Milanna ei aio imettää..?!?

  • Viestiketjun aloittaja Envoiuskoa
  • Ensimmäinen viesti
endis
Naiset, jotka eivät imetä lastaan, pitäisi tuomita vankilaan. Kaikki tutkimukset puoltavat sitä, että imettäineiden lapset ovat terveempiä. Etenkin autoimmuunisairaudet (diabetes jne) johtuvat mikrobiomin heikkenemisestä. Kun lapsi saa äidinmaitoa, saa hän siinä mukana erityisiä oligosakkarideja, jotka ruokkivat suoliston bakteerikantaa. Ihmisessä kun on 10x enemmän mikrobeja kuin ihmissoluja.
 
debiili
Naiset, jotka eivät imetä lastaan, pitäisi tuomita vankilaan. Kaikki tutkimukset puoltavat sitä, että imettäineiden lapset ovat terveempiä. Etenkin autoimmuunisairaudet (diabetes jne) johtuvat mikrobiomin heikkenemisestä. Kun lapsi saa äidinmaitoa, saa hän siinä mukana erityisiä oligosakkarideja, jotka ruokkivat suoliston bakteerikantaa. Ihmisessä kun on 10x enemmän mikrobeja kuin ihmissoluja.
Wow. Olipa hieno kannanotto! Minulla on kaksi lasta, jota kumpaakana en ole imettänyt, molemmat saivat kyllä luovutettua maitoa lääketieteellisellä syyllä muutaman viikon.

Että sitten vankilaan vaan.
 
sh
Kaikenlaiset allergiat on paljon yleisempiä lapsilla jotka eivät saa äidin (ei pakko olla biologinen edes) maitoa ja keisarinleikkauksella syntyneillä. Ja faktat löytyy ihan kuuklettamalla (ei mitään kaks+palstoilta sitten ;) )
 
nyt todella harmaa
Milanna, sanot ettei ole AIKAA imettää vauvaa. Kannattaako niitä vauvoja ihan oikeasti sitten tehdä, jos ei ole aikaa täyttää edes heidän perustarpeitaan. Läheisyys, rakkaus ja ravinto.

En vain voi käsittää, että sanot syyksi sille ettet aio imettää, että sinulla ei ole aikaa. Ihan käsittämätön syy, kyse kuitenkin vastasyntyneestä vauvasta, äiti on KIIREINEN. Huhhuh
 
Milanna, sanot ettei ole AIKAA imettää vauvaa. Kannattaako niitä vauvoja ihan oikeasti sitten tehdä, jos ei ole aikaa täyttää edes heidän perustarpeitaan. Läheisyys, rakkaus ja ravinto.

En vain voi käsittää, että sanot syyksi sille ettet aio imettää, että sinulla ei ole aikaa. Ihan käsittämätön syy, kyse kuitenkin vastasyntyneestä vauvasta, äiti on KIIREINEN. Huhhuh
Eikös se Milanna vasta hehkuttanut, että aikaa on kun vaan järjestää asiat tehokkaasti, että tekee pari kolme asia kerralla.
 
endis
Wow. Olipa hieno kannanotto! Minulla on kaksi lasta, jota kumpaakana en ole imettänyt, molemmat saivat kyllä luovutettua maitoa lääketieteellisellä syyllä muutaman viikon.

Että sitten vankilaan vaan.
Provoahan tämä oli, mutta saa ehkä ajattelemaan asian vakavuutta. Mikäli imettättäjättämisen syy on itsekeskeisyys, niin mielestäni tämä voidaan nähdä tahallisena vamman tuottamisena. Mikäli imettämättäjättämisen syy on lääketieteellinen, niin silloin ei voida tuomita.
 
debiili
Provoahan tämä oli, mutta saa ehkä ajattelemaan asian vakavuutta. Mikäli imettättäjättämisen syy on itsekeskeisyys, niin mielestäni tämä voidaan nähdä tahallisena vamman tuottamisena. Mikäli imettämättäjättämisen syy on lääketieteellinen, niin silloin ei voida tuomita.
Eli vaikka olen aiheuttanut lapsilleni vamman ei minua syyntakeettomana voi tuomita? Niinkö?
 
-.-
Mä olisin halunnut imettää, yritin niin pitkään kunnes maito loppui kokonaan. Heti synnärillä käskettiin antaa korviketta lisänä koska vauva olisi muuten ollut nälissään.

Äidinmaito on parasta ravintoa lapselle, mutta kyllä ne muksut korvikkeellakin kasvaa. Ja tuo on ihan pötypuhetta kun jotkut väittää että automaattisesti lapset on sairaampia kun ovat saaneet korviketta.

Mun serkkua imetettiin kuukausia, silti hänellä on vakavia allergioita vaikka muille jakaa. Mua ei ole imetetty koska maitoa ei äidillänikään tullut. Ei mitään allergioita.

Ja mun oma muksu. Ikä 1,5 vuotta ja ei ole kertaakaan ollut kipeä. Monilla on ollut vaikka ja mitä jo tähän ikään mennessä.

