kun lapset tulee kouluikään ja alkaa ymmärtämään. Eikä mun juomisella ole niiden elämään mitään vaikutusta, ei ne tule tän takia alkoholisoitumaan.

Mun puolestani se juoppo saa jatkaa juomistaan ja ylipainoinen syömistään vaikka se kuinka ajaisi heidät etuajassa hautaan, ei kuulu mulle. Mutta mitään turhia lässytyksiä laihtumisista tai raitistumisista en halua kuulla niin kauan kun se ihminen ei oikeasti itse ole valmis sen eteen töitä tekemään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika hassua tämä, että laihoja ällöttää lihavat. Eikö ne vaan vois ajatella, kuinka paljon ihanammilta he näyttävät kun joku toinen on ruma?
Mä ainakin tykkään olla lihavien ja rumien seurassa, koska silloin mä olen kaunein ja hoikin!
No kyllä mä tiedän montakin lihavaa ja kaunista siinä missä laihaa ja vähemmän viehättävääkin ;)
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kiitos kannustuksesta.
jos lapsen saaminen ei kannusta elämäntapamuutokseen, niin tuskin mikään. eli aivan sama mitä sanon. jatka syömistä vaan. :flower:
Niin, se on tosiaan aivan sama mitä sanot. Sun on mahdotonta ymmärtää mua ja mun asioitani, koska sulla ei selvästikään ole asiasta omakohtaista kokemusta. Ihan sama kuin mä en voi ymmärtää, miten ihmisestä voi tulla alkoholisti. Tai miksei siitä viinasta pääse eroon. Sehän on ihan helppoa, ei vaan osta sitä pulloa. Eikö? Tällä logiikalla maailmassa ei olisi alkoholisteja eikä lihavia.
monia alkoholistejakin motivoi se lapsen saaminen pois alkoholin orjuudesta. sinua taas lapsi ei motivoi millään tavalla elämäntapamuutokseen. vaikka lapsen terveyden ja hyvinvoinnin yksi suurimmista edellytyksistä on vanhempien esimerkki siihen.

lihavat vetoavat että ovat parempia kun tupakoitsijat. tupakoitsijat vetoavat olevansa parempia kuin alkoholistit. alkoholistit vetoavat olevansa parempia kuin huumeidenkäyttäjät..

näinhän se menee..
Edelleen... mä ymmärrän, että sä et voi ymmärtää. Lapsi nimenomaan motivoi meitä, mutta asiaan liittyy niin paljon muutakin. Lapsi yksinään ei vedä meitä täältä ylös, siihen tarvitaan paljon muutakin. Mutta ilman lasta meillä ei välttämättä olisi edes yritystä. Mä en ole koskaan sanonut olevani parempi kuin kukaan muu. Alkoholistit otin esimerkiksi sen vuoksi, että mä en tosiaankaan koskaan kykene ymmärtämään, mistä siinä on kyse, kun itse olen absolutisti. Tupakoitsijoita taas ymmärrän, koska olen entinen tupakoitsija. Huumeidenkäyttäjiäkään ei pysty ymmärtämään, koska mulla ei ole mitään kokemusta huumeista. Voin siis puhua vaan siitä, mistä mulla on kokemusta ja miten mä itse asian koen.

Endie: kiitos sinulle kannustuksesta. Usko tai älä, mutta kyllä me tästä vielä noustaan. Vertasin tätä alkoholismiin sen vuoksi, että sekin on ristiriitainen ongelma. Toisten mielestä se on sairaus, toisten mielestä taas itseaiheutettu tila, mistä pitäisi pystyä nousemaan koska vaan tuosta vaan. Jokainen ihminen tietää, ettei ylipaino ole hyväksi. Jokainen tietää, että jos on ylipainoa, pitää laihduttaa. Kaikki tietää sen, että elämäntapamuutoksilla saadaan ylipaino pysyvästi pois. Jos ylipainossa ei ole kyse psyykkisistä asioista, miksei ihmiset sitten laihduta? Nimittäin lyön vetoa, että kukaan ei halua olla lihava. Se joka väittää niin, huijaa itseään. Eikä lihavat mitään leppoisia ole. "Sisäinen kauneus voittaa ulkoisen kauneuden." Paskapuhetta.
 
vieras
No kyllä mua itteeni ainakin hävettää näin ylipainoisena syödä jossain pikaruokapaikassa rasvaisia lihottavia hampurilaisia ja ranskiksia! Saahan sitä käydä, ei kukaan kiellä. Mutta et sä ap voi mitenkään väittää ettetkö ymmärtäisi miksi lihavaa ihmistä ostamassa rasvaisia pikaruokia saatetaan tuijottaa vähän ikävästi. Mutta jos se häiritsee, niin sittenhän pitää ottaa ja tehdä jotain korjatakseen tilanne: joko olla välittämättä tai lakata vetämästä sitä rasvamössöä.
 
vinkki
Kokeilkaa kaikki ylipainoiset vähähiilarista dieettiä. Oikeesti, toimii varmasti jos jaksatte sitä noudattaa. Mielialakin paranee kun paino alkaa laskea heti ja on helpompi jatkaa dieettiä.
Ja kaikki te jotka ette tiedä mitään vähähiilarisesta ruokavaliosta älkää tulko moittimaan.
 
Läski on ikuista
Kaikki ylipainoisethan aina laihduttaa, sillä se on ainoa olemassaolon oikeutus. Kyllä ne huonot ruokatavat voi omaksua kotona ihan yhtä hyvin kuin pikaruokaloissakin. Lasten tulevaisuus ei siitä muutu.

Kilot ovat tulleet ihan kuulkaas syömällä ja syömällä lisääntyät, jos eivät mäkissä niin sitten jossain muualla. Laihdutuskuurit ovat varma keino lopulta vain lihoa lisää. Elämänmuutos voi onnistua, mutta vielä usemammin jää väliaikaiseksi. Laihdutuksen ympärillä on ihan kiva bisnes, että tietysti kansantalouden näkökulmasta voi sikäli olla hyödyllistä.

 

Yhteistyössä