Millä nimellä kutsut lastasi?

  • Viestiketjun aloittaja "Kirppu"
  • Ensimmäinen viesti
En kyllä elämän ikänä osaisi kuvitella kutsuvani lapsiani apinoiksi tai kakaroiksi.

Minulla on kyllä valtava määrä erinäköisiä hellittelynimiä heille. Tyttö juuri yksi päivä kysyi, että mistä sinä äiti keksit nuo kaikki lempinimet, kun olin kehittänyt jonkin uuden kutsumanimen ja listasi niistä joitakin Faceen kavereilleen. :)
 
"vieras"
Lapset, muksut, esikoinen/kuopus, vauva (kuopuksesta) tai sitten etunimillä tai etunimistä väännetyillä lempinimillä.

Pentu ja mukula on mun mielestä kamalia, niillä mun lapsia ei kyllä kukaan toivottavasti kutsu!
 
Muumitäti
Blogeissa on paljon tuota, että kutsutaan lasta tylysti joksikin kääpiöksi tms. jatkuvasti. Korostetaan sitä "en mä ole mikään lässymutsi".
Siinä blogissa ymmärtäkseni viitatan Pentuun kun äiti kerran on emosusi!?!? Kielikuvia Emosusi, isäsusi -> Pentususi

Itse kutsun kullaksi, rakkaaksi, lapseksi, tuholaiseksi tai nimellä... Tilanteesta riippuen
 
Yleensä etunimillään, siis puhuessani heistä muille ihmisille. Puhuessani heille käytän etunimiä tai eriliaisia lempinimiä tai nimiväännöksiä.

Puhun myös lapsista, tyttäristä, esikoisesta, keskimmäisestä ja kuopuksesta.
Ja rinsessoista ja draamaqueeneistä, riippuen kenelle puhun.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Meillä poika 3kk ja paljon tulee erilaisilla nimillä lepereltyä. Enimmäkseen tulee etunimellä puhuteltua, mutta myös monia hellittelynimiä kuten poikanen, vauveli, pikkupoika, sylivauva, kuolakone, haisuli ja paljon muita mitä en muista. Mies kutsuu poikaa monesti jätkäksi. Pentu ja kakara on mielestäni aika rumia, niissä on mun mielestä sellane negatiivinen sävy ja sellaisia en tahdo käyttää. itetysti kun poika kasvaa niin varmasti tälläset vauvan nunnutusnimet jää pois. En halua kutsua lastani millään häntä loukkaavalla tai alentavalla nimellä.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28408879]Meillä poika 3kk ja paljon tulee erilaisilla nimillä lepereltyä. Enimmäkseen tulee etunimellä puhuteltua, mutta myös monia hellittelynimiä kuten poikanen, vauveli, pikkupoika, sylivauva, kuolakone, haisuli ja paljon muita mitä en muista. Mies kutsuu poikaa monesti jätkäksi. Pentu ja kakara on mielestäni aika rumia, niissä on mun mielestä sellane negatiivinen sävy ja sellaisia en tahdo käyttää. itetysti kun poika kasvaa niin varmasti tälläset vauvan nunnutusnimet jää pois. En halua kutsua lastani millään häntä loukkaavalla tai alentavalla nimellä.[/QUOTE]

Mun mielestä haisuli ja kuolakone on paljon pahemmat nimitykset kuin pentu tai kakara.

Vatsat toimii onneksi kaikilla, minkä sille voi että paska haisee tai kuola valuu kun tulee esim. hampaita.
 
Aika usein ihan omalla kutsumanimellään tai sitten lempinimellä. Jos oon jostain kumman syystä äkämystynyt, niin sitten tulee koko nimilitanja :D

...ja sitten nämä perinteiset musikka, mukula, ipanapa...kaikki suurella rakkaudella :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"Vieras"
No jaa... Meidän äiti sanoi meitä aina pennuiksi ja kakaroiksi. Ne oli hellittelynimiä siinä missä joillain vaikka kullat ja nuput. Joka ilta äiti kävi peittelemässä ja sanoi "hyvää yötä pentu". Julkisesti kutsuivat kaiketi ihan etunimellä ja nyt kun mietin niin äiti ainakin taitaa edelleen kutsua meitä, aikuisia lapsiaan, pennuiksi ja kakaroiksi kun puhuu muille :D

Tiedän kyllä, että muiden korviin se ehkä kuulostaa kamalalta, mutta pääasia kai, että me emme koskaan kokeneet sitä niin vaan päinvastoin...vai?
 
La Paset
Kuulin jutun, jossa kauan kaivattua perheen esikoista oli jo ennen syntymää kutsuttu, jostain syystä, Höröksi. Kun poika syntyi, havaittiin hänellä hyvin ulkonevat korvat. Kummallakaan vanhemmalla ei moisia korvia ollut. Poika varttui. Jostain syystä, äiti piti pojalla melko pitkää tukkaa, joka ei enää ollut muotiakaan. Eräänä päivänä pojan oli asioitava äitinsä työpaikalla. Siellä, johtajan pöydän takana, istui mies, jolla oli hyvin lyhyet hiukset ja valtavat hörökorvat. Poika ei mennytkään äitiään tapaamaan. Itse asiassa, poika ja äiti eivät enää koskaan tavanneet.
 
Pentu, penikka, kakara, -särähtää pahasti korvaan. Ihan ok jos joku puhuu omista lapsistaan noin, mutta meidän lapsia ei kutsuta ed.main. nimikkeillä.

Näillä lapsille annetuilla lempinimillä taitaa olla myös maantieteellisiä eroja. (murteet)


Meidän lapsilla on erittäin kauniit nimet, harmikseni olen joskus aikoinaan keksinyt näistä nimistä äärettömän naurettavat lempinimet, joista en näemmä malta päästä eroon!

Anoppi viime vierailullaan sanoi että niin on kauniit nimet lapsille annettu, eikö niitä vois käyttää kans. :D

Kun hermot on tiukilla niin lapsia kutsutaan koko nimellä.
 

Yhteistyössä