(ja ei, minäkään en ymmärrä ettei edes yritetä imettää. "on niin kiire" on aika karu selitys. Vauvalle pitäisi löytyä aikaa)
 
endis
Ja tuo on ihan pötypuhetta kun jotkut väittää että automaattisesti lapset on sairaampia kun ovat saaneet korviketta.
Hyvä pointti. Voiko olla niin, että jo imettäjän mikrobiomi on vajaa, ts. siirtää "valmiiksi huonon" bakteeristonsa lapselle? Imetys on tietysti vain yksi osa kokonaisuutta, mutta yllättävän merkittävä. Toisaalta, jos lapsella ei ole bakteeristoa, joka äidinmaidon oligosakkarideilla elää, niin kaipa se on silloin sama mitä syö, pääasia, että selviää hengissä.
 
Naiset, jotka eivät imetä lastaan, pitäisi tuomita vankilaan. Kaikki tutkimukset puoltavat sitä, että imettäineiden lapset ovat terveempiä. Etenkin autoimmuunisairaudet (diabetes jne) johtuvat mikrobiomin heikkenemisestä. Kun lapsi saa äidinmaitoa, saa hän siinä mukana erityisiä oligosakkarideja, jotka ruokkivat suoliston bakteerikantaa. Ihmisessä kun on 10x enemmän mikrobeja kuin ihmissoluja.
Pakkolomat sitten olisin saanut :LOL:
 
Debiili
Ei tietenkään ole ihan sama. Se hoituu ihan syöttämällä sylissä, sylittelyllä tai pitämällä kengurussa. Pullovauva voi jopa saada enemmän läheisyyttä kuin imetetty, jos et ole tullut ajatelleeksi.
Ei saa ainakaan äidin läheisyyttä varmaan. Kun jos ei ole aikaa imettää, niin mistä sitä löytyisi pulloruokintaan? Mutta eihän sekään varmaan ole tärkeää, että lapsi viettäisi aikaa äitinsä kanssa? Se on varmaan sama kuka sen vauvan syöttää ja hoitaa.
 
Ei saa ainakaan äidin läheisyyttä varmaan. Kun jos ei ole aikaa imettää, niin mistä sitä löytyisi pulloruokintaan? Mutta eihän sekään varmaan ole tärkeää, että lapsi viettäisi aikaa äitinsä kanssa? Se on varmaan sama kuka sen vauvan syöttää ja hoitaa.
Mulla idea kun oot niin hyvää arvostelemaan ;)

Maksat kaikki verot, vakutukset, menot, eläminen, työntekijät, autat muita eteenpäin, hoidat mun muutama yritystä sekä mun miehen, myös ulkomaailla, allekirjoitat sopimukset, teet kokouksia, tekstit, koulutat, lista on pitkää.... vielä kokeilet näyttää hyvältäkin, kun et voi olla mun työssä vuotava, hikoileva imettäjä tai epäsiisti.... niin jos teet sen kaiken voin mietiä imetystä, kun joku muu saa mulle ja mun lapsille tulevaisuutta ja turvallisuutta, ruokaa pöytään ja rahallista vapautta.
 
Mietin vain
Mulla idea kun oot niin hyvää arvostelemaan ;)

Maksat kaikki verot, vakutukset, menot, eläminen, työntekijät, autat muita eteenpäin, hoidat mun muutama yritystä sekä mun miehen, myös ulkomaailla, allekirjoitat sopimukset, teet kokouksia, tekstit, koulutat, lista on pitkää.... vielä kokeilet näyttää hyvältäkin, kun et voi olla mun työssä vuotava, hikoileva imettäjä tai epäsiisti.... niin jos teet sen kaiken voin mietiä imetystä, kun joku muu saa mulle ja mun lapsille tulevaisuutta ja turvallisuutta, ruokaa pöytään ja rahallista vapautta.
Ymmärrän pointtisi, että ei ole aikaa eikä mahdollisuutta imettää. Mutta sitä en ymmärrä miksi piti tehdä se vauva? Kun ei sille ole aikaa....
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
Korvikeäiti
Minä en ole imettänyt ollenkaan. Lapseni on nyt 17 vuotias, eikä hänellä ole mitään allergioita. Hän sairasti ensimmäisen flunssan yli 2 vuotiaana, eikä hänellä ole koskaan ollut korvatulehdusta.
 
endis
Eli nyt ei siis vankilaan, mutta jos ei imetä lääketieteellisistä syistä on mielestäsi hullu ja kuuluu hoitoon?
Tottakai. Kyllähän esim. Ursula Schwab esitti, että karppaajien lapset pitää ottaa huostaan. Samalla logiikalla, mikäli äiti tahallaan vaarantaa lapsen terveyden itsekeskeisistä syistä, pitäisi menettää lapsensa ja saada rangaistus.

(ihan pieni provokaatio)
 

Yhteistyössä