Millä nimellä kutsut lastasi?

  • Viestiketjun aloittaja "Kirppu"
  • Ensimmäinen viesti
"Kirppu"
Minusta kuulostaa pahalta, kun lasta kutsutaan pennuksi tai kakaraksi. Leikkisästi heitettynä silloin tällöin se on ihan ok, mutta ihan aina, EI! Äitini sanoo lapsenlapsiaan pennuiksi ja mieleni tekisi kieltää häntä. Minun lapsi ei ole mikään pentu, hänellä on myös nimi.

Nyt törmäsin blogiin (Citysuden selviytymistarina) jossa ko äiti puhuu koko ajan pennusta. Ei lapsi ole eläin. Hyvä blogi tai ainakin sen alku mutta minua häiritsee se PENTU sana. Olenko ainut joka ajattelee näin??
 
"vieras"
Mukuloita ja possusia meillä on. Poikaa kutsun myös nimellä jättiläislapsi kun on niin paljon minua suurempi.
En epäile, etteikö lapsesi osaisi ottaa tuota huumorilla/hellittelynä, enkä epäile kotiolojanne mutta sanompa vaan.. isoveljeni kutsui minua leikkisästi paksuksi tytöksi, jätiksi jne. vaikka olin ihan normaali, hoikkakin lapsi. Ja se osaltaan hienosti laukaisi syömishäiriökierteen. Edelleen 26 vuoden iässä tulee jääkaapilla nuo sanat mieleen.

Omaa lastani kutsuin odotusaikana mm. pökäleeksi että en tiedä teenkö itsekään paremmin :D Nykyisin kutsun usein nimeltä. Kulta ja jälkikasvu on ehkä perheessä yleisimmät nimen lisäksi.
 
Joskus tulee leikkisästi kutsuttua apinaksi / kakaraksi (yleensä omaa tyttöä ja serkkupoikaa yhdessä kun ovat melkoisia vipeltäjiä), mutta yleensä ihan nimellä tai sitten "lapsi", "rakas" ja muutama väännös lapsen nimestä :) vauvana se oli aina "vauva" ja miehen sisko usein edelleen viittaa serkuksiin "vauvoina" jäännöksenä tuosta vaikka nykyään ovat taaperoita kumpikin.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja se onko nimitys loukkaava riippuu enemmän siitä miten se sanotaan kuin mitä sanotaan - näin minun mielestäni.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28407216]En epäile, etteikö lapsesi osaisi ottaa tuota huumorilla/hellittelynä, enkä epäile kotiolojanne mutta sanompa vaan.. isoveljeni kutsui minua leikkisästi paksuksi tytöksi, jätiksi jne. vaikka olin ihan normaali, hoikkakin lapsi. Ja se osaltaan hienosti laukaisi syömishäiriökierteen. Edelleen 26 vuoden iässä tulee jääkaapilla nuo sanat mieleen.

Omaa lastani kutsuin odotusaikana mm. pökäleeksi että en tiedä teenkö itsekään paremmin :D Nykyisin kutsun usein nimeltä. Kulta ja jälkikasvu on ehkä perheessä yleisimmät nimen lisäksi.[/QUOTE]

Juu ei ku tää "jättiläislapsi" on 13 vuotias poika. Se nimitys tulee siitä, että kun mä oon tosi pienen kokoinen, niin hänellä on jo pitkään ollut paljon isommat kädet kuin minulla ja nykyisin hän on mua peräti 13 cm pidempi ja painaa jotain. 7 kiloa enemmän. On tosi hoikkanen poika ja on mielissään kun on kasvanut äitiä pitemmäksi. Olin aina ajatellut, että siitä jää varmaan aika pieni, kun minäkin olen. Nyt näyttää että kasvaa varmasti isäänsä pidemmäksi kumminkin.


En sanoisi tyttöä jättiläiseksi. :D Vaikka kyllä hänestäkin varmasti mua isompi kasvaa lopulta.
 
Blue
Minä kutsun lapsiani juuri siten miten parhaaksi katson mutta muut eivätl apsiani nimittele. Samoin toimin muiden lapsien kanssa.

Omat ovat apinoita, ipanoita, ykkönen, kakkonen ja kolmonen yms.
 

Yhteistyössä